bloggen heter inte...

...lottens vita och gröna av en slump !!!
tjing!
 igår införskaffades ny kabel till datorn...
mmm databeroende, det ska jag fundera över nu !

enligt prognos skull vädret varit +10 C och sol men nooooot!
berättade ju hastigt igår om H&M släppet av Garden Collection, kan bara skynda på er lite,
 ni som funderar
här i lilla förorten tog vissa plagg slut redan första halvtimman...så skynda fynda !!!



min allra viktigaste inredningsdetalj är det gröna...då menar jag inte mina gröna kåltalrikar
not, jag menar blomstren
nu till påsk så är påskliljorna helt underbara
eller nu när snön börjat smälta undan fylla en skål med blåbärsris, sååå sött och...gratis!



på diskbänken står en liten utblommad julros,
söt ändå, och som nu är lite påskad med äggskal som täckning.
en mini äggahöna gömma hittade jag på en anikaffär för säkert tjugo år sen,
den kommer alltid fram såhär inför påsken.


denna höna är en mer modern "äggagömmahöna"
var grällig i fägen och som botades med den vita penseln.

må gott !

även fast jag ALDIG NÅGONSIN tänker på att varför
skriver inte den och hon då hon skriver aldrig här bla bla bla
så har jag gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyymt dåligt samvete att jag är typ världens sämsta
kommenterare hos er nu, såerebara ibland!

jag älskar er för att ni ändå vill komma hit och lämnar de ljuvligaste av spår!!!
ville bara säga det, blink!!!
varmastekramen
lotten

Kommentarer

  1. Vilket underbar del av köket vi får se.. så vackert med grönt till allt vita:)
    ha nu en ljuvlig helg
    kram

    sandra

    SvaraRadera
  2. Halloj vännen !!
    Nu ska jag skriva, du vet man seglar in på såååå många bloggar..och det är ju inte alltid man hinner lämna ett spår..men nu jäklars ska jag skriva !! Jag är ju här inne väldigt ofta..du har såå himla fint, vilka vackra detaljer, och tänk att det snart är Påsk, jag ska visa mer Påsk hos mig nästa vecka, varje dag ska jag ha Påsk..fnisss...
    Ha nu en toppen helg vännen
    Kraaaam Anette

    SvaraRadera
  3. Ja nu känner man verkligen ett sug efter det gröna skira, de nya växterna som ska titta upp ur marken igen efter den långa kalla vintern. En lång mening men så har vintern varit lång också, känns det som.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Det är alltid så roligt att titta in en stund hos Dig. Man får så mycket inspiration, roliga ideer och tips. Hoppas du får en skön helg! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Men du! Så länge du komemnterar hos mig så är det lugnt *fniss*.
    UNDERBARA bilder! Hur orkar du dammtorka allt?
    Måste vara som att gå in i en inrednings butik hos dig..... Fullt med ljuvliga detaljer :o)

    Ha det gottast! Kramen

    SvaraRadera
  6. Skulle ju kanske susa in till stan idag, såg en supersnygg klänning på HM. Så fint du har i köket, den vasken var ju grymt snygg! Julrosen klarar påsken, ser fortfarande fin ut. Och det är jättefint med allt vitt och så ditt gröna porslin.
    Ha rn bra fredag vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Här är jag och lämnar ett avtryck...det måste man ju bara efter alla underbara köksbilder, du har ett underbart kök Lotten min vän..kom att tänka på sången man sjöng när man var liten...känner du Lotta min vän som bor i..ett litet sidospår då..

    önskar en underbar vårhelg, här försöker solen klämma sig igenom molnen..kanske äntligen en sol ...den är efterlängtad efter alla gråa dagar,

    stora kramen

    SvaraRadera
  8. Gomorron!!!!Vilken härlig del av köket du visar.Bara så himla fint med grönt till allt det vita....Ja du har det bara så himla fint.Önskar dej en skön och mysig fredag goa Lotten Vårkram Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Som alltid hos dig blir man glad av ditt härliga hem, men också av ditt underbara positiva språk!!Kram Torprosen

    SvaraRadera
  10. Hei!

    Nydelig blogg, - vakre bilder, verdens vakreste fuglesang.... og dine gode kommentarer....

    Hilsen en trofast gjest fra andre siden av grensen....

    HildeS, Norge

    SvaraRadera
  11. Oooo, dessa underbara hyllor fulla med fina saker!
    Ser en terrin som jag suckar över=))

    Och den fina hönan!
    Jag som inte påskpyntar...
    Av ren bekvämlighet.

    Ha en fin helg och med solsken förstås/Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Åh, Lotten jag får sånt ha-begär när jag tittar in till dig :D
    Mina stackars reda-lådor står i en kartong sen många år tillbaka... och väntar på en hylla att bli stoppad i.

    Underbara bilder som alltid!
    Ha den bästa av helger!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  13. God morgon Lotten!
    Det är klart att jag måste göra ett besök hos dig varje morgon för att tanka inspiration. Med ögon känsliga för grönt älskar jag dina ljuvliga gröna tankar och bilder. Såg nu på morgonen att mina snödroppar har tittat upp...åååå vad härligt.
    Ha en underbar, grön fredag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. God morgon!
    Fina bilder du visar från ditt kök!
    Ha en toppen helg och vi får hoppas att det ska bli fin väder till helgen ;O)
    Kram Nina

    SvaraRadera
  15. How do you do that again and agian...so lovely...

    greetings Kari

    SvaraRadera
  16. Visst är det en härlig kombination med vitt och grönt! Och som du skriver så behöver det ju inte heller bli dyrt, en liten tur ut i skogen och plocka lite underbart blåbärsris, sätta i en vas med vatten och snart spricker det ut små ljuvliga gröna blad.

    Hoppas att du får en underbar och solig helg, kramar Maria!

    SvaraRadera
  17. Vilken tur att du fick tillbaks datakabeln!
    Ditt kök är dom en dröm med alla fina saker synliga!
    Jaha....!!!! Så hönan är alltså målad...nu börjar jag också fundera lite här...har ju faktiskt en på torpet som jag....hm...!!!

    Ha nu en riktigt skön fredag!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  18. Tack för att du inspirerar med grönt, vitt, ägg och hönor !

    Ha det bra i helgen !!

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  19. heisan ..En stund siden jeg har lagt igjen et spor nå..

    vakkert....vakkert ...vakkert.. for et nydelig kjøkken du har. alle de små og store detaljene..

    Du er dyktig..

    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  20. Ditt vita och gröna träffar mig rakt i hjärtat!

    SvaraRadera
  21. Hi,lotte
    I follow you(folj bloggen hàr...)
    You have very nice kitchen and nice decoration.
    Are you work shop flowers?
    Nice day:)
    Karolina

    SvaraRadera
  22. Hej goaste Lotten!

    Åh vad underbart att ta en liten micropais från jobbet och kika in här och ladda batterierna, jag kan säga att det var välbehövligt. Vet inte om den sura anonyma kommentaren jag fick sög musten ur mig, men det känns i alla fall bättre nu när jag tittar in i dina vackra kökshyllor ♥

    Håller med dig, grönska måste man bara ha..de ger en massa energi både för ögat och säkert också biologiskt med syre osv

    Kram gumman, ha en fin helg!!!
    Mioa

    SvaraRadera
  23. Vilken vacker kruka den lilla julrosen får bo i!

    Ha en fin fredag

    Rebecca

    SvaraRadera
  24. Åh, vad jag älskar din lilla fågel som sjunger så vackert varje gång man kommer hit... ibland öppnar jag bara din sida i bakgrunden för att höra fågelkvittret... Så mysigt!!!

    Gillar ditt kök också... känns som om jag skulle trivas där med en kopp kaffe framför mig och samtalandes med dig. ;)

    Grönt och vitt är snyggt - jag gillar det skarpt!! Och växter är ett måste... även om jag är så dålig på att hålla dem vid liv.

    Jag hoppas att helgen bjuder på sol och värme, trots vinkar om snö... den är jag färdig med, så jag väljer att tro på solen.

    Ha en skön helg!!
    Kramar
    Willewira

    SvaraRadera
  25. Härliga bilder! Blir glad...

    God helg,
    Emma

    SvaraRadera
  26. Vilka härliga bilder du visar från köket. Vi får hoppas att solen kommer till helgen. Hos mig har den varit ett tag idag. Alltid något, men man vill ju ha mer av den. Ha en fin och skön helg
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  27. Åh vilka underbara bilder, så fint, så fint!
    Ha en finfin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  28. Så vackert du har pyntat! Grönt och vitt är alltid fräscht! Jag kollade också en av klänningarna - den med de stora fickarna, men den var redan slut! Tänkte faktiskt sy en likadan om de inte får in fler.
    Önskar dig en riktigt skön vårhelg!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  29. Så utsökt vackra bilder.jag tycker om precis alltihop.
    En riktigt fin helg önskar jag dig.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  30. Det är alltid lika fantastiskt inspirerande att se bilder från ditt hem, kan fotfarande inte fatta hur du har kunnat få till det så lantligt i ett likadant radhus som jag är uppväxt i, jag måste ju få komma förbi någon dag och se live hur fint du har!!! Ha en fin helg! Helena

    SvaraRadera
  31. Å vilka härliga bilder! Så mycket vackra ting. En sån överblommad julros står här hemma hos mig med och väntar på att snön ska smälta bort så jag kan plantera ut den :)

    Ha det riktigt gott gumman!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  32. Halloj!
    vilket härligt och påskinsirerande inlägg du har idag!..härlig kombo av Lottens vita och gröna på kökshyllan. :)

    ha en härlig helg! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  33. Hej goa Lotten!

    Jag får alltid en riktig energikick när jag kikar in här!

    Du sprudlar, och även om jag inte hör din röst, så kan jag höra hur glad allt grönt och vackert gör dig!
    Du har en fantastisk känsla för både inredning och "grönt" och det min vän, skulle du ha svåra problem med att dölja!=))

    En fin helg till dig!

    Kraaam

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg