hej ni fina!!!
orken och lusten har varit lite sisådär ett tag...
mycket har gjorts förvisso även skapats men det mesta har blivit stående
och fått vänta på lite kärleksfull beröring...

idag har jag mojsat runt i uterummet burit tunga krukor och torkat än här och än där...
jag tappade lusten när blommorna fick löss, morr!

nu är det under kontroll för denna gång och allt skit berodde antagligen på att
dagtid när solen är framme så blir det oooooootroligt varmt därute,
dom små löössen trivdes enormt!
nu får dom en dusch inna jag går på dan sen öppnar ungarna när dom kommer hem,
tror det funkar!

ja hörrni nu håller jag på att klä om stolarna därute, idéen har funnits och krafsat i huvudet,
 men
ork...lust...tid
jaa det är saker som bara är... och när den kommer,
just catch it!
jaaa idag ska jag fånga kraften, tiden
så må allra bäst,
i morrn kommer jag presentera vilka som ska ses på torsdag,
 tjohoooo!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Två fina bilder.
    Ha en bra söndag och tur att lössen har försvunnit för den här gången. Hoppas att vi får se hur du klär stolana.
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  2. Skjønne bilder du deler. Jeg har også fått lus på noen av mine overvintrere og sprayer med rødsprit... Arrrrgh! Men kampen er ikke over - lusene skal ut! Har du gode råd mottaes de med stor takk!
    Hilde

    SvaraRadera
  3. Fick du koll på sköldisarna??! Jag måste få reda på vilket vapen du använde, de är ju hopplösa...
    Jag kommer förmodligen på torsdag, om vi inte reser till landet förrän på fredagen...
    Have a good one!

    SvaraRadera
  4. Det är ju så...lust och ork är en färskvara...motgångar dämpar och inspiration sätter fart...

    I natt drömde jag att någon sa till mig..."ja men det är ju inte undra på du har ju sköldlöss på allting"...vad jag hade sköldlöss på vet jag inte, men jag vaknade med ett ryck och en iskall känsla i magen...

    Synd att jag har för långt för en kvällsutflykt, annars hade jag gärna varit med på torsdagkväll.

    Ha det gôtt Lotten, snart är det full fart igen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Lotten! Har Du redan varit ute och fixat,Du är flink Du. En annan har varit på väg ut en bra stund nu men fastnat framför datorn. Måste skärpa men vet inte var jag ska börja. Kan man ta fram högtrycken och bara blåsa bort allt gammalt och fult?
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Men å vännen så vackert stilleben! Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert inlägg.Vad jobbigt med löss.Du är duktig du.Önskar dej en solig söndag vännen Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Hej Lotten!
    Hm.
    Du ger mig inspiration till vårt för tillfället hemska uterum, som just nu mest är uppsamlingsplats för skräp. Men det ska bli skärpning!
    Härliga Mulle Meck ord du använder - alltid kul och inspirerande att besöka dig!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  9. Så fort solen visar sig får man lust till allt...inte putsa fönster då!! men allt känns liksom lättare önskar jag hade mer ork och att dygnet hade fler timmar..
    Nu ska jag ut o plantera min andra buske blåbär o hoppas på många bär i år..
    Ha en bra dag i solen!!
    kram kram

    SvaraRadera
  10. Så himla fint i ditt uterum Lotten, rena ljusterapin. Måste vara guld att sitta ner där. Hoppas du får bukt med de små lössen. Kramis Paula

    SvaraRadera
  11. Härligt uterum! Hoppas det är avlusat nu....dom små rackarna kan vara såååå irriterande...
    Vi ses!
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  12. Så vakkert du har det. Nydelige bilder. Likte så godt vinduet og de små statuene. Slike passer så fint sammen med blomster. Mye vakkert å se på i bloggen din.

    SvaraRadera
  13. Det är svårt det där med värmen i uterummet, har samma problem. Det blir ett himla springande med att öppna dörrar och vädra. Men det är väl enda sättet om det inte ska bli för varmt.
    Vilket enormt jobb du måste lagt ner på att bli av med de där hemska lössen. Hoppas verkligen du slipper dem nu.
    Ha det bra.
    Camilla

    SvaraRadera
  14. Så fint i uterummet.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  15. fatsän du säger att ork och tid saknats så kan jag bara konstatera att ljuvliga bilder visar du i alla fall!! Hoppas systemet med dusch och vädring funkar!

    SvaraRadera
  16. Hej Lotten!
    Även ett energiknippe som du ju tappa lusten. Så härligt du har på din inglasade altan!
    Löss får man liksom med på köpet:))
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  17. Du är makalös med vackra inlägg varje dag....Synd med lössen, sånt tar verkligen på tålamodet!!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Man riktigt känner doften från växterna .Värmen dallrar i luften.Trist med de små lössen,men ibland går det ju att minska dom,men utrota går nog inte.
    Ditt uterum är ju så härligt.(Det tycker nog lössen också)

    Ha en fin vårvecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  19. Lycka till med stolarna och hoppas lössen försvinner efter duschandet :-) Ska bli trevligt att ses på torsdagen, ser fram emot en mysig bloggiskväll med mycket inspiration. Ha det gott, Marie

    SvaraRadera
  20. åååå nydelige bilder som vanlig i skikkelig Lotten stil!! Vakkert :) nydelig med statuene og herlige vinduer. Ønsker deg en riktig fin søndagskveld. klem monica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg