när lotten städar...

...så blir det himlans roligt !!!









tjing!

såg ni mellon då...alltså anna berglund äger, vi satt med varsin tår min man och jag, guuuuuu hon sjöng ju som tracy chapman, kommer ni ihåg henne, helt underbar mao båda alltså!!!
nu har jag nån att hejja på...och salem!

städa var på min lott igår...
började plocka och rätt som det var så kom bubblan som puppade in hela lotten i ett
mojsrus, fniss!
dom häringa rosorna får mig kollrig, alltså heeeeeeelt ur balans, hihi!

- dom är faktiskt värda att lekas med, sa jag till maken,

som kom ner efter några timmar byggandes och stirrade på förödelsen...
 hela vardagsrummet ostädat...en rosgalnings lekstuga!

ja, jag höll till i uterummet och grejja men det röriga spred sig...
men visst blev det väl fint där!?
sen intog maken och jag vår lunch där då barnen var på olika håll och lilleman sov,
myspysrys!
sen fick jag sprutt till det där andra i städningen...men då med ett leende på läpparna!

sååå lek en stund så går det hela bättre sen!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Underbart vackert!!!!!
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det underligt va rörigt det kan bli av att städa. Känner igen mig litegrann! *fniss*
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram Dessie

    SvaraRadera
  3. Åh du har det så himla fint!
    Ha en fin söndag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  4. Hihi ja du är underbar du Lotten, ska försöka mig på det där med att leka först för jag brukar bli skit sur när jag ska städa. Tråååååk göra men det är skönt när det är klart. Så vackra bilder, underbart i uterummet!
    Kram
    /sara

    SvaraRadera
  5. Jag har två städfavvosar...Pippi Långstrump och Mamma Mu...här från Mamma Mu och Kråkan: - Titta vad jag har gjort! sa Mamma Mu. Jag har plockat blommor, putsat fönster och sopat. Det är inte alla kor som gör det. - Gör vad då? sa Kråkan. - Städar, sa Mamma Mu. - Städar?! ropade Kråkan. Ryck mej i fjädern! Du har viftat lite med svansen. Och det kallar du att städa! Så visar Kråkan hur lätt det är att städa på fem sekunder. KLICK. Han släcker ljuset Inget skräp syns.
    Ha en skön söndag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Mmmmm synes alle skulle leke som du, Lotten!
    I går kom vi hjem ifra ferie, og på veien stoppet vi på plantasjen, så jeg har noen skjønne blomster å nyte midt i mitt rot og støk, men jeg skal svinge støvkluten senere i dag, men nå skal jeg på kafe med en god venninne...
    Klem HIlde

    SvaraRadera
  7. Visst blir man lite kollrig när ljuset nu återvänt och livar upp oss igen! Du städar otroligt vackert, Lotten! Och sprider inspirationsstädning till mig också! Dina bilder är så vackra och krispiga med snön som bakgrund till de härliga färgerna.
    Ha en härligt söndag!
    kram
    Ann

    SvaraRadera
  8. Ce drapé de table est magnifique avec ces roses.

    bon dimanche


    Manon

    SvaraRadera
  9. Härligt att leka, klart man gör det varje dag. På BLOGGEN tex...

    Söndagskram H.

    SvaraRadera
  10. Ja visst sjöng hon helt fantastiskt....satt med "gåshud" över hela kroppen :)
    Härligt att fixa och trixa i ditt underbara uterum, kan förstå att det blev mycket energi till att fixa med resten av huset.

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Ja, själva rörigheten kan vara helt fantastisk, så tror jag att den blir hos dej!
    Ja, rosorna är helt ljuvliga!

    Men duken.....wow, så snyggt!
    Att äta lunch där ovanpå allt vackert måste vara en ren njutning!

    Ha en skön söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten!
    Jo, det är roligt att "mojsa" lite...
    Städa däremot...Men när det sedan är färdigt så känns det bra ändå.
    Nu när vårljuset kommer ser man ju mer och mer var det behövs sättas in insatsstyrkor...Hm.
    Vi har förresten likadana ljusstakar(från Indiskan?)men mina är turkost blå. En uppskattad julklapp från barnen för några år sedan.
    Indiskan har en del att "mojsa" med, och jag brukar försöka fynda när de har rea.
    Ha en skön söndag!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  13. Men golotta där!

    Så himmelskt fint du har dukat. Där skulle jag gääääärna slå mig ner och njuta.
    Du har rätt - de där rosorna kan kollra bort en. Hur ljuvliga som helst.
    Och linnet du köpte...mmmmmmm!

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  14. Förstår att ni intog er lunch där ute, du och maken. Själv skulle jag nog sova där också om jag hade ett sådant underbart vackert ställe att vara på. Det är bara gudomligt vackert. Jag blir salig.
    Ha det.
    //Camilla

    SvaraRadera
  15. Jag håller med dig till 100% Anna Bergdahl...She Rocks!!!! Vilken röst tjejen har, helt underbar man ryser....Något annat som är underbart är ju dina bilder, ooooh så himla vackert Lotten, som en sagovärld man hamnar i när man kikar in här hos dig. Kraaam Paula

    SvaraRadera
  16. Så fint som alltid Lotten när du fixar och donar där hemma! Lovely!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  17. Guuuuud så fint och oj så mycket lättare mitt sinne blev när jag tänkte på att jag kan få leka lite innan leksakskaoset som är vårt hem idag får sig en röj... Fast killarna får förstås hjälpa till att städa... och då får mamma mer tid till fotolek... Har en liten idé jag hoppas prova på em... Skööööön söndag önskar Helena

    SvaraRadera
  18. åååå, vilket härligt tyg du har fårt tag på och vilka underbara rosor! Såååå fint du har gjort, visste inte att det är så man gör när man städar. Bra att lära sig nåt nytt. Ditt sätt verkar betydligt roligare än mitt...

    Hoppas du får en varm söndag med mycket droppande, kramar Maria!

    SvaraRadera
  19. Cette décoration de table est une vrai merveille, c'est très chic et romantique à souhait!
    Bon dimanche
    Dea

    SvaraRadera
  20. Snyggt som bara den blev det! och så trevligt med lite lunch i det vackra.
    Nu leker vi vidare.
    Kram på dig.
    Åsa

    SvaraRadera
  21. Härligt med det ruffa linnetyget, det blev verkligen jättevackert. Vilken lycka att få sitta i sån härlig miljö och äta lunch.
    Och Rosorna......... Me like
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  22. Hej hopp pille ..... ;o)
    Jag bara RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖS av Annas röst igår!! Helt underbar denna människa!

    Jöback däremot.....BLÄÄÄÄÄÄ.

    Lovely pictures you show today my lady!

    Pussen och kramen "lilla" Erika

    SvaraRadera
  23. Vilken vacker dukning!

    Ha en trevlig söndag!

    Rebecca

    SvaraRadera
  24. Hallo,

    das hast du wunderbar arrangiert. Die Rosen sehen aus wie auf einem Gemälde.

    Viele Grüße Johanna

    SvaraRadera
  25. så himla fint blir det oxå...alltid något extra...känner igen det där...fast du har extraextraextra...
    kramar

    SvaraRadera
  26. Jag skulle lätt bli kollrig om jag hade ditt vackra uterum!
    Nog har du städat alldeles underbart fint!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  27. Det är SÅÅÅÅ himla fint ert uterum! Vilken dukning också....Härligt!

    SvaraRadera
  28. Finns bara en sak att säga om dig DU ÄR HEEELT UNDERBART HÄRLIG!!!!
    Trevlig söndag!
    Kramkram marie

    SvaraRadera
  29. Härlig dukning i uterummet...underbara rosor!

    Känner precis igen mig i dig...så där blir jag när det har kommit nya varor som ska fotas...du vet...
    -men åhh så fint...-men guud vad vackert!
    ...och sedan är jag i ett lyckligt rus i flera timmar av plockandes och fotandes...

    Ha det gott!

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  30. Ok, det är lite lek först alltså. Det ska jag tänka på nästa gång. För hos dig ger det ju toppresultat. Blev himla fint och romantiskt tycker jag.
    Visst är hon helt otrolig Anna, vilken röst hon har. Snacka om gåshud över hela kroppen.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  31. Hej du duktiga Lotten
    Jo visst blev det fint, inte bara fint utan superfint.
    Oj så bedårande vackert.
    Du är verkligen duktig, och då menar jag det, verkligen, Jääääääääääättesnyggt.
    Ha en bra dag.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  32. Vilken inredningstidning kommer de där bilderna ifrån ?? :)
    De är helt underbara.

    Jag ska tänka på vad du säger om att leka. Bra tips inför städningen.

    Ha en fantastisk vecka !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  33. Jättevackra bilder, såå fint!

    Kram A-K

    SvaraRadera
  34. Klart att det går att städa som en dans i ert vackra hem. Kram Marie

    SvaraRadera
  35. WOW vad underbart vackert!!!Vad fint du har i ditt uterum.Bara så himla fint och romantiskt.Underbara rosor.Ja Anna var riktigt duktig igår får man ju ståpäls av att höra.Ha en skööön kväll och en mysig ny vecka Goa Lotten-Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  36. Vad mysigt du skriver! Du är allt en glädjespridare du!!!!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  37. Mycket vackert, den duken är underbar. Fin lunch ni fick. Jag kommer ihåg Anna när hon sjöng för juryn i Idol här i Karlstad, så himla bra. Och visst är hon något alldeles extra, så mycket röst i den lilla tjejen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  38. Hääääärligt Lotten!!!! kram kat

    SvaraRadera
  39. Åh.Lotten så underbart vackert! Vilken Lunch ni fick, mycket roligare än att städa;)

    Jag är precis likadan, rör till överallt när jag sätter fart. Men till slut så brukar det ju bli bra;)

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  40. NÄr Lotten städar blir det så jäk... great, skulle jag vilja säg. HEL SNYGGT!

    Hejarkramar
    Anna

    SvaraRadera
  41. Usannsynlig vakkert!!!!!! Du er rå!
    Og rosene.....et eventyr! =)

    SvaraRadera
  42. Vad sa mannen egentligen??? *hihi* Skulle ha velat se hans min... Känner faktiskt igen mig en smula. Så lätt att flyta iväg och göra annat när man ska göra något tråkigt. Jag fattar inte hur du hinner kommentera hos lilla mig... Du har ju huuuur många läsare som helst och får fyrtioelva kommentarer varje dag. Sitter du vid datorn dygnet runt? *blink* Jag hinner knappt läsa mina elva läsares bloggar. *haha* Ha en trevlig vecka!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  43. Jag dööööööööööör, så vackert!!
    Jag blir mållös......
    Lotten, du duktiga;o)
    Jag älskar dina foton!!!!!
    Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  44. oo vad fint du har det! du kanske ska komma hem till mig o städa också? ;)

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg