det är sååå vackra...

...så det rister till lite såhär i februari!

en liten sötnos i talrikshyllan...


några nevadarosor i en vacker kruka ohhh!

hej ni snö tappra!!!
vilken snöig dag som väntar oss, uuuuuuuuu jag snöar hellre in på mina rosbilder, fniss!
här ovan är lite bilder från sma uppsäättningar med min nevada ros, såååååå söt...stackars liten fryser därute!
har varit balettjej en gång i tiden, hmmm undrar om det är det balettkjolaktiga i bladformationerna som får mitt hjärta att picka...

jag hoppas verkligen att det blir ett rosår och att nu snön gjort lite nytta och frysit av alla baggar och skadelarvers rumpor...gärna fästingarna och getingarna med!!!
känns riktigt bra nu att vi har så mycket snö, haha
man kan vända på allt!

ritausma


comte de chambord

denna tokälskar jag,
glamiscastle
skaaaaaaaaa ha,
rosor brukar jag köpa hos
eller hos koggens rosor




greta persson och spirit of freedom är
rosa skönheter med hundratals blad  guuuu vad vackert!!!


den vänstra heter st cecila,den högra jaques quartier
 sen ni såååååå ljuvlig lilla celilia är med sina aprikosa skrud och bulliga form!

nä nu snöar vi in vidare!


varmkram lotten
kommer med dörrbilder i morrn!

Kommentarer

  1. Hej,
    Här har det snöat hela natten och fortsätter nu oxå..
    Underbara bilder och ljuvliga rosor. De är verkligen så vackra..
    ha en mysig inne dag!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Fantastiska bilder, jag hoppas att snön skyddar men tyvärr hörde jag att fästingarna också skyddas av snön samt att det knappt är någon tjäle i marken...
    Det är nog inte sant eller vad tror du, visst dör de (fästingarna alltså).
    Må så gott
    /karin

    SvaraRadera
  3. Så vackra rosor! Det behöver vi i dessa dagar!
    Jag är också svag för de gammaldags rosorna och har ett par sorter på torpet!
    Åh, så härligt!
    Nu sitter jag och sniffar på en sticka med rosparfym från NK igår!!! Suck! Men den var dyr den....!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Min älskling du är som en roooos...lalalalala......

    uuunderbara bilder som retar aptiten på vår och sommar väldans när snön yr här utanför fönstret.

    Tänk när vi sitter där i solen på Ulriksdal med varsin nyinköpt ros och dricker kaffe i sooolen.

    Det är en dag att längta till det!

    Ha en mysdag idag

    Kramen

    SvaraRadera
  5. God morgon min vän.

    Underbart vackra bilder du visar idag!!
    Jag längtar till sommaren då jag kan plantera min rosbuske jag velat ha lääääänge nu. Är så vackert när de klättrar mot husväggen :o)

    Blir det festivalen ikväll? Förra Lördagen kunde man ju kasta i sjön! Bara skit så hoppas på bättre underhållning idag.....

    Trevlig helg! Kramar Erika

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga bilder att titta på och drömma sig bort med. Här har nu skitvädret börjat. Blåser, snöar och yr massor.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  7. Åh tack Lotten för att jag fick se alla vackra rosor! Här är det -26 och jag måste in till stan. Nu känner jag mig lite mera peppad att sticka ut näsan utanför dörren. Hade helst bara legat under en filt idag. Men vackert är det ute, ska nog fota lite genom fönstret kanske:).
    Ha en fin dag i snön!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Håller med dej, att man hellre snör in på rosor. Tack för härliga bilder. /Knatten

    SvaraRadera
  9. Hallå där tjejen!

    Himmel vad jag har missat många inlägg.
    Jag har knappt bloggat på en vecka och nu skulle jag nog behöva en vecka att läsa ikapp....;)

    Sååååå fina rosor!!!
    Nu drömmer man om allt som gömmer sig därute under snötäcket.
    Jag har tagit in ett knippe med körsbärsris.
    Det har precis börjat slå ut små gröna blad o om ett par veckor hoppas jag på grenar fulla med underbara vita blommor.....
    kram kram

    SvaraRadera
  10. Hej Lotten.
    Vilka vackra kläder du visar i din blogg.Så fin du ska bli.
    Men vilka rosor, odlar du alla dem själv.
    Den gulvittonade som är superdubbel, vet du möjligen vad den heter, den är så läcker.
    I dag har vi minus 25 grader, och långkall vinter, så i dag visar jag också blommor.
    Vintern tycks ha den effekten på oss.
    Dina blombilder är så sköna att se nu när kylan är så ihärdig.
    Ha en fin helg.
    Tack för att du delar med dig av alla dina fina bilder.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  11. Ja det bara fortsätter att snöa och det är svårt att se något slut på eländet. Å andra sidan så börjar ju sportlovsveckorna nu så det är väl bra med snööööö.

    Eller så kanske våren kunde komma nu så att vi får se lite blåsippor och krokus!

    SvaraRadera
  12. Njuter utav dina ljuvliga rosor, är ju oxå en rosälskare och har en hel del i vattenhålet och även här ska det planteras...på Bossgård, hoppas bara att inga går åt nu under vargavintern..hoppas ni har en trevlig lördag i snöeländet, kram

    SvaraRadera
  13. Ooooo vad vackra rosor! Tror banne mig att det måste bli ett par nya rosor i min täppa till våren. Kanske du får följa med och tipselitipsa om de vackraste, härdigaste och mest godoftande. Du är ju experten, fniss! Tääänk att få borra in näsan i de där svala, doftande ljuvligheterna och bara njuuuuta!

    När nu måste jag sluta drömma innan jag börjar grina!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Gud så fina bilder å rosorna är så ljuvliga!!!!!
    Måste ju bara få veta vilken ros det är: Nr 3 i ordningen, ser ut som fluffig maräng ju, underbar, vet du namnet??? Vill ha en sådan!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  15. Ja, rosor är som du förstår mina favoriter, de är ljuvliga... undrade just om det finns någor liv i dem där ute i snödrivorna.. vi skottar och skottar.. men nu skall vi dricka kaffe..Kram Torprosen

    SvaraRadera
  16. Så fina bilder Lotten och lite vacker fågelsång på det! En fin start på dagen!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara bilder du visar oss idag.ja det är något visst med vackra doftande underbara rosor.Ja dom säjer ju att man blir som man umgås!!!!!Det är därför DU är som en ros lika ljuvlig underbar och härlig....♥Ha en skön inne lördag goa Lotten Kramelikram Rita ♥

    SvaraRadera
  18. Vilka mysiga biler. Snart så sitter man på altanen (i mitt fall) och doftar på dem. Kanske vi uppskattar både vår och sommar mera efter denna vinter. Kram

    SvaraRadera
  19. Så somrigt och fint det var här
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Hej,
    alltid lika mysigt att titta in på din blogg, den är som ett lyckopiller :) här snöar det också (Dalarna), jätte jätte mycket och jag tror nog alla börjar tröttna på denna kyla! Jätte fina bilder på rosorna, längtar tills mina rosenbuskar blommar.

    Hoppas du får en jätte bra helg!

    Kram Desirée.

    SvaraRadera
  21. Hallojsan goaste Lotten!!

    Underbara rosenbilder..och uppmuntrande orrd :)..har faktiskt inte tänkt på att kylan och snön tar kål på finderna i trädgården..GO Kylan!!!

    Håller på att skapa en lite rosenträdgård här hemma..och har varit runt på de flesta handelsträdgårdar här i sthlms omnejd!! Håller med dig Ulriksdals rosor ar outstanding då det gäller kvalité...

    Ha det bäst!!
    Kramis Sanne...

    P:S Själv skall jag packa upp alla blommor..Trotsade stormen och åkte till blomsterhandlaren..MÅSTE ha lite vår inne i alla fall :)..hihi

    SvaraRadera
  22. Ja du Lotten, du kan du! Värma våra hjärtan och inge hopp så här i värsta Narnia-vädret. Precis innan jag satte mig vid datorn så kollade jag ut genom fönstret på våra istappar, eller rättare sagt ISSPETT! Eller Ishäxans hår som hänger från vårt tak...
    HA en mysig lördag!!!!
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  23. Vilka fina bilder Lotten!!
    Du tinar upp oss inifrån;o)
    Tack för din snälla kommentar, jag blir så glaaaaaaaaaaaaad!!!
    Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  24. Så vackra rosor! Jag ska gräva mina två första rosenland nu i vår. På var sida om trappen till verandan hade jag tänkt. Rosa färg men vilken sort vet jag inte. Får se vad som finns helt enkelt. Har aldrig haft rosor så jag får se hur det går! :)

    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  25. Tack för Underbara bilder! Sugen att åka skidor idag men inte ens det går idag...
    Kram Marie

    SvaraRadera
  26. tur att man kan få titta på lite vackra bilder och njuta av sommarens fägringar när det gäller rosor. De är helt underbara, ingen är lik den andra! Kram i busvädret Marie..

    SvaraRadera
  27. Herregud så vackra rosor!!!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  28. Hej
    Såg nu på tn;n att ni har klass 2 varning, med ert snöoväder.
    Fästingarna är ju på rådjuren, men det är sen, på våren de släpper taget om dem och var de hamnar, i snön, det är då de dör... kommer nästan ihåg, hihi.

    Så mycket fina bilder, önskar dej en fortsatt skön helg
    /Maggan

    SvaraRadera
  29. Gertrude Stein's mest kända citat är "A rose is a rose is a rose", innebörden i detta är att "things are what they are" och det kan vi väl säga om snön, det är inte mycket vi kan göra åt den. Så istället för att titta ut genom fönstret kan man ju grotta in sig i trädgårdsböckerna och drömma sig bort i rosornas värld.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  30. halloj i snöstormen.. du det är lätt att hålla sig för skratt nu!!
    men så underbara bilder du visar.. får mig att längta än mer.. ja kanske har den här varagvintern något gott med sig och får bukt med hemska skadedjur.. även om jag är tveksam..

    HM Home..bara måste du besöka.. jättemysigt och annorlunda att handla där.. man tar en liten palett och kistrar upp bilderpå det man vill köpa sen går man till kassan och de hämtar upp på lagret.. de har olika utställningar hela tiden nu under våren' finns på Drottningatan 58 en trappa upp!

    kram på dig
    A-C

    SvaraRadera
  31. Vackra rosor!! Speciellt de första bilderna i inlägget är alldeles underbara.Ha en skön weekend!

    SvaraRadera
  32. Mumsfilibabba! Vilka godbitar du bjuder på!
    Har märkt att man gärna sneglar på sådan bilder nu - förstååår inte vad det beror på! Kan det vara den färglösa naturen som orsakar ett sådant behov av grönska och färg?!?!?!?!?!?!?
    Ha en riktigt härlig och skön lördagskväll, kära Lotten!
    Kram
    Ann
    PS! GRATTIS till dina fina vinster!

    SvaraRadera
  33. Halloj goa Lotten! Här i blekinge är det snö och vitt så lång ögat kan nå :-) Så gissa om det var underbart att kika in här hos dig där våren riktigt känns i ditt underbar inlägg. Så vackra bilder, jag njuter....Ja våren får komma nu precis när den vill.

    Ha det bäst. Kramis Paula

    SvaraRadera
  34. Hermosas rosas
    Buén fin de semana

    SvaraRadera
  35. ja, jag vet inte vad det är med de där lite veka enkelblommande växtkjolarna...

    de är väl lite mer sårbara än andra som har mer stärkelse i kjolen.

    Och sårbarhet är ju allltid mer i behov av att någon tycker om... och då blir det du och jag (å nåra till, dårå) som gärna står för det:-)

    Storkram i snöyran,
    Hillevissan

    SvaraRadera
  36. Ohh vilka undrbara rosor,kan riktigt känna de olika dofterna. Är väl härligt när man går en runda i trädgåren och nyper av några bara för att "nosa" på. Det är lycka tycker jag och balsam för själen. Det är ju härligt att detta ligger framför oss eller hur.
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  37. Härligt med rosor, själv har jag suttit fast med bilen i snön ett antal gånger, har jobbat i dag typiskt!
    Kram och trevlig lördag
    Anna

    SvaraRadera
  38. Ja verkligen ... de är sååå vackra.
    Vilka härliga rosbilder! Det går att glömma all snö utanför ett tag i alla fall.

    Ha en underbar helg härliga Lotten!

    Anna

    SvaraRadera
  39. Hallojsan gumsepums,

    Blir sååååå varm om hjärtat!
    Vad kan väl värma ett fruset vinter hjärta mer än underbara rosor!!!!!

    Sen e jag gla för att Darin gick till final!
    Älskar sött i alla former!

    KRamisar Jeanette

    SvaraRadera
  40. Hej på dig
    Varje gång när jag tittar på dina bilder så får jag lugn och ro i själen... dina bilder är alltid lika fina.
    Ha en härlig lördag kväll
    Kram Nina

    SvaraRadera
  41. Mera, ge mig mera!!! Jag älskar verkligen rosor och har en löjlig förkärlek både till de fylliga såväl som till de enkla. Finns det något vackrare än en enkel Birgittaros? Kan tipsa dig om en fantastisk gammaldags ros som doftar ljuvligt. Dutchess de Montebello heter den och den får mitt hjärta att klappa fooooort! Vet inte hur många somrar jag har stått med sprayflaskan full med såpvatten och sprayat tills händerna har krampat, bara för att ta bort alla otäcka bladlöss från min stackars älskling. Det är äkta kärlek det!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  42. Du är underbar som kan se det vackra i både rosor och snö !

    Tack för inspiration och glädje, vännen.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg