jag har fått änglatårar...

...så vacker att en tår trillar!



härliga ni!!!

i kväll när solen gick ner fick jag ett ryck att flytta om lite...
en ärgad kopparbytta och en rostig korg har jag tokfyndat på
gräset i är väl vackert där i!?
en dag stod en blomma på trappan, en go vän hade ställt en alldeles ljuvlig blomma där,
suuuuuuuuupertack sötis!
titta på den goingen i en heeeeeeelt ljuvlig blå färg, vet ni...
så heter den änglatårar...
blir tårögd så vacker!

silverkulorna ligger på häcken och väntar på att rosorna ska spegla sig, dom är snart här mina härliga skönheter!

ta hand om er, fånga dom små stunderna!

varmkram lotten


Kommentarer

  1. Hejsan! Vilka fynd du har gjort, jag brukar alltid komma hem med något jag inte skulle ha när jag varit vid Ulriksdal. Det är ett härligt ställe att gå runt o titta o kanske ta en fika. Nej nu ska jag knyta mig, är så trött, dags för semester kanske. Ha det gott/Eva

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag kan bara instämma, den var verkligen jättesöt den lilla blomman. Fina arrangemang!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Men vilken fin present och så ljuuuvlig! Helt underbar!

    kram Mia

    SvaraRadera
  4. Änglatårar... vacker blomma med vackert namn. Och vackert fotat! Mari.

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig blogg du har, hittade hit genom din kommentar på en annan blogg, kul! Kommer tillbaka...

    Kram Bella

    SvaraRadera
  6. DÄr kan du verkligen njuta min goa lotten...så himla ljuvligt du haaaar det i din rara täppa...själv har jag varit 5 dagar i vattenhålet och just igår slog den första vallmon ut...ett njutningsbart ögonblick det kan jag lova, men ack så kort blomning tyvärr...hoppas allt är bra, din VIOLA och kramen

    SvaraRadera
  7. Hej Lotten!
    Din ord och trädgårdspoesi får mig alltid på fall!

    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  8. Hej goa lotten!!! Vackert du har i din "gaeden"..annat än min det,,,du skulle behöva komma hit o fixa lite åt mig!!!!

    De sista orden är så sant så sant!!!!

    Kram millan....Idag fyller lillprinsen, som just vakna nu, 4 mån;)!!!

    SvaraRadera
  9. Hej i kvällningen!

    Här sitter jag på jobbet och har det lite lugnt och då är det så klart att jag passar på att blogga lite :)

    Vad fint du gör i trädgården, älskar det där rostiga mot det gröna.......

    Lite sol nu så kommer väl våra rosor att kika fram med all sin prakt. I skåne blommar de redan.

    Kika in hos Poppins hon har varit på "öppna trädgårdar" i Skåne. Dit måste man ju bara åka nästa år....

    Åh! Vad mycket jag vill göra!!!

    Efter midsommar lugnar sig allt i vår familj, tänk om vi kunde få till lite pyssel, eller en tripp till Säter.....

    Jag hör av mig till dig på luren när det närmar sig

    Kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  10. Vilken trädgård du har Lotten, sååå fin! Jag vill bara se mer och mer!!!!!!! Vilken söt blomma du har fått och vilket vackert namn den har, aldrig hört talas om den förut!

    Vill absolut komma upp till dig framöver, den här våren/sommaren har varit helt hysterisk hittils. Jag mailar dig framåt helgen så kan vi "prata" lite mera!

    Många kramar
    Marie

    SvaraRadera
  11. Ja, den är ju jättesöt och vilka fina fynd:) Ett jättefint namn på en fin blomma också.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  12. Änglatårar var ett vackert namn! Först trodde jag du menade silverkulorna, dom såg ut som ljuva tårar från himlen!
    På tal om änglar fick jag en så söt kommentar i min blogg när jag skulle strunta i städa o bara vara: dammsuga inte upp änglarnas tofflor! Nu älskar jag att tänka på dammet som änglarnas tofflor, då känns det lättare att se:-)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  13. Det här var lustigt Lotten. Satt förut och funderade, tro om jag ska titta in till lotten? Gick för att göra något annat, bara någon minut... När jag kom tillbaka hade jag fått en kommentar av dig på min blogg:) Tankeöverföring? Tack för fin komplimang! Du har det så härligt i det gröna.
    /Lina

    SvaraRadera
  14. Lotten - vännen!

    Har du missat något inne hos mig??? ;) Kram Annie

    SvaraRadera
  15. Hi Lotten,
    Beautiful photographs....I especially love the silver reflecting balls....I have one in my garden that my husband and I bought as a tribute to our silver (25th) wedding anniversary!....
    Take care, Laura

    SvaraRadera
  16. Vackert du har det vänneen..
    Det låter ljuvligt att rosorna ska spegla sig i silverkulorna..
    Kram anna

    SvaraRadera
  17. Änglatårar det var ett fint namn. Och det var en fin vän, som gav dig den vackra blomman.
    Kram till dig gumman
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  18. Godmorgon...får man väl säga så här vid 7.00 på morgonkvisten...det var så längesedan jag hann sätta mig och kika runt och nu...bara landade jag här hos dig...och som alltid är det lika vackert och mysigt! Mina senaste veckor har bestått av många tårar, både av lycka och sorg...så änglatårar kändes som en perfekt översättning...kanske kunde jag göra något vackert arrangemang åt mina grannar som miste sin 2-åring av änglatårarna...
    Önskar dig en fortsatt härlig vecka!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  19. Det var mycket fint på de bilderna.
    Ta hand om dig också, du förgyller i alla fall min värld :)

    Kram

    SvaraRadera
  20. Åh så fint, blir så glad när jag får ta del av dessa underbara trädgårdsbilderna på din och andras bloggar, har ju "bara" en balkong att njuta av så bilderna är så underbart härliga att få ta del av!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  21. Fina härliga fynd du har gjort. Snart blommar rosorna så då blir det ännu finare:-)
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  22. Du har så ljuvligt vackert! Man får ta vara på tiden nu, det ena efter det andra slår ut i fullaste blom!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  23. Vilken ursöt blomma!!
    Och dina rostiga ting är så läckra...gillar även de blanka kulorna, så snyggt med rosornas speglingar däri:)
    kraam

    SvaraRadera
  24. Så fint ! Du har lika vackert inne som ute ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  25. Åh du Lotten vilken trädgård du har! Förstår vilken lycka över att få en sån fin gåva, vilken vän!!

    Känner igen mig i historien om frissan...många gånger man blivit besviken. Jag har inte lika vackert hår som du verkar ha...mitt är inte så tjockt som jag önskar.

    Ha det så mysigt i trädgården!

    Kramar Lena

    SvaraRadera
  26. 1000 takk for hyggelige hilsener i bloggen min! =)
    Din blogg er til stor inspirasjon for meg. Så herlig, så herlig! Skjønne bilder og allting. Mangler ingenting... =)

    Klem, Kathrin.

    SvaraRadera
  27. Hei takk for det !! :o)

    Så flotte bilder fra hagen:)!!

    SvaraRadera
  28. Helt underbart Lotten
    Du har så himmla fint
    Duktig med kameran är du med
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  29. Hej Lotten!

    Gillar dina ryck ;) Det ser underbart ut med arrangemangen!!!

    Så himla söt blomma, visste inte att den heter änglatårar. Är halvdålig på blommor. Växter går lättare av nån okänd anledning =)

    Kram din söta tok ;)
    Mia

    SvaraRadera
  30. Vakker og stemningsfull blogg du har. Takk for at du deler med oss andre:-)
    Hilsen fra Norge:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg