taaaaaaaack...

...till er alla för en helt ljuvlig dag!


tack kära stina för halsbandet som jag fick lotta ut, kika in på stinas sida, naïve, och förundras av de ljuuuuuuuvliga smycken som hon gör och säljer!

den lyckliga vinnaren blev katarina!

hmmm här stod jag en stund...är ju sååå svag för rostigt!

åhhhh vilka kulor där då!

mmm stående här med rå...zinkvägg det är ju sååå snyggt!

sjuk är jag på detta bord, det är helt underbart!

huvud som skulle passa precis varsom...ljuvligt!

tack alla bloggare för en helt otrolig dag, vilka ljuvliga härliga kvinnor ni är!
tack till alla er på slottsträdgården ulriksdal för att ni tog emot oss med öppen famn, bjöd oss på frukost och ett alldeles underbart program, denna dagen kommer att sparas i hjärtat!
när jag kom hem öppnade jag paket...
jag är alldeles stum, hörrni ni ni!!!
inte skulle jag väl ha nåt ...är helt tagen och rörd!
jag visar sen, ska bara leka med sakerna ett tag, fniss...
bosse rappne inspirerar oss att skaffa kompost, ska banne mig göra det nu...aldrig använda konstgödsel!
många intryck blev det, känner mig så berikad av denna helt underbara dag!

varmkram lotten

Kommentarer

  1. Ohhhh vilken dag ni hade..vet du, Bosse är tillsammans med en Kalix tjej, en tjej som gick skola med mig !!
    Jag brukar se honom här i Kalix på somrarna..lite kul faktiskt..
    Sååå vackert halsband, jag måste genast in där o kika..
    Ha nu en toppendag..du behöver nog vila lite efter den här härliga helgen..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni har haft det:)
    Förstår att du känner dig uppfylld av dagen!
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag du haft, förstår om du är lite trött nu. Det var kul för dig med paketen, det var du värd, som du fixat och grejat.
    Nu får du njuta av dagens minnen..
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Tack själv Lotten, det är vi som ska tacka dig för att du fixade denna underbara dag.

    Jag ska bara ut och gräva en stund till, sen kommer nog lite bilder även från mig och dagen.

    Ses snart igen, får man hoppas!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Høres ut som en super fin dag....også så gøy med gave...den er du vell undt:O)Nyt fortsatt dagen min venn..Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar dag ni tycks ha haft! Egen kompost tycker jag verkligen att du ska skaffa dig. Hos oss är det bara kompostjord som gäller och "egentillverkad" hästgödsel. Nu måste ju jag också kika på halsband.. hihi
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  7. Ett stort tack till dig för denna underbara dag. Kram sari

    SvaraRadera
  8. Låter som ni hade det roligt.... är hemskt ledsen att jag inte kunde komma, men min man hade jättehög feber imorse och har legat helt däckad idag... typiskt.
    Har fått en rapport ifrån Susanne (Tidsmästarinnan) om hur ni hade det.

    Kram!!!
    Johanna

    SvaraRadera
  9. TACK sötaste Lotten för allt du ordnat...det var sååååå mysigt och vackert på Ulriksdal...måste smälta lite alla intryck..alla var så tevliga ochdet var en fin stämning.

    Fina bilder du visar..hade tyvärr inte med mig kameran...eller rättare sagt jag lämnade den hemma..blir lätt fast bakom linsen annars.

    Varmaste kramen till dig!
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Tack Goaste Lotten för en underbar Helg!

    Nu drar vi till Dalarna snart tror jag bestämt, eller vad säger du? Du är nog inte nödbedd kan jag tro......

    Tänk på att du har tystnadsplikt när det gäller vissa delar av vad som sas under helgen hahahahaha!

    Puss

    SvaraRadera
  11. Tack!!!
    Fantastisk dag!
    Tassar runt här hemma med skallen full av ideér och intryck=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Tack själv för att du ordnade denna trevliga dag !! Jag vill på en gång anmäla mig till nästa bloggträff !! Det var roligt att få träffa dig och alla andra. Hoppas att vi ses snart igen. Ulriksdal SKA jag till igen :)

    Stor kram till dig !

    SvaraRadera
  13. Heeej goding!

    Att du bara hinner med??:-)
    Kom hem för ca en timmes sedan...det råkade nämligen bli ett Loppisstopp efter vägen ;-).


    Tuuuusen tack för både igår och idag...det känns som en ynnest.

    Detta ska jag bära med mig länge och tänka på en gråkall och trist dag.

    Självklart är du värd dina presenter, du har ju roddat i detta och lyckats göra en toppendag för en massa inredningsglada och trädgårdsinspirerande /pladdrande tokar, hihihii...
    Sitter här med Viktor i knät och visar han vem Lotten är på bilderna :-).

    Lägg dig och ta igen dig nu i din vackra järnsäng i ditt underbara uterum.

    Hälsa familjen och hoppas att dotterns fot ser bättre ut i dag.

    Mitt blogginlägg kommer nog först imorgon...nu ska jag mysa med familjen.

    Kraaaaamar i massor.
    Galna Dalkullan

    SvaraRadera
  14. Ni verkade ha en lyckad dag.Hoppas få höra lite mer och lite bilder. Kram Ingis

    SvaraRadera
  15. Tack goaste Lotten för att man fick ta del av denna underbara dag, lite för kort men så tittade jag på klockan oj 5 1/2 timme och lite åka och så... Åhhh de kommer man njuta av tills nästa gång...
    Kraaam

    SvaraRadera
  16. Tusen tack Lotten för att du fixade denna träff, superjobbat!!!
    Mycket trevligt och inte alls nåt att vara nervös för :).ha en bra fortsättning på kvällen och en trevlig vecka, stooor kram Katta

    SvaraRadera
  17. Åh det är du som ska ha tack lotten!!
    Dagen var kanon fast min rygg inte var bra...ler
    Många kramar/Irene

    SvaraRadera
  18. Åh, så härligt ni hade det! Kul att få se lite bilder också! Tyvärr kunde jag ju inte vara med - majhelger är heliga för mej och tillhör torpet liksom!

    Jätteroligt att få se bilderna i alla fall!
    ha en bra vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  19. Tack själv kära vän för en helt ooooootrooolig dag! Jisses jag är helt slut efter alla intryck och alla gulliga tjejer!!! Och vet du, vi höll aldrig på att komma hem! Vi stannade nämligen vid varenda loppis/antik skylt vi hittade...hihi Jag blev med 1 tråg, 2 järn sängar, 2 pallar, 1 tavla! Först alla vackra blommor och saker från trädgården och sedan allt från loppisen...vilken dag...pust!

    Tack igen säger jag bara, Tänk vilken inspiration man har nu. Kompost har jag redan men jag vill ha en till nu, aldrig med konstgödsel säger jag med!

    Varmaste kramar Anna

    SvaraRadera
  20. Ser ut som ni haft en helt underbar dag tillsammans! Vilket kul initiativ av dig lotten! Men jag är lite ledsen att jag inte kunde vara med! =) Nu får jag snart ta mig upp till storstan och träffa dig!
    Kram /Anna
    Ps. Ljuvligt halsband, grattis till vinnaren!

    SvaraRadera
  21. Vilken dag det blev, så himla trevligt, tack snälla goa Lotten, hoppas vi ses snart igen framöver...vi tog oss sedan en tur till Trosa och åt middag och hittade ett par loppisar, är du förvånade eller,,,,,fnisss...tack än en gång, varm kram och en puss, din VIOLAN

    SvaraRadera
  22. Tack goa Lotten!
    För att du ordnade denna härliga dag!
    Det var så roligt att träffa dej och alla andra supergoa tjejer!
    Det här kommer man att glädjas åt länge...
    Vi åkte den gamla E4:an hem till Norrköping, och vi hittade ett par loppisar utmed vägen förstås, så det blev ju lite inhandlat där också.
    Är jättetrött men känner mig så glad och rik över att få ha träffat så många blogg-tjejer.
    Ha det så bra!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  23. Å vad härligt ni har haft det! Å vilka fantastiska bilder! Kram

    SvaraRadera
  24. Tack Lotten, för en så trevlig förmiddag och ett underbart initiativ. Stora kramen Anna

    SvaraRadera
  25. Jätte Tack till dig Lotten som fixat och donat inför denna dagen. Jätteglad blev jag för halsbandet :-))Suss nu så gott..kram kat

    SvaraRadera
  26. Åh det låter som ni har haft en alldeles underbar dag!!!!!!!! Så kul att få träffa alla och i denna vackra miljö. Hihi, ser dig framför mig när du står och beundrar både zinkväggen och rosten, har ju varit med förut!!!!!!


    Ha det allra bäst min goa Lotten!

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  27. Congratulations on your nice prize! This plantshop is faboulous...many wonderful flowers and accessorizes! I'd like to visit it!
    Have a nice week!
    Hugs
    vale

    SvaraRadera
  28. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  29. Jag har legat på knä en halvtimme och tänkt på dig.

    Vad nu, har Rana äntligen tagit klivet över och blivit pippilurig på riktigt? Nej nej, hon har bara legat framstupa och plockat och ryckt och klappat LAMMÖRON och samtidigt lyssnat på en vanvettig KOLTRAST i trädgården.

    Jag har tänkt på dig och har samtidigt formulerat denna långa fråga åt dig:

    Ska vi ses på tisdag?Haha, ursäkta, jag ville bara vara lite konkret. Vi har ju gått om varann ett år nu; har vi inte? Vill du träffa mig snart (annan dag än tisdag går också bra)?

    Tusen kramar, Rana

    SvaraRadera
  30. Hej, jag hittade dig genom Anna, Engelska villan. Vilken härlig träff ni haft. Vad roligt att få komma till Ulriksdal. Dit skulle jag vilja komma. Vi ska ha en liten bloggträff snart i vår lilla stad. Det ska bli kul.
    Ha det bra och dröm sött om en underbar dag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  31. Å, jag kan tänka mig att ni haft en fantastisk dag!!!
    Jag hade gärna varit med!!
    kram på dig!!

    SvaraRadera
  32. Tusen tack Lotten! Det var en jättehärlig dag idag. Många roliga möten och nya bekantskaper för mig! Jag är jätteglad att jag kom med!!
    Du är verkligen en varm och öppen person!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  33. Tack för allt du ordnat med idag. Vilken toppendag det var!!
    Vi höres.
    Kraaaam

    SvaraRadera
  34. Vad roligt att er dag blev lyckad.
    Jag hoppas verkligen att jag någon gång i framtiden har möjlighet att vara med på en bloggträff.....verkar ju hur kul som helst.
    Kramar och tack för att du visade så vackra bilder från er dag.
    //Carina

    SvaraRadera
  35. Ohh så mycket fint ni har tittat på

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  36. Å sånn en kjekk dag du har hatt.

    Klart du må ha kompost til hagen. Det er hagens mage:)

    Ha en herlig dag
    klem

    SvaraRadera
  37. Lotten!! Du underbara.
    Ja denna dag kommer att gömmas i minnet, hjälp vad roligt och jag önskar jag hade kunnat stanna ännu längre...
    En helt fantastisk dag.
    TACK!!!
    och
    KRAAAAAM!!!
    /en som har en lite poetisk blogg, eller lite konstnärlig kanske? :-)

    SvaraRadera
  38. Tack Lotten för en härlig dag! Det gav inspiration på många plan både åt trädgårdsdrömmar och bloggtankar!

    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  39. Hej gulliga,
    vad jag förstår att ni hade det mysigt och berikande på alla sätt. Kan nästan inte tänka mig hur det skulle vara att träffa så många bloggisar som är likasinnade, underbart.
    Klart värdinnan Lotten ska ha presenter, som du grejat och stått i för denna dag så att alla ska njuta.¨
    Ha en underbar "vanlig" måndag kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  40. Så underbart ni måste ha haft det!
    Vi får ju se till att anordna en bloggträff i Skåne.
    Vilket fint halsband!
    Ha en go vecka!
    Kram, Jill

    SvaraRadera
  41. Lotten (och alla ni som var här): Tack för en supermysig dag! Och min strategi gick hem; nu vet kollegorna vad blogg + bloggare är ;)

    Hoppas vi får göra om det snart igen! Tack igen Lotten för en supertrevlig morgon!

    /AnnaKarin från Slottsträdgården Ulriksdal

    SvaraRadera
  42. Vilken härlig bloggträff ni verkar ha haft!där skulle man ha varit med,det får bli nästa gång,du är ju fenomenal på att ordna dessa träffar.
    Kram Marlene

    SvaraRadera
  43. TACK goa Lotten för att du fixade en så lyckat bloggträff igår!!! Så kul att träffa alla bloggerskor! Jag måste bara komma upp till dig snart så vi får sitta och surra på Lotten/Tina vis...:-) Kram på dig

    SvaraRadera
  44. Verkar som om ni fick en kanonfin dag !! Skulle så gärna velat vara med ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  45. Vilken härlig dag!
    Fick massvis med inspiration av bilderna från Ulriksdal, nu måste jag köpa ett rostigt ägg annars blir jag galen. Suck, jaja, är man maximalist så är man...
    KRAM:
    Annette

    SvaraRadera
  46. Hallå där Lotten1


    åååå nu önskar man ju inte precis mindre att man varit med...vilken dag!
    Vilka ljuvligt vackra bilder du visar...får nog försöka ta mig dit nån gång i sommar...

    Ha ne härlig dag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  47. Hej kära Lotten!

    Vilken härlig dag ,och vad många glad vi var!
    Tusen tack för att du ordnande allt!

    Ha en skön vecka!

    Många kramar

    Karin

    SvaraRadera
  48. Hej vännen,

    Gläds så med dig att träffen blev så lyckad.
    Härligt!
    Har precis besökt tjejen vars smycke du lottat ut.
    Underbara!!!!!

    hela tiden hittar man nya blogg sidor som man blir förälskad i.

    Än en gång den varmaste kramen och hälsningen, är så glad för din skull att universum var med er alla igår.

    Härligt!

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  49. Halloj Loten! Tack för igår - det var verkligen supertrevligt!

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  50. hej gosate Lotten!
    Du är väl en pärla som fixade så fint med bloggträffen.. du är nog född till sånt hihi
    underbar dag var det som jag oxå kommer att spara i mitt hjärta precsi som du...

    STOR KRAM
    A-C

    SvaraRadera
  51. Hej Lotten, vilken dag ni har haft!! Och Bosse verkar ha fått er på bättre tankar: )

    Du har det så vackert hemma och jag har minsann läst om din gästfrihet i andra bloggar, du är fantastisk!! Mari.

    SvaraRadera
  52. Hi Lotten,
    Not sure if I understood it all but I know I understood the " don't use chemical fertilizers" Yes it's a very good idea to get away from using petroleum based fertilizers and use only organic and not because it's popular now but because it's better for the plants and your soil...Ok enough preaching....have a great day...really enjoy your blog!!!

    SvaraRadera
  53. Verkar som ni haft en underbar dag å Ulriksdal
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg