fynd del två...

...får knoppen att må!


gahhhhhh en fransk antik hög zinklår, alltså denna kan man ju ha till mycket, eller vad säjer ni?!
denna kulan stod det lotten på...!
ohhhh zinkäpplen, jisses 10 kr stycket, allstå väldigt fina lite varstans eller!?
en hög äpplen polar med ett päron...najs tycker jag!

mmmmmm dessa ljuva härliga fynd får avsluta min köpraid i söndags hos

kära vänner!
nu stundar midsommar och jag hoppas ni får den midsommar som ni har längtat till!
jag har ju känslor för mina saker, det vet ni, hihi! blir så nöjd ibland när man liksom grejjar om mojsar med dom...
men det som betyder mest är ju inte tingen i livet utan alla människor som finns i ens omgivning!
goa ni, ta hand om er och försök att inte måla upp för mycket förväntningar om vad som ska kännas, upplevas, ..etc

låt midsommaren bara komma...
må solen skina!...ehhh min förväntning dårå...
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Å vilka fina saker du köpt! Ha en underbar midsommar! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hallå där tjejen!
    Jag suckar som vanligt över alla vackra bilder du visar.
    Ert uterum och alla fina detaljer från trädgården. ÅÅÅÅÅ....
    Att sitta i ditt uterum och höra regnet smattra på taket kan jag mycket väl tänka mig är rogivande.
    Smyga upp i soffan med en bok eller sitta där vid bordet och äta en mysig middag...
    Även om det regnar i midsommar blir det nog riktigt midsommarmysigt hos dig ändå.

    Haaaaa det!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Hi Lotten,
    I love your vignettes in the post today. Just lovely. Such a thing to see today. Thank you.
    Hugs,
    June

    SvaraRadera
  4. Mycket fint!! Men Anna in the garden är mer som en riktig butik väl? Inte som en loppis eller? Fast det lät väldigt billigt med 10 kronor för de där fina äpplena...

    Ha en riktigt härlig midsommar Lotten!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hei,titter innom for å ønske deg super fin midtsommershelg..Håper solen smiler til oss alle.Håper jeg er like heldig som deg å finne noen skatter på loppis i Sverige i helgen..Skal bo på et gammelt ekte torp.Gleder meg..Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  6. Gahhhhh, håller med dig... vilka fynd du gjort!! Vill oxå ha :P
    Superfina grejer!!

    Ja, vi får hoppas på sol imorgon! Trots att www.yr.no lovar regn hela dagen där vi ska vara :S

    Ha d riktigt gott nu!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej !
    Du kan fynda du ! Det måste vara en underbar trädgård som du har :)
    Hoppas att Du får den midsommar som du önskar med sol & allt.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Lotten!

    Jag önskar dig och din familj en härlig midsommar med mycket jordgubbar..sill och nubbe och solsken förstås..eller i alla fall INTE regn....
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Ohhhhhh...vad fint.

    Vilka grejer du hittar! Är du prylgalen eller? ;=)

    Du verkar ha en stor plånbok! :=)

    Ha en underbar Midsommar!


    Mvh Susanna

    SvaraRadera
  10. Men, vilken fyndare du är, vilken loppis går du på???

    Så fin och ovanlig zinkhink, oval, jätetfin och de där äpplerna, de var ju som gjorda för att hamna hos dig!

    Trots regn och kyla, ha en skön midommar, utan måsten! Mari.

    SvaraRadera
  11. Verkligen fina saker du fått tag på! Jag kan också känna någon sorts "kärlek" till sakerna jag köper...
    Ha en skön midsommar
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  12. Nä sluta! Vilka fina fynd du gjort! Underbara ting!

    Härlig midsommar på dig med :)
    Kraaaam, Carina

    SvaraRadera
  13. Fina saker du har fyndat, har inte hunnit dit så nu är det nog verkligen utplockat.
    Må så gott och trevlig midsommar.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  14. Vackra bilder med fina saker du köpt. Ha en fin midsommar.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten!!
    Men du, den där zinkbaljan!!!! Den blev jag kär i direkt. Jag jagar gammal zink i sommar.
    Ha en riktigt skön midsommar, Lotten!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Hej! Blir så sugen på shopping när du visar vad du har köpt. Verkligen fina grejer, gillade zink byttan mycket. Önskar dig en härlig midsommar/Eva

    SvaraRadera
  17. Hej Härliga Lotten!

    Vad vackert..
    Hade jag haft glasögonen på mig hade de också immat igen när jag såg lejonhuvudet..*hihi*...
    Du är ju mästarna mästare på att skapa stilleben och stämningar!

    Var köper Anna in the garden sina snajsiga saker ifrån ...är hon runt och nosar upp (bla kanske..) som jag också är till min butik, eftersom jag tycker det blir så härlig personlig mix.

    En riktigt fin midsommar till dig och din familj!

    (Och du jag känner mig totalt befriad från midsommarkrav, förutom att den ska firas vid havet i lugn och ro...¨då blir det som bäst!)

    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  18. Fina loppisfynd du har gjort. Den där stora zinkhinken var inte dum!!

    Ha en riktigt trevlig midsommar.

    kram johanna

    SvaraRadera
  19. Your zinc tub is faboulous with so delicate flowers inside! Very nice zinc stuffs you have!
    Happy midsummer!
    Vale

    SvaraRadera
  20. Hello Lotten - How fun to have zinc apples! I love the tub with the flowers in it...your arrangements are lovely as always!
    Take care, Laura

    SvaraRadera
  21. Hejsan!

    Ja, andra sidan plurret är atlanten, fniss.
    Tack för din kommentar.

    Vilka underbar fynd du har gjort.
    Jag har sagt till min make att när jag åker hem så får jag hyra en container och fylla den med allt jag vill ha med mig tillbaka....ha ha.

    Önskar dig en riktigt trevlig midsommar.
    Jag har hemlängtan så det gör ont i själen.

    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  22. Verkligen saker i min egen smak..!

    : )

    Ha en fin Midsommar vännen!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  23. Vilka fina och underbara saker du har köpt.Ha nu en underbar midsommar kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  24. For noen vakre ting du har fått deg :)
    Nydelige bilder :)

    Klem,Kari

    SvaraRadera
  25. Trevlig midsommar!
    Fina saker du fyndat

    Bästa hälsning
    Tezz

    SvaraRadera
  26. Ha en riktigt fin midsommar,vännen
    :)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  27. ~~♥ TREVLIG MIDSOMMAR♥~~
    & massor av kramar
    önskar
    ~~♥Mamma Millan♥~~
    ~~~¨♥♥♥¨~~~

    SvaraRadera
  28. Åhhhh så ljuvliga bilder du visar ...Tack det samma ha en skön midsommar ni oxå..håller på att baka bröd nu vi ska i väg på midsommar frukost kl. 9 hos ett par grannar vi är ett gäng som brukar samlas och ha trevligt..
    sen lite dans nere på ängen för hela ön och lite lottstånd..sen grillning på kvällen..hoppas vädret håller i sig..jag är glad bara det inte regnar.
    Hade gott vännen!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  29. Åh vilka fina fynd och såklart lika vackra bilder!
    ha en fin midsommar du också!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  30. Hej goa vän!
    Mmmm,zink,underbart!
    Kan bara inte bli för mycket!

    Tack raraste du för dina rader!
    Vi tar en stund i taget här,mycket oro men också skratt då vi plockar fram ironin i svåra stunder=))

    Midsommarafton i dag!
    Hoppas att din blir fin.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  31. Önskar dig en härlig Midsommarhelg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  32. Hej!!
    Önskar dig och din familj en riktigt fin midsommar.
    Kram Irene

    SvaraRadera
  33. Så fine ting, de eplene og det andre i jern, kunne jeg tenkt meg. Ha en fin sankthans feiring og kos deg. Klem Kristin

    SvaraRadera
  34. Halloj Lotten!

    Men jösses vilka fynd, jag blir alldeles skakig...jag bara måste ha sånna där zinkäpplen...Anna in the garden sa du :) Hmm måste kollas in.

    Tack för underbar inspiration, du är grym!

    Kraaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  35. Så fina zinkfrukter hade jag också gärna haft!
    En fortsatt trevlig helg önskar jag dig!

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg