loppilotten på hallen...

...ljus i mörkret!


senaste fyndet en nedrigt gammal hålslagare, ball va!?
står bara bland annat återvunnet, fyndat och fådda saker, det är ju sååååååå rätt nu ju, hihi!

hilloooooo alla loppiloppare!
gu vad rätt vi är i dessa finaskristider,
återanvänder...
ser nya användningsområden...
letar saker i containrar och köper det mesta för billig penning på loppis!!!
jaaaaa laddar gör jag,i morgon  ska jag träffa härliga väninnor, loppa och äta lunch, precis vad jag behöver!
vad ska ni göra?
catch the day!
varmkram loppilotten
pst några har undrat hur det kommer sig att jag prickar att släppa inlägg precis på samma tid,
jo sörni det är en sport...
nä skojar!!!

enkelt svar, gör inlägg på schemaläggning...
när lusten faller på...tjoff!
tryck på alternativ för inlägg...
klicka i rutan planerad till...
ja och välj datum o tid! 
lätt som en plätt!

Kommentarer

  1. Oooooh...blir jag FÖRST?....måste skyynda, som Gunde sa...=))
    Meeen hörru...va SMART med planerat inläggssläpp..=))
    De ska va pippilotten till de...
    Ha nu en riiiktigt mysig helg, med loppis o väninnor...'
    Här blir de oxå loppis i helgen...TJOHOOOO...
    Kraaamizar Git

    SvaraRadera
  2. Åhhhh så fint, vilka fina saker du alltid hittar, du har riktiga spanar ögon du Lotten !!
    Och vilken rolig helg du har framför dig, fika med kompisar också loppis !! Kanon..Jag ska jobba, inventering...bläääää..
    Jag får tänka på dig då jag står där o räknar strumpor, tröjor....
    Jasså det går att göra inlägg o sen ploppa ut dom..det hade jag ingen aning om, måste kolla det jag också..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga fynd och visst är det bra att vara lite miljömedveten samtidigt som man loppar, det känns bra. Brukar försöka måla med miljöfärger och sånt också så känns det ännu bättre.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. det låter som den perfekta helgen:) hoppas att du fyndar en massa som du får visa oss.. en varm kram och en ljuvlig fredag till dig sandra

    SvaraRadera
  5. Du är slug du Lotten;-) Här lär man sig allid nåt. Finfina grejer du har, och helgen planerad på bässssta vis. Kramis Hillevissan.

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint och hoppas ni får en superdag i morgon!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  7. Hej Lotten!
    Vilken charmör till hålslagare!!!!
    Ha så trevligt med loppisbesöken!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Men hallå älskade människan!!!
    Tror du att dina läsare har någon slags stålmannen röntgensyn....jag försökte tyda texten under den översta bilden...men när ögonen började rinna, öronen ryka och jag kom på mig själv att jag hade hållit andan i 2 minuter så gav jag upp, hahahaha.

    Skämt åsido...hoppas att du mår mycket bättre nu. Nu har du ju missat 2 mässor i rad...inte bja!

    Trollullet som jag polerar och slipar möblerna med har jag skickatr efter från Gysinge Byggnadsvård....det är löjuvligt att arbeta med...förutom att man ska ha skyddshandsakr och skyddsglasögon när man håller på med det...

    Då jag inte äger något av det ovannämnda så fick jag minsann ta ett cyklop och du vet gummihandskar a´la städatoaletttenhandskar.
    Gissa hur snygg jag var från en skala 1-10? ;-)

    Smart gjort av dig bruttan och vara så effektiv med bloggen...har sett de där knapparna...,men ja, här blir det mest när andan faller på ändå :-).

    Ha en härlig helg min vän.
    Kramar i massor
    Melinda

    SvaraRadera
  9. Superdupersnygga loppissaker! Lampan är såååå läcker!

    Ha det gott i helgen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Ja du Lotten, du är en fyndarmästare av rang! Ur läcker hålslagare och allt det övriga med på bilden! Vill du se en likasinnad? Kolla artikeln om en tradera tokig tjej i sörmland inne hos mig.Ha en nice livsnjutarhelg!Annica

    SvaraRadera
  11. Hihi, så du sitter inte och vaktar med fingret på knappen då... Verkligen smart. Man känner sig faktiskt lite miljömedveten när man springer runt på loppisar och blir överlycklig när man hittar ett gammalt lakan ;0). Hur många skulle ha gjort det för 10 år sen???
    Trevlig helg!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  12. Smart du Lotten :)
    Så härligt med bloggande..man lär sig hela tiden något nytt..
    Själv har jag lärt mig att både virka och fixa mina foton( där finns det ännu mycket att lära )och nu ditt tips om schema...tack för tipset.

    ha en fin fredag
    Eva

    SvaraRadera
  13. Å då önskar jag en trevlig dag till dig och de dina!
    Kram
    /Lina

    SvaraRadera
  14. Alltid lika kul med loppis, här i trakten finns inte så många, synd.
    Lycka till på sakletardagen.
    //Camilla

    SvaraRadera
  15. Hallå där lilla loppiloppan...
    eller kanske loppislotten...;)

    Vilket fint gammalt hålslag...
    Ja visst är det roligt det där...med alla fynd man kan göra...den enes skräp den andres guldgruva.
    Jag har just fått en fint linneskåp som chefens pappa skulle kasta....vilken stolle!!!

    Så mysigt det låter med loppisrunda o mat med likasinnade stollar...;)
    Ha en mysig dag!
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  16. Så är det! Du har helt rätt! En av de bästa trenderna nu är alla som återvinner prylar från loppis!
    Jag tror att en "medskyldig" är Antikrundan! Människor har upptäckt värdet av gamla saker - även sådant som inte nödvändigtvis har ett antikvärde./Anja

    SvaraRadera
  17. Skulle HEMSKT gärna vilja gå på loppis men jobbar tyvärr 9.30-19.30 imorn.

    Vilken underbar helg du har framför dig!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Hej vännen, vilken underbar gammal sak, älskar sånna gamla kontorssaker att pynta med.
    Vilken härlig dag du ska ha Lotten, dig väl unt efter sjukdom och förkylningar. Att träffa vänner och loppa är myyyycket roligt.
    Ha en härlig helg. Kramar i massor/Ingela.

    SvaraRadera
  19. Nu du Lotten så har hacker Annica fixat så att bilden är klickbar. Se och njut=)=)Annica

    SvaraRadera
  20. Härliga fynd du gör :)
    Tror på sätt och vis att det kan vara bra att man inte har så gott om pengar eftersom man lär sig att göra fynd på nya ställen och nya sätt. Allt för nog något positivt med sig.
    Ha en riktigt trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Hej Lotten!

    Vilken fin gammal hålslagare, jag tror faktiskt att jag har en sådan, måste nog ut bland mina lådor... och leta, får massor av härlig inspiration av dig.
    Ha en fin helg med loppis och dina väninnor!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  22. Just en sådan hålslagare har jag sålt i butiken och ångrar mig så...ibland går det för fort..) här tror jag oxå jag ska loppa mig imorgon, får se bara att temperaturen går upp lite, vi har haft 16 minus hela dagen, lite för mkt i min smak, ha en skön helg, kramen

    SvaraRadera
  23. Hej Lotten!!
    Låter som att du är pigg igen, vad härligt!! Det riktigt sprudlar om bloggen! Vad härliga saker du loppat, och imorgon är det dags igen....vad kuuuuul!!
    Ha det så mysigt heeeeeela dagen då! Trevlig Helg!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  24. Tycker det är vackert när det vita bryts av med svart...eller almost black som det heter på Odd molly-språk. På tal om dyra eller billiga saker så föredrar jag de billigare såklart för då får man mera grejor men jag VILL o SKA köpa minst 1 Odd Molly plagg innan jag dör. Inte illa om jag ligger på långvården i ett av deras nattlinne ;)

    Kram Git

    SvaraRadera
  25. Åh, jag saknar så dessa roliga loppisar som finns på sommaren här, då kan man fynda i varenda hörn här. Tills dess får jag hålla tillgodo med det jag har och göra något av. Bra tips med schemalagda inlägg ibland. Kram Marie..

    SvaraRadera
  26. Vad mycket fint du visar.Hoppas det blir en kanondag imorron.ha en mysig kväll njut och mys goa Lotten,Goa Kramen Rita ♥

    SvaraRadera
  27. Visst är det kul att fynda på loppis:) Andras "skräp" känns mycket roligare än det egna.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  28. Ha, ha, så finurligt med tidsindstillede blogindlæg. God fornøjelse med veninderne og lopperiet, det lyder som en perfekt week-end.

    SvaraRadera
  29. Ja jag lyckas då aldrig fynda så fina saker på loppis...suck! Hoppas du får en toppenhelg din lilla "hackers" (ja, pga dina fräsiga inläggs-släpp;o)
    Kraaaaaaam Malin ♥♥♥

    PS kika in till oss....vi har en tävling tom 10/2, välkommen in!DS

    SvaraRadera
  30. Nu blir jag loppissugen! Tur att det är lördag i morgon. Då finns det lite loppisar att besöka såvida inte snöandet sätter käppar i hjulet!
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  31. Vilket häftigt hålslag!

    kram Mia

    SvaraRadera
  32. Hallojsan goaste Loppilotten!!

    Vilken charmig hålslagare..gammal och full av kulturarv :)..själv arbetar jag på en riktigt gammal skola här i Stockholm och vi har något liknande där..
    Det är så roligt att smyga runt i våra gamla förråd och titta på alla gamla skolplancher och liknande..

    Ha en mysig helg med familj och "lopppisvänninor"

    Kraaam Sanne

    SvaraRadera
  33. Tjen bruden!
    Såå kul dag du kommer få idag! Loppa, luncha mm.. Såå mysigt!
    Själv börjar jag morgonen med ett träningspass, lunch, 3- årskalas hos barnens kusin, Köra min sambo med vänner till landet på bastukväll. Jag å barnen får lugn å ro ; ) myspys!!
    MEN! Imorron! Blir det åretts första stora loppis jag ska åka på.. Wiiii!! Såå roligt..
    Ha en härlig dag med vännerna lotten!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  34. Härligt med fynd och återanvändning ! Det gillar jag.

    Ha nu en skön helg och njuuut !

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  35. Loppis är livet,alltid lika spännande,vet aldrig vad man kommer hem med för "fynd"

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg