en ledig dag...

...tillsammans med det bästa, i solen!!!


goooooooo förmiddag!

äntligen har en ledig dag med ungarna infunnit sig, det har varit sååå mycket jobb och andra saker på kvällarna, det verkar som maj är en sån månad...

i dag ska inte grinden öppnas, hihi!
bara skrota runt här i trädgården, plocka liljekonvaljer...
ja då få vi väl öppna grinden dårå, fniss
vi ska iaf bara göra "feelgoodsaker"
de stora barnen har studiedag så det ska väl bli en smarrig lunch som dom alltid vill ha, då blir det pannkakor med jordgubbssylt och glass, sen ska här bakas lite...

har blivit utmanad av härliga katta, med bloggen rost och rosor!
utmaningen är att visa en dukning, här är en liten liten, min frukostkopp på verandan!
härlig tidning har jag med införskaffat mig hos
lotta på inredningscompaniet i upplands väsby.
har aldrig varit där förrut men nu du lotta...nu kommer du inte bli av med mig där, hihi, allt var som en dröm och lotta är supertrevlig!
skickar utmaningen vidare till dessa härliga bloggerskor!
ta den om ni har lust bara!
ha en häääääääärlig dag!

varmkram lotten

Kommentarer

  1. Underbart Lotten! Önskar dig och barnen en härlig pannkaksdag och en underbar pingsthelg till er alla!
    Njut av ledigheten!
    Kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  2. Så vackert Lotten !! Hoppas ni får en mysig dag ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten. Så skönt och vara ledig, komma ikapp lite med allt. Det är bra. Ser att du har mysigt med bra tidning. Jag gillar den här grejen med dukningen, vi åker till sommarön i em. Då ska jag göra en lite somrig dukning där. Visar när jag kommer hem på söndag.
    Kul att du är med och tävlar.
    Ha nu en go solig helg
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. En sån härlig dag du har, det är dig så väl unnat!
    Dina bilder gör mig så glad, det råder ett lugn över dem...måste vara de ljusa färgerna! :o)
    Ha en fortsatt underbar helg,
    Lydia

    SvaraRadera
  5. kjære Lotten...
    så sommerlig og feminint,- og så nostalgisk...


    skjønn pinse til deg...

    magny

    SvaraRadera
  6. Ohh waht a faboulous breakfast in the garden!!! Enchanting arrangement and marvellous details! Your lilacs are wonderful!
    Have a nice week end!
    Warm greetings
    Vale

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga bilder!

    Ha en fin helg!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  8. Åååh så vackert Lotten! Där skulle jag gärna sitta ner en stund...

    Ha nu en härlig dag med barnen, och så önskar jag dig en riktigt härlig Pingst också!

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Hello Lotten!
    This is a lovely setting....and your breakfast sounds delicious! These are busy times with our families....we must take what time we can and do things that bring us joy....your photographs always reflect your inner joy and beauty! Have a great day!
    Laura

    SvaraRadera
  10. Tjusiga bilder. Skulle kunna vara från ett glassigt inredningsmagasin som Garten und Wohnen:-)Dukningen blev jättefin. Det behöve ju inte vara till en 7-rättersmeny.
    Ha en skön dag
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  11. Hej go'ing! Vad härligt det ser ut och låter också!

    En kopp nybryggt och en bra tidning, lekande barn i bakgrunden, vad mer behövs...?

    Stor kram/Lena

    SvaraRadera
  12. Åååå Lotten va fint, jag kommer med en gång!!!!

    Kram och ha en underbar solig och fin helg!
    Mia

    SvaraRadera
  13. OOOOOOO... SO BEAUTIFUL. LOVE THE NEW HEADER PICTURE!!!

    HUGS FROM MAINE

    SvaraRadera
  14. Så vacker.Jag blir salig när jag kikar in hos dej.Du har det så himla underbart fint.Det känns som att titta i drömhem.Ha en skön dag och njut av ledigheten.Kramizar ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  15. Men mys på dig gumman!

    Vilken härlig dag ni har fått, det är ju såå mysigt med det där lilla extra i vardagen.

    Själv har jag just vaknat och tänkte ta lite frukost på altanen.

    Tänk att solen skiner och jag vill bara vara ute och få fräknar på näsan *fniss*

    Goaste helgen till er, vi måste ju ses snart men som du skriver maj är sååå mycket hela tiden......

    Alla mina bästa kramar

    Lena

    SvaraRadera
  16. Hoppas att ni har haft en härlig bara skrota runt-dag i solen !
    Din dukning är fin och inbjuder verkligen till att sätta sig ner och ta en kopp te och läsa en inredningstidning.

    Trevlig helg !

    Kram

    SvaraRadera
  17. Vackert som alltid Lotten, du är proffs på att fota och arrangera! Trevlig Pingst önskar jag dig!

    SvaraRadera
  18. Det låter klokt och härligt med feel-good-helg! Jag klagade just i mitt inlägg att den ljuvaste månad av alla är så fylld av måsten, när allt man vill är att njuta!
    Just denna helg jobbar jag hela helgen men har alltid kvällarna fria så det går bra. O idag fick jag en bukett rosor av en kund, gissa om man blir glaaad!!!
    Ha en skön helg Lotten!
    Kramis Cilla

    SvaraRadera
  19. Hej du goa...
    sååååååå mysig dag du ska ha. Kommer över på en pannkaka om det är okej ;)

    Här pågår fortfarande kapning och klyvning av ved. Usch så tråkigt göra...men det behövs.

    Känner mig sämst som bloggare nu förtiden. Tiden räcker inte till. hur gör du?

    Mysig dukning...

    Ha en härlig helg gumman

    Kramar i massor

    Viveka

    SvaraRadera
  20. Underbara bilder...ser så harmoniskt & fridfullt ut..!

    : )

    Önskar dig en fin helg!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  21. Hei du vakre...så kjapp du var til å ta utfordringen....Jeg fikk også den samme...men må lande fra Paris først..hi-hi..Nydelig bord,også kan jeg tenke meg du har kost deg med bladet du ha liggende der....Nyt pinsehelgen,nå steker sola...og alle hjerter fryder seg:O)Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  22. Ohhh så härligt..fika i solen, magasinet också ledighet !!
    ha nu en toppen helg
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  23. Så mysigt det låter..Jag har oxå vart ledig i dag..
    Härligt!!

    Jag längtar efter min tidning med..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  24. Så herlig med en dag fri, nyte den og kose seg..Og bildene dine forteller at du tilbringer dinfridag i skjønne og nostalgiske omgivelser..

    Ønsker deg en god pinse .*Klem Kerstin

    SvaraRadera
  25. Som vanligt så fina och härliga bilder hos dig! Hoppas dagen blev skön!
    Titta in hos mig när du har tid och kolla in min nya nätbutik med lite pyssel!
    Ha det skönt i våren!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  26. Hej Lotten!

    Visst är det konstigt att den vackraste månaden ska vara så himla fullspäckad. Den här veckan har varit helt hysterisk, känner mig nästan gråtfärdig av trötthet! Tur att man har en härlig helg framför sig, jag ska göra absolut ingenting, sköööönt!
    Ljuvliga bilder Lotten, ser så härligt ut att sitta där och inta sin frukost.
    Hoppas du och barnen har haft en alldeles underbar dag tillsammans!

    Ha en mysig pingsthelg!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  27. Dear Lotten,
    your photos are sooooo beautiful, so charming and fine....
    Relax and enjoy your coffee
    Have a great weekend
    Greetings
    Bine

    SvaraRadera
  28. Var det inte nästan lite svårt att ta bilden & inte bara slå dig ned i allt det vackra & goa´?!... :)

    Hoppas din helg blir så innerligt mysig!!!

    SvaraRadera
  29. Det ser härligt ut, den tidningen köpte jag oxå häromdagen ...underbar.
    Trevlig helg
    Liselott.

    SvaraRadera
  30. Vackert! Och vad underbart att få gå ut i sin egen trädgård och avnjuta frukosten där och att få ha ledigt och skrota runt som man vill, skrota runt är bra.Kram Katta

    SvaraRadera
  31. härligt tjusig och fin dukning...rolig utmaning..särskilt till dig som är sååå duktig...
    gillar oxå de där faten som jag gjorde, hade aldrig gjort de tidigare...men nu vet jag hur det blir så det kommer jag att göra fler av...
    ha en bra helg
    kram
    annelie

    SvaraRadera
  32. hej verkar som ni hade ljuvligt och dagen i dag bjoder oss på SOL!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  33. Oooo vad mysigt! Jag har oxå köp den tidningen hos Lotta. Nu ska jag ta min latte och sätta mig och titta i den, hi, hi. Det var väl på tiden att du hittade till Inredningskompaniet min vän. Visst har hon mycket fint!?

    Kram Maria

    SvaraRadera
  34. Your blog is just absolutely gorgeous!!!! Take care Cathy

    SvaraRadera
  35. Vilken underbar dukning!!!

    SvaraRadera
  36. I love it. SÅ vackra bilder:) Ha en riktigt fin dag
    kram Lallis

    SvaraRadera
  37. Hej bästa lotten!!!!
    Vet du idag, så köpte jag en blomma som för mig heter "Lotten".
    Vet du vad det är? Jo LAMMÖRON!!!
    Hihi, de var så lena och söta så jag var bara tvungen =)
    Vad gulligt att du länkade =)
    Skönt att höra/läsa att du är på G igen, solen ger såååå underbar energi. Jag samlar varje minut av solen =)
    Nu kokar jag efter att ha varit ute i solen en hel dag!!!
    Må så underbart där ute min lotten!!!
    Kramar Kräftfia

    SvaraRadera
  38. Åh vilka fina bilder och hoppas ni fick en bra pannkaksdag ;o)
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  39. Vackert vackert med din dukning på altanen.......en kopp kaffe i solen.
    Kram Hannah

    SvaraRadera
  40. Underbara frukostbilder! Gott med pannkakor och glass... Kram Annika.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg