vårbestyr...

...välkommen till framsidan! den stooooora betongtavlan har en gång hängt i ett trapphus,

fin där den ligger i gruset!
och betongbänken är en favorit!

i de stora urnorna har det börjat växa, hostor och rosenböna!

på trappan är kissemisses plats, och på bordet en bellis
hmmm julgransfoten gick sönder och hållaren blev en fin vas, hihi!

muuu min kokopp har blivit fågelbad igen!!!
ett gäng buxbomsbollar pryder längs förrådsväggen, de är lika vackra året om!
******************

kära söta ni ha en underbar dag i morgon,
ge er tid att stanna upp och dofta på våren!

varmkram lotten

Kommentarer

  1. Fantastiskt vilka vackra bilder vännen..!

    : )

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  2. Gooo Lotten!

    Vad fint det är på din framsida. Såå mysigt med alla detaljer och jag all betong den gör sig såå fint hos dig.....

    Här är det bara målning, tapetsering och bullbak till alla olika föödelsedagar som ska firas....

    Total bloggtorka!!!!!

    Pok
    Lena

    SvaraRadera
  3. Så trivelig inngangsparti du har - her føles det som om man er velkommen! kATTEN har en deilig plass på benken - lykke katt!!!
    Hilde

    SvaraRadera
  4. Vilken kokopp! En sån har jag nog aldrig sett:)
    Imorgon ska jag också lukta på våren lite extra mycket...
    /Lina

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker framsida på ert hus!!
    Verkligen inbjudande bilder, och många fina ideer! tack så mycket ;)

    Kram Ardisia

    SvaraRadera
  6. Du har det så klart like koslig ute som inne. Bare helt skjønne bilder du viser oss i dag.

    Klem
    :)

    SvaraRadera
  7. Entren till huset tycker jag är en av de viktigaste platserna, både ute o inne. Och din entre är verkligen inbjudande!
    Såå vackra ting!
    Här har vi dessvärre nattmarodörer som gör att man måste välja noga vad man lämnar ute o det gör mej så ledsen! Det finns inget mitt och ditt-tänk.
    Men jag har som tur är såpass energi att jag piffar till varje dag och tar in det jag är mest rädd om för natten. men visst är det trist att det ska vara så?!
    Jag älskar all betong du har, såå ljuvligt mot grönskan!
    Kram till dej för den inspiration du ger oss alla! Cilla

    SvaraRadera
  8. vilken underbar framsida på ditt hus.Fantastiska blider.Ha det gott kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  9. Nydelig, Lotten!
    Helt til å drømme seg bort i....

    SvaraRadera
  10. Åhh så vakkert du har gjort det :))
    Nydelig.

    Klem,Kari

    SvaraRadera
  11. Oj, det välkomnandet skulle ja vilja se när jag kom hem, men ak å ve. =/
    Vilken inspirations källa det där me vattenkoppen, ska genast åka till mamma å pappa å hitta en. hihi

    Ha det underbart i vår solen!
    Kram
    Tezz

    SvaraRadera
  12. Så kjempekosleig du har det... for et fuglebad...den ideen likte jeg... virkelig herlig...

    Nyt dagen Klem O=)

    SvaraRadera
  13. Vad fint du har Lotten!!
    Superfina bilder :)

    Ha d gott!
    Kramar / Hanna

    SvaraRadera
  14. Sååå vackert du har det på din framsida.
    Vackra och inspirerande bilder som alltid!

    Ha en härlig dag!
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  15. Hej going!

    Vilken entré, brukar gästerna verkligen gå in i huset, vill de inte stanna på trappen?! jag hade gärna satt mig på bänken och kliat kissen bakom örat.
    *Just nu ryade jag till med Sune, ha snackar hål i öronen på mig!*

    Idag har vi strålande väder, redan 9 grader, ska strax ut och ta en lååång promenad!

    Ha en riktigt fin dag!

    Lena

    SvaraRadera
  16. Du har det så fint hemma !! Jag blir inspirerad att åtminstone försöka göra något hemma som kan likna det underbara du har gjort.

    Jag ska njuta idag och känna doften av våren !

    Stor kram !

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar framsida du har min vän och baksidan ska vi ju inte tala om...:-) alltid fiffiga och vackra idéer hos dig min Lotten, hoppas du har en lika strålande dag som jag...sitter på balkongen och äter frukost, kramen

    SvaraRadera
  18. Mmm, älskar dina bilder!

    Vill kasta mig ut i nattskjorta och börja gräva och pyssla, efter all inspiration från dig!

    Nä, förresten, jag tar nog på mig snickarbyxorna innan, i alla fall...

    Ha en härlig dag!

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  19. Du har det så himla fint! Precis som i en dröm! Ha den bästa utav dagar! Kram Helena

    SvaraRadera
  20. Hej! Tack för din lilla hälsning på min blogg och varmt välkommen tillbaka. Vad rolig idé med fågelbadet! Jättekul liten detalj i en jättefin trädgårdsentré.
    Ha en bra dag!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  21. Vilken fantastisk blogg och hem du har. Har följt din och många andras bloggar under ett par månader och nu har jag äntligen skaffat mig en egen blogg. Välkommen in till vita loppisboden.

    www.vitaloppisboden.blogspot.com '

    Kram Moa

    SvaraRadera
  22. Söta lilla Lotten,

    Harmonin flödar emot mig genom dina bilder.
    Så förtjustande vackert och stilfullt.

    Ser att du är svag för betong!
    Vackert till allt det vita.

    Visst skall jag dofta på våren.
    Syrenerna bara sprider sin doft över vår gata......

    Jag var flitig igår och målade alla vita detaljer vita igen efter vinterns hårda tilltag.
    Nu är det ljusare igen på min ute plats. Härligt!

    Längtar efter ditt besök!

    Ha det vännen!
    Krmaiasr Jeanetet

    SvaraRadera
  23. Så vackert du arrangerat det utanför huset och på verandan! En drickkopp har jag då aldrig sett som fågelbad tidigare...och en julgransfot som vas *fniss*, du är så påhittig du Lotten! :)

    Kraaaam, Carina

    SvaraRadera
  24. Så otroligt fint du gör det! Det är så mycket detaljer, att jag blir helt yr :) Duktig du... Kram, Tina

    SvaraRadera
  25. Ohh Lotten your photos are marvellous! So enchanting and inspiring details! Your garden is a beauty!
    Big hugs
    Vale

    SvaraRadera
  26. Hej Lotten.
    Fyndigt att återanvända granfoten.
    En vit bellis har jag aldrig sett. Jag har odlat blandade färger, men vacker är den vit, ser jag.
    Järnsängen är så vacker med det läckra spetsöverkastet.
    Ha en bra dag.
    Kram Zara.

    SvaraRadera
  27. Jättefint!!!!
    Hoppas att allt är bra med dig!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  28. Vlken inbjudande framsida och plats för katten också...

    Det är alltid så inspirerande att titta in hos dig...

    Tack för titten!

    Kram och ha en härlig dag,
    Anette

    SvaraRadera
  29. Men hallå vännen...du har det SÅ vaackert!!! ojojoj... Kramis Tina

    SvaraRadera
  30. Vilka fina bilder, verkligen en välkomnande entré!!
    Ha en go dag!

    SvaraRadera
  31. Ja du Lotten!

    jag har sagt det förut.. men det tål att sägas igen.. du har det sååå vackert att det tåras i ögonen.. knäcka extra som trädgårdsdesigenr??


    kram på dig du fina Lotten
    A-C

    SvaraRadera
  32. Åh helt underbara bilder!
    kramis/LenaS

    SvaraRadera
  33. Du har ju så himla vackert precis överallt!!! Vill oxå... Kram!

    SvaraRadera
  34. Du har det så fantastiskt fint Lotten!! Buxbomklot är så vackert - köpte tre stycken idag. Det får bli början på min lilla samling. Förra året började jag samla rosor och i år blir det buxbomklot *ler*

    Önskar jag kunde vara lika duktig på trädgård som du är!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  35. hej Lotten!
    Så vackra detaljer!
    Dina betonggrejer är bara sååå fina!

    "Vill också ha" känslan smyger sig på!

    Buxbom...älskar buxbom. "De luktar bara kattkiss" får man alltid höra när man säger det...men det är bara den sanbbväxande sorten juh! Den andra doftar inte illa ...kanske bara om man tar in den!
    Så blev det en föreläsning som inte var riktad mot dig!
    Ha det gott Goa Lotten!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  36. Jättefin framsida du har, men jag hade inte trott något annat heller. Visst är det underbart ute nu, alla härliga nyanser i grönt. Alla underbara lukter, kan man stoppa tiden månne.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  37. MEn du har ju bara SÅ fint!

    SvaraRadera
  38. Hej Lotten! Dina trädgårdsbilder är bara wow, hos dig skulle jag kunna gå och dofta i evigheter! =)
    Din blogg kommer att vara en stor inspiration när jag ska anlägga en egen trädgård om ett tag när vi köpt hus!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  39. Den betongplattan hade gärna fått följa med hem till mig! ;o)
    Du har en sån vacker entré, sååå inbjudande! :o)
    Varmkramar Lydia

    SvaraRadera
  40. Du har många fina betongsaker och lyktor du. Gillar den stora tavlan i gruset.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  41. God morgen, så fantastisk koselig du har det rundt deg, og slike vakre bilder, blir helt måløs jeg.. Nyt de herlige vår dagene og kos deg i din vakre hage. Klem Kristin

    SvaraRadera
  42. Sååå fin framsida Lotten!
    Så skulle jag gärna vilja ha det, men det ligger Ölandssten lite överallt, som ska läggas på plats... någong gång kanske det blir klart
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  43. Vilka underbara bilder , så fint du har det ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  44. Men Lotten!!! Vad fantastiskt du har det i din trädgård, jag döööööör!!!

    Du måste komma hem till mig med dina magiska händer och trolla med min fruktansvärda trädgård..hihi

    Massor med kramar Anna

    SvaraRadera
  45. Hej underbara lotten!!!!
    Jag vill ha din trädgård =)
    Hur har du det?
    Tänker på dig, KRAM Fia

    SvaraRadera
  46. Superfint på din framsida. Gillar sten och betong.

    Kram Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg