krispig luft...

...ger höstenergi!
det rostiga gallret som blivit bordskiva är från en skrotad grill, hm!
gamla växtstöd får vila mot väggen tills våren är här igen!
hillo ni alla!
inte kan man stänga grinden till trädgården för att det är svalare!
min trädgård används året om, minsta solglutt en kaffe på trappan på en fårfäll...
och grilla är ju ännu mysigare en kall vinterdag!
eller varför inte bjuda grannar på glöggfest i skymningen, marchaller och ljuslyktor överallt och duka med härligheter i kylan...hmm det måste jag bara göra!
i vilket fall tycker jag att trädgården är vacker i alla dess skapnader, en frostbiten ros ohhh, de vintergröna buxbomsbollarna som glittrar av frost i de milda solskenet...
kotten är från mig & alice, fin va!
vi har fortfarande fullt av björnbär, plockar in en kopp varje kväll till ungarna som smakar i sig dom som små ekorrar, fniss!
nu måste ni klicka upp denna bild och jag tror att ni förstår min stoooooooooooooora
glädje över min järnmojäng som jag tidigare hade runt min lampa i hallen, det hände liksom inget ballt då!!!
nu nedrans ballade jag totalt ihop alltså när jag kom på att klämma den runt bordskivan,
"lottenfickståpälsfeeling"!!!

fasen vad taggtråd är fint!

najsiga "lottenälsklingssaker" på en bricka...
eller låda kanske ni skulle kalla det,
men jag vidhåller att det är en bricka,fniss!
sköt om er nu och
sänk axlarna och dra ett
djuuuuuuuuuuuuuupt långt andetag
och känn höstens alla dofter!
höstkram lotten

Kommentarer

  1. Kära Lotten,
    du har verkligen en helt gorgeous trädgård!! När jag tittar på bilderna kan jag riktigt känna kylan i luften men ändå vill jag slå mig ner en stund och bara njuuuta!!!

    Den där järnmojängen är verkligen fin, tänk att oidentifierbara saker kan få en att känna att man absolut inte vill vara utan dem!

    Ha en skön dag i höstkylan!

    Kraaam,
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Lotten! Ja visst är det härligt att vara ute året om.. särskilt i din trädgård förstår jag! Den är ju helt makalöst fin! Där skulle jag gärna sitta på en fårskinnsfäll med dig och prata med en kopp kaffe! ;)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten! det är nog bara du som kan få till det på ett så vackert sätt. Rostgaller på en gammalgrill, järnmojänger,, lådor och taggtråd. Så kreativt! Du är en fena på att hitta nya användningsområden på saker o ting.

    ha en riktigt bra dag

    kram tessan

    SvaraRadera
  4. hej lotten!!

    Vilka ljuvliga bilder!! man bara försvinner in i dom..Hade gärna varit där..:)

    Här har det mest blivit städat ännu i trädgården..men får nog bli lite höst piff i helgen..hoppas på fint väder bara!!

    Ha en underbar eftremiddag!!


    kramar elin

    SvaraRadera
  5. Vilka bilder du tagit..wow. Din banner, det är ett superfoto också. Tar ett tag och få till så fin rost. Älskar din trädgård, den är som ett äventyr av vackra saker. Idag är jag ledig så här ska också utredas nu. Ut i solen...
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Hellooo gumman!
    Wow vilka härliga bilder! Din trädgård och uteplats är ju heeelt underbar! Så vackert dekorerat av dig. Där skulle jag vilja sitta och mysa läääänge.

    Ha det bäst gumman!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Hi Lotten,

    I love your new header! Your photographs are cozy looking and make me feel calm....you even make barbed wire look inviting! As always..your arrangements are lovely. I hope you have a great day. Your friend, Laura

    SvaraRadera
  8. Hej, Lotten!

    Så mysigt du har höstat till det med rostgaller, järnmojäng och taggtråd.

    Skulle inte ha något emot att mysa hos dig bland fårskinnen.

    Ha det bäst!

    Mvh Renate

    SvaraRadera
  9. Wow!! Lotten har gjort det igen, helt fantastiska bilder!
    Du har gjort så fint...alldeles underbart, får jag komma o sitta bland dina fårfällar ett tag :D

    Ha d bäst!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  10. Så fint! Du är verkligen så duktig och idérik! Alltid lika kul att ta del av dina inlägg.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten!

    Jag gillar din inställning till årstiderna. Du har så rätt - det går att göra det mesta oavsett väder och vind. Vi brukar också grilla om vintern men är ganska ensamma om det här uppe...det tar lång tid eftersom grillen förlorar sin värme i kylan...men, den som väntar på någonting gott grillar och grillar och grillar... ;)

    Jag önskar en fin dag.

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten!
    Vilken underbar energi du verkar ha!!
    Lika fantastiskt hem med trädgård...Du är en aldrig sinande källa till inspiration! Du är ju helt makalöst kreativ :D!! Tusen tack!

    Mvh Maria

    SvaraRadera
  13. Vakkert som alltid hos deg :)

    Klem,Kari

    SvaraRadera
  14. Inspirerande o heelt lovely som alltid!
    Jag delar inte riktigt din entusiasm över kallare årstider men å andra sidan är det nog betydligt kallre hos mej på vintern...
    Fast i din trädgård skulle jag njuta året om!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  15. Hi Lotten! Your garden is enchanting during Autumn too! It's so cozy! You're right...with plaids and heavy coats it's possible to enjoy it in the Winter too!
    Hugs
    Vale

    SvaraRadera
  16. Vilka ideer, coolt meddet gamla grillgallret! taggtrådsrullen gjorde sig bra där du satt det, allt är så himla fint!
    Ha en fin eftermiddag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten!
    Så himla fint du gjort i trädgården, igen!!!
    Kanon! Njuter!
    Och du, jag tog ett djupt andetag ;)
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  18. Du..om jag hade en sådan underbar trädgård som du har..så skulle jag oxå njuta där året runt....helt underbar är din täppa med alla vackra saker..hoppas det går bra med jobb och dagis och snuvor, kramen

    SvaraRadera
  19. Men så rätt duhar!! Varför bara njuta av trädgården på sommaren och sen sitta inne resten av året och sura över att sommaren aldrig kommer!! Som JAG gör!!
    Nej nu fick du mig allt att tänka om!!! ..här ska "konkas" ut lite möbler igen....
    Tack för ditt positiva tänkande :)

    Fin, fina bilder igen ;)!

    Ha det gott!

    Kraam Sanne

    SvaraRadera
  20. Vilka mysiga höstbilder! Själv är jag en sådan där "plocka in och stäng" (efter att planterat några höstkrukor). Måste nog ändra på det.....Kram

    SvaraRadera
  21. Du är den mest kreativa människa som finns Lotten, så himla coolt med det rostiga gallret som bordsskiva. Underbara bilder från en underbar trädgård! Du är en STOR inspirationskälla!

    Ha en trevlig helg och hälsa familjen!

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  22. Hallo goa Lotten !Wow vad vackert!!!Vad positiv och iderik du är.Ja man blir så glad och upprymd av all din kreativitet.Du är ju bara bäst.Ha en skön torsdag bamsekramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  23. Åhhhh vad jag kände att jag ville bjuda på glöggfest nu!!! Men jag kan också tänka mig att bli bjuden...;-) Pok gois!!

    SvaraRadera
  24. Hej Lotten!
    Mmm vad jag hade kunnat tänka mig att vila en halvtimme där på fårskinnet i solen. Med en stor kopp te och en bok kanske.
    Din trädgård är så härlig (har jag sagt det förr? :-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  25. Otroligt fina bilder, så inspirerande :)

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  26. Åh Lotta din trädgård är ju helt underbar önskade att jag kunde se den live någon gång. Järnmöjängen är ju underbar.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  27. Hej!!
    Jag blir så nyfiken på dig!! Din blogg dyker upp var jag än tittar och du har ju verkligen en fin blogg!!
    Hälsar Malin

    SvaraRadera
  28. Hejsan!

    men vad sugen jag blev på glögg;))),,, det är så mysigt med alla plädar, textiler och växter i din trädgård. Man blir så sugen på att förnya när man ser alla dina fina bilder.

    Bästa kramar från Anneli...Sussili...

    SvaraRadera
  29. Hej själv sötis!!!!

    Ler då jag läser dina rader...tänkte senast för en stund sen att jag inte lämnar många kommentarer till mina "gamla favoriter" längre...Ni finns ju där i mitt hjärta...ska säga att du är den jag besöker mest vännen...i tystnad och njuter. I bland blir det en stress att man så gärna vill hälsa på tillbaka...fast man egentligen inte riktigt hinner/orkar med...har funderat att ta bort mitt kommentarsfält ibland...men samtidigt blir man ju så nedrans glad av en hälsning.

    Du är så duktig Lotten..Du kan konsten och OM du någonsin skulle öppna en butik/trädgårdscafe eller någonting annat så kommer du att lyckas med det galant!

    Skulle vara roligt attf å fota hos dig någongång...inget hemmahos utan..något annorlunda snaaaaaart har jag en bättre kamera och ett vidvinkelobjektiv och då jä-lar!

    KRAM min fina bloggvän!
    Ha en fin helg!
    Hanna

    SvaraRadera
  30. LOVE that cosy corner on your garden!! i can for sure imagine how nice it is to have a cup of tea seatting there.
    your photos are very pretty and filled with decor ideas. we also use our garden all year round, and in the winter it also feels good
    Take care,
    Rosa

    SvaraRadera
  31. Nyyydelige bilder Lotten! Jeg virkelig elsker høsten , både for den deilge luften og de nye luktene ute - men også for innekosen :0)

    Ser ut som denne godstolen din ute kunne ha vært noe for meg:0) Med en kopp te og et godt pledd kan man bare sitte og nyte:0)

    God helg . kos deg med den.

    Klemmer heidi-anitha

    SvaraRadera
  32. Hej gulliga, ja du har verkligen en inbjudande överraskande trädgård precis så det ska va, överraskningar gillar ju jag mycket och det kommer du alltid på roliga. Jag njuter alltid här hos dig Lotten.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  33. Du gör det så fantastiskt vackert Lotten! Man blir alldeles knäsvag när man ser dina bilder..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  34. Ohhhh Lotten !!
    Sååå fint du har det, man blir alldles knäsvag..hii..hii..
    Nu sänker jag axlarna och bara njuter av allt..
    Också är det ju Fredag, jag slänger över en bit av min superduper goa kladdkaka som jag bakade igår kväll, bara för att ha idag på morronen till morron kaffet..ta emot...
    Ha en toppen helg vännen
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  35. Alltid lika trevligt att titta in här hos dig, Lotten!
    Kram från Annette

    SvaraRadera
  36. En helt ny idé för mig, att använda ett rostigt grillgaller som bordskiva. Häftigt! Måste testa!
    Ha en bra helg
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  37. Underbart! Allting!
    Du är bara bäst!

    Puss o kram och njut av helgen med nedsänkta axlar och djuuupa andetag. Det ska jag..:)

    SvaraRadera
  38. Hej goa Lotten!

    Åhhhh...snääälla kom hit och trolla lite med dina magiska händer i vår trädgård..!

    UNDERBART! ♥

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  39. Hei Lotten.
    Blir helt matt av å se bildene dine, du gjør det så lekkert. Kan du sende litt over til meg, hi,hi.
    Ha en fin helg og nyt høst været.
    Klem Kristin

    SvaraRadera
  40. Vilken trädgård man blir alldeles salig av att titta på dina bilder. Hade jag hälftan av din trädgård skulle jag var supernöjd. Ha en fin fredagskväll.
    Kramis mamma C

    SvaraRadera
  41. Så mycket fina bilder.
    Hanna

    SvaraRadera
  42. Halloj!
    Nu har jag fixat så man kan lämna kommentarer på min nya blogg!
    Vi ses...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  43. Tack för påhälsning hos mig! Jag blev riktigt inspirerad att läsa vad man skulle kunna göra ute i trädgården trots lite kyla. Så vackra bilder som kan väcka en trög hjärna till liv igen! Tack för det!!! Trevlig helg! Kram Ingela

    SvaraRadera
  44. Fick ett paket idag. Jag blev mycket glad för de fina lammöronen som var klistrade på en boll och så fint det blev i trådkorgen.
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg