idag, mjauuuuuuuuuuuas det...

....grattis till min lilla lejonunge, gustav!
hej ni alla!
i morrn är en sån stor dag, ni alla som har barn vet,
när ens lille unge har födelsedag...
då flyttas tankarna tillbaks till den dagen och ser i mitt sinne,
först min oro sen min stora lycka!
tårar och leenden i samma min kommer utav minnet!
nu lite om the number one cat...gus!

gustav gillar verkligen att vara gustav...
ni vet sån där känsla som bara katter verkar ha,
allt är liksom bra jämt, mjaaaaaau!
älskar att springa efter bollar och leka,
kurrar och spinner som en hel flock katter,
buffas och busas,
och bara älskas att bli buren och kelad med!


gus är ständigt i farten, svår att fånga på bild...
upptäckarlust och nyfikenhet är ledorden, härligt överförande!

katter i massor...
i dag var ebba och jag på musikalen cats här i stockholm
jag satt med ståååååååpäls nästan hela föreställningen,
gu vad bra! gå och se den om ni har möjlighet!

nu till den sista katten...


varje kväll så ber lilleman om lejonfilmen,
som ni har i adressen här ovan,
vi sätter då på detta klipp som får hela familjens hjärtan i svallning,
varenda gång!
det är en sann berättelse om en lejonunge som köptes på harrods på 60-talet, ni kanske har hört talas om lejonet christian, här är han i alla fall...

han blev med tiden för stor för london så han släpptes i afrika och blev såsmåningom vild, det sista i klippet är när christian inte sett sina hussar på två år...ta fram näsduken, fasen man gråter på sig!
gus, jag säger som witney...i will always love you!
så i morgon blir det 2-års fest, då ska verkligen inga tårar fällas!
njut av livet som på kattvis och mjauuuuua på nu ni med!
storvarmkram lotten

Kommentarer

  1. Vilka härliga bilder och viken upplevelse rik dag ni haft..hoppas er vecka blir lika bra..allt gott/Catthie

    SvaraRadera
  2. Opened your blog! saw your flowers! what a better way to finish my day! night night!
    Thanks and have a great monday,
    Rosa

    SvaraRadera
  3. Jag som är så lätt snyftig gråter för fullt. Vilken kärlek.
    Ge kärlek till födelsedagsbarnet och kommer det en tår så är det av glädje.
    kram sara

    SvaraRadera
  4. STORT GRATTIS till Gus!!!!!!

    Hoppas hans dag blir ljuvlig ochn att både han och Sigge får massor av god tårta

    Kraaaaaaam
    Lena

    SvaraRadera
  5. så fint skrivet,då har vi ju söner som är nästa exakt lika gamla, min prins fyllde 2 i fradags. Kan vara bra om man vill diskutera deras beteende:-)

    Må väl!!

    Kramkram Marie

    SvaraRadera
  6. Åhhh.. Grattis till lilla gossen !!
    Såååå söt han är, fina bilder du visar oss !!
    Tänk, min dotter fyllde år igår..19 år..ojj, vart tar åren vägen !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  7. Grattis till lilla kissen, så söt han är. Låter som en frisk och fartigt litet lejon, så härligt! Tur att man har barn, livet vore ju så fruktansvärt tomt annars.

    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Gomorron Goa LOTTEN !Hoppas att ni får en underbar 2-årsdag med din lilla Älskling.Hälsa Gus och gratta.Vad mysig med födelsdagar.Man blir glad långt in i hjärtat när barn öppnar paket och det är något dom önskar sej och lyckan och glädjen sprider sej.Ja det är härligt.Ha en underbardag vännen Bamsekramizar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  9. Naaaaaw.....sitter nästan här o lipar jag med...=))
    Ha nu en häääärlig dag...
    Kraaamizar Git

    SvaraRadera
  10. hej

    Grattis till lille mannen, och nog var det snyftit och titta på den filmsnutten...Vilka känslor, helt otroligt att dem kan bli så tama...

    ha en toppen dag. Kram Pirre

    SvaraRadera
  11. Stort grattis till din lilla kattunge eller var det lejonunge :) Kram från Katta

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten och grattis till Gustav. Har en lite tosabit som fyller 2år i morgon så jag städar och bakar för fullt här i dagarna.
    Men en liten paus med kaffekoppen och en trevlig inredningstidning ska jag allt ta mig tid till.

    Ha det gott vännen!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  13. Ett jätte grattis till din kille!! barn är underbara!!!

    glädej tårar är aldrig fel...en underbar känsla tycker jag!!

    ha en bar dag!!

    kramar elin

    SvaraRadera
  14. Hejsan!

    varje gång jag ser den blir jag alldeles tårögd och så lycklig, vilken känsla!!!

    Kraamar AnneLi...SussiLi...

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten!

    Ett stort GRATTIS till er Gustav på födelsedagen! Jag har själv en Gustav men han är hela 9år. Var tog tiden vägen, hmm. Han är ungefär lika som du beskriver er G. Det kanske har med namnet att göra??Hihi. Ha en riktigt bra dag!

    Kram//Anna

    SvaraRadera
  16. Grattis till Gustav!
    Skulle också vilja se cats.. och det där klippet har jag sett- så härligt!!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  17. Hej Vännen

    Stort grattis till lillprisen:)
    Hoppas han får en riktigt fin födelsedag.
    Så fina blommorna är
    Kram Sari

    SvaraRadera
  18. Hej goa Lotten!
    Visst är det så! Man minns det som om det var igår!!!! De är ju det käraste man har!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  19. Vad kul att musikalen blev till en fullträff.

    Hoppas ni får ett underbart födelsedags firande...

    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  20. Grattis till Gustav 2 år, kul och få se ett foto på din lilla goa kille. Hoppas ni har haft en toppendag, kanske tittar han på lejonfilmen nu. Den filmen smälter nog alla hjärtan, så gulligt.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Ett jättestort grattis, vilken snyft film.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  22. Oj oj 2-års kalas vilken grej! Det kommer nog att bli en riktigt härlig dag stor jag :) Stort GRATTIS till Gustav.

    Gullig bild av honom vid dammen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  23. Lycka till med kalaset!Hoppas att ni har det riktigt mysigt. Födelsedagsbarnet ser så gullig ut där han står :O)

    SvaraRadera
  24. Hej goa Lotten!

    Åh vad mysigt och roligt att se Cats!

    Jag och Amanda var på Footloose och hon tyckte det var sååå roligt!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  25. Grattis till 2-åringen *kram*

    SvaraRadera
  26. Stort grattis till Gustav!

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  27. you have the most inspirational blog and you are surely one of my favorits, my compliments fot the beautifull pictures i love them, sencere greetings myrna

    SvaraRadera
  28. Hej Lotten,
    Christian the Lion är på topplistan här hemma, jag blir alldeles tårögd varje gång...djur som behandlats med kärlek är ens bästa vänner....stora som små, stor är han ju.

    Kram Ia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg