den ljuvaste bukett....

...gör mig själaglaaaa!









en dag ringde det på dörren...
vem är det, vem öpppnar...
till slut sprang vi nästan alla i en nyfiken skock...
och där står en vän med en bukett, dessa ljuuuuuuuva doftrosor!

- de kunde ändå inte säljas, berättar min florist väninna, du får dom!
såååååå vackra att hela mitt inre detoxas och känns ljust och rent!
sååå snällt
sååå oväntat
sååå vackert
mina längtande trängtande snart galna drömmar om rosor
gick i uppfyllelse!
 nu härdar jag ut vintern, i allafall en liten stund till...

slut era ögon och lukta på rosorna
en doft av paradis!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Åh vilken underbar vän:) och rosorna ser så vackra ut.. ha nu en mysig söndag här snöar det fortfarnade 3 dagar nu.
    kram sandra

    SvaraRadera
  2. Sniff, sniff! Mmm kan nästan känna doften. Vet inte om jag hallucinerar eller om jag bara är spritt språngande galen. Längtan är STOR nu!

    Klorofyllkram Mia

    SvaraRadera
  3. Så fin gest av din vän, sådant lever man länge på. Vackra var de!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Åh Lotten, din blogg är verkligen en av toppbloggarna för mig nu! Här får min vårlängtande stackars själ lite ro!
    Så varmt tack vännen! Kram/Marie

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig överraskning! Det är så vackert med rosa tycker jag. Det är en av mina favoritfärger i trädgården.
    Och så ser jag den där härliga lampskärmen av lammöron, snyggt!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Simplement magnifique!
    j'aime tellement la couleur...


    manon

    SvaraRadera
  7. Vilken vän överraskningar är det bästa som finns!!!!!!Vilka underbara rosor.Kan känna denna doft ända hit.Vad ljuvligt gott det doftar......Ha en härlig och skön söndag gulliga Du.Kramelikram Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Mmm vad gott det doftar...

    Vilken vän!

    Ha en härlig dag!
    Kram ♥ Mia

    SvaraRadera
  9. Vilken glad överraskning - och såååå generöst! Såklart anar jag doften - längtar sååååå!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga rosor - bedårande vackra!

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar bukett och vlken snäll kompis! Jag känner doften ända hit...
    Jag har tillbringat morgonen med att drömma mig bort i trädgårdstidningar och planerat lite för min lilla trädgård på balkongen. Det finns så mycket fint jag vill ha. Tur att jag har många kompisar som med glädje lämnar över sina trädgårdar till mig ;).
    Jag ser fram emot när du börjar visa lite från din trädgård, om nu snön försvinner nån gång.

    Hoppas du får en skön söndag, kramar Maria!

    SvaraRadera
  12. Hmmm!
    Nu har jag haft ögonen stängda en stund och doftat på rosorna, känt sommarbrisen runt smalbenen.... man blir allt lite lugnare.

    Skönsöndag,
    Hillevissan

    SvaraRadera
  13. Åhh sådana vänner växer inte på träd=) Så vacker bukett som får en att längta efter...ja man törs knappt tänka det. Men varmare tider!Varje dag får du mig att skratta högt,tack för det kära Lotten=)Ha en snöig söndag/Annica

    SvaraRadera
  14. Så ljuvligt vackert med rosor! Vilken snäll och omtänksam väninna, tänk att ha en vän som har blomsterbutik dessutom!

    Ha en härlig söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Förstår din glädje, buketten är ju underbar!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  16. Take the time to smell the roses. Det ska jag göra nu och drömma mig bort ett tag. Ha en fin söndag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  17. Så fylligt vackra rosor och vilken underbar färg!
    Så härligt när man har en kamera att föreviga deras skönhet…..
    Fia

    SvaraRadera
  18. Vilken överraskning och vilken bra vän!

    Såg jag rätt att lampskärmen var gjord av lammöron?

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  19. så vidunderlig vakre, nesten så jeg kjenner duften helt hit til meg :)
    gleder meg enormt til å stelle mine roser til våren og ikke minst til det kommer knopper på de, like magisk hvert år synes jeg...

    god søndag til deg,
    vibeke

    SvaraRadera
  20. Å vilka underbara rosor Lotten! Jag förstår att du blev glad :-)

    Trevlig söndag!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  21. Vilken snäll väninna du har, det är såna oväntade gåvor som man blir så glad för. Det var fint med lammörons"ägget" också, ligger så fint i sitt lilla rede.
    Ha en mysig söndag
    Goaste kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  22. Doftande rosor så här års är verkligen inte helt fel;)!
    Tack för din kommentar!/Anja

    SvaraRadera
  23. Vad vore livet utan riktigt, goda vänner?..och vad vore livet utan rosor?

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  24. Vilken underbar väninnna!
    Men det är lätt att älska dig!

    Jag känner doften ända hit!
    Underbart!!!!!

    Snart snart kommer jag till svinkalla Stockholmo.
    Skall verkligen bli sååååå roligt!

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  25. Hej Lotten
    Men Gud viken unnnnnnnnnnderbar gåva, jag hade nog svimmat om jag fått sån nu, just nu i vintertiden så är det ju ovärderligt.
    Du har gjort såna enormt fina bedårande bilder med rosorna och lammullsörondekoratonen, som är som skruvad i sin for, och ligger där som lite lutande åt ena hållet.
    Gud vika snygga bilder, jag känner mig som Hannu Sörensen låter när jag kollar in dem.
    Hannu är ju helt underbar, han kan uttrycka sig så man bli glad.
    Precis så känns det nu.
    Mycket vackert, du är verkligen begåvad.
    Ha en underbar söndag.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  26. Hej Lotten
    Jag är lite osäker på Hannus efternamn, men du vet nog vem jag menar, han som blir så där upphetsad, jag älskar hans program, eller när han är med.
    Han brukar filma och nästan krypa runt mitt i blommorna, under det att han skriket upphetsade ord om blommorna prakt, så härligt.
    Ursäkta stavfelen, det blir så när man blir uppspelt.
    Kram vännen.
    Zara

    SvaraRadera
  27. Det är de små gesterna som blir såååå uppskattade! Härlig bukett:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  28. Livsmedel för själen....
    Mmm luktar gott
    Annika

    SvaraRadera
  29. Åh vilken gullig vän som så snällt tänker på dig för det är ju tanken som räknas!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  30. Vilka underbara rosor, kul att få kan jag förstå.

    Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  31. Åh vad härligt med sådana vänner!!!
    Vilka vårkänslor jag fick här hos dig Lotten.
    Bara älskar fågelkvittret och dina vackra bilder!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  32. Fin blogg:) Fant deg inne på en annens blogg. Hit kommer jeg tilbake:)

    Hilsen

    AnnElin/ Fru Rosas Hjem

    SvaraRadera
  33. Men hoppsan! Skulle kanske ta och skaffa sig en floristväninna!? Kan man annonsera, tror du?*hihi*

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  34. Vilken fantastisk färg det var på de rosorna! Även vännen måste nog betraktas som fantastisk... Lyckliga du!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  35. Hej sköna Lotten,
    Jaaa, det är ju det man tar till nu i vinterlandet som inte ger sig, snittblommor och blommande kvistar... Men ljuset är ju på väg, alltid något!
    Kram på dig, ja du är så klok, Ikea är kvar och nästa helg är det jag och svärmor som hänger på låset, jihooo!

    SvaraRadera
  36. ahhh....de er skjønne! =)
    Takk for koselige hilsener hos meg de siste dagene. =) Blir sååååå glad!

    SvaraRadera
  37. Mmmmmmmm....doftar ljuvligt!!
    Härligt med såna vänner. Här är vi näst intill insnöade....hmmmm hur lät det där??? Ja vädermässigt alltså....
    Ha en skön vecka, kramis Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  38. Mmmmmmmm....doftar ljuvligt!!
    Härligt med såna vänner. Här är vi näst intill insnöade....hmmmm hur lät det där??? Ja vädermässigt alltså....
    Ha en skön vecka, kramis Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  39. Jag förstår att du blev glad. Så enormt vackra rosor. Vilken snäll vän du har. Ha en bra vecka! Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  40. snygga bilder! Vad mycket kul dekoration du gjort med lammra. Har mycket lammöra själv i trädgården på sommaren, så då ska jag försöka med något kreativt!
    Kram till dig! Marie..

    SvaraRadera
  41. Vad gulligt av henne, underbara!

    kram Mia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg