ett annat härligt ställe...

...hos systrars söta!!!


tjing tjong!
här kommer fortsättningen på den härlig dag tillsammans med de härliga bloggvännerna.
bilderna är från systrars söta
som ligger sååå fint invid mälarens strand i bålsta.
härligt afternoontea och varmsoppa myste vi med och sen shoppade vi i den superfina butiken.
den underbara soaplådan här ovan fick hänga med hem,
den ska få hjul och härbergera gustavs alla bilar.
en liten yv över butiken.

härliga stilleben överallt!

härliga koffertar till försäljning!

vilka härliga barnsaker, krispiga färger va?
jag har köpt två suuuuuuuuperfina vimplar, en på 5 m, den hänger i ebbas rum och den andra är 3 m och är i färgskalan, rött, jeans, svart och vitt,
som komma skall i gustavs rum som är på projekt!
ha det gott go vänner!!!
tjong i medaljongen!!!
lotten

Kommentarer

  1. Hej !!!
    Åh, de där bilderna ger mig sköna minnen och ett habegär. Jag vill åka dit snart igen !
    I morgon ska jag visa den härliga dagen på min blogg !

    Ha det underbart, kära vän !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Ni hade säkert en superfin dag! På fotona finns många fina grejer som jag gärna också skulle ha! Låter spännande med så stora vimplar!

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt ställe! Bilderna är så fina. Jag får ge mej ut på turné och besöka Bålsta, minsann!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket mysigt ställe.Låter spännande med dina vimplar.Låter som ni hade en kanondag.Ha en skön kväll goa Lotten och en bra ny vecka Bamse kramizar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  5. Vill se, Vill se, Vill se....vimplarna NUUUUUUUUUUUUUUUU =o)!!!!!

    Jag ska sy till Paloma och lillkillen men de komemr att gå i rosa/vita prickar och grön/vita prickar.

    Ha det gottast Lotten! Kramar Erika

    SvaraRadera
  6. En sån härlig butik :) den verkar innehålla en riktig blandning av saker.. lite för alla smaker.. :)

    Oj då !!..det var inte meningen att rimma så där käckt ..haha..

    Ja, ja.. ha en härlig början på veckan :)

    Kraamis Sanne!!

    SvaraRadera
  7. Hej Lotten! Har hört talas om deras fina butik men ännu inte hunnit dit. Vackra bilder blev så förtjust i de gamla resväskorna. Smart idé med sockerlådan till bilar. Ska ge dig ett tips på en butik som jag tror du skulle tycka om. Håll utkik på bloggen i veckan.

    kram tessan

    SvaraRadera
  8. Så härlig affär! Har en sådan där kista som finns på översta biden. Den kommer från min lilla farmor som tyvärr inte lever längre.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Jeg elsker kofferter og har mange som jeg har arvet. Nå har jeg fått tak i noen til butikken min. Men jett hva. Jeg vet ikke om jeg klarer å selge alle. hihi;)

    Ha ne herlig kveld
    klem:)

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig butik, nu bor man på FEL ställe igen :-)

    Kram kram
    Eva

    SvaraRadera
  11. Vilket toppenbutik det verkar vara.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  12. ÅÅÅ, så masse fint! Ser ut som et herlig sted! Masse der jeg kunne tenke meg!

    Beate

    SvaraRadera
  13. Å vad inbjudande o härligt det såg ut!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten!
    Å, gissa om jag är ledsen för att jag missade den där mysiga tillställningen! Mina föräldrar bestämde sig hastigt o lustigt för att komma ner till Sthlm från Ösd, annars hade jag varit med er där på Systrars söta!
    Superfin trälåda du hittade, hör du!
    Idag har vi haft kalas för fyraåringen Selma, här hemma. Jag är kär i Sylvanian families!! Har du sett dem?? Helt ljuvliga små Beatrix Potter-inspirerade små djur och hus och tillbehör. Mamma kommer smyga upp på nätterna o leka med det där... *fniss*
    Hoppas du får en fin vecka, vännen!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Synd att man bor långt bort från sådana fina loppisbutiker. Men man kan ju titta på bilderna och njuta.
    Jag försökte få ett nyhetsbrev från dej. Du undrade nog. Jag tog fel blogg. Det gällde bloggen och nätbutiken C`est la vie.Känner du till den?
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  16. Ännu ett gudomligt ställe, vilken dag du har haft!!! Med bloggvänner och en massa vill ha saker som bara finns överallt!! Tack för att vi fick följa med!! Mari.

    SvaraRadera
  17. GUD VAD FINT DU HAR DET, HAR NU KOLLAT PÅ ALLA BILDER DU LAGT IN DEN SENASTE VECKAN DÅ JAG HAR VARIT PÅ SEMESTER. DU ÄR HELT OTROLIGT DUKTIG PÅ ATT GÖRA DET MYSIGT. VILL BARA HA ALLT SJÄLV, KAN JAG FLYTTA IN??????

    FORTSÄTT INSPIRERA, TACK!!

    kRAMKRAM MARIE

    SvaraRadera
  18. Gorgeous pics.
    Take care,
    Rosa

    SvaraRadera
  19. Hejsan Lotten! men wow ni har verkligen avrit på drömlika ställen, jag skulle väl antagligen ruinerat oss om jag skulle följt med...hihi så mycket fint! kram Petra

    SvaraRadera
  20. Det låter som en jättemysig dag...med afternoontea och soppa...
    och sedan en så där härlig butik...

    Underbart att få titta in hos dig med dina kvittrande fåglar och vackra bilder....tack för det...och tack för dina varma och omtänksamma kommentarer ang. Alva...det hjälpte när allt kändes så svårt...nu har landat rätt...för nu vet jag att jag har världens bästa Alva oavsett vilka svårigheter hon har och kommer att ställas inför...



    Kram vännen,
    Anette

    SvaraRadera
  21. Hej rara Lotten!

    Tack för din rar hälsningar, jag blir så glad. Glad blir jag också när jag hälsar på hos dig. Du har en makalös förmåga att skapa miljöer och få en att må bra! Jag sänker mina axlar och drar ett djupt andetag. Idag få man i alla fall i sig frisk luft *skrattar*.

    Butiken ser jättefin ut, vad roligt för dem. Måste kanske få till en resa till stan snart, jag behöver nog få lite ny inspiration:)

    Ha en fortsatt bra vecka!

    Många kramar

    Karin

    SvaraRadera
  22. ååå så skjønne bilder. Elsker gamle kofferter jeg, en herlig detalj i interiøret:) Ønsker deg en nydelig tirsdag:) God klem fra Monica

    SvaraRadera
  23. Bah, vilken butik! SOAP-lådan då- sååå snygg!
    Ha det gott Lotten!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  24. åhå vilka underbara bilder!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  25. Hej Vännen:)

    Vilket ställe!!
    Och fina bilder, sen gillar jag dn rubriksbild
    Kram Sari

    http://www.lillaprovence.se

    SvaraRadera
  26. Åh så mycket härligt det verkar finnas där! Det får bli nästa gång jag åker på Sthlms-besök...
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  27. Hej Lotten!!! Å så synd jag ej var hemma men jag har nu fått min välbehövliga semester så ni får snart ta en tur igen :-)) Jättefina bilder du visar, gooooaste kramen kat.

    SvaraRadera
  28. Men vad vackert:)

    Kram på sig, goaste du!
    /L

    SvaraRadera
  29. Hej!
    Viket underbart ställe du visar. Är inne hos dig för första gången, men absolut inte sista. Lite kul att jag blir följare 200 på din sida...

    Du visar så mycket vackra och inspirerande saker/bilder hos dig.
    Jag kommer igen.
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  30. Hej lotten!

    Nu blev jag ännu mer sugen på att åka dit, så fina saker. Så nästa Stockholmstripp ska jag tvinga sambon att svänga av vid avfarten Bålsta:DD

    Kramkram Lena

    SvaraRadera
  31. Hej Lotten!

    Vilken mysig butik =). Det låter som om ni hade en mysig dag! Ha det så bra!

    Kram//Anna

    SvaraRadera
  32. Häftig butik. Får försöka ta mig dit någon dag. Tack för tipset! Kram!!

    SvaraRadera
  33. Gud va fina bilder, vad inspirerande och kul att träffas.
    kram sara

    SvaraRadera
  34. Hadde det bare ikke vært så langt av sted skulle jeg dratt dit jeg og.. Ååå så mye fint. :)

    SvaraRadera
  35. Det ser ut som en butik som skapar ha-begär! O tänk vilken tur sonen har som får ha sina bilar i den vackra lådan!!!
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  36. Så koselig butikk. Herlige bilder. Kos deg i det fine høst været.
    Klem Kristin

    SvaraRadera
  37. Varför ligger alla goa butiker så långt från mig?

    Älskar lådan du köpt...

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  38. Hei
    Her var det veldig mye vakkert!
    Mye god inspirasjon:-) Håper det er ok at jeg linker til deg?! ;-)
    Kristin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg