menuett är nu...

...lätt som en plätt!
hallå ni härliga!
kommer just in från en helt spontan pizzakväll med grannarna, det började med att vi började klippa gemensamt gräs och slutade med att alla familjer satt på varsin picknick filt och åt pizza, hur härligt som helst!
har haft en gooooo loppiloppdag, hihi! det blev så att det blev jag med dotter som åkte...mina bästa fynd är de stora kompositörerna som nu får trona längst uppe på tallrikshyllan!


hittade en del mer, det visar jag en annan dag, nu väntar tv kväll med familjen!
varmkram loppilopplotten

Kommentarer

  1. Hej Lotten,

    En så vacker koposition du har med kompositörer på! Jättefint...du är sdå duktig på att få till det. Själv tycker jag det är svårt att hitta den rätta känslan och i stället känns det lätt stökig! Kanske inte min starka sida.
    Trevlig Tv-kväll!
    kram Marina

    SvaraRadera
  2. These busts are lovely. They look so great on your beautiful shelf. It sounds like a wonderful time, eating pizza with the neighbors. That's what life is all about. Have a wonderful weekend!
    June

    SvaraRadera
  3. Så fin hylle du har! hVITT ER VAKKERT!!!

    SvaraRadera
  4. SÅ fina byster...me like!

    : )

    Ha en fortsatt fin helg!

    KRAM, jenny

    SvaraRadera
  5. Grattis till fynden! De var ju jättefina!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  6. VIOLAN som tittar in..är i vattenhålet och tar en titt in på bloggen då och då så klart...vilket kap vännen utav de fyras gäng, har äntligen blivit klar med glasrummet och fixat till ogräset bland alla blommorna och börjat med växthuset...känner mig riktigt duktig idag och underbart när ordningen återställer sig igen..har ju levt med penseln sista månaden..hoppas ni har en skön kväll efter den spontana och trevliga samvaron, massor av kramar, VIOLAN

    SvaraRadera
  7. Oj vilka kompositörer:) Blir roligt att se dina övriga fynd! Hoppas ni hade en fortsatt trevlig kväll!
    /Lina

    SvaraRadera
  8. Vilke härliga fynd! Vad härligt med goda grannar, och när det blir så spontant! Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Vilka fina byster, dom passade superbra där. Vilken trevlig avslutning på gräsklippet.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Hej goa Lotten!

    Men guuu vad mysigt det lät med spontan pizzapicknick med grannarna!!!

    Hihi underbara loppisfynd, de ser så snygga ut där på hyllan!

    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  11. Hallå hjärtat!

    Kikar bara in snabbis och önskar dig en fortsatt fin helg. Har inte tid att sitta vid datorn, knappt att sova... vill vara ute jämt...
    Tack för att du tänkte på mig på bloggträffen det värmde :)

    Puss på dig

    Viveka

    SvaraRadera
  12. Ps... glömde säga vilka snygga grabbar du hittat idag...Ds

    SvaraRadera
  13. For et fantastisk bilde, vakkert skap og tallerkenhylle. Jeg likte rett og slett ALT! Tallerkenene med svarte roser, bildene, detaljene og de vakre bystene av komponistene toppet det hele. Du har så utrolig god smak :)

    Hilsen fra en fast leser og begeistret Stine

    SvaraRadera
  14. Vilka stiliga herrar som fick följa med dig hem!

    Picknick med pizza lät helt okej, för mej!

    Vi har haft regn, dimma och några futtiga + grader :-(

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  15. Å, vilken dag du haft!!
    Fina loppisfynd du gjort!!
    Jag har faktiskt också varit uppåt Värmland och hittade en loppis/antikaffär...inga fyndpriser kanske ...men ett par fynd blev det ändå...och så träffade jag en bloggare från Värmeland, så trevligt så!!
    ha en fin morgondag Lotten!!
    kraam

    SvaraRadera
  16. ...vackert Lotten...!

    klem magny

    SvaraRadera
  17. Men Lotten, vilka underbara byster av underbara kompositörer! Ett superfynd! Och om jag inte minns fel så har du också ett ljuvligt gammalt piano där dom skulle passa som handen i handsken!
    Men dom klär i din tallrikshylla också!
    Kramis Cilla

    SvaraRadera
  18. Tack du rara för dina stödjande ord!
    Vilken mysig dag du haft, sådana spontana grejer brukar vara de trevligaste.
    Fina gubbar du fick med dig hem från loppisen! Pryder sin plats perfekt bland alla andra underbara saker.
    Forstatt skön helg!
    Må så gott!
    kraam vännen!
    nina

    SvaraRadera
  19. Lilla loppan tror jag vi får börja kalla dig......

    Visst är det härligt när det blir vår helt plötsligt får man en helt annan kontakt med grannarna.....

    Lovely pizza i gröngräset :)

    Jag loppade lite idag, var på något vis inte riktigt på humör. Men attans vad jag har målat och sedan har det snickrats sänggavel här, nu tänker jag bara

    SOVRUM!!!!!

    Mr B är av någon anledning mycket glad för det, äntligen vårt lilla rum tycker han, min goa gubbe!!!

    Mina favvisar på tallrikshyllan ser jag. Dessa har man gjort många pianoläxor till....

    Aaa du fattar va ? :)

    Nää nu måste jag sova, i morgon måla och rensa ogräs

    Pok
    Lena

    SvaraRadera
  20. Vakre bilder, som alltid! :)
    Jeg fikk naboens gress til min kompost i dag, fordi vi får ikke gress selv med vår bioklipper.
    Det begynner å bli vakkert ute nå. Elsker når hostaene (funkior) åpner bladene sine....

    Ønsker deg en flott søndag!

    SvaraRadera
  21. Hej Lotten
    Kompositörerna e ståtliga där dom står. Helt underbara.

    Ha en bra söndag.
    Kram tezz

    SvaraRadera
  22. Beautiful busts you have!!! They're very nice! How many you have??? Nice collections!
    A sunny Sunday for you!
    Vale

    SvaraRadera
  23. Virkelig vakkert Lotten...

    Og så hyggelig å ha pizza picknik med naboen... Kjekt med slike spontane gjøremål.. Nyt søndagen

    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  24. Hallå där!
    Oj vilka fina herrar du bjudit hem...;)
    Kikar in för att få lite trädgårdsinspiration...
    Här skiner solen o idag är det vindstilla så nu ääääntligen kan man kanske få lite gjort.
    (I går var det näst intill storm)
    Mysigt med spontant mgänge så där...det är då det brukar bli som allra trevligast.
    Ha en härlig söndag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  25. de va som gjorda för den hyllan, passade bra där!
    Hoppas du får en bra söndag! Camilla.

    SvaraRadera
  26. Hej !
    Det låter så mysigt med picknick-pizza ! Var åker du på loppis någonstans ? Jag vill också !! Men du röjer kanske inte dina hemliga ställen ?? :)
    Glömde att säja att det ser fint, underbart och vackert ut.

    Kram

    SvaraRadera
  27. Hejsan Loppilopplotten! :o)
    Så härligt med en sån grannsämja, först gemensamt arbete och sedan mat och umgänge...precis som det ska vara! :o)
    Ha en fortsatt härlig helg,
    Lydia

    SvaraRadera
  28. Där hade du tur som fick tag i 4 så tjusiga herrar. Jag gillar också alla vita figuriner, har en av Mozart. Dom passade så bra i hyllan.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  29. Hej!

    Åh så vacker bild och dina "gubbar" är så fina...och din header bild är ju bara så VACKER!

    Vet inte om jag frågat dig tidigare,,,,vad har du för kamera dina bilder blir ju så vackra....

    (Jodå jag vet att det beror mestandels på fotografen o stylisten.....alltså DU....)

    HA´en skön söndag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  30. Låter som en toppendag!
    Hoppas att du får en minst lika bra vecka!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  31. Heeej underbara bästa lotten!!!
    Hur har du det?
    Ser verkligen jättefint ut med herrarna på hyllan =)
    Önskar jag var lika duktig på att ställa iordning läckert som du.
    Stora varma kramar Fia

    SvaraRadera
  32. Vilken fin tallrikshylla med fina detaljer, gillar dina fynd.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  33. Vilka fina bilder... och otroligt vackra fat! :-)

    SvaraRadera
  34. Det låter verkligen super trevlig... Och bysterna är verkligen så himlans fina...

    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  35. Men vilka snygga gubbar du hittade :) De passar så bra där med. Kanske vi kan ta en kopp i solan en vacker dag om du får tid.Kram Katta

    SvaraRadera
  36. Så vakre de er, tenker du er fornøyd med det kjøpet... Ha en fin kveld. Klem Kristin

    SvaraRadera
  37. Det är så himla inspirerande att kolla in hos dig! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg