tage andersen...


...min största inspiratör!!!


detta jätteägg är en fågelbur som är täckt av lammöron, ljuvligt!

************
hej alla ni!


nu har jag landat här hemma igen, bilderna från mitt förra inlägg var här hemmifrån
(några har undrat).
i dag ska trädgården pysslas om lite...
börjar min semesterberättelse i mörkaste härliga småland...
tage andersen , min allra största inspirationskälla ...jag har nog berättat om honom förr, kan jag tro... hihi!!!
han har i år köpt ett säteri i bottnaryd, nån mil v om jönköping, och har en l"ottenrysar" utställning där under sommaren.
vi träffade marie och hennes familj och upplevde nåt alldeles unikt den där dagen...


tage är en allkonstnär och är helt unik i det han gör, burar och saker i järn har alltid varit grunden sen pryder han det med blommor som absolut ingen annan kan...


han är detaljernas man som ger gunillabergs alla skymslen en tage touch!


läste att han tom målar dom där vita fula plasthöbalarna bruna så att dom inte ska bryta det trollska!


även specialbeställada "snygg kor, getter och hängbuksvin" svassar omkring och deltar i den härliga installationen!
om ni klickar på bilden och kollar närmre på grenarna så är detta ett sånt konstverk!

låga "snyggkor" var det som ungarna uppskatade mest, hihi!
staketen då, älskar dom ju!

mmm att vara get i tagesvärld det är nog inte så tokigt!

bur i jätteformat!!!

en svindlande lång skogstrappa leder till ett lusthus som är det vackraste i lusthusväg jag sett!

zinktak, ryser, vackert vackert!

resturangen, detta tält med målade rutor i taket, i bakgrunden syns grillen...tänk att en grill kan vara snygg, hatar brackiga grillplatser!

möbler med patina och tolixpallar, urfint!

kaffe eller te ingår, annars rekommenderas medtagbart fika, ett glas vatten kostade 30 kr!!!


buren i tältet hade ett par sångfåglar som ackompanjerade den ljuva utsikten!

en underbar dag tillsammans med marie
och hennes härliga familj, guuuuuuuu vad kul att uppleva detta vackra tillsammans med dom, kolla maries bilder här från denna utställning.

en ljuvlig alldeles "hallelulja present" fick jag av marie...

den visar jag när jag lekt runt med den, hihi!
tro nu inte att detta är allt, jag tog måååååååååååånga foton, fniss!
ni får stå ut!!!

kramilikramis

lotten
...som håller på med lammöron igen!




Kommentarer

  1. Vilket bra ställe och åka till. Det var en annorlunda utställning. Lusthuset är alldeles underbart, kan tro att det var en speciell stämmning där. Jättekul och se dina foton.
    Kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hejsan svejsan! Underbart! Helt enkelt Underbart! Det måste ha varit en otrolig upplevelse att se allt han skapat! Tage Andersen krockade jag nästan med i Köpenhamn! Vilka härliga ideer han har! Hälsningar från fru Ekeby.

    SvaraRadera
  3. Spennende bilder!

    Tage Andersen er "ny" for meg - så morro å se nye kunstnere og hva som de får til:0) Det var litt av et egg - alla Lotten:0) du er jo så flink med lamøron:0) - eller hva det heter på svensk:0)


    Her hos meg er det stri regn utenfor.. Hvor tok sommeren vegen? Man får tenne lys og kose seg inne..Kjøpe Vakre hjem som netopp kom i salg og bare nyte inne...
    Blir så inspirert av hjemmet til Nina Hartmann. Utrolig vakkert!


    God helg!

    Stor klem Heidi-anitha

    SvaraRadera
  4. Hesan! Vilken konstrnär och vilka upplevelser, lusthuset skulle passa väldigt bra här hos oss. Ser fram emot dina andra bilder. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  5. Som jag skrev till Marie (sorry Tage, du får ursäkta!) - det är DU Lotten som givit lammöronen ett ansikte, ingen har som du - och dessutom GRATIS! - visat alla användningsområden de har!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  6. Hej Gumsan!

    Tänk att du komm till Tage, jag bara sitter och scrollar upp och ner, vilket ljuvligt ställe!!!!!!

    Vi ska ju till Halland hela familjen och jag har bara bestämt att vi ska dit på vägen trots suckande tonåringar här som inte gillar vitt, nött, rost eller burar.

    I don't care!!! Jzg ska stå ut med massor för deras skull så de har bara att rätta sig i ledet, pasta! :)))))

    Blir nog att ta med eget fika, det lät lite dyrt där......

    Undras om vi hinner ses i början på nästa vecka och pyssla med lammöron, det vore såå mysigt!!!!

    Vi messar på mobben va?

    P o Kraaaaam

    SvaraRadera
  7. for en annerledes og kreativ utstillig, ser jo veldig estetisk og vakkert ut da:) ønsker deg en nydelig lørdagskveld og en videre fin helg.) klem monica

    SvaraRadera
  8. Tage Andersen är outstanding när det gäller skapelser. Har han inte Norrvikens trädgårdar kvar längre? Synd i så fall för det var anläggningens räddning att han tog över har jag för mig..
    Ha det bra
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  9. Hej...sitter och begrundar och beundrar alla dina bilder..är uppslukad av dessa lammöron..vilket namn förresten..som ljuv musik:9..vet inte om jag överhuvud taget sett sådana i verkligheten..eller så har jag aldrig reflekterat över dom ..förrän nu:)..måste kika lite mer på detta..och se hur du gör..ha en skön helg..kram..från ett superregnigt värmland..Pia

    SvaraRadera
  10. Tage er helt fantastisk dyktig. Jeg har settet egget før, men hadde ikke sett det var laget med lammeører. Utrolig. Tenk på all den tiden det må ha tatt å lage det. WOW!
    Flotte bilder. =))

    SvaraRadera
  11. Vilket ställe, otroligt! Snyggkorna var verkligen snygga och tillrättalagda :)
    Vad kul att du träffade gulliga Marie och hennes familj också.
    Vi får höras och ta en fika en dag.
    Kram
    Caroline

    SvaraRadera
  12. Jag kan förstå att du får inspiration där. Det måste vara magiskt att vara på en sådan plats. Du får gärna visa mer :)

    Ha en underbar söndag !

    Kram

    SvaraRadera
  13. Det där kan man kalla allkonstnär!
    Kul att du hade möjligheten att kika på en av dina favoriter.
    Kan tänka mig att det blev ett inspirationsflöde=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  14. Välkommen hem!

    Vilka fantastska skapelser, hur är det möjligt...förstår att ni fick en härlig dag där med Maries familj också. Vilken vacker ram du hade gjort Lotten! du är verkligen duktig på att få till det med dessa lammöron du:)
    Ha en fortsatt skön söndag
    kram Heléne

    SvaraRadera
  15. Det verkar som ett mycket inspirerande ställe du varit på! Och vad är det du gör med lammöronen? Jag har lammöron i överflöd!!!

    Kram Annika.

    SvaraRadera
  16. Så mycket fina bilder!
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Oj vilket häftigt ställe ni har varit på Lotten! Det är så kul när man kommer iväg på sådana utflykter som man känner fyller på energidepåerna igen. Jättefina bilder! Attans dyrt med 30 kr för vatten bara!! Huva...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  18. Vilka annorlunda härliga bilder!
    Kramar Agnetha

    SvaraRadera
  19. Jösses!
    Den mannen är ett litet kreativt knippe.
    Måste ha varit härligt och inspirerande.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  20. Tack för loppistipset. Har lagt en länk till Lottens vita och gröna från Vitt & Vältummat.
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  21. Vackert ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  22. Jätteburen är underbar och lusthuset.Det mestaq verka ju vara som en upplevelse där. Kram Katta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg