alltså, jag är störtkär...

...i ernsts hus!

hallå där!
en duggig dag i dag, gillar det, känns skönt på nåt sätt, tänker himlans bra när det regnar!
en person som jag är så facinerad av och framför allt inspirerad, är ernst!
den långe kreativa mannen som har sååå många strängar på sin lyra och han pratar liksom rakt till en...gillar det!
han har designat ett 15 kvm stort gårdshus i betong, kolla närmare på hemmakanalens sida !
jag fick ståpäls när jag såg det, så nytt, så ballt, jag vill ha!!!
var får han allt i från, ohhhh bara är så tokkär i detta hus!
betong mot svart plåttak och de stora svarta spröjsade dörrarna,
ett hus att inreda härligt innuti och använda uteplatsen till en förlängning av huset, perfekt att utreda på, hihi! hmmm är nu så sugen att göra nåt liknade på landet där vi är många som ska rymmas... ernst verkligen väcker idéer

så genialt snyggt va?! det där kallar jag grill!

ohhh mumma vintertemat med sprakande eldar innuti och utanför...

ha en härlig dag ni varma, stanna upp och känn att regnet faktiskt är skönt!

varmkram lotten

pst nästa gång kommer ljuvliga bilder från ett ljuvligt ställe, zetas!

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

  1. Tja, vad ska man säga annat än smärtsamt läckert!!! Huset är ju bara en dröm!

    Han har förmågor utöver det vanliga den mannen, men det har du med! Mari.

    SvaraRadera
  2. Och nu är jag oxå kär, vilket otroligt snyggt hus som man kan ha som extrarum, gästrum eller som middagsrum, häftigt.
    Ernst är underbar, vilken kille.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Jadu ernst är ett geni ;D så är d ju bara!
    Men din blogg är underbar den me så d bor ju ett geni i dej också ;D guuud vad jag skrattade åt ditt frissa-besök ;D fniss
    Kraaamis/K

    SvaraRadera
  4. Hallå Lotten!
    jag kan inte förstå..jag prenumerar
    på din blogg men får i te upp att du gjort nya inlägg.. hmm
    men ett sånt läckert hus.. ja ibland blir man förälskad..om så i ett hus..

    javisst var det lite härligt med regnet idag.. var och jobbade lite och tog med en sushi hem.. tände ljus och åt den framför tvn.. hmm ja det var faktiskt rätt skönt

    men nu skiner visst solen lite igem.. den kämpar

    kramar
    A-C

    SvaraRadera
  5. o ja..tänk om man hade ett sånt utehus..Ernst är vår favvis här med..alla bänkar sig i soffan när det är sändning..

    Jag gillar konstrasterna det blir sånt liv i stället ..

    Ha det så bra.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen
    Ja du Ernst är nått alldeles xtra, och precis som du skriver han talar verkligen bara till "mig"
    Undrar just vart han får sina ideer ifrån, skulle vara lite kul o veta.
    Vem vet han kanske bloggar o får inspiration från oss hi hi.
    ha en fin vecka
    stor Kram sari

    SvaraRadera
  7. Hej goa Lotten!

    Ja visst blir man kär i detta fina hus! Jag föll också direkt när jag såg det första gången :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  8. Ja jag har kikat på det ett tag och kan bara hålla med!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  9. Halloi, läget?

    Visst är han underbar den mannen =) så härlig människa och alla hans ideér som han visar...otroligt!

    Huset var riktigt häftig...

    Regniga kramar från Dalarna... / Pirre

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Ernst han är för duktig...gillar verkligen mycket av det han gör.
    Man får både inspiration och lust att göra.


    Hej från Anneli...SussiLi...

    SvaraRadera
  11. Tjingeling bruden =o)

    Visst var det där härligt rum allt!
    Men......jag är nog mer för et litet uthus i trä.

    Ja är en av dom som bara smälter när jag tittar på Laila på landet..

    Fy bubblan vilka hus hon har! Och alla detaljerna på de..

    Ja ja, nu har jag inget uthus överhuvud taget men jag har en liten bod på en 7kvm som jag kan titta på *urk* ,o)

    Nåja, vad är en bal på slottet? Hi Hiii

    Ha det! Kramisar Erika

    SvaraRadera
  12. Ja du frun, vem skulle inte bli överglad av ett sådant hus?! Jädran säger jag bara - riktigt läckert! Jag gillar också Ernst. Även fast han är småkuslig emellanåt ;-)

    Sköt om dig!

    Anna

    SvaraRadera
  13. Sjukt snyggt - absolut det bästa av mina personliga favoritvärldar, kub, betong & gigantiska fönster - Lotten din smak är som du - fulländad!!! :)

    SvaraRadera
  14. Ja det är verkligen ett läckert hus!!
    Och Zetas nya butik är också en vacker skapelse. Med svart slamfärg och rå metall..och utsmyckning av trästockar, en ren pärla.. :)

    Ha det såå jättebra!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  15. Waw! Ernst seems to be a great man! Can you introduce me to him??? This little house is a beaty! I'd like to have one!!!
    Warm greetings
    Vale

    SvaraRadera
  16. Ja, det är något att ha både sommar som vinter. Bilderna gör att det ser så härligt ut och drömmar väcks :)

    Regn är mysigt :D

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  17. Dear Lotten,
    What a lovely gorgeous house! do have to check it. Thanks for the photos and the link. Take care,
    Rosa

    SvaraRadera
  18. Hej du rara Lotten!

    Dra på trissor säger jag bara, nu har han gjort det igen vår käre Ernst;) jaa...vad säger man, han är fantaastisk , vill ha!! ja huset alltså:) och hans kreativa ideér. Tack för det goa skrattet jag fick då jag läste din underbara berättelse hos frisyren, maken undrade vad jag skrattade åt, du är bara för rolig.

    Kraam Heléne

    SvaraRadera
  19. Mmmmmm. Jag är ju lite hemligt kär i Ernst jag. Tycker han är... unik. En riktigt Manlig Man som vågar vara Mjuk! Underbart!
    Huset har jag aldrig sett men jag håller med- helt lovely! Jag gillar betong o jag gillar plåttak. (är ju gift med en plåtslagare;-) Det huset har alla förutsättningar!
    Har du läst boken Ernstologi? Hans härliga kommentarer i en hel bok. Jag älskar den!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  20. Oi oi, såååå lekkert som dette var da. Ikke vet jeg helt hvem han Ernst er, men jeg har vel fått med meg at han har noe med TV å gjøre. Uansett, huset var skitlekkert, og noe noen og enhver ville hatt i sin hage. Ihvertfall jeg!

    SvaraRadera
  21. Åh Lotten jag skulle just släcka lampan igen för att somna om. Då jag såg att du var störtkär!!!
    Och då var jag ju bara tvungen att klicka mig in och kolla på vad du är så kär i.
    Hihi, och nu förstår jag!
    Ja du har helt rätt. Huset är faktiskt skiiit fiiint! Om jag nu får utrycka mig så.
    Ernst är en helt fantastisk man. Jag undrar också vart han får alla sina strålande ideér ifrån.

    Ja...tänk att få äga ett sånt hus!
    Nu ska jag släck ned. Drömma om detta lilla drömhus.
    Tack för inspiration till mina nattdrömmar!
    Ha det så gott så länge, så hörs vi! Kram kram / Åsa.

    SvaraRadera
  22. Ja men du, tänk om det stod ett sånt litet betonghus i trädgården när man vaknade..Ett sånt vackert gårdshus eller gästhus. Adventsfika där vore ljuvligt. Han kan Ernst, just och hitta på det där extra är han bra på. Sen ska det också bli jätteroligt och se dina bilder från Zetas. Tack Lotten för dina härliga inlägg.
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  23. Hej snuteluttan med barret!!!!

    Skrattade gott åt din härligt underbera stand in frissa.
    Visst är det väl härligt med ärliga människor så säg!!!!
    Hoppas håret nu har återhämtat sig och är lite plattare.

    Visst är han väl underbar allas vår Ernst!
    Han kan ju allt!!!!!

    Skulle tänka mig att bo i just en sådant litet hus. Slippa en massa krav. Man hade sin lilla hörna och en liten uteplats......
    Det räcker ju så egentligen.

    Just nu skulle jag bara kunna flytta in i Ernst huset.
    Tycker att jag har för mycket av allt!!!!!!

    Nog om detta.

    Nu önskar jag dig en riktigt härlig helg.
    Hoppas att du kramar alla jag känner på mässan.

    Lova att ta massor av bilder. Du är ju en sådan duktig fotograf.

    Älskar Ditt hem Lotten! Det ser så magiskt ut......
    Kan man annat än känna sig välkommen hem till dig med en sådan entré?????

    Ha det bäst vännen
    Jeanette

    SvaraRadera
  24. Hej vännen, jag älskar oxå det mesta Ernest gör och tycker om hans fantasi och skaparlust. Detta lilla stenhus skulle gärna få stå hemma hos mig oxå, wow vad härligt det är och tänk om detta vore möjligt och precis som du säger vilket härligt krypin på vintern, glöggfest tex därinne och stooora brasor utanför, suck.
    Ha det bra och vi hörs snart igen, kram/Ingela.

    SvaraRadera
  25. Ernst han är duktig med mycket idéer å inspirerar! Gillade verkligen inredningen, vilken varm intryck! Det var häftigt att han bröt den kantiga formen av huset med det lantliga och gav det levande. Mycket fint!

    Ha det gött!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  26. Superfint litet hus och visst är Ernst helt underbar! Det bästa är att det känns aldrig som han stressar utan allt får ta sin tid. Undrar om det är så under ytan också?? Fler borde ta efter och bli mer livsnjutare. Ha en riktigt bra helg! Kram/Anna

    SvaraRadera
  27. Ett härligt litet sommar eller gästhus. Tycker just dörrarna är det läckraste. Och platsen att utreda på :D Kram Katta

    SvaraRadera
  28. Jag håller med dig! Det är fantastiskt detta hus!!!!
    Önskar goa dig en trevlig helg!
    Kramar Agnetha

    SvaraRadera
  29. Huset är verkligen så snyggt! Husets designer var inte så dum att se på heller (såg honom på Formex igår) livs levande! Mumma :)

    /AnnaKarin

    SvaraRadera
  30. Han är ju helt enkelt för bra för att vara sann.
    Läste en artikel om honom där han fick frågan
    - Är du alltid så där glad och positiv?
    _ Ja självklart. Det finns så mycket att vara lycklig för.

    Han älskar att inreda, kan bygga, sy, måla,laga mat,anlägga trädgårdar,gillar öl i lagom mängd,umgås med vänner och ÄLSKAR sin fru enormt. Jag menar, hur många såna män finns det....

    Ha den bästa av helger gumman

    Kramar Viveka

    SvaraRadera
  31. This is the perfect place to make "asados"!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg