färger som leker bra...

...och pippirapport!

hej där ute i kylan!
fick just höra att det binner i en radhuslänga här i närheten, sååå läskigt!
kan tänka mig att alla brassar på en det ena för att värma upp, sånt där får mig nojjig till 1000an!
idag bilder från...vad säger man tv bordet, guu vad tirist det lät, fniss!
jaaa bordet i tv hörnan...som ni ser på den lilla bilden sitter lille gustav och koollar på eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemil!!!
och sen bar det av till självaste junibacken, jaaaaaaaa ni vilken dag!!!
om jag milt uttrycker det så var vi inte ensamma där näää vi trängdes med hundratals kryssade ryssar iförda alla den klassiska rysspälsmössan....
tänk att lilla astrid är så frestande att se för vuxna turister...
dom flesta hade inga barn,
men iof hon är den kvinna,
alltså astrid lindgren, som jag tycker skulle fått nobelpriset, hon kan göra böcker hon!

när vi sen alldeles njet...tade och daaaaaa...rriga kom hem så sa lille älskligen på sitt goaste sätt... maaaaaaaaaaaaaaaamma, älkar tåget älkar inte djaken!
sagotåget är helt magiskt för både stor och liten och gustav tyckte vi flög...
fast han bara är lite över två år så är han presenterad nu för de allra bästa föredömerna som finns,
pippi, emil och även lite karlsson deviser behöver vi slänga oss med...
sååååååååå varmkram från
en vacker och genomklok och lagom tjock lotten i sina bästa år , fniss!
citat från den själgoa karlsson på taket!

Kommentarer

  1. Köszönöm neked hogy egy csipetnyi tavaszt varázsoltál ebben a didergő télben. Üdvözlettel Martha

    SvaraRadera
  2. Hm...undrar just vad den kommentaren handlade om....;-)
    Vi var helt slut igår kväll, jeeee...Men vi tar en omgång till..en vanlig arbetsdag, utan turister. :-) Kramkram!!

    SvaraRadera
  3. hihi...jag älskar karlsson..:)

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  4. Men ååå så mysigt det lät!

    jag har aldrig vart där så jag får väl göra som ryssarna....gå dit nån gång utan barn....mina är ju så stora nu...fast å andra sidan skulle de nog ändå gilla att gå dit.....
    Underbara bilder som alltid!
    Vilken härlig färg det är på hyacinterna
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken dag ni hade förstår jag! Jag kan tro att lille Gustav var i sitt esse.

    Vilka vackra färger på hyacinterna, till allt det andra!

    Önskar dej en riktigt skön fredag och hoppas att de har släckt branden!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det lät, jag har aldrig besökt Junibacken, får ta det nån sommar kanske, det blir oftast då man åker till vår vackra huvudstad!
    Vilken härlig färg på blomman!!
    Ursnyggt till zink!!!
    Ha en bra dag Lotten!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. Hej på dej!
    Vilken läcker färg det var på din hyacint. Knallig lila, jättefin.

    God fortsättning förresten ;)
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  8. Fint du gjort!
    Längtar till den tid då jag kan börja ställa saker på lägre nivårer igen:) Men snart kommer en ny med nyfikna fingrar så det dröjer nog...
    Trevlig helg.
    /Lina

    SvaraRadera
  9. Hej Lotten!

    Vad härligt ni verkar ha haft det på junibacken! jobbigt bara att trängas med massa folk. Läste om branden, verkligen otäckt. Kan bara instämma med Carlsson nu så här efter jul hihi."lagom tjock i mina bästa år"...

    Kram Heléne

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Du har det sååå fint!
    Trevlig helg!
    Kram i kylan...

    SvaraRadera
  11. Vad roligt att höra att ni hade en mysig dag med en internationell touch. Vet du...jag älkar inte heller djaken...
    Kram på er,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Fina bilder. Hihi..Karlsson är bäst tycker jag!ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  13. Underbara hyacinter. Härligt med barn som gillar upptåg. Barns kommentarer är enastående ibland och så mitt i prick. Ha en skön helgt, kram Marie

    SvaraRadera
  14. Oavsett vad du vill kalla fotoplatsen så var ju färgen på hyacinterna helt underbar, så jag tackar och bockar för bilderna då jag mår bäst av att betrakta dem på avstånd. Tråkigt, men sant med en så vacker blomma.

    SvaraRadera
  15. Vackert, vackert!
    Nu får jag ju köra inom blomsterhandeln på vägen hem - har ju en likadan pokal hemma ju! Och det var ju jättesnyggt med hyacinter i. Så det får bli helgblomman när nu julen ska ut i morgon.
    Ha det gott!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  16. Ja vem kan klå Astrid Lindgren?

    Har faktiskt aldrig varit där. Som norrlänning är det alltid det här med avståndet till allt.

    Härliga bilder!!

    Önskar dig en go helg med de dina

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  17. Astrid ja, vad stolta vi kan vara som har fått alla dessa sagor i vår och våra barns barndom, alla lika underbara. Vackert med lite färg på tv-bordet, blir sugen på att få in lite blommiga blommor med färg nu, måste nog iväg och köpa några på studs, städar ur julen här hemma idag och då blir man såååå sugen på vår och färg. Fin helg. Kraaam Paula

    SvaraRadera
  18. Det var ett tag sedan jag var på Junibacken... men bara namnet gör ju att man vill åka dit med en gång! Såklart hon skulle ha Nobelpris! Vilken kvinna!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  19. Önskar dig en God fortsättning.. Du har det såå fint härligt m hyacintisarna.. ja som ej kan ha dom för stark lukt...men dom är ju såå vackra.. massa helg kramar sussie

    SvaraRadera
  20. joho... stackars ryssar.. "omtyckt" som vanligt... :)
    tänk om dem hade ingen aning om vad junibaken är? dvs dålig marknadsföring på andra sidan havet? eller så var det billigaste alternativet att hålla sig varmt för dem? vem vet? ryska själen går inte att förstå, sa en författare för mer en hundra år tillbaks. Och jag håller med honom även i dag!
    Fin bild!!

    SvaraRadera
  21. Usch vad hemskt Lotten, hoppas brandkåren kom fort. Läste i tidningen idag om sotbränder och sånt, man får passa sig nu. Här går pannan mest hela tiden, törs väl inte kolla elräkningen. Känns mycket bättre och titta på dina färggranna Hyacinter.
    Ha det gott min vän
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  22. Looovely bilder på din sida nu igen!! Loove it :D

    Ja åhhh det är så mysigt på Junibacken!! Hade vi bott närmre hade vi skaffat årskort där tror jag!!

    Till sommarn hoppas jag kunna förverkliga (min) dröm (här har vi inte så höga ambitioner *fniss) att åka till Astrid Lindgrens värld!! Hörde att Lotta på Bråkmakargatans kvarter med hus och allt är det de använde i filmen Lotta på Bråkmakargatan. Bara måste få kika närmre på det och Bullerbyhusen mm mm :D

    SvaraRadera
  23. Blir inspirerad av dina bilder. Har köpt hyacinter idag. Mina blev blå.
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  24. Så härlig färg det är på dina hyacinter! Jag "samlar" alltid på mig lite olika blå varianter under jul och planterar ut i växthuset till våren, doften där inne när de blommar är helt underbar! Dina lila skulle passa bra i samlingen!
    Ha en skön helg önskar Växthusmadam

    SvaraRadera
  25. Är så inne på våren nu så jag såg inte att det var en hyacint på bilden.
    Shame...
    Färgen är ljuvligt vårlig;)

    Jo du,vem i hela världen älskar inte alla Astrids figurer och deras uttryck som används överallt!

    Ha en fin helg!Kramkram/S

    SvaraRadera
  26. DIN BLOGG SPRIDER VÅRPIRR I KROPPEN, UNDERBART :)
    Tack för en inspirerande blogg

    SvaraRadera
  27. åå så mysigt med Junibacken..saknar så tiden man gjorde alla dessa riktigt barnlsiga och uunderbara utflykter..kommer att bli världens busigaste mormor/farmor ngn gång i framtiden!!

    Vilka fina bilder du tar..blir bara bättre och bättre för varje inlägg!!.. Du e nog världens bästa karls.. Jag menar..LOTTEN!!

    Kramis Sanne!

    SvaraRadera
  28. Man tackar ödmjukast för din kommentar :0). Blir sååååå glad när någon läser det lilla jag har knåpat ihop! Ja du, vi lever också i Astrid-land här. Madicken går för fullt just nu och jag tror nästan att jag kan alla repliker utantill i Pippi...
    Vilka bilder du har fått till! Jättefina!
    Kram/Anna

    SvaraRadera
  29. Du är ju så duktig på att skriva lotten!
    Den färgen på hyacint är den bästa av alla nej förutom vit menar jag då så klart.
    ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  30. Tack för den goa kommentaren hos mig!

    Så vacker färg på hyacinterna! Jättefin till zink..

    Alla Astrids figurer är underbara :D

    Många kramar Lily

    SvaraRadera
  31. Vilken dag ni hade, låter som värsta äventyret.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  32. Astrids sagor är suveräna men lilla kille tycker om Pippi. Ha det så gott och härliga bilder kram

    SvaraRadera
  33. Tack för din stooooora kram igår;o)
    Läskigt det där med branden hua..
    Vill bara säga att hade jag ditt hem skulle jag bara sitta där och nöjt titta runt på allt vackert;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  34. Hoppas att det gick bra i det där radhuset , som brann !?? Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan
    Ps Så vackra färger tillsammans

    SvaraRadera
  35. Vilken otroligt härligt dag ni verkar ha haft det på junibacken!
    Hoppas att du har kul på tjejmiddagen och att du kommer hem med mer inspiration...som du sen kan dela till oss..ler
    Kram och ha en otroligt kall men skön helg.
    Irene

    SvaraRadera
  36. Vilka fina bilder du tar, hur gör du? Jag som är en amatörfotograf undrar det. Redigerar du i något prgram??Mysig helg du verkar ha haft. Har aldrig varit i Junibacken, bara i Astrid Lindgrens värld.
    Ha det så bra kram anna.

    SvaraRadera
  37. Inrednings Companiet08 januari, 2010 23:03

    Hej Lotten,

    Hoppas du haft bra och önskar du får ett härligt 2010

    Ville bara påminna om att nya magasinet från Jeanne de´Arc Living (nr 1) har kommit.

    Om du kommer förbi, hoppas jag jobbar då

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  38. Tittade in för att önska dig en fin helg! Kram Annica.

    SvaraRadera
  39. Sitter här tidigt uppe och njuter av dina fina bilder och de vackra saker du har tillverkat.
    Samtidigt passa jag på att önska dig allt gott för det nya året.
    Hoppas vi kan fortsätta att njuta och titta på fina bilder och härlig pyssel av dig.
    Varm kram till dig.
    Gerda

    SvaraRadera
  40. Jag bara älskar dina underbara bilder! Härlig färg på hyacinterna!!!Fint arrangerat.

    Här har julet sakta börjat att åka ut! Mina barn är inte så förstjusta över att jag vill plocka ut allt före tjugodag knut.
    Helst skulle jag vilja rensa bort allt till nyårsdagen!
    Fylla huset med blommande vårlökar!
    Det skulle vara underbart!!!!!

    Låter som att ni har haft en härlig dag på junibacken!

    Önskar dig en härlig Lördag!

    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  41. Vil bare innom og si at du har en fantastisk flott blogg. Mange fine bilder av ditt hærlige hjem. Du er en stor inspirasjons kilde for mange. Takk for det! Ønsker deg en fin helg:) Bente.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg