här hämtar jag kraft gratis...

...andra pröjsar multum för sin!

hallå ni goa!

har ni ett ställe där bara axlarna rasar ner?
här är mitt!


ett torp som jag har ihop med mamma och systers familj, en härlig samlingsplats!


förvisso var gräset typ till knäna, men det är härlig gemskap när alla i familjen tom gustav är med och räfsar.
bara några meter bakom är hagen står nyfikna kvigor och mumsar på sin festhög med klipp...
vi glömmer tv och måsten och uppdateringar och mejl och hela verkligheten och bara är...
när jag infunnit mitt lugn då skriar min inre röst!!!!
buketter, allt runtom mig blir potensial...


gräs, daggkåpa, körsbärsblom, rönnknoppar och härligt knoppande syréner
mmm då mår jag nog som bäst!


på en gammal missionhus bänk...

i närheten av vårt torp finns en kursgård, i helgen tror jag dom anordnade typ en kurs i "stannauppochnjutaooooooom" !!!
de gick låååååååångsamma promenader, stannade upp och andades,
människor som nån måste säga till att nu ska ni stanna upp!!!
och det tar det betalt för!!!
säkert helt underbart men jag kan tänka mig att man får betala rätt mycket för att ta det lungt övningar i grupp,
typ ta en lååååååååååångpromenad på 10 h och sen får ni en kopp buljong och har tysta leken...
nääääää pröva min gratisnjutarmetod i stället !!!
och det luktar säkerligen goare i hemmet med denna än en helg med mungbönor, haha!

ojojoj denna tröja är bara bäst, min "måbratröja"!!!
visar här er en bukett med ogräs, ax och nästa utslagna hundkex,
bra mycket finare än den där kvasten för massor av pengar...
blommor i dikena är vackra, stanna och se efter!

kära ni, se er omkring och plocka in blommor,
arrangera små buketter och sätt runtomkring er i ert hem...
så åker axlarna neeeeeeeer!

varmkram lotten

pssssssst...vill återigen säga att ni glädjer mig otroligt med härliga hälsningar,
men vill att ni ska känna att ni kan ströva omkring heeeeelt kravlöst här...
jag strövar hejvilt och njuter sååå hos er,

tack för att ni bjuder så på så härliga inlägg och ljuvlig inspiration!
over and out...

Kommentarer

  1. Oh your family cottage is fantastic and so many marvellous flowers!!! Lucky you!!!
    Enjoy it and have a nice Sunday!
    Warm hugs
    Vale

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert & mysigt ställe, jag förstår verkligen att du mår bra där och kan hämta kraft och positiv energi..!

    Jättefin bukett du har gjort, visst är vilda växter vackra, mer anspråkslösa och informella på nåt sätt...

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten! Vad härligt med ett sånt ställe att hämta kraft på, fin bukett du gjort. Och ert badrum, ojoj vilken inspiration jag fick nu, har missat en del inlägg, fick något konstigt fel varje gång jag skulle in på din sida så blev jag utkastad, inte bara här hos dig utan ett par andra bloggar också, vete katten vad det var för nåt lustigt, höll på att bli alldeles gaaaleen, hihi men nu idag gick det ju alldeles utmärkt igen....vilken lycka :-)Underbart som sagt med vanilj,päron och rosa i badrummet....skåpet och alla vackra ting du har överallt, blir alldeles pillrig och vill ha allt...hihi Ha en finfin helg goa du. Kram Paula

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka Lotten! att ha ett sådant härligt ställe att landa på ibland! Så svenskt och härligt det ser ut.....finns det något bättre än en svensk sommar? tror inte det.

    Buketten ser ju alldeles ljuvlig ut! Det ska vara du till att få till något så vackert av något så vanligt!

    Ha en härlig söndag!
    Kram, Ulrika

    SvaraRadera
  5. Det lät helt underbart! Har idag stannat upp, ja nästan men iaf så har jag känt dofter njuter av ljuset känner mig lycklig och det har jag inte gjort på länge. Strosa om kring i mina rödrutiga stövlar och bara vara. Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt med ett ställe att hämta kraft på. Har ett själv på Gotland, där finns också havet..

    Så fina bilder på ditt badrum. Gillar din nya layout.

    kram Ingis

    SvaraRadera
  7. Det ser ut som ett underbart ställe att hämta kraft på!
    Och så värdefullt att ha förmågan att kunna njuta gratis!!! Det är synd om de som inte kan det så vi får hoppas att kurserna hjälper dom att lära sej hur man gör!
    Nu ska vi frossa i naturens under- växterna!
    Vet du! Jag har lyckats byta teckensnitt!!! Känner mej mycket mer tillfreds nu:-)
    Ha en skön söndag! För mej blir det loppis!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  8. Härligt med ett litet familjeställe så där. =)
    Själv går jag bara en runda i vår trädgård å marker för att samla kraft.
    Jag håller med dej om att små buketter inomhus är balsam för själen.

    Ta det luuuuuuugnt ;o)
    Kram
    Tezz

    SvaraRadera
  9. Vilken lovely liten cottage du har!!!!!!

    Jag saknar verkligen vårt landställe som vi sålde för två år sedan för att tiden bara inte räckte till.

    Jag förstår precis hur du njuter av att plocka sådana härliga buketter, göra små stilében av "ingenting" och naturen.

    Jag bara älskar sådana där må-bra kläder.
    Själv har jag ljuva må-bra byxor *fniss*

    Jag vill ju verkigen dra iväg med dig på loppis och till Anna, men jisses vad dagarna bara flyger iväg just nu.

    Vi får ta en fika och loppisrunda i Stockholm tror jag

    Sakanar dig min goding

    Tusen kramar
    Lena

    SvaraRadera
  10. Hello Lotten,
    I love your sanctuary. I know how it feels to have a place to go to and forget your cares for awhile. Your's looks so sweet and I love the tall green grass.
    Smiles,
    June

    SvaraRadera
  11. Åh vad mysigt, vi har också tillgång till ett underbart torp som mina föräldrar har och gemenskapen som blir där ute mellan barn och barnbarn är så underbar.
    ha en fin söndag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  12. Åh ett sånt härligt torp.Kan tänka mig att du har många härliga stunder där.
    Å visst ska jag också försöka att stanna upp...men först blir det jobb.

    Kram, Marlene

    SvaraRadera
  13. Jag har inte hittat mitt ställe där axlarna faller ner än, med det ska jag !!
    Tack för tipsen ! Jag ska försöka i alla fall även om jag och växter inte kommer helt överens...
    Hoppas att du får en fortsatt trevlig helg !

    Kram

    SvaraRadera
  14. Härligt med ett sådant ställe att hämta nya krafter och bara få va. Visst finns det mycket fint (ogräs för många)att plocka och sätta på bordet. Jag gör det ofta, synd bara att dom inte håller så länge.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt familje-ställe ni har. Förstår att där är du en riktig Mys-Lotten. Fina buketter har du gjort också, och av vilda blommor. Superläckert.
    Njut nu av ditt goa sommarhus
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Pssst.....bara inne o njuter....
    ......;-)
    Kraaaaaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  17. Vilket härligt "kraft"-ställe för dej och din familj. Bra att du påpekar allt det vackra som växer mitt framför fötterna på oss och att man ska stanna till och njuta mitt i allt det härliga.
    När jag skriver detta går min 19-årige son förbi mej med kameraväskan på axeln och säger: "mamma jag går ut en fotosväng och se vad jag kan fånga för naturbilder idag".
    Härligt att han vill göra det och har öga för det vackra som finns.
    Sedan allt det fina man kan göra på datorn med dessa foton är bara bonus.
    Hoppas ni har fyllt lungorna med klorofyll nu så ni klarar er till nästa besök. Kram på dej och de dina.

    SvaraRadera
  18. Vilka underbara buketter du har gjort!
    Det gäller verkligen att se skönheten och möjligheten med allt som finns.
    Det verkar vara ett toppenställe ni har att njuta i.

    Ha en fortsatt trevlig söndag!
    Kram Mari

    SvaraRadera
  19. Hej goa Lotten!

    Vilket ställe..såå mysigt och gratis avslappning! Tänk, som du säger, att folk behöver betala för samma avslappning..Vi har ju allemansrätt, så en lååång promenad på en vacker skogsväg räcker långt...

    Lotten, dina bilder är såå fina..! Älskar den där buketten på den gamla bänken och tycker den bilden från ert badrumsskåp, där halsbandet hänger över kanten är helt underbar!!!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  20. Jag förstår att du trivs i den miljön :-) Alltid bra att ha ett ställe man kan slappna av och få mer energi på. Kram!

    SvaraRadera
  21. så vackert lite hus... forstår godt du henter energi her...
    vackre bilder...

    maiklem, magny

    SvaraRadera
  22. Ljuvligt ställe!

    Jag "lånar" lite fågelkvitter från din blogg här och går sedan genast ut och klipper lite fler syrénkvistar!

    Kram Bea

    SvaraRadera
  23. Oj så mysigt ställe! Måste vara skönt att ha en litet torp att åka till!

    Ha det gott i värmen.
    kram johanna

    SvaraRadera
  24. Hej Lotten.
    Ojjjjjjj vilken häftig bakgrundsbild du har nu, på din blogg så vacker så man kan dåna.
    och vilken underbar plats ni har där i friheten, och vilken uuuuuuuunderbar bukett, du är så otroligt duktig.
    Hoppas du sett att du fått en award från mig, du behöver ju inte lägga ut den om du inte vill, men jag vill ändå ge dig en, du verkar var en sån trelvig person.
    Sen har du en sån underhållande blogg, och sååååååå vackra bilder.
    Ha det bra.
    Kram Zara.

    SvaraRadera
  25. Så underbart!

    Luktar och känner lugnet som infinner sig för Dig när du kommer till torpet.

    Visst är det väl så att dofterna och tystnaden faller över en då man kliver av bilen på landet!!!!!

    Håller med om att naturen bjuder oss på det allra ljuvligaste upplevelser om vi bara tar oss tid att njuta.....

    Härligt med ogräs, gräs, blommor, vackra blad.... visst är väl naturen snäll mot oss som bjuder på allt detta helt gratis!

    Blir varm i hjärtat av den vackra bild du nu har i din rubrik....
    Är det ok om jag lånar den för att använda då jag mejlar vänner som inte bloggar???????

    Väskorna är packade och imorgon bär det av......
    Härligt!
    Lovar att rapportera.
    Vi ses ju snart!!!!!!
    Underbart!

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  26. Nu är sommaren på väg in i din blogg, härligt med färg!

    SvaraRadera
  27. Vilket ställe!
    Förstår att det måste kännas jätteskönt att få komma ut där och koppla av och ANDAS!

    Härlig bukett!!!

    Tack snälla du för all inspiration och härlighet du sprider!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  28. Å vad härligt det låter.... Så mysigt ställe ni har!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  29. Håller med om att må-braet kommer bäst från det som vi har runt omkring oss och som är "gratis". Dina buketter är fantastiska!

    Må väl!
    Anna

    SvaraRadera
  30. Vilken idyll!!! Och vilka bilder, så vackert komponerade buketter och foton!!! Mari.

    SvaraRadera
  31. Ja, skönt att ha ett sådant ställe utan en massa måsten!!!
    Jag bor ju precis så, med hästar inpå knuten och ogräs i dikeskanten.. som blir den ljuvaste bukett!!
    Dock blir det ju som alltid i ett hem en massa måsten ...men hemmet är ändå mitt paradis...och trädgården är rakt ingen välrensad sådan med rabatter i rader...men en ljuvlig plats för själen ändå:)
    kram på dig!!

    SvaraRadera
  32. Härligt att besöka din unerbara blogg igen;) Inne på en nostalgitripp;)vilket underbart torp...vill med ha ett...hade ett förut i 25 år med mor o far, men han inte med det längte ...men oooo så man saknar det.
    Många kramar mamma millan<3

    SvaraRadera
  33. Haha, t o m sågelsången stämde in med texten om att njuta av det härliga som naturen bjuder på! :o)
    Ha det fortsatt bra,
    kram Lydia

    SvaraRadera
  34. Goa Lotten!
    Ville bara säga hej :)
    Tänk jag har också haft en sån där släpp ner axlarna-helg, i mitt paradis på västkusten! Mmmmm...
    Tack för ett härligt inlägg, som vanligt och tack för fågelkvittret! Ibland går vi in på din blogg när vi ska äta, bara för att höra det i bakgrunden.
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  35. Kanonfin bukett ju, och charmig. Kram Liselott.

    SvaraRadera
  36. Hej Lotten!

    Vilket underbart inlägg du skrivit om ditt vackra ställe för avkoppling och njutning av livet! Sådan är min lilla ateljé, där låter jag inspirationen skölja över mig, matad av allt som finns att pyssla med där i form av garner, tyger, spetsar, pärlor och annat.

    I min trädgård däremot, där är det lugnet som härskar, en anna underbar plats att bara andas på.

    Må så gott fina du!
    KRAM! / Kerstin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg