det kommer mera...

...i dag med smak av vanilj, nougat och pistage!

kära underbara!!!

här kommer lite mer bilder från vårt badrum som nu är vårigt värre! lilla skåpet som är i en alldeles underbar vaniljfärg är köpt på auktion. det hänger på väggen som är vitmålad råspånt.

ovanpå är en gammal flaska med rakvatten, kostade 10 öre då på tiden, av bra kvalitet måste det vara för lyfter man på korken så här 60 år senare så finns doften bevarad, eller rättare sagt stanken...tur man inte var tjej då, hihi!

...eller är det kanske tresmak!

är bara inte denna tvålkopp helt bedårande, den och den ljuvliga lavendeltvålen, fick jag på bloggträffen av de härliga tjejerna lena och linda,
bidde ett stileben med den merå, fniss!

en kvist hägg på handfatet, det är vardagslyx det!


och jag kan berätta att utanför vårt badrumsfönster har vi en gigantisk hägg och när min man tommy tittar ut på den ser han sååååå nöjd ut,
han kallar det nämligen bajjenträdet!
(laget hammarby är liksom heligt här hemma)
...herreguuu vad karlar kan va fåniga, hihi!
näääää tar genast tillbaks det där påhoppet då jag suckar fånigt när jag ser madonnor och vackra buketter...
mina kära smycken, på väggen hänger halsbanden och armbanden ligger i korgarna!

ha det gott alla goa människor!

ni förgyller mina dagar, med era hälsningar och häääääääääääääääääääääääääääärliga

bloggar!

vi hörs snart...

p&k

lotten



Kommentarer

  1. Helt otroligt vilket ljuvligt badrum du har vännen..!

    Du förgyller mina dagar du också!

    : )

    STOR kram från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  2. vad fåniga de kan vara, tänk bara på Heinikken reklamen, Jag älskar den reklamen skrattar hjärtligt varenda gång. Kram

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt badrum!!!
    Ro för själen att ta ett bad där!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Åhh jag njuter av dina bilder och inspireras! Såå fint ni har i badrummet!
    ha en fortsatt trevlig helg vännen!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  5. Åh så fint ni har i badrummet (också)! Jag är också gift med en bajjen-gubbe, men vad har hägg med dem att göra ??? :) Min man hittade en hägg på vår tomt häromdagen, som vi inte lagt märke till förut! Kram, Tina

    SvaraRadera
  6. Mmm, tack för ännu fler inspirerande bilder! Du bjuder på så mycket gott!
    Önskar dig en skön helg,
    kram
    Ann

    SvaraRadera
  7. Så fint Lotten, måste nog ta in lite utav mitt Bajen träd jag också :-)) Ha en riktigt skön helg..kramkram kat

    SvaraRadera
  8. du har dt så ljuvligt fint..Så många underbara ting..
    kram anna

    SvaraRadera
  9. Tjenixen!
    Inspirerande bilder som vanligt... ; ))
    Häftigt med ett kungligt portätt i badrummet. Precis som det brukar vara i utedassen! : )
    Här har inte häggen börjat blomma än men snart... Hoppas bara vi slipper dom där hemska larverna som härjat under de senaste tre åren. Blää, riktigt äckliga. Har ni haft samma problem?
    Ha det gott!
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Gokväll Lotten!!
    Men såå fräscht badrum ni har!!! såå snyggt o fina färger..fortsatt trevlig helg kram snowwhite-sussie

    SvaraRadera
  11. Säger det igen vilket ljuvligt badrum å drottning över toatronen, hihi.

    Ha en trevlig helg.
    Kram Tezz

    SvaraRadera
  12. Such a beautiful bathroom you have. Just like all of your lovely home.
    Hugs,
    June

    SvaraRadera
  13. Du har då världens härligaste Badrum! Och det är detaljerna som gör det, och det har du hur många och fina som helst.
    Ha en skön helg
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Oi,så vackert igen!

    Ha en trevlig helg.

    Jaanabella

    SvaraRadera
  15. Halloj, hittade precis hit, vet inte hur jag missat din fiiiina blogg.
    Du ser ut att bo alldeles underbart.
    Ha en mysig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Så otroligt vackert Lotten!
    Hoppas helgen är bra!
    Må så gott vännen!
    kramis
    nina

    SvaraRadera
  17. Himmel Lotten vilka ljuvliga bilder!!!
    Vilken fantastiskt skåp...och kunglig tavla i härliga färger till detta!!
    så snyggt!
    kram på dig!!

    SvaraRadera
  18. Vilket ljuvligt badrum ni har! Så mycket vackert att titta på. Hängaren var helt underbar!
    Jaa, man får ha överseende med att karlarna är lite fåniga ibland, dom är ju iallafall rustade med ett ganska stort tålamod dom som lever med oss inredningstokiga:-)
    Och du är en riktig förgyllare av mina dagar!
    Ha det gott!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  19. Hej goa vän!

    Vet du, jag är fortfarande förbryllad över att ni kunnat förvandla ett "vanligt" radhus till något som är taget ur en dröm.

    Du är så härligt kreativ och inspirerande och när jag lämnade ditt hem så lämnade jag det en otrolig massa ideér i huvudet.

    Nu är det bara den där förbaskade tiden som saknas!!
    Skulle verkligen behöva ha lite semester :-).

    Önskar dig och de dina en härlig helg lottenpotten :-).
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  20. Åh så fint blir alldeles hänförd av att se bilderna!
    Ha en fin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  21. Hej alltså din blogg gör mig sjuuuk:) alla bilder är så vackra och det är en fröjd att kika in här. Undrar om du ville ändra din länk till min blogg? du länkar till min gamla blogg Lantlig charm, den nya heter my lovely home, Jag länkar till dig om det är ok? Trevlig helg!

    SvaraRadera
  22. Lotten du har så otroligt fint så jag finner inga ord!!! Du har sååå mycket fina saker! Helt fantastiskt vackert hem!!! Det är alltid så himmelens kul att kika in här hos dig!! Ha en bra fredag!
    Kramelikram

    SvaraRadera
  23. Jag kan bara säga: Åh, så fint det är !! Det känns som om inspirationen är oändlig hos dig. Du är så duktig på inredning.
    Jag håller med om att alla fina bloggar och kommentarerna på den egna bloggen verkligen förgyller dagen !

    Ha en underbar helg !

    Kram

    SvaraRadera
  24. Men jösses vilket badrum ni har!!!!!
    Jag har återigen tappat hakan i golvet.
    Hur mås det annars? Är jättelänge sedan nu, snyft..
    Kramar i määäängder fia

    SvaraRadera
  25. Hei Lotten, dine bilder er bare så vakre,om du bare kunne lære meg litt... Har du lyst på Norges tur, gi beskjed, du kunne lært meg en masse. Jeg blir så inspirert av bloggen , ordene du skriver og de alldeles vakre bildene... Vakkert hjem du har og flink til å sette sammen. Ha en strålende helg.. Klem Kristin

    SvaraRadera
  26. Vad jag gillar allt som hänger där på krokarna...bla morgonrocken, som jag gissar att det är, vet ju ej säkert. Kanske gör bort mig nu, värsta finstassen... eller...

    Underbart!

    Och du vi alla njuuuter såååå av din superfina härliga toppenblogg som alltid är underbar!
    Kram!

    SvaraRadera
  27. heia...
    så hiiiimla vackert...
    leve nostalgia....
    go`klem, magny~~¨

    og skjønn helg videre~~¨

    SvaraRadera
  28. Love your vanilla coloured cabinet and your other decorations too. Happy weekend!
    ~Tracie

    SvaraRadera
  29. Å va fint! Å va mysiga saker! Fantastiskt att doften kan vara kvar! Bra kvalité kanske :)
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  30. Fick tips om din blogg av goa anna mård som var hemma o gjorde reportage hos mig. uuuuunderbart hem o blogg du har!!

    Kram o trevlig helg. Jannice

    SvaraRadera
  31. Oj vilket mysigt badrum jag klampade in i! Helt underbart!
    Ha en bra kväll
    Åsa

    SvaraRadera
  32. Hallå gumman!

    ååå ert badrum är ju bara såååååå härligt!
    Fnissar åt tresmak....
    Jag tror mit them också håller på att förvandlas till ett glasspaket....
    Just nu är jag galen i rosa.... Vill ha det överallt.
    Så mysigt det lät med skansen...

    Hoppas ni får en härlig dag i morgon o kan njuta av fika ute i solen...;)
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten.
    Jag har gett dig en award i min blogg och länkat till dig, kära du.
    Ha det så jättebra.
    Kram Zara.

    SvaraRadera
  34. Vad skönt med ett ställe att pusta ut på.

    Härliga bilder från ert badrum.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  35. Nu var det så längesen jag var in till dig - och JÖSSES, jag höll på att tappa andan av allt vackert! Din blog är helt gudomlig! Man blir ju bara så KÄR!!!

    Kramar
    Ann-Helen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg