vinter på köksön...

...te och saffransskorpor!?


hej i kylan!
sugna på en varm kopp te, några citrons saffransskorpor till är smarrigt!

igår kväll när jag skulle släcka...
ja då var då inte idéerna släckta, de är då dom oftast kommer, kring midnatt...
bra, för då sover alla och endast tomten är vaken...och jag!

tjopp tjopp så var lillgranen och apelsiner väck,
vita amaryllisar i akvariet blev väl fint i tråget, till stöd renhornen som jag bara tokgillar!
fattades nåt, ett ljus såklart!
hmm vad finns,
ögonen letar och scannar..
hmm där är visst ett otänt blockljus, vad ska jag ha det irå???
ahh den där kakmojängen blir kanon, visst!?


en kakform i en annan rostigform, jaaa loppilottensaker!


nickande amaryllis fin ett vackert stöd!


önskar er alla en härlig trettondag!
vi ses i morrn, då om nåt lent...
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Ja jag har också en viss förmåga att få ideer precis innan det är dags att sova ;o) Härliga bilder som alltid!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Hej Lotten,
    Ja du är vacker!
    Mycket mycket mer underbar varor kärleksfullt tog upp.

    Kram Ainosofia (Fin)

    SvaraRadera
  3. Åh ditt kök och din köksö! Unikt vackert! Så mycket fina ting att man skulle kunna sitta där ett tag med en kopp te och bara titta å njuta... du har verkligen fint, varför har du inte en butik!?

    Hoppas du har det bra i kylen! Mari.

    SvaraRadera
  4. Ja, tack det låter verkligen gott. Det måste vara en lisa för själen att sitta i ditt vita, trevliga hem och dricka te.

    Jättefina bilder oxå.

    SvaraRadera
  5. That is really romantic!
    Beautiful decor!
    Happy day!
    Rosa

    SvaraRadera
  6. Visst är det konstigt att det alltid ploppar upp ideér när man ska hoppa i säng. Eller när man redan lagt sig. Du har fått det så fint på din köksö, med många härliga ting.
    Ha en fin dag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  7. Hej, allt väl denna lediga dag?

    Härliga ting du har ställt fram, du kan det där stilleben.

    Här funderar vi på vad vi ska göra nu när det inte går att åka slalom, vi har -26 idag...grrrrr....

    ha en toppendag. Kram Pirre

    SvaraRadera
  8. Vilka fiffiga såm pyssellösningar i ditt kök!
    Så vackert det blir dessutom - ja, alltihop!!!
    Ha en härlig dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Ja, du är för rolig!
    Men visst är det då man får ideér!=)
    Jättefint blev det!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Vilken fin köksö! Ser ut som ett inslag i en inredningstidning...förstår att du sitter där länge! Kram C&M

    SvaraRadera
  11. Varm opp teen, jeg kommer på besøk;o) Er jo bare så koselig hos deg.....ps! hva synes du om min nye header? Klemz

    SvaraRadera
  12. Otroligt härliga fina bilder! Du är SÅ duktig! :) Det är som att titta in i en dröm.
    Må så gott på trettondan....här är det 25 grader kallt...brrrr så det skulle smaka gott med te och skorpor som sagt...

    SvaraRadera
  13. Ja då är man tydligen inte ensam om att få sina ljusa idéer precis vid läggdags. Kruxet är när man ska upp och jobba dagen efter...då brukar jag skriva/rita ner mina Baltazar-idéer så att de inte försvinner in i dimman! :o)
    Fiffigt med kakformen, en så tänkte jag slänga igår...får kanske testa den som ljusstake. :o)
    Varmkramen,
    Lydia

    SvaraRadera
  14. du är ju bara för go du!!! :)

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  15. Perfekt stöd till amaryllisen!Tror att ideerna kommer då för att när alla har lagt sig har lugnet lagt sig och då finns det utrymme för dem att få ta plats. Ha en bra trettondag, kram Katta

    SvaraRadera
  16. DUNS!!!

    Det var bara lilla jag som satte ner min stooora bak på pallen där och började sörpla o mumsa....kaktjuv som jag är...;)

    Huu faktum är att minst 10 kilo ska bort...helst i går...;)

    Du har det så himlans mysigt så man blir alldeles knäsvag.

    Ha en mysig dag du med!
    Kraaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Det känner jag igen - tystheten och ingen vaken - då kommer flödet av olika idéer och tankar ;)
    Fint du gjort!
    kramar Olg@

    SvaraRadera
  18. Ja tack, te och skorpor låter alldeles ypperligt :-)Fina bilder.. Som vanligt.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Ja jag har alltid ett block liggandes på sängbordet. Det är ju när tystnaden kommer man ligger där och idee´rna frodas.

    Här är det krispigt kallt idag. 20minus visar tempen. Kommer gärna förbi på en kopp te :)

    kraaaaam

    Viveka

    SvaraRadera
  20. Heisan og hoppsan..

    for en kjøkkenøy.... nydelig du har laget... alt du tar i blir så vakkert...


    Nyt te koppen i kulda..

    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  21. Du är fantastisk Lotten! TACK för att du ger oss andra så oerhört mycket inspiration och ögonfröjd =)))

    Kram Annemari

    SvaraRadera
  22. Hej du goa Lotten,

    Long time....... Sorry!

    Startar med att önskar dig ett forsatt gott 2010.
    Detta år kommer att bli härligt och händelserikt, så har jag önskat och denna gången vet jag att det blir så!

    Så mycket du visar och så fint du skriver till oss.
    Din livsenergi och karisma flyter ut från din sida.
    Underbara bilder som ger oss andra väldig inspiration och längtan......

    Önskar så att vi äntligen får mötas på din hemma bana detta år.
    Hoppas samtidigt att du besöker Skåne igen till sommaren så att vi kan ränna runt på loppisar i jakt på nya grislampor och annat bråte som ingen annan ser skönheten i.....

    På söndag åker jag och min älskade gubbe på en försenad bröllopsdags resa.
    Vi skulle ju varit iväg tidigare men det ville sig liksom inte....

    Har städat ut det mesta av julen och letar efter inspiration till att skapa ett "nytt" gammalt hem.
    Idé torka för tillfället......
    Men så snart vårlökarna kommer ut i butikerna brukar det ge den inspiration man längtat efter.

    Har inte varit så duktig bloggis vän på senaste tiden men du och en del andra bloggis vänner finns ofta i mina tankar.
    Bla skickade jag upp en ljuslykta kl 23.30 den 31/1 som steg till himmlen med min önskan att vi alla skall få ett härligt år med många nya och gamla möten......

    Det finns en liten möjlighet att jag kan komma upp till Formex helgen.... vi får se.

    I vart fall så kommer jag att besöka Stockholm i slutet av februari till en helg.
    Om du har tid så vet du att jag mer än gärna önskar att vi kan ses.

    Sköt om dig vännen och ha det bara bäst och fortsätt att ge av din underbara energi.
    Du är sååååå älskad!

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  23. Å så fint det blev...visst är det konstigt att idéerna kommer på så konstiga tider...:-)) det blev ju perrffa...kram kat

    SvaraRadera
  24. Hej goa Lotten!

    Oh yes please, jag tar gärna lite te och saffransscitronskorpor vid din underbara köksö! Åh vad härligt och mycket Lottenlopppissaker det är, såå mysigt!!!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  25. Haha...nästa år!
    Hur snurrig är du??
    Så farlig är jag inte att vi måste vänta ett helt år till..hihi...
    Lotten vad har vi sagt om det där med vin till lunchen???

    Haha....närå....jag tror nog också vi skulle trivas ihop...särskillt om du bakar saffransskorpor...;)

    Jag kommer åka på Formex på fredagen....ska du dit då?
    Så fall kan vi ju ses och skratta lite åt varran då...;)
    Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  26. Jag blir mållös...såå vackert...
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  27. Tjusigt!!!! Du är fantastisk på att få till det!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  28. Du är så härligt kreativ!!!

    SvaraRadera
  29. Diskuterade detta med min man här om dagen och konstaterade att jag ska lägga ett block och penna vid sängen så att jag kan anteckna ner alla idéer jag får precis vid läggdags! Ha det gott - Marie

    SvaraRadera
  30. Nyyydelige bilder, Lotten! Inspirerende - som alltid!!! Frodig, vakkert og spennede!

    Ha en fin dag!

    Klem
    Anette:)

    SvaraRadera
  31. Hej Lotten!
    Det är nog en Bloggåkomma det där med idéer på kvällskvisten! Vilket fint arrangemang du har gjort: väldigt mycket Lotten över det :)
    Ha en riktigt skön fortsättning på trettondagshelgen,
    kram Maria

    SvaraRadera
  32. Jaha du Goa Lotten.Man får ta anfallen när dom kommer och det slår aldrig fel att det är när jag ska gå och lägga mej.Du vet det klassiska vill bara det och detoch klockan går.Men himla mysig är det när bara jag och tomten + några till är vakna.Härligt inlägg både det du skrivit och fotat.ha en mysig och skö kväll vännen Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten! Guuu va mysigt du gjort på köksön!! och te med skorpor lät inte fel..
    Ha en underbar kväll!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  34. Härliga bilder...

    Tea & saffranskopor i kylan är härligt...

    Ha det så gott & en god fortsättning!

    Kram L-Lott

    SvaraRadera
  35. Vilka bra ideer du får!!!
    kram Anna

    SvaraRadera
  36. Hej !
    Du har så många fina, underbara och härliga idéer. Hela du är skapande och kreativitet !
    Jag är glad att du valt att följa min blogg :D (Så glad är jag !)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  37. Loppilottensakerna är uuurtjuuusiga!
    Såg så snygga renhorn i fjällen i en skitdyr souvenirbutik för några år sedan. Har alltid renhornsradarn på när jag far runt i loppisar sen dess. Det är bara så fint.

    Tjingeling
    Anna

    SvaraRadera
  38. Hallå Lotten, vilken underbar industrilampa du har över köksbordet! Love it!!

    Resten av inredningen är inte så dum den heller :D

    Marit

    SvaraRadera
  39. Amaryllisarna fick liksom käppar av hornen! Härligt kreativt och spontanvackert! I like!!!!

    Ingen skapar som du....

    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  40. Helt underbara bilder och härliga saker.. härligt att sitta där ocn njuta kram sandra

    SvaraRadera
  41. Kakformen med blockljuset blev ju bara för häftig :)

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  42. Oh va kreativt, kakmojängen var riktigt fiffigt. Fint stilleben.
    Kramen från Liselott.

    SvaraRadera
  43. Tjing!

    Såå snyggt med renhorn ihop Amaryllis!! DET är Lotten det, japp. Efter att ha lusläst din blogg nåt år nu så vet till och med jag att det är så..!

    Tack för tipset om bröllopsmässan, tyvärr hålls inte de när det är dags att gifta sig om man väljer vinterbröllop..( Bröllop = våren enligt branschen, men vad bra det blev ändå kan jag lova!! Vi hade en magiskt dag, verkligen..

    Jag läste att du var på Plantagen förra veckan och fyndade julblommor.. Jag tänkte på dig när jag passerade Plantagen här i Göteborg igår så jag svängde in och fyndade ett gäng minigranar och några enar för en hundring, YES!! Nice med rea!

    Du, ha en hinla skön kväll i snöyran så hörs vi igen!

    Hälsningar,
    Maria

    SvaraRadera
  44. Hejsan!
    Jo, ideer brukar komma vid läggdags. Jag har en bok som jag skriver ner saker i på sängbordet.
    Härliga bilder du visar. Så fint du har gjort.
    Saffransskorpor lät himla kul!
    Ha en fin dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg