oh vad vissa kan

...kan förundra mig! hej ni alla ni, som är såååå goa!

har just kommit hem från en superhärlig midsommarhelg med bara goa härliga människor, vad sånt när!!!

lite stött blev jag när jag lästa igenom alla kommentarer från mitt förra inlägg...
vill tacka den anonyme utan blogg som skrev en hälsning på mitt förra inlägg, tacket är för att jag nu kan få tillfälle att
berätta för er som tror att min blogg är = lotten....

inget speciellt elakt eller jätte påhoppigt var det i hälsningen...
men ändå förundras jag av människor som bemödar sig att skriva saker som är inget direkt upplyftande...jag tog det så iaf!

att jag skulle vara prylgalen och ha en stor plånbok, det är faktiskt rena skitsnacket,...men jag tog åt mig och vill berätta för dig och andra som kanske funderar på sånt, att detta är en blogg om just det ytliga...om vackra saker, arrangemang, pyssel och mitt hem som är ett heeeeeeeeelt vanligt hem!
den visar toppen av ett isberg och jag kan lova er, fast jag dock är rätt personlig då och då att jag har väldig integritet och skulle jag ha ett behov att yttra mina riktiga känslor så gör jag det till en vän, ansikte mot ansikte....

handlar nästan enkom på rea och loppisar, både kläder och saker...
har aldrig brytt mig om varken märken eller status...
eller trott att jag är bättre än nån annan...
gräskronan har jag gjort för noll spänn, bara gräs från diket!

en härlig fortsättning på midsommaren önskar jag alla!
varmkram till er alla!

från lotten som nu tappat sugen...

Kommentarer

  1. Snälla Lotten!!! skit i den sura kärringen/eller gubben vilket det än må vara! Vissa människor blir visst lyckliga av att såra andra människor, vilket i mitt tycke måste visa på hur djupt olyckliga dom egentligen är. Orka lägga ner energi på att racka ner på andra...sorgliga människor!

    Vi som "känner" dig*sägs med glimten i ögat* vet ju hur det egentligen förhåller sig, vi är ju ganska lika vad det gäller shoppingen...rea och loppis är ju vad som gäller. Och om man följer dig, så vet man också hur påhittig du är, så denna människa kan ju inte ha läst texten utan bara tittat på bilderna.

    Ta inte åt dig*lättare sagt än gjort kanske*, men tappa inte gnistan för en gnälltjärring! Snälla Älskade Lotten, vi andra inspireras av din blogg, ditt vackra hem och dig som bloggperson.

    Usch nu blev jag så upprörd att jag glömde vad jag skulle sagt*nåja* skrivit då....lite stressad...väntar gäster och jag är inte ens ombytt än*hjälp*.

    Återkommer en annan dag....

    Ha nu en skön lördagkväll med din underbara familj och glöm allt om tråkiga folk.

    Många värmande kramar, Tjötmoster Ulrika

    SvaraRadera
  2. Nej Lotten, tappa inte sugen. Du gör så mycket fint och inspirerar så många! Fy för människor som inte har bättre för sig än att trycka ner andra!
    Ha det bäst!
    /Lina

    SvaraRadera
  3. Stava kan jag visst inte heller längre...både minnet och stavning! Vart ska detta sluta månntro?!

    SurKärring ska det ju stå....Gnällkärring menar jag...

    Må bäst!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Håller helt och fullt med de föregående talarna, låt inte en gnällspik få förstöra din glädje och inredningslusta som inspirerar oss alla så mycket!!!
    Kramar i massor
    Anna

    SvaraRadera
  5. Inte tappa sugen nu Lotten min vän...alla åker vi på lite gliringar...jag fick en för ett tag sedan av en bloggare som inte gillade att jag har pool men som sagt det är ju mitt val och angår bara mig...ärligt talat jag bryr mig inte ...det är mitt hem och huvudsaken att man själv trivs eller hur...men det är väl så att det retar alltid någon vad man visar..nya tag, slösa inte energi på avundsjukan...ljuvlig krona för resten för noll spänn...:-D ha det gott min vän och hoppas vi ses igen efter sommaren, din VIOLA och så bamsekramen!

    SvaraRadera
  6. Jaa du Lotten! Med jämna och ojämna mellanrum så dyker det alltid upp någon surkart bland kommentarerna. Det verkar som de flesta bloggare råkar ut för dessa. Det är så tröttsamt. Du ger så underbart mycket inspiration och glädje med din blogg så jag hoppas innerligt att du kan skaka av dig obehagskänslorna och fortsätta vara "samma gamla Lotten". Det är dig och dina infall vi vill läsa om. Du verkar vara hur go och enkel som helst. Låt inte en avundsjuk och inskränt människa ta det ifrån dig.

    Hoppas du får en fortsatt härlig helg och sommar (den skall ju komma nu säger de, men vem vet).

    Kramar på dig (och en extra till missen) önskar katt-tokiga Beatrice

    SvaraRadera
  7. Hej! Det var ingen rolig kommentar du berättade om, det kanske handlar om avundsjuka eller så var det inte så illa ment, kul var det inte i alla fall. Härligt att du har haft en skön midsommarhelg, det har vi också, har precis ätit rester från igår, inte helt fel. Vi ska försöka leta upp loppisar här ute på landet nästa vecka, ha en bra fortsättning/Eva

    SvaraRadera
  8. Jag säger som alla andra! Bry dig inte!

    Det kanske var mera på skoj och inte så illa menat!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Avundsjuka finns det överallt, vi kvinnor blir glada av små prylar och shopping, strunta i den personens kommentar, tänk på hur många som kikar i din blogg och vill se dina saker! Blir jättearg av sådana kommentarer och jag vill fortsätta läsa/se i din blogg!
    ha en fin fortsatt helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  10. Försök att inte bry dig, i och för sig lätt att säga. Vissa saker bara sticker ju till i själen fast man egentligen vet att man inte ska ta åt sig, men vi som är insatta vet ju hur fel den personen hade. Du skapar underverk av nästan ingenting och är en stor inspirationskälla. Sitt ner i ditt vackra hem och hämta andan en stund så ska du se att du snart mår bättre.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  11. Nei det må du ikke gjøre snille du, du har så vakker og inspirerende blogg. Snu det andre kinnet til, jada lett for meg å si altså... stor klem fra monica

    SvaraRadera
  12. Skit i den gnällspiken som är avundsjuk, för det är bara det de handlar om. Du skall vara den du är och vi andra som gillar dig och din blogg vet hur man kämpar för att få de hem eller saker som vi så hett önskar eller som vi fixar själva för en billig peng, eller gratis. Tänk att människor kan tid över för att sabba för andra bara pgr avundsjuka att de ens gör sig möda att komentera alla fattar vad det hela handlar om. Nej du gumman stå upp för den du är, Du vet hur många som gillar dig härute. Kram

    SvaraRadera
  13. Säger detsamma, skit i vad sådana typer tycker, det bottnar i 99 fall av 100 i ren avundsjuka inget annat..!

    Många kramar från Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  14. Håller med dom "ovan" avundsjuka tror jag det stavas!!!!!!!
    Tänk på alla andra du inspererar:)

    kramar Nettan

    SvaraRadera
  15. Alle vi som opptatt av interiør, liker vel å holde på å få det fint rundt oss, men det er vel ingen motsetning mellom det og være opptatt av viktigere ting her i livet?? Synes det virker som du skaper mye vakkert av det du har jeg,Lotten og forsøk å ikke bry deg:-)
    Jeg digger bloggen din!!!
    Klem fra Anette

    SvaraRadera
  16. Hoppas verkligen att du inte tappar sugen Lotten! Att såna ens orkar tänker jag...förmodligen en bitter människa som inte orkar lyfta ett finger för att glädja varken sej själv eller andra.
    Lite lustigt också för många av våra bloggar fylls ju av loppisfynd och hur du kan inreda hemmet för en billig peng!!
    Glöm den missunsamma typen o tänk på hur många vi är som älskar din blogg o tycker mycket om dej!!
    O gräskronan är jättevacker!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  17. Goa Lotten!
    Nu har ju jag träffat dig och vet vilken sprudlande människa du är.
    Vet inte hur just den här personen menade men ta hur som helst inte åt dig!
    Vi vet ju som besöker dig att det handlar om glädje,intresse och skapande som inte har ett skit med prylgalen eller stor plånbok att göra.
    Utan bara kreativitet!!
    En härlig sådan och inspirationsrik dessutom.

    Du är en pärla med din blogg tycker jag!

    Varmaste kramen Hannis

    Ps.Om du skulle kallas prylgalen,vad är då jag som har ett helt förråd med "bra att ha saker"!!!
    Hamster,Ekorre...Galen kanske=))
    Nä, vi är ju njutare!Eller hur?

    SvaraRadera
  18. Åh Lotten, vilken tråkig kommentar! Skaka av dig den. Vi bloggare gör ju likadant - alla visar sina fynd, sina köp och sina arrangemang. Det är ju det som bloggarna är lite till för, att visa upp det fina som kan inspirera andra. Inte att visa upp smutstvätten och dammråttorna. Vad är det för inspiration? Nej - fortsätt du visa allt det fina du visar!! Jag tittar och njuter.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Varmaste, goaste Lotten! Vi älskar dig och din underbara inspirationsblogg!!! Vi vet ju att det finns en del där ute som är som de är! Taskiga rent ut sagt!Det framkommer då och då att en del blivit påhoppade och visst är det känsligt, man tar lätt åt sig... MEN... ALLA positiva kommentarer måste överväga en negativ eller hur, Lotten? Det vet du ju!!! Fortsätt att vara goa Lotten och du behöver inte försvara dig på något vis. Från en som skulle kunna svära en lång harang ;)
    Kram goa vännen!
    Styrkestrålar till dig!
    nina

    SvaraRadera
  20. Kjære,Lotten.Prøv og rist av deg den ubehagelige kommentaren.Du har en flott og inspirerende blogg.Om man er opptatt av interiør betyr vel ikke at man ikke bryr seg om viktigere ting.Interiørblogger skal vel handle om interiør....? Varme klemmer fra Crinoline

    SvaraRadera
  21. Kjære,Lotten.Prøv og rist av deg den ubehagelige kommentaren.Du har en flott og inspirerende blogg.Om man er opptatt av interiør betyr vel ikke at man ikke bryr seg om viktigere ting.Interiørblogger skal vel handle om interiør....? Varme klemmer fra Crinoline

    SvaraRadera
  22. Lotten, inte får du tappa sugen :-(. Din blogg är såå inspirerande men tänk vad en negativ handling kan dra ner en trots att det är såå oändligt många fler som är positiva...bry dig inte
    Varm kram Lisa

    SvaraRadera
  23. Lotten!
    Sådana människor ska man låta bli att tänka på. Även om de skriver i ens blogg. FÖrstår hur du reagerar för det skulle jag också ha gjort, men den kommentaren visar mycket mer om honom eller henne än tvärtom. Och jag tycker att det verkar vara bittert och surt . Och det är ju trist. Men inte för dig, gumman.
    Du är underbar!
    kram Lallis

    SvaraRadera
  24. Hej du goa rara Lotten!

    Så tråkigt med komentarer som sänker en på det viset. Även om hon kanske inte menade så illa så är det ju hur du uppfattade den som räknas för dig och jag hoppas bara att du kan försöka bortse från den kommentaren och istället glädjas åt alla andra som ger dig den uppskattning du så väl förtjänar. Med dina härlig inlägg glädjer du oss läsare med både dina varma ord och dina vackra bilder.

    Varma tröstekramar från Carina

    SvaraRadera
  25. Hejsan Lotten.
    Vilken vacker gräskrans du har gjort, du är så begåvad, och man får tacka för att du delar med dig till oss, det är så roligt att få se allt vackert som du visar.
    Dessutom verkar du vara en sån ovanlig och intelligent skribent.
    Just därför känns det alltid roligt att titta in och läsa och kolla var du hittar på.
    Ditt språk är väldigt intressant.
    Jag vet inte heller om personen menade elakt eller om den personen har en konstig humor, eller inte menar nåt.
    Det är lite knepigt att veta.
    Jag är med på något som heter fotosidan.se. Där lägger man ut bilder för att få kritik i form av bra eller dålig kritik, där är en del väldigt nedlåtande och kritiserar saker som inte är typ konstruktiv kritik, eller hjälper.
    Jag brukar inte bemöta, bara om jag har lust, alltså sällan.
    Jag måste säga att när jag började blogga så väntade jag mig precis vad som helst, och jag väntar fortfarande på att någon dag kommer det ett inlägg som är elakt.
    Jag säger välkommen till min blogg, de kan om de vill få svar på tal, men dock så vet jag att såna blir sååååååååååå besviken av ignorans.
    Jag och jättemånga personer, tycker så mycket om dig och din begåvning så vi hälsar på här med glädje, och du gläder verkligen din omgivning.
    Tack för att DU finns Lotten.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  26. Hej Lotten! Tappa inte suget för det finns någon avensjuk människa där ute. Vi andra älskar titta på dina ljuvliga bilder. Alltid lika härligt titta in hos dig. Många goa kramar Sari

    SvaraRadera
  27. Goa Lotten!

    Klart att du är prylgalen, loppisgalen och fyndgalen när det är rea!!!!

    Det är de flesta av oss som bloggar. Det ska man bara njuuuta av när man springer på alla fina fynd.

    Avundsjuka är ett ansikte som inte är klädsamt och jag säger som Stampes mamma i Bambi " Har du inget gott att säga, så säg ingenting alls"

    Vad beträffar din stora plånbok så bådar det ju jättegott nu när vi ska till Melinda och fynda och slinka in på varenda loppis och rea som vi hittar.

    Hahahahahahahaha!

    Vi laddar batterierna tillsammans då, hörs i veckan

    Puss o kram
    Lena

    SvaraRadera
  28. Vissa måste visst bara höras och synas men glöm den bittra människan och gör som du brukar, alltså hur fint som helst. Kram Liselott.

    SvaraRadera
  29. Inte får du tappa sugen !!! Som du märker på kommentarerna skulle jag och många andra bli mycket besvikna om du gjorde det.
    Den som skrev det menade kanske inte riktigt så illa. Ibland blir det missförstånd... Du har ju en underbar blogg och är en underbar person !!
    Jag hoppas att du vill fortsätta inspirera :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Anledningen till att jag bloggar om "ytliga" saker såsom inredning & prylar är för att jag vill skapa mig ett eget rum med vackra saker. En stämning & känsla. I andras ögon så kanske de bara ser prylar som man visar upp, lite osvenskt skrytigt. När man är loppistokig så är man ju ute efter FYND. Att kunna hitta den vackraste prylen till det lägsta priset. Det ger en kick. Många tycker det är ytligt. Därför kan det vara skönt att hitta likasinnade i bloggvärlden.
    Din gräskrona är verkligen HELT UNDERBAR!!!
    Tusen tack för din härliga inspiration.
    /Kram,
    Marie

    SvaraRadera
  31. Neej, men Lotten... inte tappa sugen. Även om jag inte varit så duktig på att lämna spår efter mig så kikar jag ändå in och njuter av dina fantastiska fynd och framför allt av det du skriver.

    Du har förmågan att hitta guldkornen och att förmedla dem vidare till oss andra. Självklart önskar jag att jag hade samma förmåga, men jag kikar ju in hos dig för att få inspiration, det är nåt du är riktigt bra på Lotten!

    Vi som träffat dig kan säkert alla intyga att du är en fantastiskt varm och go människa. Såå, upp och hoppa igen! :)

    Hoppas ni haft en härlig midsommar!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  32. Jaså, hon har hittat till dig också. Att dom bara orkar. Om jag går in på en blogg som jag inte gillar så stänger jag bara ner den. Så enkelt är det. Man behöver inte ens offra tid på den. Men din blogg är levande så den gillar jag.
    Hoppas att din helg fortsätter att vara bra, trots allt.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  33. Hej goaste Lotten!

    Först av allt: KRAAAAAAAM

    Skit också att jag inte kan skutta igenom bloggen via datorn till dig och hoppa upp och ge dig en styrke-kram...cybervarianten får duga, hoppas du ändå känner att det är en varm bamsekram :)

    Vad tråkigt när nån skriver en kommentar som sårar..förstår att du tappar sugen just nu. Hoppas du ändå känner att "alla vi andra" tycker jättemycket om både Lotten och din blogg!!!

    Din gräskrona är jättesöt, så enkel men så charmig!

    Kram igen goa vän!
    Mia

    SvaraRadera
  34. Usch vad tråkigt. En blogg är ju en blogg och jag tror de flesta av oss som visar vackra saker och hem gör det för att det är ännu ett sätt att vara kreativa och skapande och att få dela det med andra likasinnade är ju en bonus man får på köpet. De som tycker man är prylgalen får väl tycka det då, det finns väl det som är värre här i världen än att köpa saker på loppis. Själv tycker jag att bloggen är ett andrum där man bara kan få vara fåfäng och ytlig, det finns så mycket jobbigt i livet för de flersta så jag tror att många fler skulle må bra av en sån fåfäng del i livet. Bloggen ger en styrka och en glädje i den roliga och tråkiga vardagen och jag antar att de som lägger tråkiga kommentarer har ett väldigt tråkigt vardagsliv med som kan orka bry sig i andras liv på det negativa sättet.Kram Katta

    SvaraRadera
  35. Goa söta Lotten!

    Var tvungen att gå tillbaka och läsa den anonyma kommentaren... Det är väl så att vissa människor inte kan uttrycka sig... trots smileys med mera... Avundsjuka lyser igenom men också beundran tycker jag... som blir bara såååå fel! Tappa inte sugen...det finns ingen anledning...jag hoppas att "susanna" läser det här och försöker rätta till det hon "ställt till" med. Du har en underbar blogg...du "äger" den och det är bara du som bestämmer vad den ska handla om. Oavsett om du betalar multum för dina "fynd" eller inget alls. Dumma människor finns det gott om och att tro att bloggarna är "vi"....*himlar med ögonen och suckar djupt" det fattar väl vem som helst att vi faktiskt är såååååååå mycket mer :)

    En inredningsblogg är en inredningsblogg och ska väl så vara???
    Gud i jösses namn vad jag måste vara prylgalen isåfall...*gapskrattar*

    Försök att inte ta illa vid dig...men jag vet att det gör ont... kom du ihåg att jag hade en tjej för ett tag sedan (då jag hade Googleannonser) som menade att jag hade värsta porreklamen på min sida...och som tog för givet att det isåfall var avsiktligt??? Nu kan jag skratta åt det för det var nog egentligen så att hon i sin dator hade en sån där otäck trojan för att någon hade varit inne på sådana sidor från hennes dator... ;) Oj det här blev långt - ville bara säga att du ska hålla huvudet högt och bara skiiiita i det där.... Du har en ljuvlig blogg och du är en ljuvligt fin och god människa. Vilket du även hade varit om du hade haft tjock plånbok och varit prylgalen!!! :)

    PS: Glad att du blev glad över din vinst...!

    Pyss och stora kramen Annie

    SvaraRadera
  36. Men hallå där! Har du gjort den fina kranshängaren??? Kan du inte berätta hur du gjort den? Den var helt i min stil...Tack för en massa underbara bilder och texter som du alltid lägger ut....Säger som alla andra..Strunt i henne.
    Kram kram

    SvaraRadera
  37. Hej min vän! Men inte ska du ta illa vid dig vid den kommentaren?!! Och nu säger jag en sak som kommer att få dina blogg vänner att hoppa genom cyber space för att ge mig på huvet!! :-) för DU ÄR JU en prylgalning!! ;-) Du är en underbart galen hoppetossa som älskar prylar! Och skulle du inte vara den underbart galna prylgalningen så skulle ju inte vara vänner..för vad skulle vi annars prata om?, om inte våra härligt galna prylfynd, eller resor om att hitta dom! ;-) Och du, klart att vi har riktigt feta plånböcker...;-) Hahahahaha... (min är propp-fet av kvitton..) Tack för att jag fick göra ett hemmahos hos dig så vi kunde bli vänner! kramar Anna

    SvaraRadera
  38. Jag tycker i alla fall att din blogg är toppen! Och folk som slösar tid på att klaga på andra är säkert bara missnöjda med sina egna liv eller nåt...

    Hihi, nu ska jag kika vidare under din kategori pyssel. :) Din gräskonst är i alla fall imponerande. :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg