den 28 mars ska det vara...

...vår !!!

tjingeling!!!
denna dag för 11 år sedan så föddes min underbara dotter, ebba!
en dag som 
jag vet att jag har berättat för er förrut,
vill nån läsa min mans publicerade ord så klicka här,

livet höll på att sluta där...
men jag fick i stället för vita vingar lätt gröna, fniss!
så tradition är att ebba får en ängel i present,
så också i år, får visa "lilla hon" sen !

tänk varje år är den 28 mars,
 en dag jag känner livet extra i mig...
en dag jag förundras över vad stor och klok ebba blivit...
en dag jag slås av att vi aldrig skulle kunna leva utan varandra...
en dag som under detta decenium alltid varit vår...

allt stämmer förutom möjligen den sista, men nog är det på G!
så dagens bilder från altanen är från förra året!


nybakat på altanen med en vitsippsbukett och ebba brevid sig,
jaaa det är livets paradis det!
grattis till min ljuvliga lilla unge på elva års dagen!!!

varmkram
en stolt och rörd av livet
mamma

Kommentarer

  1. Hei. Dette var ein utrolig gripande historie. Og sååå bra at det endte godt. Ønsker deg ein kjempefin dag og gratulerer med Ebbas bursdag. Ønsker deg også ein fin og hyggelig påske. Klem.

    SvaraRadera
  2. Åh,Lotten! Måste säga att din och framförallt din mans berättelse griper tag..sitter här med morgonkaffet och nästan gråter, känner varken dig eller din man, men vad livet är skört och vad rädda vi skall vara om varann...
    skänker en tacksam tanke till mina barn och barnbarn.. älskar dem över allt..Varma kramar Torprosen

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint du skriver om ditt vårbarn! Ett stort grattis till din prinsessa idag!

    Ljuvliga bilder som vanligt!
    Ha en fin dag med din Ebba!
    Kram
    lisa

    SvaraRadera
  4. Jag vet knappt vad jag ska skriva..bara ATT jag måste skriva något! Berättelsen om din dotters första timmar var så griåande..jag har aldrig läst något som grep tag i mig så mycket..han har verkligen förmedlat känslorna så det kändes som om jag stod där bredvid..utan att kunna göra något!
    Barnens födelsedagar för alltid med sig en massa minnen och trots att åren har gått minns jag alla detaljer..
    Skönt att ni har kunnat vända allt detta till en stor glädje.och en tacksamhet...för era båda liv..

    Tack för att ni delade med er av denna historia!

    Varma kramar till hela din familj! //Sanne..

    SvaraRadera
  5. hei på deg,
    første gang her,
    gratulere så masse til datteren,
    oj,så dramatisk en historie,ja det får en til å tenke anneldes på livet,tar det ikke for gitt.
    vil ønske dere en herlig dag alle sammen .
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken gripande berättelse lotten.. oj oj..
    Jag önskar er alla en underbar dag!

    Kram på er!

    Mia

    (Fantastisk uteplats ni har...)

    SvaraRadera
  7. Hej rara Lotten!

    Åh, så gripande berättelse!
    Önskar dig och din familj en bästa dag!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Grattis! Till dig och Ebba och denna livets dag!

    Jag glömmer aldrig denna berättelse, tårarna rann i floder.

    Du är så underbar min varma kloka Lotten. Och jag är så glad att du finns i mitt liv! Du berikar mig verkligen.

    Njut av dagen, kramas, skratta och låt livet vara precis som det ska...levande!

    Stora kramen till dig och din vackra dotter. Och tusen tack för dina ljuva bilder...

    PÖSS

    SvaraRadera
  9. Vet inte vad jag ska säga mer än att tårarna rinner. Vad fint han skriver din Tommy. Orden är hans vän och känslorna i berättelsen lever så tydligt. Så vackert. Så gripande. Jag har alltid nära till tårarna och nu är hela tröjan saltstänkt. Det känns okej när slutet är lyckligt.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Ja Lotten , jag minns din mans berättelse än idag.
    Den grep jag i mitt hjärta och fastnade där.

    Det är såna gånger man kommer ihåg att livet bara är till låns. Och att vi ska vårda det ömt.
    Att det vackraste i livet vi har är våra barn.

    Jag önskar dig och dina goa familj en underbar dag. Krama lillgumman det varmaste från mig

    Viveka

    SvaraRadera
  11. Som vanligt blir man berörd när man kommer in till Lotten! På det ena eller andra sättet, idag både glad och blöt i ögat....
    Ja tänkt vad vi har mycket att vara tacksamma för! Jag själv har blodgrupp RH negativ, vilket inte heller är så bra i föda barn-sammanhang. Glad att man får leva i en tid med utvecklad läkarvetenskap, så att det mesta går att fixa!
    Jag har ju också en dotter som är 11 år i år, ett par månader äldre än din Ebba!
    Ha en underbar dag!
    STOR kram från Marie

    SvaraRadera
  12. Hej
    Men oj så fint din man har skrivit,blev lite rörd när jag läste om det dramatiska som hände.
    Kram o ha en underbart fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  13. Åhhh..Lotten, vilken berättelse..jag sitter här nu rörd till tårar !! Tänk vad du har varit med om..och din man, ojj vilken oro han måste ha känt, obeskrivligt..Allt slutade lyckligt !!! Så härligt, fira nu er söta underbara prinsessa ordentlig !!!
    Kraaaam Anette
    P.s Här syns inte våren idag, det snöar för fullt !!

    SvaraRadera
  14. Den 27 mars för 11 år sedan föddes mitt första barnbarn Anton så Ebba och han är jämngamla. Man fattar inte hur fort tiden går. Jag kan bara sitta och titta på honom och förundra mig över hur fort den lilla bebisen har vuxit och så klok han har blivit!
    Hälsa Ebba och gratta
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  15. Hejsan vännen

    Oj, vad tiden och livet går fort. Hoppas allt bra. Vi varit mycket sjuka och längtar till våren! Men den är på G nu. Grattis till månadens blogg i Lantliv - så kul! Njut av födelsedagen!!kram Fredrika

    SvaraRadera
  16. Hej gumsepums,

    Skickar 3 stora kramar till Dig idag.
    Den första till söta lilla Ebba på hennes födelsedag.

    Den andra till Dig på din andra födelsedag och tackar någon för att Du fick fortsätta tillsammans med din underbara familj.

    Den tredje till Tommy din klippa till man. Hans gripande berättelse
    var skriven med så mycket känsla och värme. Vilken lycka för honom att hans 2 flickor klarade sig.

    Hälsa honom att han är en mycket duktig skribent, man tar till sig varje ord som om det vore en bok man läste.

    Nu önskar jag att solen skall titta fram bakom molnen och förgylla Ebbas dag.
    Det ser ju så inbjudande ut på bilderna från förra årets födelsedag.

    Tänk ändå så många livsöden det finns......

    Förstår att denna dag betyder extra mycket för hela er familj.

    Tack för att du delar med dig av denna berättelse, lämnar en eftertanke inom mig att jag borde vara mer tacksam över livet här och nu.

    Love/jeanette

    SvaraRadera
  17. Har läst din er berättelse förut och blir lika rörd varje gång. Önskar Ebba och er en underbar födelsedag.
    Kramis mamma C

    SvaraRadera
  18. Vilken gripande berättelse, så bra och fint skrivit, man blir ju alldeles mållös med en tår rullande på kinden.
    Ha nu en underbar dag och NJUUUT av varandra.

    Varma och soliga kramar Marie

    SvaraRadera
  19. Jag har läst din mans berättelse, oerhört gripande. Och ett lyckligt slut gudskelov, fast det visste jag ju. Stort Grattis till din söta dotter. Hoppas ni får en härlig dag.
    Stora kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  20. Åh, Lotten. Stort Grattis till dottern idag!
    Läste den gripande berättelsen förra gången och läste den idag igen. Mycket mycket bra skrivet om dessa starka känslor.
    Stor kram till er alla!
    kram
    nina

    ps. ljuvliga bilder Lotten!

    SvaraRadera
  21. Was für ein wunderschöner Blog du hast alles so mit Libe ausgestattet, ganz toll. Ich verstehe zwar deine Sprache nicht aber egal, die Bilder sprechen für sich.
    GGLG aus Köln
    Kerstin

    SvaraRadera
  22. Tack så mycket för tipsen om olivträdet. Vi får se om jag lyckas =)

    Ett stort grattis till din lilla tjej!

    Nu ska jag kika vidare i din fina blogg!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  23. Tack för att du delar med dig.Livet är inte alltid självklart.
    Ha en riktigt härlig födelsedag!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  24. Ja jag vet att jag läste din mans ord för länge sen och jag blev så rörd! Och dina ord gör att man blir tårögd! Grattis till din Ebba!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  25. ....Så vackert och så sorligt samtidigt. Sitter med en klump i halsen och tåren som rinner nerför min kind. Att liv och dö är så nära varndra inser man nog inte förän det är på väg att hända. Jag tror ni är lyckligt lottatde att detta inträffade och att allt gick bra tillslut. Ni måste ha fått en otroligt stark livsgläjde emmelan er efter detta, en styrka som ingen annan kan få om inte detta skulle ha skett. För jag tror allt händer på grund av en orsak.. Önskar er ALL lycka och gläjde på eran dag!

    Kram/....Sofia

    SvaraRadera
  26. Åh, så söt hon är Ebba....fanatstiskt livet kan vara! Grattis till er båda! Jag önskar dig en fin vecka full av vårtecken! Kram fr C

    SvaraRadera
  27. Åhhh Lotten, nu har jag storlipat till din mans berättelse...måste ha varit den mest fantastiska och hemska dagen...
    Lyckönska kära Ebba på födelsedagen och att hennes mamma är sååå stark! :o)
    Varmaste kramen på er, tacka kära maken för en rörande historia.
    Lydia

    SvaraRadera
  28. Kære Lotten,

    Hvor er det en skøn blog, du har. Dejlige farver. Jeg glæder mig til at skrive om den en af dagene på min blog. Jeg får rigtig mange besøgende fra dig.

    Glæder mig til at kigge ind igen.

    Bedste hilsner fra Claus

    SvaraRadera
  29. En helt otroligt vacker altan ni har. Och den historien är så fin så man tror knappt den är sann. Jag läste den förra året också och blev lika rörd. Så skönt att allt slutade bra och nu är det så många år sen. Lillstumpan har blivit en riktigt söt tjej.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  30. Grattis till födelsedagsbarnet ! Jag läser din mans berättelsen om födelsen och vet då att det finns så mycket att vara tacksam för. Skönt att DU finns !!

    Stor kram
    från Anci

    SvaraRadera
  31. ett stort grattis till dotter:)
    underbart du skriver.....
    och vilka vackra bilder..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  32. You have a beautiful patio. And pretty plants. You have a good eye for putting things together. Happy B~day to your daughter....Julian

    SvaraRadera
  33. ÅH, jag läste din mans berättelse. Sådan otrolig historia med alla känslor på det mest gripande sätt. Hans sätt att beskriva är med stor inlevelse, empati men främst med Stor Kärlek!! Man blir tagen i hjärtat och själen och omskakad. Nu slutar det bra trots allt och efter en sådan gemensam upplevelse kan jag tänka mig att man kommer varandra ännu närmare. Man vet hur skört livet kan vara och samtidigt att det man älskar mest kan gå förlorat. Outhärdligt. Tack för att ni delar med er av detta stora ögonblick! Det som ändå känns mest (trots det omskakande) är ändå kärleken.
    Kärleken övervinner allt!!
    Ni har en underbart söt dotter och stort grattis till henne och er alla denna viktiga dag!!
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  34. Det är första gången jag läser den gripande berättelsen som din man har skrivit...
    Jag förundras ständigt över hur skört livet är och hur snabbt livets förutsättningar kan förändras.
    Förstår att denna dag har en speciell innebörd för er.
    Hälsa till det vackra födelsedagsbarnet.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  35. Åh, vilken gripande berättelse, såå fint han skriver, din man! En stor dag idag förstås!
    Här firar vi också födelsedag, vår äldsta dotter fyller 12 år idag! (En helt odramatisk och smidig förlossning, tack och lov!)

    Tack för att ni delar med er!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  36. Hej kloka Lotten,

    barnen, barnen. Det finaste vi har!
    Grattis till din fina Ebba på födelsedagen. Och en stor varm kram till dig.
    Susanne

    SvaraRadera
  37. Grattis till din vackra dotter. Själv har jag en turdag idag. jag har vunnit min första bloggvinst och det var inträde till Nordiska Trädgårdar!!
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  38. Vacker altan och söt Ebba. Stort grattis! Kram Camilla

    SvaraRadera
  39. Kära Lotten,

    Sitter omtumlad efter att för första gången ha läst din mans berättelse, lika vacker som skrämmande. Jag förstår att denna dag varje år blir något alldeles extra, en dag värd att fira från ottan till natt.

    Varmaste kramar till dig, du härliga, livsglada blogginspiratör! Och till övriga i den vitgröna familjen, födelsedagsbarn och författarfingrar...

    Ps. Jag var just idag till en fantastisk trädgård här i närheten och kunde inte låta bli att tänka på några bloggbekanta jag tror skulle tycka att den var mums... "The Home of The Naked Gardeners". (Bilder kommer måndag och tisdag.) Mycket grönt wow där!

    Kram, Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  40. Det är svårt att finna ord Lotten...

    Kramar till er alla och fortsätt ni att njuta av alla de fina dagar vi får till skänks. Man blir verkligen ödmjuk inför livet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg