en present ämnad för häcken...

...en trimmer till mor!!!

hej alla ni varma!
har skrotat hela långa helgen i trädgården, flyttat ut blommorna innefrån, nu var det dax!!!
det lilla bordet var ju helt upptagen av min stooora plätter i luften så ett till litet bord har fått flytta ut , man måste ju kunna sitta i skuggan och sippa ju!

silver skålen på fot fyndad jag igår, jo då, loppilott var på loppis, hihi!

den enorma basilikan får stå alldeles i hörnan där det sällan blåser, för blåsningar tycker inte basilikor om ...inte jag heller, hihi!

ni kanske undrar vad det är för kedja, jaaaa det gör jag med nu...
hur tänkte jag där då!?
olivträden har nu kommit ut och de är ju så vackra och jag är så barnslig så jag är liksom gla å deras vägnar...känner mycket för mina blommor, knäppt!?
under pilkonen växer luktärt, det är så ljuvligt så det är nåt jag bara måste ha varje år!
på altantrappan står tre av mina myrten,
måste passa dom så de inte blir svedda där, det är mina småsjuklingar jag fick för en spottstyver för de var nästan på andra sidan liksom, men kärlek, vatten och lite kel så ser dom ut så här!


denna helg har varit alldeles rofylld, bara mys med familj i trädgården, det är ju helt underbart att sommaren nu har kommit!

i morse vart ,då det är morsdag i sverige,
grattad med kaffe på sängen och egenplockade små buketter från varje barn, de är såååååå duktiga!
och en ny trimmer fick jag som jag hållt på med hela dan,
jag har en del häckar och klot, är såååååå glad för den!


måväl kära ni!

grattis till alla mammor denna mors dag!

vi hörs när vi hörs!
varmastekramen till er alla
lotten

Kommentarer

  1. Så fiffigt och ge dig en trimmer, smarta barn. Förstår att du haft en fin helg i den här värmen. Och dina uteplatser ser härliga ut. Utmaningen är nu klar, kolla..
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. vad fiffigt att ge dig en trimmer,smarta barn.Vilka underbara bilder du visar från din trädgård.Hoppas att du haft en trevlig helg.ha en skön söndag och mors-dags kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Din trädgård är som en dröm Lotten!

    Här har det badats i havet idag, fantastiskt sista maj-väder. Vattenspridaren skänker välbehövliga droppar på vår baksida som gassar i solen hela eftermiddagen.

    Min Elsa har bakat sin första sockerkaka idag och bjudit mamma på fika!

    Stor kram/Lena

    SvaraRadera
  4. Grattis till dej också på Mors Dag!
    Jaa, vilken hetta det är ute! Jag har jobbat heeela helgen men kvällarna har varit helt underbara, ljumma och sköna!
    En häcktrimmer skulle jag också behöva, både till den ena och andra häcken...hihi. Bra present!
    Och dina bilder är som alltid helt ljuvligt njutbara! Du är liksom bara bäst på att få till det Lotten!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Du måste ha de grönaste fingrar ! Mest beundrar jag dina myrten.
    Nu är sommaren här för vilken dag det har varit!

    Varma (och jag menar det) hälsningar
    & kram

    SvaraRadera
  6. Gratulerer med morsdagen... Så herlig hage og uteplass du har... sjarmerende og vakkert...Nyter bildene dine =)

    klem Kerstin

    SvaraRadera
  7. Så utrolig flott du har det:)

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder du visar och så många dessutom det gillar jag. Du är rolig du med dina finurliga "ordvitsar";) alltid är det med ett leénde på mina läppar som jag läser dina inlägg. Gulligt att du glädjs med dina växter som är utsläppta på grönbete hihi. Ha en fortsatt bra Mors dag.

    Kram Heléne

    SvaraRadera
  9. Så fina blommor du har! Myrten har jag aldrig haft!
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  10. Det är ren och skär njutning att läsa dina texter och titta på dina bilder Lotten, du är en stoooor inspirationskälla!!!!!! Låter som du har haft en fin morsdag, det har jag med!

    Många kramar
    Marie

    SvaraRadera
  11. Hej hopp!

    Men så vackert med det gröna...har också skrotat runt i min trädgård denna dag....och lite här o där...vimsiga julle...tror jag....

    Men så rart att dina barn med söta små buketter till lilla mor......och en trimmer...smart...

    HA´nu en skön vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  12. Gratulerer så mye med mors dag - ser at dere feirer den i Sverige i dag - ja, vi Nordmenn har den en annen tid på året:0)

    Vakre bilder hos deg - blir helt satt ut av det du viser - her er det så gost å få komme inn å bare nyte...Liker alt sammen!!!!!!

    Nyt morgendagen - stor klem

    Heidi-anitha

    SvaraRadera
  13. Hej Lotten!

    För en gångs skull är jag alldeles mållös...dina bilder tar andan ur en...!
    Måste titta mera =)

    Lotten, dina fingrar måste ju vara illgräna, tänk att du återupplivat de där små fina myrtenträden så att de är friska och vackra igen.

    Kram goa vän
    Mia

    SvaraRadera
  14. Men kära nån vilken vacker uteplats ni har! ...och du är ju så fantastiskt duktig på att arrangera smakfullt och vackert, för att inte tala om vilka gröna fingrar du har. Det märks att du har ett speciellt förhållande till dina växter.

    Ha en härlig vecka Lotten!
    Kraaam, Carina

    SvaraRadera
  15. Men du har ju så bedårande vackert! Hur hinner du sköta allt!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  16. Åhhh ljuvliga bilder, och goa små barn som kommer med blommor till mor...
    Tolknings fråga trimmer till häcken.. Jo jag skulle behöva de.. hi hi till den där bak...
    Stooor Kraaaam Linda

    SvaraRadera
  17. Ljuvliga stämninsbilder, nu vill jag ut igen men det är jobbardag i morgon så till sängen blir det. Kram

    SvaraRadera
  18. Like vakkert som alltid hos deg.
    Grattis med morsdag og ny trimmer.

    Kos deg videre i helgen
    klem:)

    SvaraRadera
  19. Happy mother's day! In Italy it's the first Sunday of May...faboulous photos of your garden...you've so nice plants!!! I adore your way of decorating!
    Warm hugs
    Vale

    SvaraRadera
  20. Hallå där!

    Vilken fin present!

    Du är verkligen duktig med blommor du...
    HImmel så imponerad man blir av alla praktfulla växter.
    Men det är nog som du säger...det krävs kärlek o omtanke...och att man vattnar...skratt...kom just på att jag alldeles glömt ge mina spretiga växter en skvätt vatten....hoppas de fortfarande lever i morgon..
    Din altan o ditt uterum....mmm...ljuvligt....där skulle jag kunna sitta en hel dag o bara mysa....å "sippa"....ååå få en massa inspiration..
    ha en härlig vecka!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  21. Så fina dina myrten har blivit, då vet jag vart jag kan skicka min om den blir deppig! ;o)
    Ha en härlig dag,
    Lydia

    SvaraRadera
  22. Alltså, gud vad fin er uteplats och uterummet är! Hur får ni bara till det sådär harmoniskt och mysigt. Du skulle komma hit och styra upp! :)
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  23. Oh, så mysigt trädgårdspyssel du grejat med hela helgen...när jag blir stor ska jag ha det preciiiis som du i min trädgård - mycket blommor och lådor och krukor och härligheter! Min trädgård är ju väldigt ny, så det får väl ta sin tid!

    KRAM!! / Kerstin

    SvaraRadera
  24. Så nydelig flott ;)
    Klem fra Maja

    SvaraRadera
  25. Åh vad bra att få en trimmer och tack för att du bjuder på dessa underbara bilderna!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  26. Men den kedjan, är inte den med just för att den är rostig eller ;) Vilken otroligt stor basilika du har, imponerad. Fin låda med fina myrten med, ha en bra vecka, kram Katta

    SvaraRadera
  27. Så underbara bilder...jag bara njuter...

    Kram och ha en härlig vecka,
    Anette

    SvaraRadera
  28. hej Lotte,
    Du må de grønneste finger jeg ved, fordi jeg har aldrig nogen sinde set en baslika på denne størrelse og endda ikke genovese, den nemme sort !!
    Så smuk, så smuk den er.

    Ja, i øvrigt, alt er så smukt ved dig!
    Du har de helt fantastik flotte ting og sager, når at lave en vidunderlig stemning og tager så skønne bilder.
    tak for du deler med os, man bliver virkelig inspireret.

    ha det så godt
    hilsen Dagný

    SvaraRadera
  29. herlige blogg!
    Utrolig herlige bilder.
    Inspirerende! kan se om og om igjen!!

    Tusen takk for at du deler alt dette med oss!

    mange klemmer Malin

    SvaraRadera
  30. Så fina blommor du har! Jag har nog inte älskat mina tillräckligt... Vi har ett olivträd som jag försökte trimma för några år sedan när det tappat en massa blad över vintern. Nu ser det helt anskrämligt ut, inte alls den täta krona som de ska ha :( Kram, Tina

    SvaraRadera
  31. Din trädgård är ju helt underbar, goa du:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  32. hej Lotten!
    Du har ju bara så fantstiskt vackert hos dig!!
    vad många fina blommor du har och detaljerna som vanligt som gör pricken över i:et.
    Det är klart att du ska bry dig om dina plantor det är därför de trivs så bra hos dig.
    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten,
    jag blir så glad och inspirerad över dina sagolika bilder på alla fina blommor och verandan med uteplatsen är bland det finaste jag sett i hela mitt liv,
    och det menar jag verkligen.
    Du inspirerar i massor och jag har just visat flera av mina arbetskambrater dina härliga trädgårsbilder och dom blir lika glada dom som jag av att se allt vackert.
    Kram på dig vännen/Ingela.

    SvaraRadera
  34. Å så fint du har det Lottis :-) Verkar som du hade en riktigt trevlig morsdag vännen :-) Å du jag tog Noras solkräm faktor 50 igår..hahahha..Tjingeling kramelikram// kat

    SvaraRadera
  35. Du har så vakre og inspirerende bilder! Nå fikk jeg lyst til å få orden på vår hage også - her er mer et kaos etter en fin start...
    Hilde

    SvaraRadera
  36. Men jösses amalia Lotten! Vilka bilder, du kan la komma hit och fixa till det så där hemma hos mig också!!! Ler. Fiffig pressent du fick! Nu måste jag gensat tillbax och kika mer på dina bilder, ja wow! Kram Petra

    SvaraRadera
  37. Otroligt fina bilder du visar!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  38. Så fint du gör så jag blir alldeles grön (Trädgårdssjuk..hihi) och en trimmer var ju bästa presenten ju! =)
    Ha det gott Lotten!!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  39. Vilka vackra bilder , jag köpte en likadan gammal sockerlåda på loppis förra veckan , det var ju ett bra tips vad den kan vara till ! Du har det så vackert både ute och inne !! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  40. Vilken jätte mysig blogg du har.
    Tyckte dom tre småmyrtena va jätte söta.
    Dom får du passa.

    jätte fin bakgård också.
    kram

    SvaraRadera
  41. Hej!

    Jo, nog dröjer det till jul...fast idag köndes det nästan som om att det skulle snöa så kallt var det idag...fast nu är det skönare igen.

    HA´det så bra denna vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  42. Du har det så fint! Fattar inte hur du hinner! Jag kommer från samma stadsdel som du bor i men har flyttat upp till Dalarna för ca 3 år sen.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  43. Vilka fina bilder du tar! Ser helt proffsiga ut. Fast det är du kanske?
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  44. JÖSSES AMALIA, hur grööna fingrar har du egentligen???
    Plättarna går ju verkligen inte av för hackor, om vi säger så...
    Jag som knappt kommer ihåg att vattna mina ens...hihi.
    Ääälskar grönt!
    Brukar förse mej med växter som verkligen SIGNALERAR att de är törstiga, hihi.
    Ha en sköön tisdagskväll!
    Kraamizar Git

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg