himmelsk trädgård

...ett program ni inte får missa!


http://svtplay.se/t/122819/vardshustradgarden






hillo ni alla trädgårdslovers!

ni som sitter som klistrade vid let´s dance får inte missa denna ljuvliga trädgårdsserie , värdshusträdgården som går samtidigt, se den då på svt play !!!

handlar om...

kocken mike robinson har satsat allt han äger i renoveringen av puben,
”The Pot Kiln”,
belägen i vacker lantlig miljö, i berkshire, väster om london.

 den prisbelönta floristen, hannah genders, anlitas för att designa, anlägga och odla fram en helt ekologisk trädgård.
vi får följa om hon kommer hon att klara utmaningen?

i värdshusträdgården (heaven’s garden) får vi följa hur det går för hannah och samtidigt guidas vi, steg för steg, i hur man skapar en egen plätt. från att förbereda jorden, sätta fröer och bekämpa skadedjur till att slutligen skörda.
njut njut njut och dröm er bort här i januarimörkret och...

kolla länken för att se del nr 3 som gick i fredags kl 21.30!

guuuuuuu såna här trädgårdsprogram får jag superrys av!
 jag ligger forfarande nerbäddad...har fått halsfluss, bläää
då är det är goooo underhållning  att se på tvplaykanaler som får ett febrigt ansikte att le!!!
fånga dagen!!!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Jättebra serie, såg den för nåt år sedan på BBC. Vill ha en sån där muromgärdad gård för mina veggiesar:-) Kram Hillevissan

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Programmer verkar mycket lockande och nu kommer jag åt att se det fastän vi inte har SVT.
    Krya på dej!

    SvaraRadera
  3. Hiloo!
    Jag satt och valde mellan avsnitt tre av Heavens' och Morden i Midsomer på playkanalerna igår kväll... men jag sparade på karamellen :P Maken hade redan hunnit somna, och hör och häpna; han brukar oxå vilja se trädgårdsprogrammen!

    Tack för tipset om hemsidan! Jag va in och kikade, mycket man vill ha där :P

    Men har inte febern gett sig även fast du har penicillin!? Knepigt...
    Krya på dig nu!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Jätte tack för tipset Lotten! det här programmet hade jag missat annars, helt klart, eftersom det är Lets Dance som gäller på fredagarna här. Jag precis som du äääälskar ju trädgård och trädgårdsprogram. OCH är hemma och är sjuk idag. Nu vet jag vad jag ska göra! :-)

    Krya på sig-kram från mig/Marie

    SvaraRadera
  5. Takk lottens.:-)

    Men hvilken kanal går dette programmet på ?

    Vi har svt 1 og 2 og TV4 ??

    Klem Gry

    SvaraRadera
  6. Ja, den har jag sett lite av och också fastnat för. Även om mitt trädgårdsintresse är sovande :)

    Men skulle inte du bli frisk nu ? Krya på dig jättemycket :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  7. Perfekt tips Lotten!!!
    Ett program i min smak. Jag kollade in det nu på en gång.
    Visst längtar man efter jord under naglarna nu!!!
    Och grinden in till Willies trädgård......Mmmmmmm, vill haaaaa!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  8. Takk for tipset!!! Dette programmet må jeg få med meg:)

    Ha en strålende dag!!!

    Klem
    Anette:)

    SvaraRadera
  9. Jag såg en liten del av programmet. Vilka härliga träddgårdar.
    Men vilket snyggt badrum du har, blir avundsjuk.
    //Camilla

    SvaraRadera
  10. Ja, äntligen börjar det komma lite trädgårdsprogram, så man får lite inspiration även där.
    Usch, halsfluss är inget vidare, du får ta det lugnt o mojsa lite!
    Kram till dig! Marie..

    SvaraRadera
  11. Den har jag bara "tänkt" se, men sen har det fallit bort! Nu måste jag kolla in programmet!
    Jag förstår att det måste vara fint!
    TACK för tipset!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten! Hoppas allt är toppen!! Nu har jag börjat lägga in mina inlägg om Paris. Först några från loppisen. Den fantastiska :-) Kommer mer snart. Kram!!!!

    SvaraRadera
  13. Hallå där!

    Tack för tipset....ska kollas upp!

    Tänk om hon kunde komma till mig sen!!! Det vore en riktig tv-serie det.....;)
    Ha en mysig dag!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Tack för tipset.

    Ja, nu behöver man all trädgårdsinspiration man kan komma över!!Här har vi snöstorm idag, blä!

    Krya på dig, nu!

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Hejsan svejsan Lotten!
    Det är så härligt med trädgårds program på vintern!!! Det är ju NU vi behöver den där kicken av inspiration! Så man kan planera in för våren!
    Engelska trädgårdsprogram är så inspirerande...fast dom har helt andra odlingsmöjligheter.
    Men jag saknar ändå Gröna Rum!!!
    Sköt om dej och ta det lugnt!
    Kram från fru Ekeby!

    SvaraRadera
  16. ska genast kika in på tvplay..tack för tipset!!!

    kramar elin

    SvaraRadera
  17. Stort tack för tipset, gillar trädgårdsprogram och det här verkar vara något för mig :)

    SvaraRadera
  18. Hejsan Lotten!
    Krya på dig din stackare!
    Du kan väl komma hit och hjälpa mig med vår trädgård för jag behöver hjälp och är inte så haj på det där med trädgård, haha.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  19. Åh, tack Lotten! Hade missat det om inte du hade tipsat. Kommer helt klart att sitta klistrad!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  20. Åh det har jag helt missat jag som älskar sånna program! Tack för tippset! Nu ligger bilderna i min inspirationsmapp.


    Kramis Marina

    SvaraRadera
  21. Jag bara älskar fågelkvittret här hos dig söta Lotten!!! Och tusen tack för tipset, bra trädgårdsprogram finns det aldrig för många utav - har missat helt, ser knappt på tv, kanske därför :)Stor kram till dig & dina underbart vackra dekorationerna! (tänker alltid på dig när jag ser på mina lammöron som väller över här o där :))

    SvaraRadera
  22. Takk Lotten..da skal jeg prøve å få med meg det.:-) Kos deg i snøstormen.:-))) her er det nok av snø fra før, men ikke i dag..bare tykk tåke.:-) som jeg leeeeenger til vår og få jobbe i hagen nå.:-)

    kLEM grY

    SvaraRadera
  23. Hej goa Lotten!

    Jag vet att du inga awarder och utmaningar vill ha men jag var bara tvungen att ge den till dig du inspirerar mig så mycket!
    TA den om du vill!

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  24. Vad trist är du fortfarande sjuk...
    Tur att det finns lite trevliga program då du kan roa dig med!!
    Tack för tipset!!
    Krya på dig!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  25. Hej Goa Lotten!
    Tackar för tipset!!
    Det är ju så kul med blommor och blader!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  26. Men har du blivit sjuk Lotten! Stackare. Halsfluss vet jag hur det är- usch och fy!
    Krya på dig vännen! Tur att det finns lite att kika på när man är sjuk.. =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  27. Oj! Det får jag inte missa... Det blir att spela in det, och titta på det lite senare.
    Tack för tipset!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  28. Oj det hørtes ut som et tv-program jeg veldig gjerne skulle ha sett, fått litt inspirasjon....men siden jeg bor i norge, så får jeg ikke sett programmet....

    SvaraRadera
  29. Halsfluss är sånt man lätt klarar sig utan, nu gjorde ju inte du det! Tur att du kan titta på fina trädgårdsprogram. Svtplay är ju jättebra, så kan man titta när man vill. Snurra in dig i en go filt, och ikväll är det Morden i Midsummer om du gillar engelsk mysdeckare.
    Krya på dig vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  30. Men halloj vännen!!

    Inte kul med halsfluss..känner smaken av den..:(..
    Tur att du kan se på detta program då..tackat för tipset för här hemma blire bara lets dance nu..

    Krya på dig!!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  31. Hej! Tråkigt att du fått halsfluss oxå. Tur att det finns lite uppmuntrande att titta på via nätet. Bra tips förresten, för här är det annars Let's dance som gäller på fredagar.
    Krya på dig, kram,
    regina

    SvaraRadera
  32. Måste jag kolla in! Tack för tipset till mig.. Kram..
    Men lilla du.. krya på dig!

    Kram på dig!
    Mia

    SvaraRadera
  33. Halsfluss...stackars dig...då kan det sitta gott med ett upplyftande trädgårdsprogram!

    Den serien gick på BBC-food för ett tag sedan...jag minns att jag satt som klistrad...

    Krya på dig!

    Sänder många varma kramar till febriga du!

    Anette

    SvaraRadera
  34. Jag blir helt galen när jag ser sådant vacker.
    Fast jag skulle nog bli helt galen i din trägdård också.
    Kramisar
    Annika

    SvaraRadera
  35. Jag SMÄLLER AV! Din blogg är URMYSIG! Hit kommer jag igen! /Lillsnörpa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg