sippigt värre...

...och så lent!

torkade ananasblommor, guuu vad jag tycker de är vackra!!!
mörka blommor
st paulan borde få upprättelse, näää den är INTE tantig!
tilsammmans med en lyckoklöver

gammal loppis fyndad kassalåda med allt annat än klirr...

tjohoooooo!
väderprognosen för idag, yeahhhhhhhhhhh +10 C och sol
får nästan en tår i ögat, fniss!

planerna då...
jaaaa ska hänga ut tvätt och så ska minna mercke schmidts underbara bok, blomstande idéer,
slukas med en kopp java i solen..
.sen ska det promeneras, konferens är väldigt stillasittande...
hemkommen från två fullspäckande dagar på konferens i uppsala
hann inte med egna upptåg i den vackra staden...
men men det får bli en annan gång!

vad ska ni göra?


i morrn blir det vååårskrik!!!!
catch the sunny day!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Gillar verkligen ananasblomman, har aldrig sett en sån förut.

    Jag önskar dig och de dina en underbar helg själv så är det min ledioga helg så det blir en massa mys med familjen och förhoppningsvis lite pill i trädgården, mmmmmm.

    Stor kram Marie

    SvaraRadera
  2. Grattis till omnämningen i Lantliv
    den är du verkligen värd!
    Ha en fin lördag!

    Lina på C´est la vie

    SvaraRadera
  3. Så härlig dag. Här i Oslo är det plusgrader men ingen sol. Snön håller sitt grepp, men det börjar försvinna.

    Idag blir det en tur till Plantagen, måste köpa jord till pelargonerna. :)

    SvaraRadera
  4. Ser ut och vara läge för ett litet vårskrik idag. Fina bilder, torkad ananasblomma var jättefint.
    Ha en fin lördag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Ananasblommbilden ger inspirationslusta.

    SvaraRadera
  6. Vart är solen???? dom lovade ju. Men kanske lite för tidigt att börja sura ännu. Jag har ju hela dagen framför mig. Men det blåser så in i vassen. Så man måste hitta ett ställe där det är lä om man ska vara ute. Ha en fin lördag och annansblommorna var väldans fina.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  7. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!
    Som jag har väntat och väntat över att få se ditt bloggnamn vald till månadens blogg i Lantliv.
    Grattis älskade vännen, det var inte en dag försent och väldigt unnansvärt (undrar om det är ett ord) :-).
    I vilket fall som helst, ett stort GRATTIS!!!
    Vilka ljuvliga annanasblommor!
    De var verkligen maffiga.
    Det börjar ju så smått krypa i vår och loppisnerverna på mig och jag kan knappt vänta tills vi ska ska träffas.

    Har du sett att Sussies hus ligger ute för försäljning på blocket???
    De hade 2 visningar igår, 2 imorgon och en på måndag.

    Jag funderar starkt på om jag ska vara beredd att springa runt naken och gala i trädgården utifall det verkar vara några mysko personer som vill bli ny granne till mig, hahahaha.

    Hoppas att du och familjen har det bra.
    Jag själv ska få en ledig helg och det känns så skönt.

    Tyvärr så känns det som att den måste ägnas till att städa.:-(.

    Men, men...

    Ha det så himla gott min vän och grattis ännu en gång.
    Pööössss
    Melinda

    SvaraRadera
  8. Gu vad läckra ananasblommorna är, har aldrig sett såna tidigare. Eller...det kanske är så att jag inte lagt märke till dem förrän du visar dem;-) Ja nog har dina underbara foton och arrangemang fått mig att upptäcka nya saker. För något år sedan blev jag alldeles såld på paulor, det finns en uppsjö av vackra färger och former. Köpte några blad av olika sorter på Tradera och några har klarat sig men inte börjat blomma ännu i år. Kanske kommer det någon bild hos mig så småningom.
    Torka glädjetåren nu så den inte skymmer sikten när du stoppar näsan i Blomstrande idéer.
    Jättekram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Vilken ljuvlig helg att se frfam emot!

    Torkad ananasblomma, tänk,bara du Lotten kan få den att bli konst tillsammans med allt det andra, sååå vackert!

    Trevlig helg! Mari.

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga bilder och ljuvligt väder idag! HA en skön dag!
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  11. Så vacker den är Ananasblomman!
    Ha en fantastisk dag i solen med den nya boken, den är såååå inspirerande.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  12. Så vackra bilder du bjuder på återigen!

    SvaraRadera
  13. Dripp, dropp! Jaa nu kommer värmen. Jag drar till Ulriksdal för att förstärka vårkänslan. Här ska det maxas idag. Ooo jag ser att du har en "tassel"- Maria Montessamis favoritpryl. Din är dock av det mer sköööna slaget ;-D

    Kramis Mia

    SvaraRadera
  14. Just ja - shit va läckert att du är månadens bloggare i Lantliv!! Cooolt!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  15. Lovely!!!!
    Ha en underbar Helg i vårvädret!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Pratade blommor för någon tid sen på jobb, då säger en äldre kollega; de värsta blommorna är de där ludna blå tantblommorna... Hrmpf... Sade att jag är inte 40 och har MÅNGA vita tantblommor.... Gillade dina ananasblommor, man tänker inte på att man kan torka mer än vad man tror de är snygga... trevlig helg..

    SvaraRadera
  17. Skönt att solen äntligen tittar fram på oss blekfisar!

    Tänkte ta fällen och sätta mig i solen med ett korsord. Det är också ett stort intresse jag har.

    Sköt om dig gumman

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  18. Vet du Lotten att när jag för hundra år sen jobbade inom sjukvården, ja då hade jag en professor i onkologi som samlade och var expert på St Paulor.

    Dom han hade var helt underbara....
    Men men jag har aldrig lyckats särskilt bra med några levande blommor, så det blir snitt för min del.

    Du kommer att gilla Minnas bok.
    Vacker och inspirerande på samma gång.

    Hos oss öser regnet ner, men hellre regn än snö....
    Jag har sett snödroppar, vintergäck och krokus i massor.....
    Vår ljuva vår är här!

    Ha en skön lördag och skrik så att jag hör dig imorgon!!!!!!

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  19. PS Glömde ju att gratta dig för omnämnandet i Lantliv.

    Och du håll fast vid din dröm....
    Du kommer att lyckas!
    Pöössss Jeanette

    SvaraRadera
  20. Halloj!

    nej du, St Paulian är INTE en tantblomma..speciellt inte när du arrangerat den så snyggt!..Älskar din rostigaglashyllemojäng!!!

    Här har det fixats lite på glasvernadan..och köpts in lite mer blomster!!

    Ha en fortsatt bra helg!
    Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  21. Tack för goda råd i växtfrågor ! Jag är verkligen en nybörjare i trädgården. Dina underbara inlägg får mig mer intresserad av växter och allt som hör dit.

    Hoppas att du får en skön söndag !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  22. Så inspirerande bilder som vanligt. Nu kommer jag ihåg att jag har nervissnade sådana klöverträd. Brukar sätta dom små "kottarna " vid denna tiden och sen kan man ju ha dessa klöver ute på sommaren.
    Kram margareta

    SvaraRadera
  23. Läs på min blogg får du se vad jag har gjort. Jätte vackra plättar i luften i förra inlägget. Och så stooor den var.
    Saint paula är fint nu igen och en så lättskött blomma.
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  24. Tjoho! Jag har äntligen träffat på en likasinnad!!! Jag är näst intill besatt av st. Paula. Finns det någon mer tacksam växt? Fina blad, enkel att sköta, lätt att föröka och så underbart söta blommor. I like!!!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  25. Tror inte att jag sett ananasblomma förut. Ser fin ut.
    Här har jag njutit i solen idag, utan jacka! Det är härligt med den här tiden på året, vårvintern.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  26. God morgon God morgon min sköna

    Jag läste om lantliv..GRATTIS!!!!
    Du bjuder ju verligen på allt i din blogg. Hem och trädgård blandat med härligt skrivna inlägg. Love it :o)

    Önskar din en fin fin dag och hoppas ni får likafint idag.
    Här ska det börjas regla vägg. JiiiiiHooooooooooooo *ler*

    SvaraRadera
  27. Ja, vilken helt underbar lördag det var - första riktiga vårdagen och man såg hur snön smälte härnere vid torpet!

    Härliga bilder som vanligt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  28. Blir så inspirerad av att se dina fina bilder! Så vackert!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg