jag har flooooooooow...

...lotten är en rikitig turlotten!

marängigt fluffiga hortensior får mig att tänka ljusa tankar som är våriga!
 kastanjgrenar åt hela folket, såååå vackert när dom brister, i mig gör det inget ont alls..



hej hej!
nu är lotten i en riktig turvåg, flowar i brist på flower...idag visar jag vinst, i morrn en annan så värmande fin!
känns sååååå majsigt... som mjukt balsam på torr hud ungefär, hihi!
nääääääää fy fasen vad vintern sugit kraft och på jobbfronten har det varit ordentligt tungt med tuffa utmaningar en lång tid nu...
sååååååååååå himlans glaaaaaaa är jag att jag har er ska ni veta!!!
att blogga om ditten och datten , inredning och trädgårdsdrömmar är  för mig en nödvändig balansdet ger mig såååååån guldkant på allt!!!
tack sötisar för att ni finns här omkring mig, blir så nedrans glad åt alla era varma tillrop!!!

efter en sån där lite trist och tung dag på jobbet...åkte buss dessutom, lotten don´t like uuuuuuuu!
kom hem och kände mig som en trasa så tjohoooooooo ett super gulliigt tillrop från goa varma fina carina, som har en sån härlig blogg,
lotten hade dragit turlotten och vunnit en krage som carina gjort,
den du carina ska jag bära runt en super fin kofta, ska visa nångång!!!
nu fotade jag den så ni skulle få se på kupan i mitt orangeri, jag jublar och hjular!!!
fasen så fin, tack sååååååå mycket carina!!!

ser ni melodifestivalen då?
är den inte lite...hmhmm B i år...
saknar superhits och storkänslan...
satt och nynnade på kalle moreus igår, nääääääääääj inte sånt lotten, du gillar ju cooolishar, haha!
bara att inse att man blitt mossig och gammal...
mer om min stoooooooora medelålderskris en annan dag...

tjohooooooo iväg till jobbet nurå,
fasen måndagmornar är för jäkliga, tre stillastående filer, men allt är bättre en buss ju!!!

i bilen är det bara jag och the voice och vi har det såååå nedrans cooolish!
coooooool måndag sisters...se ya!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Hortensia er så vakkert. Var heldig å få en rosa på morsdagen i går....dere feiret kanskje ikke morsdag i Sverig i går? Go`ukestart til deg fra Maliva

    SvaraRadera
  2. ... Flowet har landat här ocksååå. Idag kan INGENTING stoppa mig!!

    Ha en gla da Lottipilotti!
    Hillevissankramar

    SvaraRadera
  3. Så skjønne bilder! Jeg var i kjellerne i går og så til mine overvintrere - de har kommet til liv, og etter vinterferien skal de opp i lyset - juhu!!! Sanart blir det mars og vår!!! Gleder meg!
    Klem hilde

    SvaraRadera
  4. Nynna på du..calle kan han..

    Längtar också till VÅREN!!

    Ha en fin vecka
    Eva

    SvaraRadera
  5. hej hej,
    du är ju bara för go:) ler varje gång jag läser dina texter.
    ha det nu så härligt, själv hoppas jag på lite mer sömn...
    kram i massor och så roligt att jag har hittat till dig. sandra

    SvaraRadera
  6. Hej Lotten! Ja nu har man helt gått i ide känns det som- trött och hängig, grå och likblek och det känns ganska tungt.. men jag håller med om att bloggvärlden verkligen hjälper en upp igen! Så fin vinst- grattis! Underbar hortensia du visar!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  7. Jag ville bara komma in få lite inspiration av en god vän och ge henne en supervarm kram.

    Hoppas att du hade en alldeles fantastisk dag igår och att den blev precis som du ville.

    Saknar dig!

    Kraaaaam
    Melinda

    SvaraRadera
  8. Näe, måndagsmornar är väl inte veckans favorit precis. Skönt när den passerat och hux flux är det fredag igen.
    Fluffiga hortensior är väl guds gåva till mänskligheten den här årstiden. Piffar upp vilket rum som helst.
    Ta det lugnt och ha det så gott.
    //Camilla

    SvaraRadera
  9. Men så kul med vinst!!! Grattis! Och fin var den också, kragen... :)

    Håller med dig, vad gjorde man utan bloggen?? Den piggar upp och får en att tänka på annat... sånt som är mycket roligare!!

    Melodifestivalen är en katastrof... bidragen i lördags var de flesta under all kritik. Andreas gillade jag... och Saades... men de andra. Näääää....

    Men smaken är ju som baken.. och tur är väl det. Tänk om vi alla tyckte och tänkte lika, vad tråkigt det vore.

    SKöt om dig Lotten, och försök härda ut vintern. Jag kämpar på här hos mig... men hjärtat och sinnet skriker VÅÅÅÅÅÅÅR!!!!

    Kramar i massor!
    Willewira

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder som vanligt Lotten, fyllda av tips och inspiration!!! Tack, Mari.

    SvaraRadera
  11. Halloj coooola Lotten!
    Trots medelålderskris, bilköer, tråkiga bussar och vinter+jobbångest finns det ju massor av glädjeämnen...fina vinster, vackra blommor, lite spritt och spratt, cooolish musica och en och annan guldkant. Glöm inte...det finns bara EN måndag i varje vecka;-)
    Ha det gott, kramiz,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Ibland när man läser vissa inlägg på bloggarna så känner man hur man bara ler mer & mer NU log jag såhäääääär mycket i slutet av din & blev helt glad av tanken att släpa in en gren & se den knoppas - så ska jag göra idag!
    TACK!!!

    SvaraRadera
  13. Kan bara hålla med gillar inte alls melodifestivalen, gillar inte alls vad hon nu heter programledaren, Christin nånting....
    Grattis till vinsten och tack för de underbara bilderna du bjuder på!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  14. Cooool, ledig måndisch....har vi här å jag är sååå enkelt lycklig att mitt internet är tillbaka...haft en låååång tung vecka med en dipp....ner i helvetet...Fast idag e jag glaaaad...kramisar nina

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten.
    Åååååååååååååå så vackert du visar i din blogg i dag.
    Jag har läst och kollat på dina bilder, där du skriver om dina barn det rör mig till tårar, och om lille Gustav. Min Gustav är 28 år, det är sjukt, han som var som en ängel, jo det är han än.
    Men njut, det går fort, och just när de är som din Gustav så är de det ljuvligaste i hela världen,men det vet du ju redan, så himla fint skrivet. Ett bedårande barn.
    Och så................ dina kungsängsliljor, åååååååå, så fina, tänk att man kan köpa det där nere, så underbara.
    Jag storgillar ditt superhopp, viken spänstig, och häftig dam, hi,hi.
    Jo det är tungt med vinter, vi har ju alltid så där, mycket vinter och länge, jag brukar säga att Norrbottningar är tuktade och det är sant, vi är trötta och energifattiga just under mörkaste vintern(nu vänder det) sen så finns det annat som överväger, vi bor så ensligt så vi kan känna oss som om vi ääääääääääger.............

    Jo vi är vana med gott om utrymme, lugn och ro, jo det är skönt.

    Men så fint du skriver som vanligt, jo visst är det så att man behöver kompisar som förstår, som är på samma plan.
    Där finner jag er alla i bloggvärlden.

    Du är underbar Lotten.
    Tack för att du finns och bjuder oss på dina underbara bilder och kvittrande texter, trots att de finns en vardag, som kanske inte alltid är lätt.
    Ha en helt underbar vecka.
    Hoppas ni får mildare, vi har så fint nu.
    Varmkram till dig min vän.
    Zara

    SvaraRadera
  16. Grattis till din vinst!
    Har lite köksfunderingar på min blogg idag, du får gärna komma med ideer!!(om du har tid vill säga)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Först den största kramen av alla till dig för att Du är så snäll så snäll. Tack för Hjälpen!

    Horetensia=ljuvlig blomma! Älskar denna ljuva blomma helst i vitt!

    Ensam hemma idag och ikväll, känns skönt.
    Får alltid en kick att förändra då jag är ensam.
    Så det är redan gjort.
    Nu skall jag bara njuta av kvällen och äta Ahlgrens bilar! Mums!

    På tal om Melodifestivalen måste jag bara säga att jag är så in love i Andreas Johnsson låt.
    Är jag mossig eller?????

    Jag är en sann romantiker så därför är den helt i min stil.

    Sen var ju den andra killen som vann en liten mumsig sak att titta på åtminstone...... Kärring noja!!!!

    Hoppas dagen har varit snäll mot dig och att ditt flow fortsätter.
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  18. Love Hortensia...

    Vilken tur du haft!! Grattis!! OCH!
    Vilken tur vi har, som har dig här med din alldeles underbara blogg och alltid ditt fantastiska humör.. Såå Härligt!!

    Kram på dig!
    Mia

    SvaraRadera
  19. Hej fina Lotten!

    Jag blir glad när jag läser din blogg och det sprids liksom lite värme ut i kroppen. Tack för det!

    Är helt enig med dig när det gäller melodifestivalen. Nästan lite pinsamt alltihop faktiskt.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. GRattis till flow-et!!! Vilken tur du har och så fin kragen var och allt det andra också förstås - hortensior får en ju att bli riktigt lyrisk!

    ...och vilken tur att glada goa DU finns, Lotten!!!!
    Ha en go och fin vecka!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  21. Hej på dig Lotten!

    Vackra blommor och vilken jättefin vinst, den passade ju dej precis.
    Härligt inlägg som alltid!
    Kramen på dig.
    Åsa

    SvaraRadera
  22. Man får gratulera! Tänk, vad kul att nån har flow... här går det mesta på sparlåga den här veckan men men...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  23. Härliga tankar du har jämt! Tänk att man kan bli så lycklig för en lite present som kommer i brevlådan rätt som det är.
    Kram Marie..

    SvaraRadera
  24. Halli hallå!!!!!

    Men guuuuuuuuuuuuud vad Hortensia är vacker!!!!
    Härliga texter o bilder också...så klart!!!
    På tal om melodifestivalen...VAR ÄR DU DOLPH?? tycker han är cool:-)
    Det var nog rätt låtar som gick vidare till finalen o andra chansen eller???
    Men såg Du när Glada Hudik uppträdde o sjöng låten Sverige?? vilken glädje o värme det var att se dom..en o annan tår föll ner på kinden måste jag tillägga. Det var magiskt....underbart!!!

    Ha det bra!!!!

    Många kramar

    Christina

    SvaraRadera
  25. Hej på dig mys-Lotten! :)

    Har varit så himla dålig på att kommentera en tid även om jag kikar in då och då och tittar på alla dina ljuvligheter.

    Ha det riktigt gott gumman!
    KRAAAAM, Carina

    SvaraRadera
  26. Nej du, buss e inte kul!! inne tunnelbana heller..en riktig miljöbov är jag allt...bara bilen som gäller..

    Du är en riktig turgumma.. Oj tjej menar jag.. ( inte spä på ålderskrisen hihi..)
    Vilka fina vinster!..bara att gratulera!!

    ha det bäst Lotten!!

    Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  27. Jag håller heeelt med att bloggen är en räddare i mörkret... Och det är väl tur att vi har dig, Lotten, som får oss att le åt dina tokigheter...=)

    Åker oxå buss nu, inte kul. Bilen är på make over, ska bli fin fin. Men det varar inte länge, vi ska sälja den...=(((

    Vackra blommor och vinster. Lyckliga dig!

    Hoppas du får en bra tisdag...
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  28. Du skriver ju så härligt Lotten så man kommer på sig själv med att sitta med ett stort leende på läpparna. Du kan verkligen konsten att sprida glädje omkring dig och få folk att må bra. Blir alltid glad när jag tänker på dig!

    Den översta bilden på hortensia och kastanjegrenar är som balsam för själen nu när iallafall jag är urless på allt vad vinter heter.

    Många kramar
    Marie

    Ps. Glömde ju, grattis till den fina vinsten!

    SvaraRadera
  29. Hej Lotten, vilken underbar sjal sån vill jag ha ska försöka sticka en. Vet du var traskrona är? Jag gör såna jättefina. Vad tycker du om grannar som fortfarande har både julgran och julstjärnor?? Jag kräks!!! //Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg