må knopparna...

...snart brista!
goa ni!


mina två rosportaler av armeringsjärn dignar av knoppar...
så denna vecka blir vi hemma, kan ju inte lämna hela blommningen onjuten....
förutom bad och annat härligt familjemys så ska ett staket resas...
min lille brås visst på mamma, kameran är alltid med, hihi!

på altantrappan står järnurnor fyllda med blommor.

jag är tokig i dessa blommor, pionernas tid borde vara inskrivit som obligatoriskt lov...!
ska nog starta ett blomsterparti, fniss!
och buren är en av mina favoriter!

nu är familjen åter samlad efter läger och kollon
och nu ska vi ha 6 veckors semester tillsammans, ljuvligt skönt!
kommer bloggtassa i sommar, vi hörs när vi hörs!
storakramen lotten

Kommentarer

  1. Vilka fina bilder du visar..Ser ut som du bor i ett slott.....Pioner skulle finnas året .Dom är så mäktiga och härliga.Ha en skön och mysig semester.Ha det gott och var rädd om dej kramizz ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Härligt med ledighet! Det finns ju så mycket att njuta av just nu. Bad och sol och så alla dessa fantastiska blommor som lockar med vackra färger och ljuvliga dofter.

    Tack för snälla ord ang mitt bröllop. Gotland är en underbar ö och har alltid funnits i mitt hjärta så det var nästan givet att OM jag någon gång skulle gifta mig så skulle det bli där. Förlovade mig i Visby för exakt 16 år sedan

    Underbar bur!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Hello,
    you have a wonderful dream garden ;o)
    A nice sunday wish you,
    Elke.

    SvaraRadera
  4. Hallå där!

    Bloggtassar....hihi...det är just vad jag gör med....;)
    Var här förut men då hann jag inte skriva något.....din blogg är ju bästa bästa trädgårdsinspirationen....just nu planterar jag o gräver upp...gräver ner...o börjar om.
    Har köpt pioner och rosbuskar....vill också ha en sån där fin trädgård där man kan ta in en väldans massa blommor heeeela sommaren...
    Men det är svårt...står jämt o kliar mig i huvudet o undrar hur jag ska göra...vad som blir snyggt...hur stora växterna kommer bli osv.....suck....just nu slutar det med att jag vattnar rosbusken i sin kruka...flyttar undan rosjorden o spaden o går in igen...fniss...

    I morgon ska jag till Maries Loppis...tänk så kul om du också är där!!

    & veckors semester...ååå så härligt det låter. Så mycket man kan hinna med....varva ner....o mysa med familjen.
    Ha det gott, kram Katarina!

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni får en superhärlig semester.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Din trädgård ser så fantastisk ut! Kan man få bara ETT grönt finger av dig, kanske? ;)
    Kram och ha en skön semester.
    /Anna

    SvaraRadera
  7. Å så urtjusigt du har fått till allt!
    Ha en skön sommar!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. 6 veckors semester, oj vilken lycka. Hoppas ni får många härliga lata dagar tillsammans.

    Kram kram
    Mia

    SvaraRadera
  9. Som vanligt vännen njuter jag av dina underbara bilder.

    Håller med dig om att Pion tiden borde förlängas med massor av veckor.....

    Plockade några sista exemplar idag dom tillsammans med vita rosor..... ja då är lyckan på topp.

    Önskar Dig härliga semester veckor.
    Njut!!!!
    Vi ses gumman

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  10. ååå lekre bilder og helt til å dåne av nok en gan:) Ja pioner er bare så nydelige både når de er i knopp og når de er utsprunger i full blomst... Du har pyntet nydelig vakkert ute i tskjønne urner og krokker med et herlig utvalg av blomster, nydelig:) Ønsker deg en videre fin helg.) klem monica

    SvaraRadera
  11. Your son is marvellous! I adore little children!
    Have a nice time with your family in your faboulous garden!!! Your flowers are gorgeous!!!
    Big hugs
    Vale

    SvaraRadera
  12. trevlig sommar vännen:))

    *SOLA * BADA * NJUUUT!!*
    Trevlig sommarhelg!!
    ~~♥Önskar Millan♥~~

    SvaraRadera
  13. Du måste ju vara hemma och se blomningen först, det är väl självklart !!
    Ha en skön semester, jag tittar nog in ibland för att se om du har gjort något nytt inlägg.

    Fram för mer och fler pioner ! :D

    Stor kram

    SvaraRadera
  14. God morgon i solen!

    Jag måste fråga en riktig rosexpert, jag har blivit så inspirerad av alla dina vackra rosor att jag köpt mig några själv men nu har de såklart fått bladlöss. Vad sprutar du med? Har du något tips åt mig?!

    Här är pionerna oxå på gång och det känns verkligen trist att jag kommer vara borta när de blommar som bäst...

    Hoppas ni har det helt underbart i solen.

    Kram anna

    SvaraRadera
  15. Hejsan!

    VAckert vackert, visst har vi en härlig tid nu när allt grönskar och värmen är här...

    Och visst är det vackert med burar men detta är min första men inte sista en till vill jag nog ha....

    Slängde in några saker f ör fotografering...ska fundera lite mera vad man kan stopa in...ska bli kul när ljusslingorna åker fram igen till hösten......

    HA det så himla gott i värmen!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  16. Härlig trädgårdsinspiration jag får här hos dig Lotten. Bilderna är magiska. Det ser så lummigt och fridfullt ut i din trädgård, att kunna vandra runt och bara njuta...gillar att det är så privat på något sätt. Vi har helt öppet mot grannen, precis där vi sitter på altanen, men det ska upp ett plank i sommar så vi får lite rumkänsla och privat sfär. Suck...skulle vilja ha lite av dina gröna fingrar...skicka hit lite simsalabim pulver så min trädgård blir lika vacker som din...hihi Ha det bäst vännen. Kram Paula

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten!
    Vackra bilder som alltid!
    Gillar dina buxbomshäckar!
    Har oxå några men de är inte så höga ännu!
    Kram på dej!
    Gabrielle

    SvaraRadera
  18. Bra foto på sonen, han gör säkert precis som du. Du har då den allra ljuvligaste trädgård, förstår att du lägger ner mycket jobb där ute. Och det kommer bli sagolikt när rosorna slår ut, wow..
    Ha det gott vännen
    Kram AnnaMaria

    SvaraRadera
  19. Du gör helt rätt i att bara bloggtassa ett tag - ganska mysigt faktiskt. Håller med dig helt om pionerna och rosorna - de är helt fantastiska och jag njuter så! Dina pioner är så himla fina! Vad är det för sort?

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  20. Så vackert blomsterarr på din trappa Lotten och si där, en blivande liten bloggare: )

    Ha en skön sommarledighet och välkommen intassande när du vill!
    Mari.

    SvaraRadera
  21. härligt med semester nu kan jag tro och tack för dina goa ord...jag såg nog riktigt go och rund och härlig ut där jag satt och virkade som en lite gla tant...hihi
    såå fina bilder!!
    kram
    annelie

    SvaraRadera
  22. Oj vad vacker portal. Ser så inbjudande ut! Kommer att jobba en vecka til sen börjar vår semester. Barnen har redan börjat sin hos mormor och farmor. Tänkte kanske ha en kvällsfika hos mig nån gång denna vecka! Vilken kväll passar dig?!

    Kram i värmen, Maria

    SvaraRadera
  23. Underbara bilder! Du har rätt om pionerna. Ha det gott under semestern. Kram Annika.

    SvaraRadera
  24. Hejsan! Jag önskar dig en hääärlig semester, jag är snart inne på min andra vecka och det är bara så underbart, vill att tiden ska gå lite långsammare. men den har en förmåga att gå snabbt när man är ledig, jag undrar lite över dina rosor och pioner, vad heter de och är de tåliga? Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  25. Hej sötis!

    Vad gullig du är som har tänkt på mig idag, hihi. Här blev nästan totalt rent på grejer och självklart var jag tvungen att prismärka grejorna, annars blir jag sådär mesigt snäll så då hade det nog slutat med att jag nästan hade skänkt bort grejerna, hihi.

    Ljuvliga bilder Lotten, din trädgård är magisk! Förresten, är du mycket upptagen nu till veckan? Eventuellt kommer vi att befinna oss i din stad några dagar, hade ju varit roligt att komma förbi och hälsa på en sväng om ni är hemma! Vi kan väl höras på mail?

    Hade gärna följt med och kollat in Tage Andersen utställningen när du är här nere, vi kan väl höras om det också!!!!!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  26. Hej goa vännen,
    bloggtassa vilket underbart ord, om jag skulle tillåta mig det jag med......ja det ska jag.

    Tänk att fågelburar är så fina, jag fullkomligt älskar dom och din var ljuvlig. Så vackert du har Lotten, alltid klika kul och fint hos dig.
    Såå härligt att du snart har semester och 6 veckor, det är det minsta man behöver när man jobbar med människor och deras livsöden.
    Kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  27. Hej goaste Lotten,

    Å tänk att jag blir så glad av att kika in här på din underbara blogg! Så härliga inlägg och massor med mys! Tack vännen :)

    Önskar dig och din familj en underbar sommar! Vilket väder vi har fått... Makalöst! Men nu måste jag åka till jobbet. En vecka till semester...

    Storkram Jes ♥

    SvaraRadera
  28. Åh vilka underbara bilder och vilken liten go fotograf!
    ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg