himmels blått...

...i brist på den riktiga!
hej ni härliga!

det är verkligen tvära kast med sommarvärmen...just nu är det oljejacka och mina härliga muckboats stövlar som gäller...i och för sig så gillar jag den klädseln men tycker det är såååå trist för alla skolavslutningar och de som tar studenter med blånade läppar...
blått är som vackrast i himmlen och i brist på det...

så visar jag några loppisfynd i den ljuva färgen, en krackelerad skål med blå bård, en bunt böcker i helt rätt himmelsfärg och som kronan på verket, de ljuva blåklinten!

tänk min lille 1.5 åring går här hemma och smakar på ord, nu kan han himmel med!

så himla bra!

ha en himmmelskt bra dag och hörrni, var himla rädda om er!


himlavarmkram lotten


Kommentarer

  1. Ja i dag är det kallt..ska elda i kaminen när jag komer från jobbet ,,ska strax ge mig av..
    jva bilder..
    Vad tar du bilder med för nån camera..har du något särskilt ljusskänsligt objektiv..det blir så fint och bräckligt ljus på dina bilder..
    ha en go dag..
    Kram anna

    SvaraRadera
  2. wooow vilken söt skål du hittat =) mvh Lisa

    SvaraRadera
  3. Gomorron Lotten !!
    Jaa, du..vi har kallt här vi också..och lite regn i luften..och mina tjejer som ska gå på bal ikväll !! Det är nog bäst att ta med paraplyer..
    Sååå vackert med himmelsblått där hos dig..och vad härligt att lillprinsen kan flera ord nu, det är en ljuvlig tid..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  4. Så himla fina bilder du alltid visar! Allt är ju hur fint som helst!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Tror att hela Sverige går och huttrar, jag är ledig idag och har inte kommit ur morgonrocken! Hoppas värmen kommer tillbaka snaaaart. Så gulligt med din lill-kille, nu får ni ha en himla fin torsdag och sen helg.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Blått är jag svag för och köper alltid blått porslin på mina rundor. Om det finns alltså..
    Gå gärna in på min sida och anmäl dig i min tävling som jag har lagt upp.
    Ha en bra dag
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  7. Hej !
    Idag är jag visst extra mottaglig för åh, vad jag tycker att den himmelsblåa färgen är fin !! Dina fynd är verligen fynd.

    Kram

    Ha en alldeles underbar dag :D

    SvaraRadera
  8. Hei du himmla go`e:O)Ja jeg er også i himlafarge giret om dagen..kanskje fordi sol og blå himmel er langt vekk...hi-hi...Koselig innlegg som alltid hos deg..drar mye på smilebåndet av hvordan du skriver..og du gjør meg glad..Nyt dagen min venn..Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  9. Nice photos! Blue is not my favourite colour but your touches with grey are faboulous! Very nice bowl...lovely decor!
    Have a nice week end!
    Vale

    SvaraRadera
  10. Raggsockor på fossingarna och dessutom är jag ledig denna regniga vecka. Man får hitta glädjen inomhus, gripa tag i nåt roligt projekt.

    Kram Paula

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten! Så himlens vackra bilder :) Jag har två stycken likadana skålar, i olika storlekar! Älskar dem, tror dem var mina första loppisfynd faktiskt :))
    Ha en bra veckoslut! Kram /Mia

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Blått är flott...men vad kallt vi har det..min dotter går ur nian idag och faktiskt så känns det ok i luften inte alls så kallt....

    Men visst känns allt fel när inte solen visar sig dessa dagar då det ska firas i dagarna tre...vem vill ha picnick i det våta...nej inte ja.....men men vi får hoppas att det gula kan komma någon dag för att värma oss alla....vi får njuta av ditt blåa så länge......

    HA´det så bra!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  13. Jättefina loppisfynd .... verkligen! Visst är det tråkigt och kallt nu! :-/ Hoppas det blir bättre snart. Vi får väl tända några ljus och mysa inomhus som om det vore höst!
    Ha en trevlig dag.
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  14. Himmel! :) vilken fin skål...
    Visst aär det kallt. Fryser hela tiden. Kallt på jobbet idag.
    Jag kör varannan dag med strumpor så man ändå har en viss sommarkänsla..
    Skålen var jättefin!

    Kram Ingis.

    SvaraRadera
  15. Her skinner solen for første gang på en god stund og det er herlig. Må nok bare nyte den mens den er fremme:) For en nydelig skål du har funnet deg. Er så kjekt å gå på loppis å gjøre noen slike kupp:) Ønsker deg en nydelig dag:) klem monica

    SvaraRadera
  16. Men himla Lottens, vad himlans fint!!!vacker skål!!
    Visar med en massa himlans blått idag;)

    Kraaaaaaaam♥

    SvaraRadera
  17. Hello!

    What a beautiful blog I found!!
    I like your blog very much!!
    So beautiful and charming pictures!!

    Have a sunny weeek for you!!

    SvaraRadera
  18. Väntar på solen...
    Men icke!
    Tycker så synd om alla finklädda småttingar som gick till skolavslutningen i morse i regn!
    Men dom var glada ändå=))

    Vackert med det mjuka blåa!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  19. Hej Lotten!
    Det var himmelsktvackert det du hittade på loppis..ibland gör man fynd..här har det spruckit upp såå nu lyser solen...jiiipppiii....
    hoppaas det håller i sig nu..jag vill ha värme och soool.
    Ha en super skön helg!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  20. Tusen takk for kommentar om maleriene mine !! :O)

    Så mange fine ting og bilder du har :))))

    SvaraRadera
  21. Ja här är det också kyligt idag. I morse var det så varmt och skönt - värsta sommarvädret. Tog på mig klänning. Men sen har det mulnat på och regnat hela dagen sen... brrrr... grå himmel. :)

    Vilken fin skål du har hittat! Jag gillar det vita porslinet med blått på!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  22. those blue books with that blue rimmed bowl is just perfection

    SvaraRadera
  23. Som sagt blått ska det vara, helst på himlen förstås! Kram, Tina

    SvaraRadera
  24. Hei.For en nydelig bolle du har.Bildene dine er også nydelige.Her venter vi også på solen.Ønsker deg en fin uke.

    SvaraRadera
  25. Hej vännen,

    Visst är det kallt!
    Längtar tillbaka till 32+ som jag hade i hela 15 dagar i Florida.
    Du kan tro att jag fryser nu!!!!!

    Men efter regn kommer solsken så till midsommar sitter vi alla under en blå himmel och tar en nubbe ute i trädgården eller hur???

    Jag tänker lägga mig "kärring grillen" 1 gång i veckan för att behålla den fina brännan jag fått.
    Visst känner man sig piggare med bruna ben och färg på kinden.....

    Fina fynd du gjort, det blev ett vackert stileben.

    Skall åka hem till min syrra och se hur lille Oliver utvecklats....baby tiden går ju så fort.
    Roligt att din lille ökar på sitt ordförråd med så fina ord.

    Ha en skön helg
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  26. Vilken underbar skål! Jaa, här får man verkligen låtsas att himlen är blå, idag är den gräddvit! ;-)

    kram Mia

    SvaraRadera
  27. Sååå fint med en gnutta blått, de blåa böckerna var ju bara för söta...och mönstret på skålen gillar jag också, tycker mig känna igen den...har jag kanske en liknande skål någonstans..hmm måste leta i skåpen nu...hihi

    Lite blått är sommar, himmel och hav påminner det om...fast just nu vill jag bara ha sol och värme...det är sååå kallt här också. Ha en underbar kväll du rara Lotten. Kram Paula

    SvaraRadera
  28. Himla bra ord från förhoppningsvis inte himmelsblåfrusna läppar!

    Kan oxå! ;)

    SvaraRadera
  29. Det var en finer skål du hittat på loppisen. Här har faktiskt vädret varit rätt okej idag. Nästan 20 grader faktiskt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  30. Himmel vilket fint ord att smaka på :) Och det där konstiga vädret tycks ha vänt igen, gick iväg i morse rejält påpälsad påväg hem på eftermiddan höll jag på att smälta.Din skål är underbar och den fina zinkkupan i nät med. Ha det gott, kram Katta

    SvaraRadera
  31. Här har vi faktiskt haft härlig sol på oss under kvällen då vi var på skolavslutning. Så härligt!

    Ha en härlig fredag
    Kram Annica

    SvaraRadera
  32. Hejsan Vännen! Jag ville bara kika in och önska trevlig helg! Kram Petra

    SvaraRadera
  33. Jisses Lotten! Du har så ruskigt vackert hem så man blir sjukt glad av att se dina bilder! : ))
    Vad fina dom blå böckerna är. Blått är vackert. Kul att lilleman lärt sig nya ord. Alla barn är så härliga just vid den åldern. Alla åldrar givetvis men dom är så där extra ulligullig vid två års åldern med sina blöjrumpor och söta språk.
    Ha det gott!
    /Anneli

    SvaraRadera
  34. Alla vill till himelen men fåå vill ju dö,
    så sött att din lille kan säga himlen hihi.

    Vilken tur att jag kan titta på dina härliga inlägg och vackra bilder när solen och den klarblå himlen lyser med sin frånvaro.

    Du gör alltid så fint Lotten och du är en mästare att få allt att passa.
    Kramar till dig vännen/Ingela.

    SvaraRadera
  35. Tack goaste Lotten för dina rader!!! Det är lite kämpigt just nu... men det löser sig säkert. Hoppas det.

    Jag har uppdaterat CV´t idag :-)

    KRAM!

    Johanna

    SvaraRadera
  36. Vilken fin skål .Helt underbar.Vilka bilder du visar.Ja kan titta och titta.Ja du är så himla duktig.Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  37. Här hos oss har vi rätt så bra väder, för årstiden, vi är ju inte så bortskämda, med värme, vi har haft fuktig luft, sol och lagomt varmt, vi känner oss så tacksamma.
    Hoppas ni får varmare snart.
    Snygga bilder, härliga blå böcker.
    Hortensian i skålen är skön att se på.
    Kram Zara.

    SvaraRadera
  38. Å vilka härliga bilder och vilken fin nyans på det blå, gillar den gamla bokhögen, det ser så smakfullt ut! Ha en härlig dag! Kram Helena

    SvaraRadera
  39. Ja det är verkligen ingen bra start på sommarlovet!

    Njuter alltid av dina bilder!
    Vet du Lotten, jag har hittat en chokladblomma;-) Så ljuvlig!

    Ha en mysig dag med lillen!

    Kramar Lena

    SvaraRadera
  40. Jag har en precis likadan skål , som jag köpt på loppis ! Vackra bilder ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  41. Hej Lotten! Så vackert med blå detaljer! Visst är det en underbar färg..
    Ja jag är så ledsen för alla studenters skull, ikväll är det bal här på slottet, alla åker dit i fina bilar och blir presenterade, ställer upp sig framför slottet innan de går in.. usch vad tråkigt med sådant här väder..
    Ha en skön helg! Själv har jag fått magsjuka så jag har det inget vidare..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  42. Ja det är verkligen jättetrist att det är så dåligt väder på självaste skolavslutningen! Himmelsblått är så vackert och flott! Vackra bilder du visar oss! Ja visst är det mysigt när orden kommer allt mer....min tösabit bubblar och pratar massor nu. Det har gått så fort på sistonde.

    Kramis Marina

    SvaraRadera
  43. Vilken underbar skål du hittat, avis jag blir. Min syster skulle nog bli ännu mer avis, hon har letat länge efter en sådann.
    Är det något känt namn på den?
    Kram
    Marina

    SvaraRadera
  44. Hej Sötaste Lotten!!
    Nu ska vi äta och har loggat in till dig för att få njuta av fågelsången :)
    Ha en underbar helg, vännen!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  45. Skålen är helt underbar, jag har också lyckats få tag på en liknande, är såå glad för den. Jättefina bilder. Kram Liselott.

    SvaraRadera
  46. ja här är det kallt nu.
    vi skall åka till ett badland(inomhus) i tyskland på söndag skall bli så skönt.
    Vilka underbara loppis fynd
    Ha en underbar helg
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  47. Hello Lotten!
    A beautiful post....my favorite photograph is the first with those blue books and matching color in the bowl....you are an artist extraordinaire!
    Be well, Laura

    SvaraRadera
  48. Hej! Håller med dig om vädret. Vad tog sommaren vägen. Längtar så efter sol och värme. Önskar dig en härlig helg/Eva

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg