sommardukat...

...i orangeriet!



hej alla goa!


här har det regnat hela dagen, det smattrar sååå skönt på taket till vårt uterum!
i dag har varit en riktig slappardag, var på en sååå trevlig tjejmiddag i går så batterierna blev liksom unloaded....men laddade på ett annt sätt!

tog en liten tur till läkarmissionen där det nu rensar ut allt till halva priset för att det ska sommarstänga.
hittade fina fat som jag har använt i min dukning som undertalrikar, sen hittade jag en fin ljusstake, även den är på bordet...så välkomna kära ni till bords!

ha det bäst och njut av smattret!

varmkram lotten


Kommentarer

  1. Här smattrade det rejält igår...sommaravslutning och allt men idag har faktiskt solen visat sig då och då...visst är det vackert med desa gamla fina tallrikar..riktiga fynd du lotten..vilken underbar dukning du bjuder på...snart har VIOLAN sommarlov...på onsdag då..ha en fortsatt skön helg ...kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken vacker dukning!Vackert sken i det rummet. Slår mig gärna ner där.Gillar den lammöronbakelsen med. visst skulle Granit behövas i S-C och så Indiska har jag alltid saknat där, lokaler finns det ju tomma så det räcker där med.Kram Katta

    SvaraRadera
  3. Jättefina undertallrikar. Sådana ska jag komma ihåg att leta efter. Vilka fina bilder du tar!
    Ha en skön kväll
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  4. Regnet öser ner.
    Vilken underbar dukning.
    Vilka fat så fina

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Smattrande sommarregn kan vara rätt så mysigt det med, tycker jag. Doftar friskt & klart.
    Din dukning är verkligen jättefin & inbjudande.
    Må väl.
    /Kram,
    Marie

    SvaraRadera
  6. Just igår, lagom till skolavslutningen, fick vi en dag med knallblå himmel o sol, men idag är himlen silikongrå igen.
    Så söt dukning! Jag gillar allra mest din dekoration av lammöron!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. Åhhhhhhhhhhh vad underbart vackert =o)

    Hoppas att det smakade lika gott som det var dukat ;)

    Kramen Erika

    SvaraRadera
  8. Där skulle man gärna vilja slå sig ned...SÅÅ vackert Lotten!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  9. Vad vackert det ser ut!

    Hoppas batterierna blir uppladdade ordentligt:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  10. Vilken ljuvlig dukning.Underbart.Här har det varit fint idag.Ha det gött kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten=)
    väskan och hattasken jag målat är redan sålda blir så glad att nån gillar det man tror knappt att det är sant!
    Vad fin dukning du har fixat iordning, bra tips det där med silverfaten, du gör så himla rart Lotten=)
    Kram & natti natti Annica.

    SvaraRadera
  12. Hej Kära Lotten!

    Jag slår mig ner en stund och njuter, kanske till smattret av lite regn...här har det faktiskt slutat!

    Halleluja!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  13. Nydelig dekket bord - her må man virkelig kjenne seg velkommen når man kommer! Hyggelig med regn så lenge man kan være inne... Liker meg også ute i hagestuen pakket inn i et teppe når regnet trommer på taket...
    Hilde

    SvaraRadera
  14. Jisses så vacker du dukat, tänk att få sitta där och njuta av denna ögonfägnad!!
    undertallrikarna var verkligen fina!!
    ha en fin söndag !
    kram på dig!

    SvaraRadera
  15. Jag ääälskar höra regnet smattra mot bläcket...! =))
    Fast inte NU!!!
    Vill ha sommar juuu! =(((

    E alltid på jakt efter såna fina silverfat...inte så lätt att hitta dock.
    Ha en underbar, förhoppningsvis icke smattrig, söndag!
    Kraaamizar Git

    SvaraRadera
  16. Så nydelig flott bord!!
    klem fra Maja

    SvaraRadera
  17. Tack ska du ha, ser finemang ut ju! kommer på en gång hihi.
    Här har det också smattrat hela dagen och jag har rensat ut i skafferi och köksskåp, känner mig rätt nöjd nu med mig själv. Vart ligger läkarmissionen? Dit vill jag också fara, superfina fat och ljusstake du fyndat. Tack för kommentaren hos mig:)

    Kram Heléne

    SvaraRadera
  18. Där vil jag ju sitta igen, sååå mysigt!

    Kan tänka mig att det smattrade på bra på ert tak. Har man humöret uppe så kan det ju faktiskt låta lite mysigt men jag bara lääääängtar efter solen nu så mitt humör är lite down.

    Jag har ju köpt lite vita lejongap och ny lavendel som jag vill plantera. Det blir ju lite jobbigt med allt plaskande.

    Nu jobbar jag i natt och söndag, sedan ledig nästa vecka tills midsommardagen så det vore lite tacknämligt med lite sol!!!!

    Låter jag gnällig? Ja, jag vet jag är lite gnällig nu......

    Jag ska visa hur du gör en headher, såå lätt när man vet hur man gör.

    En solkram till dig
    Lena

    SvaraRadera
  19. So lovely to visit you again. It's been so long since my last visit. Your images always inspiring.

    Enjoy your weekend!
    Carole

    SvaraRadera
  20. Your table is gorgeous! All your details are very sophisticated!!!!
    Happy Sunday!
    Vale

    SvaraRadera
  21. Hej
    å vilken dukning....du är otroligt duktig!
    Ja här smattrar det för fullt , börjar tröttna lite på det nu=))
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  22. Härligt, det ska kännas när man varit på tjejkväll! ;o)
    Oh, det är ju sådana tallrikar jag är på jakt efter, jättefina!!!
    Ha nu en riktigt skön söndag (här skiner solen äntligen!)
    Varmkram Lydia

    SvaraRadera
  23. Wow, det är en vacker dukning ! Där sätter jag mig gärna till bords. Undrar vad du bjuder på ??! :)

    Kram

    SvaraRadera
  24. Åh vad du har dukat fint Lotten!! Vilket fynd med de fina undertallrikarna!! Och jag är så himla förtjust i din vackra stenurna som du har blommor i - sååå fin är den :)

    Ha en riktigt skön söndag nu!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  25. Åh vilken underbar dukning! Verkligen inbjudande och jag skulle inte ha nåt emot att sätta mig där ;o)
    ha en fin söndag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  26. Wow, vilken härlig dukning. Det gör inget om det regnar när man har så mysigt inne. Och i erat orangeri är det så himla (hihi) fint. Imorse lyste solen när jag vaknade, gott!
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  27. Hej!
    Vilken vacker dukning du har gjort, ser så inbjudande ut. Härligt med ett uterum, att bara kan sitta och njuta i.
    Här öser regnet ner, har gjort det i flera dagar. Börjar bli tröttsamt.
    Ha en skön söndag.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  28. Gud så fint du har gjort kära Lotten :) Skulle gärna vilja slå mig ned vid ditt bord :)...Här har också regnat heeeeela tiden, hoppas det vänder snart annars får jag krupp eller något :) Ha det gott varmaste kramen kat

    SvaraRadera
  29. Väldigt vacker dukning!
    Det är ju så fräscht med det vita så.
    Väldigt fin blogg du har!
    Ha en bra sommar, kramar Felicia♥

    SvaraRadera
  30. hmmm - är såna jag behöver till min betonggjutning, hittade inga sist jag var ute och loppade, men nu vet jag var de finns....
    väldans fint blev det...:-)
    fortsatt skön söndag
    Kram
    annelie

    SvaraRadera
  31. Jag måste bara börja med att säga att du har en så himla fin blogg!

    Och din dukning var jätte vacker. Där hade man viljat slå sig ner.

    Klart du ska få se hur möblerna blir, men de tar nog ett tag beronede på väderet jag måste ju va ute och måla, och nu bara regnar det ju =( lite tråkigt faktiskt.
    men som sagt man får väl njuta ändå.
    kramar

    SvaraRadera
  32. Åå, sitter redan till bords...o bara njuter...insuper all härlig kreativitet!!!Så vackert!! Så kul med tjejjamidda;))))Var på 40 årspartaj igår...inte dumt det heller!!!!

    Kramizz o ha en skön söndag...nu drar jag på fotbollscup!!!

    SvaraRadera
  33. Åå vilken fin dukning! Underbara bilder!

    Ha de gott
    Susanne

    SvaraRadera
  34. Igår regn och kallt och idag strålande sol...så härligt va?

    Underbar dukning Lotten!!! Jag kommer medetsamma...hihi Där skulle jag kunna sitta hur länge som helst och bara titta o njuta av alla dina vackra ting...Vilka fynd du gjorde, det är såå vackert att duka med gammalt porslin och bestick, vilken speciell känsla det blir...Ha en underbar söndag, nu ska jag springa ut till solen igen så den inte försvinner :-) Kram Paula

    SvaraRadera
  35. Vilken tid ska vi komma? =)
    Dukningen ser helt underbar ut!!! Jättefin!! Du är hur duktig som helst =)
    Ja mitt hår behövde få en rejäl åtgärd hahaha..
    Jag läste om ditt dilemma med frisörer, svårt val vem man vill gå till sen =)
    Hur är det annars?
    Kramar Fia

    SvaraRadera
  36. Vilken otroligt vacker dukning, Lotten!:)
    KRam Lallis

    SvaraRadera
  37. åh vad ljuvligt vackert du har dukat..

    ser så mysigt ut..Vilket fynd med brickorna som underlägg..det var snyggt..
    jag har ju 6 likadan rektangulära..men nu sate du griller i huvet på mig..
    nu ska jag ut på ovala brick jakt i sommar..så fint..

    låter mysigt tjejmiddag med regnsmater..
    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  38. Å självklart Lotten skall du få komma, det är både spännande och nervöst dethär...men fanken kände att jag måste ta tag i detta Nu eller aldrig...Hoppas innerligt min affärside skall gå hem :-)Du får gärna komma med idéer. Varmaste kramen från mig

    SvaraRadera
  39. Hel och tack för dina råd..
    jaa jag slår mig mer en gärna ner och njuter en stund i din fina dukning..läckert med faten under tallrikarna..du är såååå duktig att få till det vännen.
    Hade gott!
    Kramar Maria.

    SvaraRadera
  40. oj miss i skrivningen..hej ska det stå

    SvaraRadera
  41. Vilken tjusig dukning du har fått till. Här har det faktiskt varit uppehåll hela dagen. Så nu är det bara solen som ska titta fram oxå.
    Ha en bra ny vecka.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  42. Hej!
    Hittade just hit.
    Oj såå vackert du har det, helt otroligt. Nu måste jag kika lite till.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  43. jo men tack, då slår ja mig ner vid ditt ljuvliga o svala dukade bord! fina fynd!! har oxå fyndat ida..ojsan..bilen blev full..hi..
    en go vecka till dig
    kramelusingen fra miss sophie

    SvaraRadera
  44. Ojojojoj Lotten, du är proffs i allra högsta grad.
    Såg du att Duni haft en tävling om det vackraste dukade bordet, den hade du lätt kunnat vinna om du varit med där,om du ser de andra bidragen så förstår du.

    Vem skulle inte trivas vid din sköna avslappnande dukning?

    Underbart, underbart.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  45. Hej Lotten:)
    så fint du dukat, du kan du!!
    Vi hade faktiskt stålade sol o varmast i landet just på studendagen men vad hjälpte det när ett gäng ungdomar misshandlade min son, läs mer på min blogg om du vill.
    Nu försöker jag bara t dlugnt o varva ner efter allt
    Ha d gott min vän.
    Blir så glad av din sida
    Kramis Sari

    SvaraRadera
  46. Såååå fint du har det! Å vilken fin skärpa du alltid har på dina bilder!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  47. Hei,Lotten. For et vakkert bord du har dekket,sukk..Samtidig er bildene dine veldig delikate. Hos oss er sommeren kommet tilbake,håper den vil vare.

    SvaraRadera
  48. Va underbart vackert du har dukat Lotten!

    Vitt är en lisa för själen...

    Ha det gott, nu kommer det snart sol och värme igen med, kram Pia

    SvaraRadera
  49. Tack för kommentaren. Jag länkar till dig också.
    Ha en bra vecka.
    Kram A-K

    SvaraRadera
  50. Gud, vilken helt fantastisk dukning! När får vi komma *fniss* !
    Vad kul att du gillade mina virkade tofflor, jag kan väl virka fler, så vill du ha får du höra av dig :)
    Önskar jag kunde njuta av smattret, men vår dränering är dålig från berget på vår baksida, så vi oroar oss hela tiden för att det ska bli översvämning!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  51. Tack för tipset - små pläterbrickor är ju perfekta som undertallrikar!
    Nu håller vi tummara för att vädergudarna ska vara med oss när vi har avslutningsjippon med skolan!

    Kramar/Lena

    SvaraRadera
  52. å herregud vilken fin dukninghelt underbar måste jag säga
    kram Jeanette

    SvaraRadera
  53. I can't speak or read Swedish but I adore your blog and photographs. Thanks for putting the translator on your page so I can follow you in English. I enjoy your blog so very much.....Smiles, Bev

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg