plättlätt...

...näää, lättlurad !!!

min monster plättar i luften, muehlenbeckian, trivs i vårens milda ljus!
nu tronar det superfina rostiga ägget, som jag köpte på mässan i helgen, där mitt i det härliga skira!

tjing!
lovade ju berätta om min nya passion!
har fått en stegmätare, som mäter hur många steg jag tar på en dag.

vet ni jag är lika lättlurad som en hund med en boll, fniss!
har nog trott att jag är en rörlig tjej men tjiiiii
mätaren har visat nästan döööläge, trodde den satt fel men...not !!!

ja nu har jag något som mäter mitt mål, att bli rörligare och förhoppningsvis bli av med några volanger...
sätter på spotify där jag gjort en lotten pumplista...
jättetryck låtar med hög takt som får mig att springa på stället i vardagsrummet,

nu funkar inga ursäkter om att det är jobbigt att åka iväg och träna...
eller att det är superhala gångbanor...

näpp här hemma är det härligt att jogga och jag  springer 10 000 steg som ett pass
slutar inte förrän jag nått det och
till galna takttonerna av leila k, david guetta, cascada
yeeeeees
här föds energi!

plättlätt med stegmätare
 och
lättlurad
men det funkar!!!
ha det gött, varmkram lotten

Kommentarer

  1. Gomorron!
    Åh jisses vilken plättar i luften! Min stackare äger inte mer än några ynka gröna blad...
    Träning ja...min käre far införskaffade mig hantlar med tanke på att jag till hösten ska orka bära omkring ett vapen i skogarna...& nja det går väl si sdär med den träningen, måste verkligen göra ett ryck, kan ju faktiskt tränas framför tv:n! Men konstigt att all tvätt & damm blir mycket intressantare helt plötsligt;)
    Hoppas att du får en supertrevlig helg och att det blir måååånga steg på din mätare!
    Kramar Camilla

    SvaraRadera
  2. Gomorron!WoW vila underbara plättar iluften.Bara Älskar denna blomma så underbar.Önskar dej en mysig och härlig dag.Hoppas det blir många steg på din mätare.Vårkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken fin plättar- i luften du har!!!! Och det lyckliga rostiga ägget som får ligga och gotta sej mitt i!! Vackert!

    Så duktig du är med stegräknaren!!!
    Jag är mäkta imponerad!!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Oj vilken härlig blomma med det ljuvliga ägget uppe på! =) Visst är det hemskt då man upptäcker hur lite men igentligen rör på sig. På jobbet gick jag och stod hela dagarna, men nu som mammaledig så verkar det enda jag tränar på vara att platta till mina skinkor ännu mer! *hihi*
    Ha nu en härlig Fredag.
    Kram Dessie

    SvaraRadera
  5. Så frodig dina plättar är - min har inga gröna blad. Var nog för kallt i växthuset den här vintern.
    Lycka till med stegmätaren. Jag tröttnade ganska snart, så hoppas du är mer ihärdig. Men har man hund så MÅSTE man ju gå mycket. Lycka till med mätaren!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  6. Jösses vilken plättar i luften...ägget blev ju kanon där..mitt i.
    Motion..nu är det hög tid * ler * att tänka på våren och tunnare tröjor, badstranden känns ännu lååååångt borta.

    Ha en fin helg
    Eva

    SvaraRadera
  7. Godmorgon gumman!
    Du och dina gröna fingrar! :) Jag kan inte göra annat än att avundas...här växer knappt något :/

    GRATTIS! såg att du var månadens blogg i Lantliv! Sååå kul!

    Lycka till med stegandet :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  8. Men har du gett tillväxthormoner till plättarna=)Shit pompes vad stor,mina kommer knappt över krukkanten förrän de vänder om och smulas sönder till en liten hög igen=)Å stegräknaren ska jag också ta på mig igen,vem vill ha volanger i vassen i sommar??Ha en mysig helg/Annica

    SvaraRadera
  9. Jisses, din monster plättar i luften måste verkligen trivas hos dig :)
    Så snyggt med det rostiga ägget på toppen!

    Tack för tipset om stegräknare, det ska jag också införskaffa :)

    Kramar till dig, du duktiga!
    Från en som också försäker bli av med sina volanger...

    SvaraRadera
  10. Haha! Ja, du är för go! Kan nästan se "spralliga Lotten" hoppa runt de sista stegen innan sänggåendet ett par minuter i tolv för att nå 10 000 steg!!=))
    Jag har börjat promenera till jobbet...något måste göras!=)

    Himmel så stor din plättar i luften är, mina ser ut som bebisplättar jämfört med din!

    Ha "stegfylld" och härlig helg nu!

    Kraaam

    SvaraRadera
  11. Hej du!
    Plättar i luften trivs inte hos mig, jag behöver ha härdiga växter som tål min hårda skötsel som innebär total uttorkning och noll näringstillförsel ;-) Tänk att hjärtan på tråd frodas, det måste vara av ren kärlek.
    Appr stegräknare, jag kan nog inte vila på lagrarna efter Rom resan för många år sedan då stegräknaren stannade på 65 000 steg efter tre dagar. Får nog ta och sätta igång den igen och ställa mig på stegmaskinen.
    Kram på dig goa Lotten,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Haaallojsan!

    Jag har också en stegräknare....

    Han har mjukaste svartvita pälsen och går inte hemåt förrän det har tagits minst femtusen steg bortåt vägen...

    Helgkramar, hoppas på lite gott solväder nudaå!

    SvaraRadera
  13. Hej goa vän!

    Wow, Lotten, din megaplätt är såå läcker!
    Mina taniga plätt-skelett börjar repa sig nu, så jag hoppas de blir lika frodiga som de var i somras.

    Att hoppas på att de skall bli som din är nog att utmana ödet ;)

    Stegräknare, ja visst är det ett smart sätt! Jag hade en för ett par år sedan och jag som är envis som en gammal get vägrade ju ge mig förrän Dagens steg var avklarade. Hahah, stod där på kvällen med tandborsten i munnen och stampade av de sista hundringarna =)

    Kram och ha en superfin helg ♥
    Mia

    SvaraRadera
  14. Ja men de små manicklarna är ju himla fiffiga, kör hårt!
    Så himla härliga bilder Lotten och vad skoja att hitta dig i Lantliv som månadens blogg (vilket jag i och för sig trodde du redan utsetts till ett flertal gånger tidigare ;))med din underbara blogg!
    Ha en toppenhelg tjejen och
    "keep on walking"!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Hej
    men vilken underbart stor plättar i luften du har,jätte fint med det rostiga ägget till.
    Kram o ha en go dag.
    ninni

    SvaraRadera
  16. Vilken enorm blomma!!!!!!!!!!!
    Så fin!!! Underbart sätt och träna oxå;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Du milde vilken fin blomma. Och den ampeln var härlig också.

    Hoppas du får en bra helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  18. Fantastiska plättar hörru!

    Lycka till med din stegräknare nu! Den gör verkligen så man får sig en tankeställare. Men kom ihåg Lotten; Det är ju snyggt med volanger ;-)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Duktig Lott! Vi hade sådana på jobbet förra året, men glömde starten i år. Det funkar som sagt :) Jag var på gymmet igår trots snuva, så jag känner mig också lite hurtig! Ha en bra helg! Kram, Tina

    SvaraRadera
  20. Oj! Tror aldrig jag sett en så stor plättar, den trivs i ditt ljus och hus. Det var en bra idé och träna inne, jag har också problem med halkiga banor.
    Trevlig helg
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Hahahaha...det var då ingen dum idé Lotten...men då gäller det att man har den däringa braiga musiken då klarar man det mesta...:-)) tom att bli av med lite "volanger" kanske...Ha en kanonhelg...kraaam kat

    SvaraRadera
  22. this is so beautiful! I would love a translation button so that I could read your writing! thanks so much! caterina

    SvaraRadera
  23. Hjäälp!! Ditt inlägg fick mig att kolla upp på min egen "Plättar i luften" - och den har gått och dött! Aj aj aj, inte likt mig som tror mig om att ha gröna fingrar... Det är väl den starka vårsolen som värmer upp köket på dagtid.. :-(
    Får väl köpa en ny!

    Vilket smart träningstips du kom med idag förresten! Du har så rätt, inga ursäkter finns...

    Ha en tokmysig helg!
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  24. Tittar bara in för att se hur du har det och det verkar vara lika härligt som vanligt:)

    Kram och trevlig helg
    Annica

    SvaraRadera
  25. Jag har haft min stegräknare i 1 1/2 år snart. Gjort eget diagram i excel oxå. Innan körde jag med pulsmätare, men nu är det bara stegmätaren som gäller. Även införskaffat en till gubben min.
    Ha en fin och bra helg.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  26. Halloj.......

    ....men JÖSSES vilken plättar i luften, tror aldrig jag sett något liknande:-)
    Stort Grattis även till månadens blogg i lantliv......

    Som vanligt bjuder du på mycket härligt...både texter o bilder....

    Tror du inte att det snöade igår (alltså nu får det banne mig vara nog..tänk om den kan försvinna lika snabbt som den kom) Tillråga på allt så ropar gubben från vardagsrummet att det blir mer snö - imorgon.. jag lägger in en protest:-) Hahahaha

    Hoppas att Du och din familj får en underbar helg...och att det blir måånga steg....

    Må så gott!!!

    Kram
    Christina Niska Andersson

    SvaraRadera
  27. Wow vilken härligt stor plättar i luften och hejja, hejja med stegräknandet!
    Ha en finfin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  28. Leila K ojoj vilken nostalgimusik hihi...
    Tror man rekomenderar 11000 steg per dag så studsar du omkring 10000så är ju det jätte bra!!

    WOW vilken plättar i luftenplanta...mållös....
    Mina gillar inte att vi eldar i kamin under lediga dagar och helger så de blir tyvärr inte långlivade!
    Ha en härlig helg
    Kram Marith

    SvaraRadera
  29. Guuud vilket fint ägg du lagt i dina plättar och vad den ser ut att trivas, skitsnyggt.
    Visst är det sporrande med stegräknare, man tar alla chanser att gånågra extra steg.
    Ha en fin fredagsmyskväll
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  30. vilken härlig plättar i luften:) träning måste jag komma igång med men det har varit alldeles för mycket sjukdomar..
    ha nu en ljuvlig fredagkväll
    sandra

    SvaraRadera
  31. Vilken gigantisk plätta i luften. jag tycker så mycket om dessa växter. Såå snyggt med det rostiga ägget mitt i.
    Jag har ingen stegmätare nu, men jag går och går och går.Dessvärre sitter volangerna kvar.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  32. Grattis till månadesn blogg! Det rä du värd för du är ju så krativ wow..ett inlägg varje dag och alltid något fint att titta på. Hoppas det gick bra med räknaren idag.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  33. Hej tjejen!
    Å vad många plättar du har!!
    Ägget undrar jag om det är från two faces! Det var bra du påminde mig om dom. För jag har nämligen två rostiga stora ägg liggandes i förrådet.. Känns lite konstigt att pynta trädgården när det är så mycket snö kvar...

    Kram på dig och ha en skön dag!
    Mia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg