lite här och där...

...denna ljuva ljusa tid!

en liten dörr ligger på ett väldigt gammalt underede,

här står min egengjorda lammöronslampa inspirerad av tage andersen.

pianot ändras det ofta på, just nu är det lammöronsskapelser och det vackra kvinnohuvudet, vera, som har samma gröna ton.
jag älskar hundkex, det är ju sååå vackert och skirt!

på vardagsrumsbordet står det knoppade äppelkvistar i en gammal äggskalsfärgad kanna som jag få vila ögonen på när jag väl kommer in...

kära ni...

jag har så svårt att gå in på kvällarna, denna ljusa tid är så magisk!
tankarna blir liksom lite bättre när man får sitta en stund och bara suga in ljusets kraft...
och nu ska jag tassa in till er och få många ljusa ögonblick, ni min goa ljushuvuden!

ta väl hand om er !

storkram lotten

Kommentarer

  1. Hej, först idag!!! Hur är läget?? Jag jobbar på för fullt. Tyvärr blev min kollega upsagd för någon vecka sedan. Tomt, så tomt. Och så mycket att göra..... Vill se din trädgård! När? Behöver dessutom dina råd i min??? Kan jag ta med en trädgårsväninna?
    kram Fredrika

    SvaraRadera
  2. Men du...vilka bilder du bjuder på vännen...LOVELY!!!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder du bjuder på.Helt underbara.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar dina lammöronsskapelser. Här hemma har vi lammöron på tre ställen, barnen älskar dem och varje gång vi är ute på någon planthandel så vill barnen plocka med sig någon tuva hem. :-)

    Däremot tror jag inte att jag skulle ha hjärta att skapa något så fint av dem, men jag njuter av dina vackra skapelser istället...hihi...

    Kram Bea

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och visst är det sköna kvällar. Själv har jag joggat ikväll och det är avkopplande. Har nyligen köpt lammöronplantor, har aldrig haft det förut. Få se om det blir några skapelser.

    Kram ingis

    SvaraRadera
  6. Härligt med äppelblommor.
    Visst är det underbart med ljuset, man blir helt lurad av hur mycket klockan är när man äntligen kommer in på kvällen. Se något på TV är bara att glömma för det har passerat sedan länge. När jag skriver detta är kl.22.15 och det är fortfarande ljust ute. Inte undra på att man nästan kan se hur allt växer när det är så många ljustimmar för växterna här uppe i norr. Ändå räknas detta till södra norrland...

    SvaraRadera
  7. Jeg ble forelsket i bystene dine i "menuett är nu...lätt som en plätt"-blogginnlegget, og tror du ikke jeg fant en hvit byste av en komponist på Fretex i dag? Ble så glad! Er inne på bloggen din flere ganger daglig, og det er alltid noe nytt å se på og la seg bli inspirert av. Flotte bilder. Du har et vakkert hjem!

    Klem fra Stine :)

    SvaraRadera
  8. Ja man vill bara vara ute hela tiden!!!
    Fina bilder du visar!

    Ha det bra kram Camilla.

    SvaraRadera
  9. Very nice lamp and very nice arrangement on your piano!!! Apple tree flowers are a beauty! I cannot find them here..it's a pity!
    Have a relaxing and sunny week end and thanks for sharing all these marvellous photos!
    Warm greetings
    Vale

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder, gillade texten ovanför pianot, du har så vackert omkring dig, tack för inspirationen du sprider.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Så fint på ditt piano.Har oxå ett svart åbäke, men lyckas inte riktigt styla på det, har du fler tips?
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera
  12. Vad synd att vi missade varandra! Åkte också dit för tidningen!!! Har du varit på pellargonkväll också?
    /Fredrika

    SvaraRadera
  13. Åh de där äppelblommorna är så fina. Gillar ditt piano, inte för att jag spelar eller så men det är så dekorativt. Kram på dej ditt ljushuvud :)

    SvaraRadera
  14. Nu har vi ljust dygnet runt i Norrland. Gissa om det är svårt att ha en dygnsrytm?! Klockan kan vara 02.00 och man tror att den är 23.00 om man fastnat i någon rolig syssla. Härlig känsla när man är ledig men om man ska jobba dagen efter så är det värre...
    Tack för att du är du Lotten, du gör mej glad!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  15. Fina bilder! Man nästan kan känna hur äppelblommorna doftar!
    Och fågel sången …..letade men såg ej pippin(buren såg tom ut):-)
    Fia

    SvaraRadera
  16. Goafton sköna Lotten!
    Vad härliga bilder här inne... jag är så glad i mina lammöron också, barnen gillar dem med, men jag har inte testat några skapelser än - håller de bra att torka alltså? Bäst att fråga experten, hihi!

    Man är ju ingen florist direkt.
    Nu testar jag att göra syrensaft istället, vi får väl se om den blir drickbar!

    Kram och gonatt!
    Susanne

    SvaraRadera
  17. Inrednings Companiet27 maj, 2009 23:52

    Hej Lotten

    Är inne och kikar runt hos dig på dina underbara bilder... och jag blev inte besviken den här gången heller...

    Vad kul det var att träffa dig "live" idag i butiken, det är alltid lika trevligt med en person bakom bloggen

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  18. Vilka fina lammöronskapelser du gör! Klistrar du fast bladen med något särskilt klister? Man kanske provar någon gång
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  19. Heeej Gumman!

    Åh din inspiration från Tage = me like. Jag längtar såå tills nästa vecka när jag ska dit och bara njuta, de får antagligen bära ut mig ur affären *fniss*

    Lite galen är man ju annars vore livet såå grått :)

    I morgon ska jag fota lite loppisfynd, blogga, åka till pojkarna och vara bollplank till min älskade dotter som har kärlekstrubbel, lilla gumman såå stor har hon blivit och såå smärtsamt för lilla mamma när hon inte mår bra....

    Tror hon behöver jobba lite i trädgården, det är terapi det :)

    Bästaste o störstaste kramen
    L

    SvaraRadera
  20. Hej, håller med dej kvällarna är ljuvliga (dagarna oxå). Egentligen skulle man ha semester nu när det är så härligt men snart så.Fina bilder och inspirerande oxå.
    Ha det så bra kram Petra.

    SvaraRadera
  21. Hadn't been by in awhile...but needed my Lotten fix. Ahhh you satisfied me as usual and some. Your lamp is so clever. All your ideas are always so inspiring!!!

    SvaraRadera
  22. Åh vilka härligt inspererande bilder, tack!
    ha en fin dag!
    /LenaS

    SvaraRadera
  23. När det gäller Lammöron så slår du Tage Andersen! Du hittar på så mycket fint av dessa blad. Härliga bilder som vanligt.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  24. Vad smart med dörren, du är finurlig du. Här har det blåst storm inget mysigt alls att sitta ute i men det blir bättre tills helgen då skall det sittas ute. Kram

    SvaraRadera
  25. Vilka underbara bilder! Äppelblommorna är bara sååå vackra!

    Och din Tage Andersen-inspirerade hörna är jättehärlig, och lammöronen....mmm så härligt!

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  26. Jag älskar också hundkex! För många är de bara ett skräpigt ogräs men jag tycker de är sååå vackra. Blommor i vitt och limegrönt är mina favvosar :)

    Kramelikram på dig!
    /Carina

    SvaraRadera
  27. Vilka härliga bilder du visar. Äppelkvistarna i kannan är helt underbara, synd att de blommar över så fort, när de är så vackra.
    Ha de bra
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  28. Har en utmaning till dej om du har tid och lust, kram Katta

    SvaraRadera
  29. Hej!

    Visst är det svårt att gå in när vädret är som bäst...men tyvärr så öser regnet ner här idag och jag väntar på lite ljusare tider.....

    Men så härligt att kika in för att se dina inspirerande bilder...

    Ha´det så skönt!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  30. Ljuvligt..... så himla fint!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  31. Tjohej!! så roligt att titta in till dig. Guuud så mycket fin fint du visar, tittar snart in igen
    Må gott Hannah

    SvaraRadera
  32. Jag blir alltid så glad då jag kikar in på din sida..../Anna-Pia

    SvaraRadera
  33. Hej!!

    Underbart underbart Lotten!!

    Det är var dina bilder alltid är..så vackra ..

    Vad har du för inställningar på kameran..Tar du med hög iso?

    Ha det så bra..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  34. Lotten.. vad du kan leka med kameran.. helt ljuvligt ju..
    så vackert du har piffat!


    Stor stor kram
    Ann-catrin

    SvaraRadera
  35. Hej lotten!
    Oj - så mycket fint du visar, IGEN!! Måste lämna några små ord till dig o bara tala om hur vackert det är hos dig och hur underbart det är med fågelkvittret.

    Stor kram på dig,
    Malin :)

    SvaraRadera
  36. Visst är det en ljuvlig tid nå med de ljusa kvällarna vi har. Nu får vi hoppas på liiite mera värme oxå. Härliga och fina bilder som vanligt inne hos dig.
    Kramis Mamma C

    SvaraRadera
  37. Men visst är det härligt med ljuset på kvällen! :-) & bilderna är ju lika underbara som vanligt. Kram!

    SvaraRadera
  38. Tack för den gulliga komentaren lotten.

    Älskar att titta in på din sida du har sååå mycket fint, och är så duktig

    kram
    Åsa

    SvaraRadera
  39. Heeej min vän.

    Jag håller fullkomligt med dig om att det känns jobbigt att gå in om kvällarna. Jag som är instängd i butiken hela dagarna bara totalvägrar att gå in när jag kommer hem. Nää, då sätter jag mig på trappen och bara insuper alla dofter och all vacker grönska och blomstring.

    Nu blev jag påmind IGEN om att jag bara måste köpa Lottenlammöron :-).

    Vilken underbar liten dopkrans du gjort, bara älskar förgätmigej!

    Ha en underbar pingsthelg.
    Kika in till mig så får du se hur jag ska spendera pingsten :-).
    Kraaam
    Melinda

    SvaraRadera
  40. Åh du har verkligen ljuv sommarkänsla hemma hos dig Lotten!
    Såå fint.

    Visst är det svårt att gå in på kvällarna...tänk om tiden kunde gå lite långsammare nu så man fick njuta läänge.

    Tack för din rara kommentar, blir så glad när du skriver!

    Ha en skön helg!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  41. Hej gulliga blomster Lotten,
    du har alltid så mycket vackert att man nästan svimmar,
    jag verkligen älskar att titta in till dig och ditt fågelkvitter och se vad du har för dig.
    Ja äntligen kommer det varmt väder och det är tusen saker på gång här hemma känns det som så jag blogg pausar efter mitt senaste inlägg, säker inte en lång paus men ändå.
    Hoppas du får en härlig Pingst och att du får njuta i din fina trädgård.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  42. Vilka skööna bilder! Dina lammöron är såå fina!!! och jag njuter!
    Önskar dig och familjen en skön Pingst och en toppen Morsdag!
    Må så gott vännen!
    kramisar
    nina

    SvaraRadera
  43. Vilka underbara bilder jag sitter bara och njuter!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg