lotten tar lite ledigt...

...och om en fantastisk present!


härliga ni!

måste berätta om min underbara mamma, hon kom en dag med en ljuvlig påse dinglande i handen...hon hade varit på stan och köpt födelsedagspresent till mig...ehhh jag fyller år i november!
hon hade i alla fall varit i min absoluta favvobutik på hamngatan, mathilde.
en blus hade kallat på henne och den sa lotten, haaaaaaaallå lottens stil...smart blus va, hihi!
hon gav efter för blusens tjatande och...
inte kunde hon hålla sig heller att ge det redan nu, paket var ju heeeelt betagande...
jag klämde på det i en hel eftermiddag men...jag är lik min mamma...så kunde jag inte hålla mig!
det kom fram en liten ljuvlig molly fram och så sa den, där är du ju, fniss!
som vi älskar varandra, min endaste molly...
nu tar jag lite sommarledigt, vi hörs när vi hörs!
och jag lovar att ha kameran med mig, så nu vet ni att ni kommer att drunkna sen, hihi!
lova nu att ni tar hand om er...
och jag kommer att längta sååå efter er, sånivet!
störstavarmastegoastehärligastesommarkramen
lotten

Kommentarer

  1. Grattis i förskott ;-) (Jag är också en novemberdonna förresten...) God smak av mor din! Förstår att du har gått omkring och klämt...och kännt!

    Ta nu ledigt och njut av det.

    Kram,

    Anna Skata

    SvaraRadera
  2. Så gulligt av din mamma!

    Ha en riktigt skön ledighet med massor av energisamlande=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Halloj!

    Vad gulligt av din mor...förstår att du inte kunnat hålla dig...och du vet väl vad man säger, sådan mor, sådan dotter!

    Njut av ledigheten....kommer sakna dina underbara bilder och texter...

    Ha det gott och NJUUUUUUUT av ledigheten!

    Många kramar
    Christina Niska Andersson

    SvaraRadera
  4. Åh vilken fin pressent!
    ha en underbar liten ledighet!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  5. Vilken otroligt fin blus!!! Och fina foton och arrangemnag som vanligt, i finstämd harmoni.. Ha en underbar ledighet Lotten! Mari.

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Lotten. Vilken god smak och så gulligt av din mamma. Jag har en likadan som kallade på min man till alla hjärtans dag...så smart blus hihi;)Nu önskar jag dig och din familj en toppensemester. Vi är nyss hemkomna från Österlen i dagarna, så underbart vackert där är!! vi fick några härliga dagar på stranden och mycket flanerandes och ätandes på olika restauranger. Har ni varit där ännu? Lite nyfiken bara. Som sagt njut av lite lata dagar nu:)

    Sommarkramar från Heléne

    SvaraRadera
  7. Tjingeling! Anna här på förstagångsbesök och ville bara meddela att det var heelt underbara bilder och inspiration till förbannelse på Din blogg!!!
    Tack o hej //Inspirerad tjej

    SvaraRadera
  8. Hallå där!

    Det gör du rät i!!
    Tar lite ledigt alltså....
    Jag har också tagit mig ledigt.....hinner inte alls med att blogga nu...har 1000 saker att göra...;)
    Vilken härlig resa ni gjorde du och lena.
    Tänk vad mycket bloggen har gett förutom inspiration.
    Nya vänskaper, en massa nya loppis saker....fniss...
    Nu skiner ju äntligen solen igen....å jag är bara inne å målar...
    I dag har jag ju butiken öppen så då ska jag försöka få ner mina pioner i backen.....tänkte också ha en massa ljuvliga pioner att pålocka in om några år.

    Ha nu en riktigt skön semester så hörs vi när vi hörs!
    Stooooor kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Hej Lotten!
    Hela sommaren har du fortsatt ha de allra finaste, nej, underbaraste blogg-bilderna av alla enligt mig! Ja, och den finaste trädgården också.
    Vilka märken finner man i din favoritbutik, och är det bara kläder? Hamngatan Stockholm? Gillar du Odd Molly, kolla in på ajabajakids.se, nätbutik med lite höstnytt redan (butiken har alltså inte bara barnkläder). Älskar Odd Molly, men Noa Noa kläder passar mig än bättre. Ha en fortsatt fin sommar!
    /Blogg-beundraren Sara, Örebro

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar blus du fått från din snälla och omtänksamma mamma.
    Ha en skön semester!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  11. Hej söta Lotten!

    Hihi GRATTIS i förskott då!!! Åh den är alldeles underbar och verkligen en Lotten-blus!

    Vad underbart med sånna mammor! Min är också sån och det är såå mysigt :)

    Jaha, nu borde jag slita mig härifrån datorn och börja packa..skall ju åka söderöver snart...hoppas verkligen vi kan ses! Enligt GPS:en har jag 2.37 till Malmö så det är inte så farligt.

    Kraaaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  12. Ps glömde..är det bara du som åker alldeles alena eller är familjen med till Skåne?

    SvaraRadera
  13. Blusen är ljuvlig ! Önskar dig en riktigt skön och avkopplande ledighet ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  14. Ohh your shirt is faboulous and your mother very kind!!!
    Have a nice day!
    Vale

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar present! Var in på Mathilde förra veckan och upptäckte de startat med inredning med gick runt och bara gapade i en halvtimma ville ha allt.Ha nu en bra semester, kram Katta

    SvaraRadera
  16. Så koselig av din mamma :)

    Flotte bilder og flott topp :o)
    Må du ha en flott uke og kose deg i varmen!

    Klem Hilde :o)

    SvaraRadera
  17. Hallå Lotten!

    Så gullig mammis du har...vackert paket med så fint innehåll!
    Tur man har sina mammor...de kan o det et, just a man vill ha;)))

    Ha en gooo semester.
    Maken jobba sista timmarna igår...så nu har vi med
    SE N E S T E R !!!!!!
    Sååååå skööööööönt!!!!

    Kramis Millis♥

    SvaraRadera
  18. Hei Lotten...så heldig du er..den blusen der må jo passe deg perfekt..Jeg har også bursd.i nov.:O)
    Go`ferie til deg og dine,vi drar om et par dager selv..så kanskje vi sees der nede...klukk-klukk....

    SvaraRadera
  19. Vilken ljuvlig blus. Tänk om den hade ropat Elzie istället, haha.
    Ha en skön ledighet.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  20. Vad mysigt.....Visst är det tur vi har våra mammor som vet vad man gillar och vill ha.Vilket fint paket.Förstår att du gått och klämt och känt.Vad kul att få paket nu för oss novemberbarn......Vad fin blus.Helt underbar.Ta nu och njut av din ledighet Lotten.Kommer att sakna dina vackra inlägg och bilder.Ha det gott kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  21. Hej du rara!

    Vilken snäll mamma och så underbar den är. Den kunde likaväl skrika mitt namn *skrattar*!

    Ha nu en riktigt skön semester!
    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  22. What a gorgeous blouse.....so feminine and elegant! You will look beautiful in it I am sure....how wonderful to have a mother who knows your taste so well! Enjoy!
    Take care, Laura

    SvaraRadera
  23. Ja mammor kan dom :D
    Ha en fin semester, vad du än hittar på.

    Vi hör när du dyker upp igen då!

    /Kram,
    Marie

    SvaraRadera
  24. att christina!
    hej du härliga, vad glad jag blir för dina värmande ord, vi hörs efter ledigheten dårå, varmkram lotten

    SvaraRadera
  25. Grattis på födisen i november och till första Mollyn. Jag köpte min femtielfte idag en Granmas coat (almost black) Jihaa! I love it!

    Kram Sabi

    SvaraRadera
  26. att: sara/örebro
    ohhh bockar och niger allra ödmjukast, du gör mig rörd, tack sara!
    i butiken mathilde finns alla de härliga märkena, mycket dansk desig, jag är ju med svag för noas kläder! det finns och ett härligt urval inredning, ligger i pk-huset på hamngatan. nog gillar jag odd molly alltid, men dom är alldelese för dyra för min plånbok men nu har jag ju en härlig, hihi! ha det gott, hoppas du återkommer efter mitt uppehåll! ha en underbar sommar! varmkram lotten

    SvaraRadera
  27. Nää vad gulligt av din mamma! Superfin ju! Ha en skön bloggpaus!

    kram Mia

    SvaraRadera
  28. Ett stort grattis i förskott. Det var mycket snyggt det som låg i paketet. Ha det så bra nu med ledigheten.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  29. Mammor är ju bara bäst :D

    Den är ju hur fiiiin som helst! förstår att du blev glad.

    Och en ledighet är du värd. Sköt om dig ordentligt och ladda batterierna. Tänker på dig

    kramar Viveka

    SvaraRadera
  30. Ja den står det ju Lotten på!
    Men guuuuud viken fin bild på det lila och blommorna utanför fönstret. Vad är det för nya fönster du har där...
    Ta det nu lugnt och ha det skönt.
    Stor kram Caroline

    SvaraRadera
  31. jag som precis vant mig vid nya underbara bilder nästan varje dag =) Nävars...ha det jätteskönt! Kram Mia

    SvaraRadera
  32. Heeej,
    Ja men sååå fin! och de vackra hemmen från Dalarna du visat också. Fantastiskt vackra!
    Hoppas du får en fin ledighet (jag vet minsann vart du varit idag...hi, hi)
    Ha det bäst! Kram, Carina

    SvaraRadera
  33. Vilken härlig mamma du har. =)

    Ha en riktigt skön semester från bloggen, ska bli riktigt kul att se dina strapatser senare.
    Kram
    Tezz

    SvaraRadera
  34. Vilken fin blus du fick av din mamma, så snällt av henne...

    Den blusen är för söt för att hänga in i garderoben....

    Ha en riktig skön ledighet....du får "bomba" oss med bilder när du kommer tillbaks....

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  35. Gullig mamma du har och god smak...Ha en härlig ledighet så ser vi fram emot dina fina bilder senare....Kram Ingis

    SvaraRadera
  36. Men oj fanns det ingen blus därinne som ropade...Annaaaa??? Hihi

    Gulliga din mamma!

    Ha det så gott nu och bara myys!

    Men lova att du ringer om du vill åka en liten loppissväng!

    Kramis Anna

    SvaraRadera
  37. Hej goa Lotten! Men vilken present du fått, så ljuvllig! Så snäll mamma du har, men inte är det väl konstigt att hon vill skämma bort söta dig lite! =)
    Ha en skön semester, kommer sakna dig med! =)Var rädd om dig!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  38. En toppen-present!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  39. Vill önska dig fantastiskt fina dagar och många stunder som är ljuvliga att plocka fram när hösten smyger sig på!

    Njut!
    Stor kram Mariette

    Och vilken rar och go mamma....!!

    SvaraRadera
  40. Vilken härlig blus, det är så god doft på OddMolly-plagg. Undrar om det är lavendel? Den är verkligen himla fin, en sån go mamma du har. Jag har också Blogg-uppehåll till och från. Men idag är jag hemma och tvättar. Ha en fin semester
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  41. Hallå, vilken go mor du har:)Jättesöt blus! Ha nu en skön semester, ser fram emot att se alla härliga sommarbilder sen;)
    Sommarkramar Susanne

    SvaraRadera
  42. Vilken helt underbart fin lila färg på paketen, ma vill bara öppna dom, eller kanske låta dom stå där och vara fina.

    Hoppas du får en fin semster sommarkram Sofia

    SvaraRadera
  43. Vilken härlig blus!!
    Ha d riktigt gott på 'blogg-ledigheten' !!

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  44. Hej på dig. Och du verkar må riktigt bra läser jag =)

    Härlig mamma du har, vilken tröja...Jag är också lyckligt lottad med en sån kanon mamma =)När hon går på loppis och antikaffärer så är det ofta hon tänker på mig och handlar...

    Önskar dig en underbar ledighet med massor av sol och glada skratt. Kram Pirre

    SvaraRadera
  45. å så snäll mamma du har och så fin blus du fick
    kramis

    SvaraRadera
  46. Hei,Lotten.Gratulerer på forskudd,blusen er skjønn. Ønsker deg en fin ferie.Natti,natti.

    SvaraRadera
  47. Fyller också år i november :-)

    Kul med en sån fin överraskningspresent!!!
    Gillar också den butiken, de har ju fina inredningssaker på nedervåningen också.

    Ha det gott!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  48. Ja, grattis i förskott då :)
    Du skriver på så underbart sätt och det inlägget gör så att leendet börjar gro i mig och hoppet vaknar... Fråga inte om vad bara.
    Ha det så jätteskönt och ta hand om dig och din familj ! Välkommen tillbaka !

    Stor kram

    SvaraRadera
  49. Hejsan Lotten!

    Vilken rar mamma du har.....en sådan fin present...underbara bilder....jag måste köpa denna kamera....

    HA nu det så gott på din ledighet!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  50. Tänk om jag skulle låta min mamma läsa detta inlägg, även jag fyller i november!! Vilken ljuvling Du har till mamma!

    Sa Agneta från Österlen

    SvaraRadera
  51. ÅÅ så fin "födelsedagspresent" hihi jag lägger till dig i min lista för denna blogg vill jag inte tappa bort!!
    Lisa.

    SvaraRadera
  52. Mammor är guld värda! Jättefin blus. Ha en skön sommar och ledighet!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  53. Härligt med presenter.. bara så där! Och superfin var den!
    Hoppas du får en underbar semester!

    Ha det gott!
    Kram Willewira

    SvaraRadera
  54. Ååå, hvilken underbar presang fra din mamma!! For en snill mor du har. Hun må jo kjenne deg godt så glad som du ble :)

    Håper du nyter hvert eneste stund, av denne herlige sommeren. Ha det riktig så godt Og så hørs vi med nye eventyr straks.

    NYYYT SOMMEREN LOTTEN!!

    Varm klem
    Aina

    SvaraRadera
  55. Bara skickar en semester kram!
    Katarina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg