vinterlyx för mig...

...är 50 krispiga vita tulpaner!!!


hej min sköningar!

jag var ju sängliggandes i förra veckan...ja ni vet halsflussen!
mitt i feberångorna får jag tokspel näääääääääääj
mina 50 tulpaner...som bara står där!!!!

kanske ser ebba dom men min kära make och söner har ingen aning ens att julsakerna är bortplockade...
jag har ju inte direkt lite av den varan så nog säger det väl en del om vilket öde dom skulle utstå då!!!

dom trettio jag redan placerat i en grupp åkte ut i det svala orangeriet...
visst låter det lite snajsigare, ha! ja ja uterummet dårå..

de andra tjugo, berättar floristväninnan att de kan ligga i kylskåpet inslagna i sitt papper...
ja där låg dom krakarna enda till fredagen, dagen då lotten uppstod till de levande igen!!!

jag fick kraft att fixa och dutta igen...en stund iallafall...
och tulpanerna som ligger så fint där på fällen och vräker ut sig
fick champagne sen...
näääää nopp stopp...

de hamnde i en riktigt trevlig uppsättning, antar att jag visar det en annan dag!!!

ha det underbart alla sötnosar!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Härligt med tulpaner, synn att de inte står sig så länge som man vill.
    Urfina bilder du visade!
    Hoppas du klarar dig ett tag nu utan förkylning!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt med tulpaner:)
    Hahaha ja typiskt karlar dom märker inte mycket dom...suck....jag vet inte hur många gånger jag har bytt gardiner och han inte har märkt någonting:(
    Ha en skön söndag Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. **Skönt att höra att du mår bättre, aldrig roligt att vara sjuk, tycker det är underbart med vita tulpaner, ha det gott, kram**

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder på underbara tulpander - vill ha!!!!! Nu är jag snuvig och febrig med ont i halsen! Har väl besökt din blogg för mycket och blivit smittad hihi! Ha en skön söndag och simma lugnt i veckan! Marie

    SvaraRadera
  5. Hallå Lotten, vilken superlyx med så många underbara tulpaner! Allra helst när de är vita.

    Jag ska köpa mig en bukett och blanda med björkris lagom till mannen kommer hem - på fredag... sjukt lång frånvaro från familjen!

    Marit

    SvaraRadera
  6. Underbart vackert med dom vita tulpanerna.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  7. så ljuvliga bilder:) du är allt en inspirationskälla:)ha en ljuvlig söndag kram sandra

    SvaraRadera
  8. 50???!!!
    Ja, det var verkligen lyxigt värre... (eller kanske bättre...)
    Vabra att du mår bättre! se nu till att du stärker dig så du kan återge dina bästa pippilott-tankar på torsdag. Jag kommer klädd till gurka, så du känner igen mig (fniss, fniss).
    Hillevissankramar

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder! Så du fick en halsfluss och en släng av tulpanstress, ingen bra kombi.
    Hoppas du är kry idag!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  10. Ja nog är det lyx med färska blommor allt...skulle kunna ha hur mycket som helst!!!

    Vilken fin komposition i din bild..krispigt vita tulpaner..som står för vår..mot dina långhåriga, superfins, vinterstövlar..som står för kyla och snö!!

    Orangeri låter så mycket bättre..har försökt med det också men blir nedtagen på jorden av min bättre hälft.. "det e en glasveranda hjärtat"..hihi

    Skönt att höra att du mår bra igen!!

    Ha det bäst vännen!!

    Kram Sanne..

    SvaraRadera
  11. Oh white tuplips!!! Just beautiful and perfect for a winter's day!!

    Miss Bloomers
    Oklahoma City, USA

    SvaraRadera
  12. Vilka fina foton du har tagit. 50 tulpaner, det va inte illa, hoppas du får va frisk så du kan njuta av dem länge.

    Jag hade så gärna haft ditt uterum, förlåt jag menar orangeri. Det kan dock bli problem eftersom jag bor i lägenhet på andra våning...men nån gång så.

    Kika gärna in till mig om du vill ha chans att vinna en värmande sjal till nästa gång du blir förkyld, men jag hoppas förstås att du ska få vara frisk.

    Ha en skön söndag, kram Maria!

    SvaraRadera
  13. Å vad mysigt, nödvändig lyx!!!! Tulpaner är ju så fint!!!!!
    Skönt att du tillfrisknat!
    Ha en mysig söndagskväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  14. Ja, tulpaner vill vi har i massor just nu!
    Så bra att kunna ställa dem svalt i ditt...orangeri!

    Du verkar ha piggat på dej nu, hoppas att det är så!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Åh, tulpaner ! Det är första vårblomman för mig.
    Du visar dem i vackert sällskap också.

    Kramar
    Anci

    SvaraRadera
  16. Ja jag köper hem tulpaner men det är bara jag som ser det vackra tror jag. Men ibland så tror man för mycket. Min man skulle nog reagera om det aldrig fanns några fina blommor i vårat hus.
    Hoppas du mår bättre och att orken är på gång.
    kram /sara

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder du visar, så vackert med tulpaner. Typiskt karlar att inte märka nåt när man har piffat.

    Bra tips förresten!
    Ha det gott/C

    SvaraRadera
  18. Ljuvlig fäll där tulpanerna vilar! Den skulle jag också kunna tänka mig=)Jag köpte tulpaner blandat med tistlar,lyckad kombo enligt mig.Men vita är ganska svårslagna och gärna i den mängden. Nice söndag kära Lotten/Annica

    SvaraRadera
  19. Vad härligt med krispiga tulpaner.Jag frossar inte i godis men tulpaner bara älskar dom.Va halsfluss vad jobbigt.Skönt att du är på banan igen Underbara bilder.ha en skön kväll och en härlig start på den nya veckan Goa kramen Rita ♥

    SvaraRadera
  20. Men vilka fantastiska bilder! man blir ju alldeles lycklig!
    Ha en fin kväll.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  21. Vilket fång!!!
    Kändes så lyxigt vintrigt till päls och allt... Vintermumma!!!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  22. Vilken tur att du kom att tänka på tulpanerna...
    Man vill ju njuuuuuuta av dom!!
    Skönt att du är pigg igen;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  23. Så godt å høre at du er på bena igjen! Tulipaner er skjønt, særlig nå når vinderen strammer til!
    Hilde

    SvaraRadera
  24. Ja då förstår jag att du var dålig. Jag skulle nog inte kunnat vänta med att sätta tulpaner i vas eller lägga på ett fat som jag har gjort. Men är man orkeslös så är man. Mysiga familjemedlemmar du har. Det låter ju charmigt......
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  25. Tulpaner är ljuvligt blev fyra buketter i fredags. två stycken från trädgårdshandlaren och två stycken från Blomsterlandet. Fick höra ett tips att man skulle sticka en nål strax under där blomman börjar så skulle dom inte böja sig. Har testat på en bukett, och dom står fortfarande raka i ryggen i vasen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  26. Glömde och säga att det är skönt att du mår mycket bättre nu.
    Tjing

    SvaraRadera
  27. Helt enig! Ingenting er så vakkert som en stooor bukett hvite tulipaner!! Jeg har en stor bukett stående på bordet nå, jeg også;)

    Ha en fortsatt fin søndagskveld, Lotten:)

    Klem
    Anette:)

    p.s. dine bilder er helt underbara!!

    SvaraRadera
  28. Så otroligt vackert med alla dessa ljuvliga vita tulpaner, underbara bilder!

    Kom mitt mail fram till dig igår? Det verkar som att min mail krånglar nu igen, irriterande!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  29. Så avundsjuk, vill oxå ha ett orangeri (uterum *hihi*). Ser verkligen fram emot att få se ditt arrangemang med tulpanerna.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  30. Skönt att allas våran kvinnliga Ernst mår bättre:)
    Uscg jag hatar verkligen halsfluu, i tonåren hade jag det jämt:(
    Fina tulpaner och supernajsiga bilder

    Krya på dig
    Kram sari

    SvaraRadera
  31. Skönt att höra att du är på benen igen! Ja nu kan man/jag inte få nog av tulpaner. I går köpte jag vita, korta, såna som ibland har flera blommor på varje stjälk. De har oxå lite spetsigare kronblad. Vad snyggt du har fixat!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  32. underbart med tulpaner!! i denna vintern så behöver man verkligen en påminelse om att det tillslut kommer en vår..hihi....

    Mina 30 läckra tulpisar vräcker sig över bordet..I like!!

    varma kramar Elin

    SvaraRadera
  33. 50 vita tulpaner! I love!!!
    Våren kommer in i rummet varje gång jag går in på din blogg. Fågelkvitter, underbara bilder och härliga ord.
    Härligt att höra att du mår bättre.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  34. Åh vilka vårkänslor jag fick av din header!!!!

    Ha en bra vecka & njut av dina vackra tulpaner :0) kram åsa

    SvaraRadera
  35. vilken härlig stämning i dina bilder!! så fin kontrast med tulpanerna mot fällen. 50 stycken, det var maffigt, men det är ju såååå x-tra vackert med vita tulpaner.....

    hoppas du känner dig piggare nu!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  36. Rackarns gumman! Nu har hjärnan börjat gå på klorofyll. Jävlar va kul å höra dina idéer! Silverpäron, ligusterhäck och armeringsmattor i ståläge. Ja fan när går tjälen ur marken?

    Trädkram från Mia

    SvaraRadera
  37. Nu har du överträffat dig själv, alltså! Vilka otroligt vackra bilder! Skönt att du är vid liv. Hade saknat din blogg annars, haha!
    kram Camilla

    SvaraRadera
  38. Sköna bilder! Visst är det härligt med tulpaner - de ska vara i MASSOR. De inger lite hopp om att våren kommer...så småningom. Längtar sååååå!
    Skönt att du kvicknat till nu.
    Var rädd om dig!
    Kram Randi

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg