modern...jag???

...nepp!



hej goa besökare!!!
i dag är det bilder från uterummet..igen!
ja nu är det rätt knökat med alla växter som ville in, vi får se om allt ska vara här, men olivträden har ju sin självskrivna plats här!

i dag har jag varit i stan...
oooops
mycket modernt mötte mig där,
jisses kände mig som både en dinosaur och lite för dum...eller too smart, fniss!!!

jag har varit på moderna museét med arbetskompisarna,
ojojoj
daliutställningen tog mig typ 5 minuter att scanna av, not my style!
rumpor i klykor och köttbitar på huvve, huuu!

sen fortsatte vi till den fasta utställningen och betraktade där
dammsugarslangar i taket och filmklipp där en kille stod och spottade på linsen, dåååååå fick jag ett skrattanfall...skrattade så jag grät och de med basker på sne...gav mig inte leenden tillbaks!
kände mig själv som en helt galen installation!
folk som står och tittar med veckad panna med handen lite konstnärligt under hakan och kollar på en numrerad pissoar... näää jag fixar inte såna ställen, där tunnstrumpbyxor hänger i taket och
det kallas konst, jag kallar det konstigt!!!

ha det bäst ni alla moderna och omoderna där ute!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Goa Lotten! Jag förstår ditt dilemma för "I Have been there". Det mest konstiga(!) där var att föräldrar kunde ha visningar för sina små barn med lurar på öronen???
    Hade också en hel del svårigheter med denna moderna miljö, inget för oss "lantliga".

    ha en riktigt skön helg

    kram tessan

    SvaraRadera
  2. Jag förstår vad du menar. Det mest knepiga är de som står där med huvudet på sne och låtsas att de "förstår"...bara för att de vill verka så intellektuella. Det är tråkigt. Sedan att det fins dem som både kan sätta sig in i och gillar den typen av konst är en annan sak. Tråkigt dock med de som liksom bara "luras" för att vara "inne" För så är det säkert många gånger. Är själv konstnärlig och gillar diverse, men håller på att alla ska gilla det man gillar, för att man verkligen gillar det, liksom! :)Var ute och fotade i morse. Bilder finns på min blogg.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ha, ha...du är för go du! Jag hade nog också tyckt det var konstigt istället för konst...men Salvador Dali skulle nog inte kalla det gör gör för konst heller sådeså.

    Vilka underbara olivträd och annat gottigottigt du har tagit in i uterummet. Så vackra! Jag skulle inte få sådana att överleva en kvart ens.

    Kraaaam gumman!
    PS...har lagt in badrumsbilder om du har lust att kika in.

    SvaraRadera
  4. Men kära Lotten! Tårarna rinner nu, jag skrattar så jag nästan inte kan hålla mig, hihihi!!! Är på väg att gå och lägga mig. Ville bara titta in till dig en sväng. Du gjorde mig så glad med din rara kommentar inne hos mig :)
    Nu skrattar jag här i soffan för mig själv. Bara jag inte väcker familjen..fniss. Du är är för härlig "rumpor i klykor och köttbitar på huvve" och "spott!" Hi hi hi! Näää nu måste jag uppsöka ett visst rum. ;))
    Tack goa du för ett gott skratt och att du delar med dig utav din härliga värme Lotten!
    Hoppas din helg blir helmysig.
    Varmaste kramen / Åsa.

    SvaraRadera
  5. Hej Lotten!

    Ja det är inte alltid sådana där platser faller en i smaken direkt. Jag kan uppskatta Salvador Dalìs konst för att den är så extrem och att den kan vara lite kul men det är ingenting jag skulle hänga på väggarna här hemma. Eller ja... om någon skulle kasta efter mig en sådan målning så ja... kanske hade hängt den i källaren då ett tag. För att sedan sälja den ;)

    Underbart det ser ut i ditt uterum med citronträd och allt.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Hahaha, ja du det där är bara för "konstigt"- Tacka vet jag loppisar då är man på hemmaplan:). Så vackert det är i ditt uterum!
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. God morgon !
    Jag är nog lika omodern som du :) Jag är en gammeldags tjej som älskar vackra saker (d v s i min smak...).

    Ditt uterum är underbart !!!

    Syns snart :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  8. Tänk det då...jag förstår mig INTE
    på sådan konst..vad vill man säga med den !!!
    Numrerade dassholkar, strumpor från taket??

    Ditt uterum förstår jag :-)
    urfint !!

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  9. Håller helt klart med dig. Nej, sån skit hat jag aldrig förstått mig på. Och att det bara kan kallas för konst!

    Tacka vet jag för vackra ting!
    Ditt uterum är välgigt vackert!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Haha! Eg må le !! Så enig, så enig med deg. Slik "kunst" synes ikkje eg om heller.
    Men du, for et flott uterom du har. Nydelig og sjarmerande.
    God helg.

    SvaraRadera
  11. Hei Lotten
    Er bare innom for å ønske deg god helg. Lo når jeg leste innlegget ditt, skjønner hva du mener.
    Kos deg.
    Klem Kristin

    SvaraRadera
  12. Jag hade nog reagerat som dig och ser att flera andra också har lite liknande tankar om det ;o)
    Härliga bilder!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  13. Jaaa, du Lotten, jag håller med dig, konstigt är det..hii..hii..
    Såååå fina bilder du visar oss...ojjj så fint du har det ...
    Ha nu en toppen helg
    Kraaam Anette
    P.s Och jag sitter här o väntar o väntar på svar, du vet...

    SvaraRadera
  14. Hurra for ulike stiler!
    Hurra for at alt går an!
    Hurra for at vi tør å stå for hva vi liker!

    JEG digger stilen din. Bildene fra uterommet ditt - det er kunst det!

    Ha en super helg
    Beate

    SvaraRadera
  15. Haha, ja jag håller med.. det moderna är ibland så himla konstigt.. Jag håller på enkelt men personligt!! =)
    Ha en bra helg Lotten!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  16. Modern konst...inget för mig heller...finns inget som tilltalar mig där! Men sätt mig vid Pre-Raphaeliterna..oj oj oj, jag tror aldrig jag skådat något vackrare. Som himlen av skönhet...

    Och det har du i din makalösa trädgård också. Så mycket skönt att man baxnar varje gång!

    Du är en konstnär om någon!

    Kraam!

    SvaraRadera
  17. Jag gillar Dalis tavlor faktiskt. Men det andra som du talar om, det tycker nog jag oxå är lite konst(igt). Ha en fin lördag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  18. Då vet jag vart jag INTE ska gå om jag kommer till Stockholm. Sånt gillar inte jag heller, usch och fy. Då tittar jag hellre på ditt uterum, så fina växter du har.
    Ha en mysig och bra lördag.
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  19. Hej Lotten! Underbart uterum! Saknar verkligen mitt. Vet inte vart jag ska sätta alla växter nu. Det står runt sängen tills vidare ... Luktar gott men inte särskilt praktiskt. Vilket fantastiskt väder vi har idag!!! Kram!!

    SvaraRadera
  20. *as garvar*
    Förstår precis vad du menar!!! Kan i min vildaste fantasi INTE förstå hur det kan få kallas kontst....

    Nä, Tacka vettja avskavda gammla möbler **fniss**

    ha en fortsatt trevlig helg min sköna =o)

    Kramar Erika

    SvaraRadera
  21. Halloj min stumpilumpa!

    Skulle nog också vara rätt bortkommen där. Gillar inte den sortens"konst".

    Vilka härliga olivträd du har. De ser ut att trivas toppen hos dig!

    Önskar dig en go helg

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  22. Hihi, håller med dig kära Lotten, konst är ibland konstig! :o)
    Tacka vet jag lite shabby industrilook med några lammörontofsar, det har i alla fall jag vett att uppskatta!
    Ha den bästa av lördagskvällar,
    kram lydia

    SvaraRadera
  23. Haha..Jag känner verkligen igen det där =) och det roliga är att de, med baskrarna på sned, skulle titta mycket förundrat på alla vackra saker som "vi" gillar... " "

    "smaken är som baken...."

    Och det är tur att inta alla rycker i gamla fina rostiga saker...Då skulle vi kanske bli utan....

    Ha en härlig helg Lotten!!

    Kraam Sanne

    SvaraRadera
  24. Hej Lotten
    Du är ju för unnnnnnnnnderbar, jag kom in hit och skulle njuta av din begåvning och dina vackra bilder, och det gjorde jag ju förstås, men sen.........Gud viken befriande läsning om ditt besök på moderna........
    Alltså jag tror att jag skrattat lika mycket som du, så pricksäkert du beskriver förljugenheten inom konstranchen, alltså du är så underbar igen, som en pärla.
    Så skönt befriande, oj så härligt att läsa, jag har ju gått konstskola i två år, och de höll på att ta ifrån mig min kreativitet, och min egen förmåga, ja jag blev aldrig som förr, igen.
    Det tragiska i dag är just att konstetablissemanget, har tappat huvudet, det har inte fattat att det nu gör samma sak mot människor som gjordes förr mot det som ville måla modernt, nu föraktas all konst som är sköt föreställande och etablissemanget vill inte släppa taget om den moderna konsten som allenarådande.
    Jag har i alla fall glatt mig i ditt inlägg att sunt förnuft fortfarande lever och inte går att döda ut, skönt befriande.
    Tack Lotten.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  25. Hahahaha...goa du!!! Jag håller med dig sååå... För ett par år sedan var jag och xet på en utställning, jojo vi skulle minsann bli lite kulturella..efter 5 min smet vi ut bakvägen..fy fasen så tråkigt det va! ;-) Kraaaaam på dig!

    SvaraRadera
  26. Kom att tänka på mig själv när jag var på Louisiana och Picasso utställningen....Tyckte då att det var ren skit innan visningen...Nu älskar jag Picasso!! Att få bakgrunden till konsten gjorde den såå otroligt levande!

    SvaraRadera
  27. Your blog is gorgeous!!
    I wish I could understand the language.............,
    but the pictures speak for themselves.

    Kram(does this mean greeting?,I hope so) Martine.

    SvaraRadera
  28. Goa, Lotten, DEN installationen hade jag nog förstått och uppskattat!
    Tack för ännu mer härlig inspiration! Hämtar mycket tips och idéer hos dig när jag pyntar om här hemma (hoppas det är ok!?!).
    Ha det gott!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  29. Ibland tror jag åt konstnärer i jakten på det DÄR slår så mkt knut på sig själva så de blir glad att andra lägger pannan i djupa veck & ger dom en beskrivning på vad de skapat! :)

    en gigantisk kram till dig sötast!

    SvaraRadera
  30. Ha-ha!

    Jag skrattar högt i min ensamhet när jag läser dina rader :) Nä, jag hade säkert reagerat likadant jag med...

    Skön söndag önskar en annan mossig tjeje...

    SvaraRadera
  31. Hej ...så underbara inslag...jag ska nog sitta här ett tag och njuta...vilket fint uterum du har!!!! ljuvligt med alla växter som nu ska övervintra! Idag blir det hemma mys...stor höstkram fr C

    SvaraRadera
  32. Haha...jag skrattar så tårarna sprutar....Vilken tur att jag inte var med dig där....då hade vi garanterat blivit utkastade.....haha....sånna ställen är inte min grej heller ochhade nån börjat skratta så hade jag inte klarat av det alls.....haha....
    Himmel så rolig du är...;)

    Ditt uterum kan du visa hur många gånger som helst för man tröttnar aldrig...
    Olivträden är fantastiska....mina är inte alls så där fina...:(

    Ha en härlig söndag nu din tokstolle!!
    kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  33. ojdå...

    Det låter speciellt den där utställningen..


    Du visar alltid så vackra bilder från din fantastiska trädgård..
    kram Anna

    SvaraRadera
  34. Vilket fint uterum!!!

    Håller med dig jag. Ibland kan allt konst va lite konstigt!

    kram Annika.

    SvaraRadera
  35. Ja, du har så rätt...konstigt är vad det är!
    Underbara bilder as usually!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  36. Vilken underbar och härlig bakgrund ljud ni har...
    Kan inte sluta lyssna på din...

    Ha det!

    Hälsning

    SvaraRadera
  37. Hejsan, svesjan, guuud så fint du har det Lotten! Ditt uterum är ju bara för mycket! Nu ska jag surfa lite efter brandslangen - har hört att det skrivs mycket här och där...kram Fredrika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg