ljuset som ger...

...mig sån kraft!




hallå!

i kväll var det svårt att slita sig från trädgården...
vilken varm och ljuvlig kväll, det är ju nästan ljust som på dan!


när jag håller på där ute så är det inte rensning av ogräs inte...


nog har jag gott om det med men dom är ju lättare att dra upp när dom blir lite större, hihi!
annars är mitt knep mot ogräs är marktäckande växter och tätt mellan växterna...sen lägger jag gräsklipp på jorden det är dessutom utmärkt gödning inte bara ogrässtoppare!

i kväll har jag mest suttit och bara njutit, jag får ta mig i kragen ibland och sätta ner ändan lite, hihi!
plockade med mig in en härlig pionbukett,
kändes lättare att gå in då när jag hade lite trädgård med mig...
storaträdgårdskramen lotten

Kommentarer

  1. Hej Lotten!

    Jag läser din blogg varje dag...ibland flera gånger.....
    Jag fullkomligt Älskar den...den ger mig inspiration, glädje, värme, tröst...ja allt du kan tänka dig!

    Tusen tack för all underbar läsning, alla fantastiska bilder...den har Allt!

    Många kramar
    Christina Niska Andersson
    christina_niska@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. ohhhh christina, oh vad himlans glad jag blir, ska jag verkligen hjula nu så här dax, hihi.. gör det dårå, ha det allra bäst och tack för att gav din goa hälsning!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  3. Herlig..ja lyset gir oss kraft.Nå må det nytes...Kos deg videre i din blomstrende hage:O)Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  4. Vilka ljuvliga bilder du alltid visar.....Visst är det väl bara så himla underbart nu.Det är ju som du säjer man vill inte slita sej oh gå in det är ju bara så underbart att sitta och njuta.Men lycko du som fick med dej vackra pioner in.Jag bara älskar dom för dom är mäktiga tycker jag ....Ha det gott.Ha en underbar torsdag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  5. Hi Lotten,
    The peony blossoms are beautiful as are your arrangements.....we all love those warm summer evenings! Thank you for the inspiration! Take care, Laura

    SvaraRadera
  6. Hej !!
    Ja det är ljuvligt ute på kvällarna.varm coh skönt och svalt..Ja det är perfekt temp..Vi har rätt mycket skuga här på ef kvälleb..Vi ska få ta ner skog runt om kring så solen kommer åt på kvällen med..vid huset..Det finns fördelar och nackdelar med allt..man vill ha skugga..men den går nog att hitta en då.

    Ha en skön dag..

    kram anna

    SvaraRadera
  7. Visst är det ljuvligt!
    I går kväll klockan åtta var det 22 grader här.
    Då stod jag på soptippen och sorterade sopor övervakad av en nitiskt sopgubbe*fnissar*

    Förstår jag det att du inte vill gå in!
    Bästa tiden nu=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Hej Lotten!

    Jag håller med dig, det är sååå underbart nu!!!

    Otroligt fina bilder..älskar väggordet där ovanför pianot.

    Mmm vad fint bord som står brevid (säger bordstoken hihi)

    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  9. Du gör helt rätt !! Det är den känslan och de bilderna i tankarna som vi behöver ibland när det blir kallare och mörkare.

    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Hej Hej ! jisssses så himla fint du har det hemma =) jag tror jag tappar hakan ner till backen! Man får så mycket inspiration =) kram Lisa

    SvaraRadera
  11. humlezurr på dig lotten..nu e sommarn här..tjo!!
    vilket underbart bord!!..d som står jämte pianot..mmmme like!!
    ha d sockervadd
    /miss sophie

    SvaraRadera
  12. Du gör helt rätt.
    Sätta sig ner & bara vara.
    Denna tid som är nu bara måste man få lova att göra det, hur ska man annars kunna njuta av den blomsterprakt vi har runtomkring oss!?
    Extra härligt att kunna ta med sig den känslan inomhus.
    /Kram,
    Marie

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara bilder!!!

    Helt underbart låter det. Att få sitta ute på kvällen och bara njuta.

    Men som det är hos oss nu.
    Så blir det olidligt att sitta ute när kvällen kommer .Dom rackarns myggen jagar en så att man blir tokig.

    I år är myggen en riktig plåga :-(

    Ha en riktigt härlig dag i solen!
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  14. Samma känsla varje gång jag kikar in på din blogg(och det blir ofta)av förundran och beundran över din skaparglädje och entusiasm!
    Som om det inte vore nog tappar jag ständigt andan av dina otroligt vackra bilder! Underbart!!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Ja, visst ska man passa på att njuta av de underbara sommardagarna/kvällarna, för som en viss herr Ledin sjöng, så är "Sommaren kort, det mesta regnar bort..."

    Och dina bilder inspirerar som vanligt!

    Så himla vackert!

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Marktäckande växter år perfekt, det har jag också upptäckt. Här blev det liksom fullt i rabatterna när jag låg efter med rensning. Men det ser bara bra ut, härligt vildvuxet liksom! Nu har våra pioner också börjat blomma, har massor av vita. Och så sött med bokstäverna,ROS, det tror jag, jag härmar dig. Njut av vårt vackra väder.
    Kramar till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  17. Have I never told you that i'm gelous of your peonies??? Yes I am! I've 5 plants and no blossoms! Fab photos as usual!
    Wish you a nice week end!
    Vale

    SvaraRadera
  18. Ja, visst får man lite extra ork! Nu är jag ju mest ute och målar i och för sig, men smaken är ju som baken :) I år ska jag plantera några nya perenner för att kunna plocka in blommor oftare. Alpmartorn tycker jag är så fina, men vet inte hur länge de blommar. Rådjuren verkar låta dem vara i alla fall, vilket är viktigt ute hos oss... Har du flyttat in vilda blommor i din trädgård någon gång? Jag tycker så mycket om Mjölkört/Rallarros, men vet inte om det fungerar att flytta dem. Hör du på Radio Stockholm att en kvinna syns gräva utefter Värmdöleden och drar på sig titt-köer så vet du vem det kan vara :) Kram, Tina

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara ljuvliga bilder du visar. Du har sån känsla för att få det riktigt vackert. Pianot gör sig så fint i svart där också mot allt det ljusa. Önskar jag hade plats för ett gammalt vackert piano men huset är för litet för det. Inte för att jag kan spela men bara för att det är så vackert.

    Bamsekram till dig och tack för all inspiration och glädje du delar med dig av!
    /Carina

    SvaraRadera
  20. Hejsan!

    Du gör helt rätt i att banga hysterisk ogräsrensning! De flesta av våra läkeväxter är ju ogräs för bövelen. Inte tusan vill man väl göra sig av med sin hälsoträdgård heller?! :-D

    Pioner gör mig tokig av lycka. Tyvärr har jag ingen i min lilla täppa - ännu. Vet inte om jag får plats med nån. Men vid huset i värmland, där finns dom i massor. Ååååh vad jag längtar efter att åka upp dit och stoppa ner näsan i en riktigt stor och grann pion. Hoppas dom fortfarande blommar när jag kommer dit.

    Du har ett ljuvligt vackert hem. Det är också hälsa att vara i en vacker miljö. Sätter fart på läkande processer i kroppen, så fortsätt du att pynta och njuta! Du sprätter hälsosamma energier till oss alla rakt ut i cybern! :-D

    Massor med goa Må Gott-kramar
    Anette

    SvaraRadera
  21. Tack tack för den fina kommetaren hos mig!
    Du har en helt underbar blogg ;)
    Ha en finfin dag!
    Kram
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  22. Hej
    Tittar in vackra bilder som alltid.

    SvaraRadera
  23. Så ljuvligt..!

    : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  24. Visst är det underbart nu! Tänk om man kunde stanna tiden en stund.
    Vilkan härliga bilder du visar, med alla blommor och vackra arrangemang...
    DU kan du!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  25. Åh suck så mycket vackert du visar!
    De vita pionerna i förra inlägget är helt underbara!

    Önskar dig en riktigt härlig fortsättning på sommaren!

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  26. Så härligt! Ja man måste njuta lite också! Håller verkligen med Christina Niska om din blogg, kanon!
    Ha det gott i värmen!
    kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  27. Förstår att du får kraft av det ljuset - det kändes nästan genom dataskärmen!
    Härliga bilder du bjuder på - som vanligt! Håller med dig om ogräsbekämpningen. I min tidiga trädgårdsålder blev jag lärd att det skulle vara räfsavstånd mellan växterna. Trams! Det är betydligt lättare att ha växterna tätt och låta dem själv hindra ogräset. Och som du säger - det är lättare att dra upp det när det blivit större!
    Ha det gott och ta många doppa-rumpan-stunder i sommar!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  28. Åh vilka härliga bilder och så mysigt att kunna njuta av trädgården!
    ha en fin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  29. Visst är det helt underbart just nu med denna värmen? Helt rätt att lata dig lite också. Bra argument med att låta ogräset få komma upp en bit ja men du har ju helt rätt;) Det ska jag också köra med om någon klagar hihi. Såg att du skulle ner till Österlen en sväng, vi kanske ses där då, vi ska också dit några dagar i juli. Nu är det snart dags för Ernst att göra entreé, ja på tv:) Tack för all inspiration Lotten och ditt ständigt positiva och goda humör:)

    Soliga kramar Heléne

    SvaraRadera
  30. Lotten HUR mycket fina saker har inte du.. du visar jämt underbara bilder man bara njuter..såå himla fint du har det WOAWwww... kram snowwhite-sussie

    SvaraRadera
  31. Hej hej Lotten!!
    De är sååå fint med allt vitt och så de svarta pianot...
    Ja de är helt otroligt vilka kvällar vi har nu, man bara njuuuter....
    Kraaam Linda

    SvaraRadera
  32. Så fantastiskt fina bilder! Ha de gott i sol o värme!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg