gustavs roooooooom...

...nytt och lächkigt!


tjong i medaljongen!!!
lovade ju berätta för er om tjejkvällen på bauhaus, fniss den var lika kul som det låter...
ylva landerholm känd trädgårdsexpert från tv tipsade om våren...
med en uppsättning i en kastrull som hon fyllde med
hemtrevnad i mitten
en kungsängslija
en rosa tulpan
en trollhasselkvist
en gul primula
och sist men inte minst en lila viol...
ser ni det framför er iiiiiiii gaaaaaaaaaaah morp
jaaaaaa inte var det min smak inte!

det var iaf 10% på allt och jag hade en beställning med mig från maken...
en skittung glasdörr till gus rooooom!
så köpte jag med en liten blyg viol, kan ju behövas lite balans här hemma, haha!

jaaa vår övanvåning är en byggarbetsplats...
men jag vet ni har fantasi...
detta är del ett av typ tio!
en vägg upp, snart en vägg ner, då blir rummet ca 12 kvm stort!
jag visar under vägen...

gustav är såååååå stolt och glaaaaa
men när han skulle somna första  kvällen sa han
-mamma, gostavs roooom lächkigt!

ha en oläskig dag mina goa!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. God Morgon,
    Kommer att se att det blir superläckert, det är ju massa fönster och det älskar jag och lite läskigt. Underbara barn..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Haha, det lät som om det var rätt lächigt på Bauhaus! Vilken tur att du räddade den lilla blyga violen..
    Här tänker jag jobba hemifrån idag, har placerat min favvokorgstol strategiskt så jag kan övervaka småfåglarnas frukost! Just nu är det en hackspett som kalasar på våra matbollar i äppleträdet.
    Ha en underbar måndag!
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  3. Du den planteringen, IIIIHHHHH, jag känner precis som du.

    Jag har blivit så vansinnigt förtjust i krackelerade saker så därför gillar jag din bild idag extra mycket (lite spansk mossa till är aldrig fel)! Ha en bra början på denna snöiga vecka ;)
    Klem//Carolina

    SvaraRadera
  4. så nydelig den krakelerte potten var. Det kommer til å bli utrolig vakkert og lyst og fint. ønsker deg en fin uke. klem monica

    SvaraRadera
  5. klart det är både spännande, lächkigt och väldigt kul att få ett nytt rum, speciellt när du är mor och inredare för det blir ju ALLTID så bra när du gör nåt=) Bra för mig också jag behöver inspiration till Hannes rum, han och gustav är väl ungefär samma ålder, 2½?
    Ha det bäst, chokladhäst.
    Kramkram Marie

    SvaraRadera
  6. Så spännande det blir att se hur det blir.

    Vilken otroligt vacker blomkonstellation du har gjort! Det låter intressant med trädgårdstips såhär års - allt man får höra om trädgård vill man ha nu!!!

    Ha en bra vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Godmorgon!
    Ska bli spännande att följa ombyggnation och dekoration till lillgrabben!
    Har surfat runt på din sida...SÅ himla fint överallt...!
    Blev ju nyfiken på boken som ni är med i; romantiska hem och ispirationer i vitt, var får man tag i den?
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  8. Jag svimmar vad oläskigt!! Fy fasen vad snyggt det kommer bli!!
    Den lampan du har där..mmm..like..
    Kommer bli grymt!

    Ha en härlig dag!
    Kraam ♥ Mia

    SvaraRadera
  9. Å det kommer bli så fint!! Längtar efter att få se resultatet Lotten!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. "Du letar efter lyckan och tror det är en sol så sitter den i skuggan som en liten blyg viol"

    Å så söt och vårig, ljuvlig bild!
    Ha en toppendag Lotten
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  11. Åh, du Lotten, det här komer att bli såååååå fint!!!!!! Ser verkligen fram emot att få följa projekt Gustavs rum. Även om han själv då tycker att rooooomet är lite lächkigt, hihi.

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Ska bli kul att följa ditt härliga projekt!! Kommer bli något alldeles extra, det är jag säker på;o)
    Ha en skön måndag!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Det där tror jag blir finfint.

    Och så härliga rosbilder du bjuder på...*längtar*

    SvaraRadera
  14. Vilken bukett du fick, så underbart gött!

    Ja det lät faktiskt inte som det ljuvaste vårarrangemanget, snarare som en pyttipanna... *ler*

    En ljuv viol låter mer i min smak.

    Så sött, ett nytt steg för Gustav, lite läskigt, men urgulligt att han berättade det!

    SvaraRadera
  15. Jag tycker det är bättre att du tar över rollen som trädgårdsexpert, du som är så inspirerande, har en egen stil och gör så smakfulla arrangemang????
    Gus rum kommer att bli fantastiskt, det är jag säker på. När min stora son fick sitt rum, tapetserat i en såå fin tapet med mönster av små, gammaldags "musiksnurror", vaknade han första natten och gallskrek...han trodde att det var fullt med flugor på väggarna...hans största skräck. Men vi behövde inte tapetsera om, han insåg ju snart att det inte var några läschkiga flugor.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  16. Oj vad spännande med renovering, ser fram emot steg 2 hihi. Kram Liselott.

    SvaraRadera
  17. Suck.............!

    Det är karaktärer som Ylva Landerholm som gör att krukväxter/trädgård betraktas som töntigt av somliga.

    Hon brukar ju också synas i SVT nyhetsprogram på morronen, och det är ju alltid samma horror-story som serveras....

    Ingen smak, och väldigt begränsade kunskaper, har jag sett i hennes frågespalt i någon gratistidning.

    Ha en skön vecka,
    Hillevissan allvetande skönhetsdomare - at your service;-)

    SvaraRadera
  18. Rosa och gult verkar inte vara världens bästa kombo finns väl bättre. Men din komposition i den där härligt spräckliga snipan med lila Viol och grå Tillandsia är underbar, blev sugen på en liten viol faktiskt, ska nog åka runt och titta om jag hittar någon idag.
    Ha en underbar dag.
    //Camilla

    SvaraRadera
  19. Njaaa, låter väl inte som snyggaste kombinationen...men alla har vi ju olika smak och inte alla har så bra som vi...hihi!

    Dörren du köpte var ju jättefin, blir den kanske vit sen? Ska bli kul att följa erat "lilla" projekt.

    Hoppas att du får en skön dag med massa inspiration. Kramar Maria!

    SvaraRadera
  20. Hej Lotten!
    Spännande att se när projektet är färdigt!!!
    Ha en mysig dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  21. Ska bli kul att se fortsättningen , men det kommer alldeles säkert bli hur fint som helst . Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  22. Tja, smaken är som baken... Vilket rum han kommer att få! Verkar bli så ljust och härligt. Kul att se hur det tar sig.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  23. Å vad spännande med lite byggarbetsplats...hahahahaha...men det blir säkert toppen när det är klart...blir så nyfiken på ert fixande å trixande...Ha det bäst..kram kat

    SvaraRadera
  24. Hallå där!1

    ååå så kul att få inreda ett nytt litet rum.
    ååå så gulligt med ett läskigt rum oxå.....;)

    Jag fick dåligt samvete över min sons rum som skulle fått nya tapeter o lite ny färg tidigt i höstas.....jag tycker det är jobbigt.....huuu...då slipper ju jag ändå både nya väggar o byggarbetsplats...
    hmm...måste nog ta tag ordentligt i min egen krage nu o sätta igång.

    Ha en mysig dag!
    kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  25. Hej Lotten! Men så fint Gustav kommer få i sitt rum- jag kan se det framför mig!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  26. Åh! Vad ljust och fint det blir. I morgon kommer jag och fluktar och jag har en present med till Sigge :))))))

    Kraaaam

    SvaraRadera
  27. Det var väl en lite kitschig plantering hon gjorde...hihi

    Och lille Gustav... så härliga uttryck! Men han har väl att brås på.. eller hur?

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  28. Det kommer bli så fantastiskt fint! Gissa om jag tjatar på Gubben här hemma att vi ska börja sätta in fönster mella vårt kontor och mathildes rum som nu är ett enda stort rum. Tyget som delade av det tidigare låg en dag som en slarv på golvet och har inte kommit upp igen! Vill börja nu på en gång! Ivrig som man är! Fniss!

    Låter som en riktigt mysigt kväll på Bauhaus i glad tjejers sällskap blir allt så mysigt eller hur.
    kram Marina

    SvaraRadera
  29. Och en stor pöss på dig med!...min underbara!
    Det där lät ju bara för lovely, att göra Stockholm med DIG!
    -Jisses jag tror jag börjar planera!

    Allt det bästa till dig alltid!

    SvaraRadera
  30. Hörrödu det där byggprojektet ser riktig najs ut med inbyggda fönster och allt. Mmmm kul att se sen när det ät klart och piffat!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  31. Oj, vilket spännande projekt..ser så mumma ut med alla fönster och dörren...Om jag är Nyfiken?..Japp!!..väntar här troget på fler bilder ;)

    Ha det gott!!
    Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  32. Vilken Bauhauskväll du varit på. Vad säger man inte för att få sova hos mamma o pappa.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg