utmanad av en kämpe...

...och en stoooooooor plätt!

kära ni!
snart är denna vecka också slut, tiden bara rusar...
känns som maj och dec är månader som går lite snabbare än de andra...
har fyndat en stooooooor Muehlenbeckia, den är så stor att den fyller en hel zinkbalja! brudslöja är ett måste, den skiraste blomman av de alla, så vacker att plantera i en zinkhink!





1. VILKEN MAT ÄTER DU OFTA?

ofta, vad kan det vara då...

just det, hemmagjord pizza med mozzarella gör vi ju var fredag!

2. NÄR DU ÄR PÅ KALAS, ÄR DU DEN SOM SITTER, ELLER HJÄLPER DU TILL MED ATT DUKA AV?

hmm frågar såklart men propsar inte på att duka av...vill själv att min gäster ska sitta och bara vara gäst!

3.VART SITTER DU HELST NÄR DU BLOGGAR?

i soffan eller i järnsängen i uterummet!

4.KÖPER DU TRISSLOTTER OFTA?

näää är nog en riktig nitlotten...vann en gång 1000 kronor skrek så att nån av ungarna blev så rädd att den bröt ihop...så det är nog bäst för husfriden om de stora vinstena uteblir, så jag tänker att tur i kärlek men otur i spel passar in på mig!

5.VILKEN STAD ELLER LAND HAR VARIT DIN BÄSTA SEMESTER?

är absolut marocko, ljuvligt vackert land som är sååå spännande!

tänk er medinan i marakesh, som att skruva tillbaks tiden...tusen och en natt känslor!

VAD SER DU PÅ FÖR SERIER/VILKEN KANAL?
ser inte så mycket serier och så... men kollar alltid på desperate housewifes, på femman, och så glor jag på ballar av stål , det är sååååå sjukt kul! det visas också på femman...älskar ritigt sjuk humor typ engelska little britain...

har en seriös ådra med, min egenvalda kanal är mezzo, en operakanal, det är ljuvligt att ligga och slötitta på!

jaha det var det dårå...

denna utmaning har jag fått av kämpegården och ni som vill anta den gör det!

ta hand om er!!!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Jösses!
    Det var ingen liten plätt!!
    Vackra bilder.

    Ha en mysig helg/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Det var kul och läsa dina svar på utmaningen. Och härliga växter, du har gröna fingrar du Lotten.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Du har en fortryllende uteplass! Så romantisk stemning! hÅPER JEG KAN FÅ TIL NOE SLIKT EN GANG - takk for inspirasjonen!
    Hilde

    SvaraRadera
  4. Vilken baddarplätt! Jag har ett par ganska stora men betydligt mindre än din, tycker dom dricker fasligt mycket!! Vad för näring får den bjässen?!
    Kul att läsa lite kuriosa om dej i utmaningen. Mest glad blir jag att du bloggar i järnsängen, har oroat mej att du inte hinner njuta av ditt vackra uterum;-)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Mmmm, hornviolen gillar jag jättemycket. Kul att höra lite skvaller om vad du gillar, ballar av stål gillar jag också.
    Solskenskramar,
    Lydia

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det!!!

    : )

    Kul utmaning, väldigt roligt att du också gillar Little Britain, jag ÄLSKAR dem, även Helt Hysteriskt, Svarte Orm, Monty Python, Black Books, etc.

    KRAAAAM, Jenny

    SvaraRadera
  7. Ohh Lotten your photos are a dream! I like your combination between grey and flowers! I'm desperate...I'm trying to find zink pots and basins, but it seems to be very difficult here! My hope is to find something at the antique market this week end!
    Big hugs!
    Vale

    SvaraRadera
  8. Hej gulliga, plättar är min aboluta favorit då det gäller skira gröna växter och din var underbart stoooor och så fin i baljan. Jag har en lika stoooor men glömde vattna en gång och halva dog och den tappade typ trehundratusen små blad snyft men den har repat sig lite i alla fall.
    Så fina dina planteringar är lotten och din ko kopp var ju helt underbar, en sån måste jag med ha såå roligt fågelbad.
    Kram på dig och trevlig helg/Ingela.(vill ha lite varmare tack)

    SvaraRadera
  9. Woow...
    Såå nydelige bilder..
    Utrolig vakkert :)

    Klem,Kari

    SvaraRadera
  10. Hej goaste Lotten,
    Vilken maffig!!
    jag är helt förvånad att jag har lyckats hålla liv i en plätt så länge... nu provar jag en murgrönsviol också av bara farten :-)

    Kram på dig (och gonatt!)
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga blomster du visar.
    Den största plätt jag sett :)
    Ha en fin helg.
    Kram/Carina

    SvaraRadera
  12. Hej
    Inte nog med att du har vackert inne det är lika vackert i din utemiljö också. Vad mycket du har planterat redan.
    Muehlenbeckia hade jag förra året i en fin balja. Den var lite svår att sköta men ack så ljuvligt vacker.

    Önskar dig en härlig helg!

    Kram Helen

    SvaraRadera
  13. Så fint du gör det!!! Ser så ljuvligt ut! Kram Tina

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten!!
    Åh vilka vackra bilder!!

    Underbara blommor..Tänk vad glad man blir av blommor!!

    Roligt att få veta lite om dig..Pizzan låter såsmaskig..
    Ha en fin helg..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder!!!!

    Hoppas du får en bra helg, Camilla.

    SvaraRadera
  16. Hej!
    WOW vilken Muehlenbeckia. Helt underbart att sätta den i zinkbaljan som du har gjort!
    Ha en bra helg! Här fortsätter arbetet i helgen (som du kanske anar ;-) ).
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  17. vad roligt att du antog utmaningen. Hihi. Det är så svårt med frågor ibland. Man vet ju faktiskt inte vad man gör =P.

    Ha en underbar helg
    Kram
    Tezz

    SvaraRadera
  18. Oj, vad det blommar och prunkar hos dej! Vilken jättestor plättblad du har! Hur sjutton lyckas du med att få den så stor eller är det flera?

    Jättevackert har du överallt!
    Önskar dej en skön och härlig fredag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  19. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  20. WOW vilken magnifik plätt!!!

    Jag blir alldeles lycklig när jag ser dina bilder Lotten, dina fingrar är ju grönare än vad som faktiskt är biologiskt möjligt!

    Nä nu måste jag frossa lite till på dina bilder haha

    Och idag är det jag som kör raka vägen till Blomsteraffären efter jobbet och handlar mig en halvstor plätt i alla fall...och så skall jag pyssla om den som en bebis.

    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  21. Åh vad fina blomtips du bjuder på i dag...jag har funderat mig gråhårig om valet av blommor...vill inte ha de vanliga lila-knallröda-gula som finns överallt i komunplanteringarna...

    Kul med din utmaning, att få veta lite mer om dig....skoj!

    Kram och ha en alldelens underbar helg,
    Anette

    SvaraRadera
  22. Duuuuu det kan man tala om en plätt utav XLLLLL mått, spännande läsning min Lotten, önskar dig en skön fredag med de dina....kramar

    SvaraRadera
  23. Ha en fin helg
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  24. Vad snyggt med grått beting zink och vitt.
    Hoppas ni hade trevligt på bloggträffen!
    Nu firar jag ett år som blogare och lottar ut grejer. kom och hälsa på ta chansen...
    Annika

    SvaraRadera
  25. Tur att det finns bloggar att titta in hos för att få inspiration till trädgården :) Jag har inga gröna fingrar precis.

    Ha en mysig fredag kväll !

    Kram

    SvaraRadera
  26. Heeej du goa!

    Idag har jag varit på Zetas och köpt mig en Austinros!!!!!

    A Shoprshrid lass eller något sådant var det den hette, öjuvliga blommor som passar bra till snitt ska det bli där.

    Zetas var helt ombyggt och faktiskt inte till det bättre tyvärr men jisses vad växter och kunnigt folk de har. Älskar Victoria hon glider fram som ett litet skogsrå och är så..:)))))

    Myyysbilder från dig då. Din plätt är ju stor är det Gusten som hjälpt till med gödning *fniss*

    Vill hitta sådana fina krukor som du har Salvian i. Fast det fanns massor av fina krukor på Zetas och de är mycket billigare på rostiga trädgårdssaker än Ulriksdal....

    Hoppas du får en njuthelg

    Bye bye rabarberpaj
    Kraaam
    L

    SvaraRadera
  27. Pip Pip....titter innom for å ønske deg en fantastisk fin helg..og takk for all den inspirasjonen du gir oss med din vakre blogg:O)Blomster/pletter i zink..løøøøvely..Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  28. Wow vilken bjässe till plättar! Sååååå ljuvlig.
    Härligt att läsa om dig Lotten. Jag gillar också mozzarella pizza. Hur mumsigt som helst.
    I veckan har jag grejat i ute rummet och målat massor. Nu ligger en en hel hög med sömnad som väntar. Men först ska det grävas ner rosenbuskar.
    Hur har du det? Allt väl?

    Önskar dig en mysig lördag

    Kramar Viveka

    SvaraRadera
  29. Så läckert med en sån enorm plätt och brudslöjan é ju så vacker. Som jag skattade när jag läste om din vinst *fniss* ibland kan till och med glädjen sätta skräck i folk.
    Kramar till dig och ha en fin helg - Lisa

    SvaraRadera
  30. Så underbara bilder lotten!
    Skoj att läsa lite mer om dig med vännen.. =)
    Ha en skön lördag, jag ska snart åka iväg och jobba natt på förlossningen, vi får se hur många små mirakel man får vara med om inatt =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  31. Vilken mega stor muhlenbeckia!

    Vill också ha!
    Såå läckert!

    Hemmagjord pizza är bäst!
    Jag kör alltid med Leilas degrecept, kanke borde prova med mozzarella på också!

    Kram Mariette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg