loppilotten...

...is calling...again!



hillooo!
ojojojojoj vad det värker i kroppen, har hållt på som en besatt i trädgårn...det är ju så roligt så jag känner inget förrän jag satt mig, ajajaj...

nåt som inte gjorde ont var min loppisrunda i går, hihi!

en sån här väska har jag velat ha sååå länge, en riktig 70-talare,
heeeeeeeeelt i min bomhemstil...den och träskor,
jaja jag tycker det är fint ja!
och så låg den där och kostade hela 30 spänn,
kan ju berätta att leendet som infann sig då var fånigt!!!

en liten lykta fick också följa med hem, härligt kitchig!
kära ni, ta hand om er och
suuuuuuuuuuper tack för att ni stannar upp och skriver en rad,
ni ska veta att jag blir sååå varm i hela mig!

jag tassar mer än jag skriver får bara inte till det nu...
storvarmkram lotten

Kommentarer

  1. Fina saker du fyndat, härlig känsla det där, när man hittar nåt man verkligen vill ha och upptäcker att det är tokbilligt.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  2. Hej härliga du!

    Nej, det är tur att det inte gör ont att gå på loppis! *hihi*

    Väskan var mysig!

    Jag trippar runt i tofflor med rosetter och de är ju kanonsköna!!!
    Bästa skon jag köpt på länge!

    Kristallkronan var så fin och hela rummet andas sån känsla...förstår att du gillar det MASSOR!

    Njut av din trädgård!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  3. Superduperfynd!
    Här har du en till som klapprar runt i träskor, perfekta skor och såå mycket finare än foppatofflor!
    Ta och luta dej tillbaka i din ljuvliga dagbädd och vila dina ömma muskler o njuuut av ert vackra rum!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Hej goa goa vän,
    tänk att man blir så glad över fynden man gör även om det är femtio fynd i veckan så blir man lika glad.
    Känner att igen den väskan och jag har för mig att den var väldans dyr på det glada 70 talet 30 kr guuu vad billigt alltså och vad fin den är, nästan gratis ju men det är det som oxå är charmen med loppis.
    Dina bilder njuter jag alltid över att titta på.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Svejsan! Visst är det en underbar tid nu - man bara gräver och gräver och ser massor med saker som man helst vill göra direkt! Och så måste man äta uppi allt oxå! Tur att man kan åka iväg på loppis och strosa. Vackra bilder visar du oss! Ha det bra önskar fru Ekeby!

    SvaraRadera
  6. Så kul veske! Bildene dine er vakre! Det er alltid gøy å finne noe man lenge har ønsket seg! Særlig når det er til bra pris...
    Hilde

    SvaraRadera
  7. Kan bara hålla med, man gräver och glömmer bort både rum och tid... framåt kvällen när man landar i soffan känns det i hela kroppen.

    En tur till Zetas kommande fredag kanske?
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Hej godingen.
    Den där väskan stog det verkligen Lotten på tycker jag :-).

    Det låter med andra ord som att du hade en härlig loppisvända..och inte behövde du pruta heller,, hehehe.

    Igår var jag och familjen också på loppis, var ju tvungen att stanna till då vi åkte förbi ;-).
    Vi var nämligen och tittade på ett av det vackraste hus jag någonsin sett, åhhhh Lotten om du kunnat vara med....du skulle ha blivit tokig :-).

    ha det bäst vännen min.
    Kraam
    melinda

    SvaraRadera
  9. sååå fint her hos deg ! for en flott blogg og fine bilder !

    Fin uke ønskes deg !
    Klem, Nostalgia

    SvaraRadera
  10. Hej igen Lotten!
    Tack för titten hos mig.
    Vilka romantiska bilder du visar från ert hem.
    Gillar också väskan hade en liknande förr, undrar var den är nu...Hade ofta träskor när jag var tonåring, nu har jag ett par blommiga i trädgården.
    Kram på dig
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Ohhh Lotten..vilka fina fynd..en sån väska skulle jag också vilja ha, träskorna har jag ju redan ;)
    Och vilken fin lampa..ditt uterum kan man aldrig se sig mätt på..
    Vet du, jag visar också en väska idag..
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  12. Åhh, den väskan går inte av för hackor. Nej, det gör inte ont alls att gå på loppis:-)
    Träskor vågar jag inte gå i längre. Bryter väl av mig varenda led då.
    Så då blir det bara till att sopa upp alla leder som ligger som plockepinn:-D
    Kram

    SvaraRadera
  13. Känner igen det där med ont i kroppen efter en dag ute i trädgården , men kul är det

    SvaraRadera
  14. Lotten!
    Du e så go´, jag blir så glad när jag läser dina inlägg!
    Vilka fynd du har gjort, igen!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Du visar så otroligt fina bilder och jag blir sååå inspirerad! Väskan var superfin, känner igen det där loppisflinet, man känner sig lite töntig då men känslan är ju sååå härlig! Ta hand om dig. Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Gissar att vi är ungefär lika gamla så då kommer du säkert ihåg julkalendern med familjen med julgranar som hade en dotter som kalldes lopp-Loella? Hon och jag är ganska lika.

    Och en sån väska köpte syrran och jag till mamma för sisådär tjugo år sen på Knulp i Gamla Stan, den är lika fin fortfrande och visst är det kraftiga 60-talsvibbar över den!

    Största kramen/Lena

    SvaraRadera
  17. #0:- menar du för lampan eller vad det är. Skitsnygg, har svaget för dessa. Kram

    SvaraRadera
  18. Fina bilderdu visar. Min svägerska i Engelska Villan har pratat så mycket om dun fina blogg så nu hittade jag hit. Är det ok om jag lägger till dig i min blogglista?
    Kramen
    Åsa

    SvaraRadera
  19. Vilka fynd du gjort!!Som någon annan skrev, det är tur att det inte gör ont att gå på loppis =)
    Man har sina upp och nedgångar, hoppas du sätter dig ned och njuter ibland. Enligt bilderna och repotaget i tidningen så är erat hem helt underbart!!! Vill ha vill ha =)!!!!
    Jo jag börjar nu på fredag eftermiddag, ska bli sååååå roligt.
    Få tillbaka sin vardag igen, inte gå runt och bara gnälla ( som jag bitvis har gjort här hemma).
    Nu blir det storstädning här, jippi!! =)
    Många enormt stora kramar Fia

    SvaraRadera
  20. Ja vilken härlig känsla när man hittar det där man önskat sig till en billig peng...;-) Fina bilder du visar som vanligt vännen!!! Kram Tina

    SvaraRadera
  21. Hej gumman,

    Härliga fynd som passar Dig som hand i hanske.

    Förstår att det är trädgården som får all din dyrbara tid.....
    Längtar eftar att ta en fika där i sommar.

    Njut och må gott i veckan, den skall ju bjuda på sol.

    Själv rensar jag så mycket jag kan inför min loppis.
    Hoppas att jag skall få in en slant som jag kan spendera på fynd på resan.

    Önskar Dig allt bäst!

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  22. Hej min gulleplutt...
    ...blir nostalgisk när jag ser din väska. träskor på sommaren och näbbstövlar på vintern. Riktigt 70-tal.
    Vackert som vanligt hemma hos dig. skulle gäääääärna kommit över och surrat en stund om du nära mig. Tack för dina värmande ord hos mig. Behövde de verkligen. Har legat lågt med bloggandet eftersom jag bara blev deppad när jag själv inte kunde göra nåt vettigt. Bara vara andra till last.Alltid hände det nåt kul för bloggarna. Det växte och knakade i trädgårdar,folk som plockade fram vår och sommar grejer, loppisfynd överallt. Sen när alla pratade om bloggträffar föll jag...men nu är jag uppe igen:D Jaa, nu har jag istället inte TID att sitta vid datorn..haha. Ute från det dagas tills det blir kväll. Innatt fick jag lida för det. En h- vetes smärta och svullnad i foten. Trodde jag skulle bli galen. Ringde ortopeden i morse för att rådfråga. De sa att jag överansträngt foten. Typiskt mig...så nu måste kryckorna fram igen emellanåt för att avlasta. Suck...
    Älskar dina inlägg iallafall hjärtat. Du är en av mina goaste bloggvänner. Fast vi aldrig träffats IRL.
    Hur har du det själv? Leker livet?

    Puss på dig och mys i solen

    Kramar Viveka

    SvaraRadera
  23. Efter en hel dag i trädgården så får man känna detta i hela kroppen och i muskler man tidigare inte visste fanns...

    Vilka underbara fynd...
    Väskan var bara så snygg och ljuslycktan så fin...

    Ta det lungt med kroppen idag...
    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  24. Hej!

    Åhh, så mycket vackra bilder du alltid visar!
    Jätte vackra....
    och vilka fynd du gjort :)

    Ha en underbar vecka.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  25. Hallå där!

    Min kropp värker också efter helgens utejobb....det värsta eller kanske det bästa är ju att det finns såååååå mycket kvar att man inte riktigt vet i vilken ände man ska börja.
    Jag tyckte loppisfynden var fina bägge två....fnissar åt träskor och den där väskan...hihi...då är du ju riktigt loppisutrustad...
    ha en go kväll!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  26. Hej,

    äntligen har jag sett och läst reporataget från Allt i hemmet.
    Det var ett jättefint reportage om både vackra människor och ett vackert hem.

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  27. Hej Lotten!
    Vilket fynd, väskan alltså!!! Kan se den med dig :)
    Hoppas du är mjuk och oöm snart igen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  28. EN sådan väska har funnits i min ägo tillsammans med palestinasjalen och näbbstövlarna och så ett vildvuxet hår som växte ända ner till midjan, förstår du...kan du tänka dig...fniss...underbara bilder, ska plocka fram attiraljerna som är sparade för nu ska jag ut coh demonsterea den 25/5 mot alla nedskärningar inom skolan...takterna sitter kvar alltså, kramen

    SvaraRadera
  29. Veldig fine bilder og så fine farger i dem!
    Hilsen L-jo

    SvaraRadera
  30. Oooo!
    Lät som en snygg kombination med väskan och träskor!!

    På lördag ska jag äntligen ge mig i väg på loppis.
    Men bara´lite smygandes sådär,jag håller ju egentligen på att rensa ut=))

    Stor kram Hannis

    SvaraRadera
  31. Nydelig, nydelig og mye nydelig hos deg...Klem Hanna

    SvaraRadera
  32. Åh vilken fin väska du fyndat, ja det gäller och ha örn-koll på Loppis. Du tror väl jag är lite tokig, men i mattans mönster ( på närbilden) så ser man Kalle Anka.
    Fast det är väl en blomma..fniss.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  33. Hejsan!

    Det är till att hitta det man söker...vad kul!!!!

    Och underbara foton som alltid...
    Får nog börja spara tille en kamera nu....en Nikon kanske det får bli......

    HA´en bra vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  34. Väskor verkar vara rätt just nu. Du skriver om det, Anette på bloggen Lantlif gör det också och jag har fyndat två väskor på second-hand idag !!

    Dina bilder får mig att drömma....

    Kram

    SvaraRadera
  35. åh vad vackra bilder lotten!! ser ju helt fantastiskt ut med den sängen och alla dina fina detaljer. gillar väskan skarpt också. visst är det roligt att fynda på loppis?! nu känns det som om det var jättelänge jag var iväg... ett par tre veckor har gått i alla fall. nu suger det i loppistarmen känner jag. särskilt som jag läser om alla fina fynd ;)

    kram jenny

    SvaraRadera
  36. Heeej!

    Visst är det underbart i trädgården?! Känner sååå igen det du skriver om hur det känns först EFTERÅT! :)

    Väskan är dö-cool, vill också ha... Min mamma hade en , undrar om den finns kvar... Hmmm...

    Jag har kollat in dig på ulriksdals blogg, så kul att få ett riktigt ansikte på dig!!! :)

    Sköt nu om dig, och tassa på du. Vet hur det är.

    Kraaam Hanna

    SvaraRadera
  37. Oj, oj...så fina saker...du är ju så duktig...ta hand om dig!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  38. Hej Lotten! Ja men visst vill man vara ute så mycket det bara går nu när det är så ljust och härligt på kvällarna! =) Fina fynd du gjort, kanske kan anta min utmaning som jag startat.. hihi..
    Hoppas helgen varit bra!!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  39. Hihi....extrarum....nix det är bara verandan....extra rummet...det är på andra sidan när man går runt huset....ett stoort öppet däck och ett under tak som ska glasas in så småning om...
    Har en hög gamla fönster i ladan som ska göras i ordning dit....vill had et lite i stil med ditt....dagbädd, matplats och en massa mys....men det är som sagt 1000 andra saker att göra först...
    Men tack för ditt glada utrop...hihi....blir sååå glad..
    ....hmmm...lite extra rum är det förstås....älskar ju att hålla till där på mornarna....
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  40. Hej vännen,
    Ja det där är en riktig Lotten-väska. Skitsnygg!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  41. Underbara bilder och så mycket fint jag ser överallt i dina bilder, finfina fynd du gjort. Väskan var ju en riktig skatt...visst är det ren och skär lycka inombords när man fyndar..och nästan gratis dessutom... Tack goa du för dina rara ord, jag blir så glad och rörd, varm ända in i hjärteroten :-) Kramkram Paula

    SvaraRadera
  42. Det tipset tackar jag för! Är ledig i morgon så då får vi åka dit och hoppas att de har kvar något åt mig.
    Är dyngförkyld så jag går här och tittar på alla saker jag vill göra men inte orkar, man vill verkligen ut i trådgården och fara runt som en liten mullvad den här tiden. Men just nu är det fullt sjå att åka till H&M...

    Vilka fina fynd du gjort, vi har en loppis här som jag vill besöka men de har bara öppet onsdagar och lördagar och imorgon har Ida namnsdag och på lördag jobbar jag. Typiskt.

    Hoppas solen skiner i Stockholm! Om några veckor kommer jag ner på besök i storstaden, Springsteen och en massa sol och värme, hoppas jag det blir då.

    Massor av kramar
    Anna

    SvaraRadera
  43. Hej Lotten!
    Vilken underbar väska! Jag har också mani på dessa läderväskor. Bara älskar dom. Speciellt dom gamla...
    Ha det så bra!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  44. Ja nu är det ont både här och där... Man använder så mycket muskler som varit i vila ett tag nu...
    Vilka underbara bilder Lotten! Som alltid!
    Men loppis kan man alltid gå på, av någon underlig anledning...hihi
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  45. Å så vackert! Som taget direkt ur finaste inredningsmagasinet..
    Ha en bra dag!
    Hälsn Kerstin

    SvaraRadera
  46. Här är en till som mest tassar omkring just nu, jag hinner ingenting, vet inte vart dagarna tar vägen riktigt!
    Underbara fynd du har gjort Lotten, väskan är bara såååå DU!
    Ljuvliga bilder, jösses så vackert du har det hemma!

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  47. Vilka fynd och bilder du visar! Verkar som de flesta är ute i sina trädgårdar och gräver nu. Själv har jag idag fått 3 jordhögar att sprida för att kunna så nytt gräs. Så nog finns det jobb i trädgården.
    Ha en bra vecka!

    Kram Ingis

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg