idag vill jag hylla kärleken...

...denna alla hjärtans dag!

 kärlek skrivet i sanden, till min make!
 en dag som sparats i hjärtat hos oss alla...
inte för att det hände nåt speciellt
utan
för
för att vi var tillsammans
och bara var...
det är kärlek!!!
mina stora ungar mitt hjärta fylls av såååån kärlek och tacksamhet, tänk där sitter mina fina ungar! 
och vår lille, vilken kärlek han sprider...
han är i den åldern man kan säga att han är kär i livet
inga tvivel...
inget mörker...
inga bekymmer...
han bara knallar vidare helt trygg och ler och bara tar in hela världen i sitt hjärta!
mycket har han att lära till iaf mig...



kärlek är även tro!!!
tron på livet...
tron på kärleken...
tron på att allt har en mening...
tron på det goda...
tron på det varma...
tron på sig själv...

kärlek är också hopp!!!
hopp till ljuset...
hopp till lyckan...
hopp till modet...
hopp ili hoppa för att det är kul...
hopp till att vi  i världen väljer ordet isf tystnad eller slag...

den varmaste av alla hjärtansdagar önskar jag er...
sååå fyllt med tro, hopp och kärlek
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Åh vilka härligt kloka ord!
    Önskar dig också en härlig alla hjärtans dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. hei søte lotten!

    flotte ord på en slik dag!
    sier bare ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

    klem beate

    SvaraRadera
  3. Halloj........

    ....vilka fina bilder o kloka ord!!

    Vi, jag o gubben, njuter..vi gifte oss ifjol på just denna dag:-) Gifta 1 år tillsammans 13 år...känns fortfarande lika bra:-) Kärleken är underbar men ingen garanti...så var rädd om den!!

    Många kramar
    Christina Niska Andersson

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt inlägg! Så härliga och mysiga bilder!!
    Önskar en mycket trevlig dag till dig!!

    SvaraRadera
  5. Det var härligt att vakna till dessa vackra ord.Jag ska ha med mig dem hela dagen lång! Känns som det kan bli en dag fylld av kärlek=)Ha en härlig söndag/Annica

    SvaraRadera
  6. Hej söta du!

    Vilka härliga och tänkvärda ord en dag som denna.
    Och vilka ljuvliga kort på er !
    Ha en alldeles underbar alla hjärtans dag!
    Kram till hela familjen.
    Åsa

    SvaraRadera
  7. Åh, så fint och vilka goa barn du har!
    Sötis! Önskar dig/er en riktigt härlig hjärtansdag!
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Så flotte ord og flotte bilder. Ha ein flott dag !

    SvaraRadera
  9. Härliga ord detsamma till dig Lotten=) man blir varm och glad i hjärtat av dem! Kram Annica.

    SvaraRadera
  10. Jag blir alldeles sentimental av ditt inlägg!
    Så vackert!
    Vackra ord om tro, hopp och kärlek!

    Ha det så underbart , idag!
    Och tack för dina vackra bilder och den glädje du sprider.
    Det smittar av sig!

    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  11. SÅ underbart vacket skrivet älskar alla ding latinska citat:)
    ha en den allra ljuvligaste alla hjärtans dag!
    kram i massor
    sandra

    SvaraRadera
  12. Sååå fint, jag vill också ha såna där sandmeddelanden...

    Men ibland får man vara gla för det man får... maken brukar tvätta min bil samtidigt som hans, det är också kärlek det...:-))

    Ha en härligt gla da!
    Hillevissankramar

    SvaraRadera
  13. Ønsker deg og dine en strålende dag. Herlige ord og så sant.
    Kos deg og nyt av livet.
    Klem Kristin

    SvaraRadera
  14. En bamsekram till dig och de dina vill jag sända ut genom bloggrymden!!

    Kraaaaaaaaaaaaamm!!!

    //Sanne :)

    SvaraRadera
  15. Tänk va rätt du har, du är bra du!!

    Hoppas ni får en underbar alla hjärtansdag!

    Kramar Maria ♥

    SvaraRadera
  16. Det sammma till dig, min kloka, ödmjuka, roliga, varma underbara, glädjespridande Lotten!
    Jag läser dina inlägg med enorm glädje varje dag.

    DU är fantastisk...

    SvaraRadera
  17. *glömde*...jag är också född i blåärsskog och tänker förbli naiv som fasen..:)
    Jag fullkomligt älskade det inlägget.

    Japp, ville bara att du visste..;)

    SvaraRadera
  18. Så härliga ord och fina bilder!

    Kika in till mig - jag har en tävling på gång - rosor och shabby chic!

    Ha en underbar
    ♥ alla hjärtans dag ♥!
    Kram Maud

    SvaraRadera
  19. åååå så härligt, vilka fiiiiina bilder på dina hjärtan. Bara kloka ord hos dig oxå som man bör tänka på varje dag. Du har ett hjärta av guld du Lotten.
    Kramar i massor/Ingela.

    SvaraRadera
  20. Som vanligt underbart kloka ord från dig. UNDERBART!
    Härliga bilder.
    Ville bara önska en underbar Alla hjärtans dag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  21. Detsamma till din, kära Lotten!
    Du är så klok! Dina ord skänker värma och kraft.
    Hoppas din dag är precis så som du vill ha den!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  22. Vilket härligt o uppmuntrande inlägg. Kram på dej o ha en bra dag. Vi ska äta tårta. /Knatten

    SvaraRadera
  23. Eva sa..

    Tro, hopp och kärlek och störst av dem är kärleken...

    Korsets, ankarets och hjärtats tecken...

    God alla hjärtans dag, dagen då vi vandrar kärlekens väg.

    Eva S.

    SvaraRadera
  24. Du var en rackare på och hoppa. Så fina barn du har, jättefina foton. Och fina namn, sonen här heter också Kalle.
    Ha en härlig Valentindag
    Hjärtekram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  25. You have a beautiful family Lotten...that little one is dear!
    Faith, hope and love....words to live by! Happy Valentine's Day to you and your family!
    Much love,
    Laura :)

    SvaraRadera
  26. Såå vackert!!
    Vilka härliga bider på dina kära..

    Ha en underbart fortsatt A H D !!

    Love Mia

    SvaraRadera
  27. Vackert skrivit. Å så fint det är att skriva i sanden :)

    Ha en skön dag
    Hälsningar Louise
    http://loppisskattkammaren.blogspot.com

    SvaraRadera
  28. Tack för att du gör mig så rörd att jag får tårar i ögonen. Jag vet inte varför, men det du skriver är så vackert och hoppfullt.
    Jag hoppas din dag är lika kärleksfull som du själv är.

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  29. Fina ord, önskar dig en underbar Alla Hjärtans Dag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  30. HAPPY VALENTINES!!

    ♥♥♥ JENNY ♥♥♥

    SvaraRadera
  31. För det första Lotten, du skriver ju alldeles undebart!... Och de fina bilderna kompletterar så jag blir alldeles varm i hjärteroten!

    Nu har jag startat en webbloppis! Jag har länkat från min blogg. Kolla gärna in!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  32. Ååå vílket fint inlägg:)
    Har lagt till dig i min Blogglista hoppas det är okej för dig?!
    Ha en fin dag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten!
    STor hjärtekram till dig också.
    Kloka ord..
    Jag brukar säga
    Det ända som ökar när man slösar på det är kärleken..
    Ha kärleksfull kväll
    Annika

    SvaraRadera
  34. Oj, vad fint inlägg, bilderna, dina tankar...Ja, snyftigt, faktiskt, för oss lättrörda. Varma kramar till dig, Lotten!/Camilla

    SvaraRadera
  35. Tack för att jag får läsa dina vackra tankar som du omsätter i ord.
    Önskar dig en fin fortsättning på alla hjärtans dag.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  36. underbart inlägg.....!

    hoppas du haft en fin dag!!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  37. Vad härligt att läsa dessa ord, de gjorde gott i mitt hjärta:))

    Så fina bilder som fångar dagen!

    Önskar en fortsatt skön Aööa Hjärtans Dag!

    <3-liga kramar Lena

    SvaraRadera
  38. Hej Hjärtat!!!
    Så vackert du skriver....
    Ha en mysig kväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  39. Detsamma till dig PippiLotten!!
    Underbar bilder och tänkvärda texter....Som alltid hos dig;o)
    Happy Valentin!!!!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  40. Vackra bilder och kloka ord.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  41. VÄNDAGSKRAM TILL DIG LOTTEN!

    SvaraRadera
  42. Hej du underbara Lotten,

    Vem kan väl som du uttrycka kärlekens budskap och språk på ett vackrare vis än du!

    Håller med i varje ord!

    Låt oss slösa med kärleken till allt och alla. Livet är alldeles för kort att gå omkring och vara arg och bitter.
    Det händer så mycket fint i våra liv varje dag utan vi ens tar oss tid att notera det lilla i det stora.

    I ren glädje till kärleken gjorde jag en liten romantisk tavla som är till utlottning på min sida.
    Gå in och titta. Nog inte din stil men du får gärna tipsa andra kärleksfulla bloggis vänner om tävlingen.

    Hoppas denna kärleksfulla dag har varit snäll mot dig
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  43. Så underbara, mjuka och varma ord. Hoppbilden är så glad, man ler med hela ansiktet. Tack, för detta!!!

    SvaraRadera
  44. Önskar dig också en fin alla hjärtans dag goa kloka Lotten!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  45. Ja, visst svämmar man över av känslor när man tittar på sina härliga barn.
    Jättefint inlägg ( som alltid :0) )

    kram åsa

    SvaraRadera
  46. Kärleksfulla tankar kära Lotten!
    Det bästa är att vi har kärleken runt oss dagligen.
    Hjärtekramar Ingis

    SvaraRadera
  47. Vilket härligt inlägg Lotten! Så fina ord och vackra bilder!
    Hoppas ni hade en mysig dag igår!
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg