vintage stories...

...fick sånt habegär!!!



hallå alla fina!!!

i dag har varit och tokhandlat på kappahl...

den har ju aldrig varit min favvoaffär, kan bero på att jag arbetat på den stooooooora konkurrenten i unga år...

de har nu fått in en helt underbar kollektion,
vintage stories!!!

detta underkädesset är väl ljuvligt och rosen där då!?
ljuset är ju så vackert i uterummet så det var ju givet att de skulle förevigas där!

köpte också en tunika med rosor på,
kul när man inte behöver tänka sååå mycket på att det kommer bli superdyrt!
i dag har jag haft sååå roligt besök, tar det en annan dag!
kommmer att revidera bloggträffslistan under helgen några har lämnat återbud så nu får några väntande komma med, jag meddelar då dom personligen först!
en varmkram till er ljuva,
jag niger och tackar med lite blossande kinder av alla goa hälsningar om altanen!!!
p&k
lotten

Kommentarer

  1. Hej på dig!
    Vad kul att du skriver onm kapp-Ahl.
    Jag höll på att få en chock när jag tittade i deras skyltfönster,så himla snyggt skyltat,och kollektionen är ju bara såå snygg!det trodde jag aldrig om Kapp-Ahl,det har varit en av de tråkigaste butikerna att besöka för mig tidigare,men nu vill jag ha allt...
    Kram Marlene

    SvaraRadera
  2. Hej Lotten jag vill också haaa!!!
    Hihi ...så vackert!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  3. Men Jisses Lotten!

    Tänk om vi alla på bloggträffen kommer i Vintageserien!!!!!

    Jag skrev det till Linda att vi är så många likasainnande som ska träffas och alla har ju säkert sett den nya serien som är sååå rätt för oss *fniss*

    Såå fint i ditt uterum, jag längtar tills jag får ett jag me...

    Pok Lena

    SvaraRadera
  4. Så himla fint..!

    : )

    Kul att KappAhl har skärpt till sig...Senast jag handlade kläder var det dock på H&M, fyndade ett par koftor där som ser hemmastickade ut, både snygga & sköna!

    Ha en superfin helg!

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
  5. Du har gjort det igen, vilka vackra bilder. ÄLSKA!

    Ha en solig och trevlig helg.

    Bästa kramen
    Tezz

    SvaraRadera
  6. Tack för idag vännen, så kul att träffa dig och se ert fantastiska hem. Det jag såg, är ju bara helt underbart.
    Ser att du hann med lite annat också, så sött (ska nog ta mig en titt där också). Jag shoppade ju loss så det räckte och blev över hos pojkarna, men tänk så länge jag kommer att få njuta av inköpen. :)
    För mig tog det sen 1 timma och 10 min att ta mig hem så jag kom aldrig ut för att gräva, sambon hade redan börjat med middagen. Imorgon däremot... då har jag att göra. :)

    Kram kram
    Mia

    SvaraRadera
  7. Snygg =)

    Vill bara önska dig en trevlig helg!

    Kram Erika

    SvaraRadera
  8. DU är inte ensam.Jag blev tokkär i denna kollektionen finner inga ord.Bara helt underbart.Ha en mysig kväll och njut.Kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  9. Hej!!
    Men vilka ursnygga kläder..får nog ta mig en tur till kapahl..

    ha en go helg vännen..
    kram anna

    SvaraRadera
  10. Hej Lotten.
    Oj vilka snygga kläder de har på kappal.
    Snyggt fotat.
    Vilken allt i hemmet är du med i.Jag har nr,4 men fattar inte om du är med i den?
    Det skulle vara roligt att se reportaget.
    Tacksam om du vill tipsa mig.
    Kram.
    Zara

    SvaraRadera
  11. Suck, så vackert...

    Ha en skön helg!

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten!
    Vilka vackra kläder du har köpt. Bläddrade ner och såg er underbara altan, tror aldrig jag har sett en sån fin innan.

    Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  13. Hello Lotten, I so love coming here for my daily dose of inspiration. Hugs, June

    SvaraRadera
  14. Men åhh vilka ljuvliga plagg!! nu får jag rusa till Kappahl, jag har också lite förutfattade meningar apropå Kappahl, men dags att omvärdera, speciellt med den magra mammapengen hihi;)Tack för tipset.

    Ha en topppen helg
    kramis Heléne

    SvaraRadera
  15. DU....oss emellan, har oxå varit på Kappahl och handlat denna kollektion, bl a en bedårande roskjol och några linnen, helt otroliga priser coh en hemlis, har köpt ett par ytterligare svarta skor, snarlika dom jag visar, bara att erkänna, skooooooooooman, puss och kram, ha en skön helg

    SvaraRadera
  16. Jamen visst är deras nya kollektion helt underbar! Jag har också shoppat loss- till en väldigt billig penning o sånt är ju trevligt;-)
    Du förtjänar alla fina kommentarer, så fint som du har o så go som du är!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  17. Du kommer att bli den vackraste rosen i storstan Lotten när du blir klädd med de fina kläderna, sist jag var på Kapp Ahl så tyckte jag oxå att de hade ovanligt mycket som föll i smaken.
    Kramr till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Åh vad jag önskar att jag hann ta mig en tripp till Kappahl.
    Butiken på allas läppar *hihi*.
    Inte riktigt min favorit annars...

    Önskar dig en strålande helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  19. Hallå Lotten.......härligt reportage i tidningen.....ni har verkligen fint i erat radhus.
    Snygga kläder. Var också och kika idag men köpte inget. Såg att du skrivit ? på om jag kommer till bloggträffen. Vet ej ännu hur det blir. När måste jag bestämma mig? Och hur dags är det?
    Ha en trevlig helg! Kram Ingis

    SvaraRadera
  20. Sååå fint!!!!

    Har inte haft tid att tokshoppa på länge...men måste nog ta mig tid när det nu finns en Vintageserie!
    Wow!!

    Önskar dig en riktigt kreativ och härlig helg!

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  21. Hallå där!

    ååå vad fint!
    Ja nog är det roligt att kunna handla utan att bli ruinerad...;)

    Vad mysigt det lät att "joxa" i trädgården.....önskar jag också hade lite mer tid till det. Ska försöka i år....vi har ju 4700 kvadrat så det finns en del att göra kan jag säga.....önskar att jag hade en sån där liten välskött trädgård som du.....vi har så klart mycket som är vildvuxet men det är svårt att få till det....jag tycker det mesta ser konstigt ut när jag börjar försöka skapa små rum i trädgården.
    I morse vaknade jag 06.00 och låg o tänkte just på trädgården....en dröm jag har är att göra i ordning en liten köksträdgård med en diskbänk med tak över....där man skulle kunna hållas med planteringar, ta en fika osv....
    Det värsta är att mina projekt alltid kostar en massa pengar och inkluderar maken....han är inte ett dugg trädgårdsintresserad...
    Klipper gräset o häcken mot vägen....resten får jag stå för...
    Jag avundas ofta de par som har samma intressen på husfronten samtidigt som jag tycker det är rätt skönt att få vara ensam om att bestämma det mesta.....;)
    Här är det klarblå himmel o jag har butiken öppen.....härligt men samtidigt lite ångestladdat att inte kunna vara just ute o fixa....
    Så njut idag!
    Kraaaaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  22. Tack gulliga du !
    Jisses vad du ska bli vacker i dina nya kläder..måste ta mig en titt in där och njuta...
    Hade gott .. njut och påta i trädgården. Kram Maria.

    SvaraRadera
  23. Deras kollektion är verkligen sååå fin! Tror att den kommer försvinna snabbt då alla vill ha dessa kläder...

    Ha en skön och soligt fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  24. Tittar in här igen för att lämna ett svar på din kommentar i min blogg. =)
    25 juli går det av stapeln så snart är det dags ;o).

    Ha det bra.

    SvaraRadera
  25. Guuuud så söta kläder - måste ta mig en tur dit och titta!

    Oooo så härliga bilder på din altan. Oj vad du har fixat och fått iordning. Här har det bara tvättats förnster. Jag har hunnit med en sväng på S. Jag hittade en jättefin shabby silverbricka och lite andra gosaker. Ska sy lite...

    Massor av kramar Maria

    SvaraRadera
  26. Vilket underbart underklädesset! Innan jag läste texten trodde jag att det var gamla fina kläder! Förstår ditt habegär! Hade också köpt om jag kunnat men så fina kläder finns aldrig i min storlek :-( tyvärr.
    Ha en jätteskön helg. /Ingela

    SvaraRadera
  27. Åhh, jaa, visst är det en fin serie det där, jag har också handlat av den..alla bloggare har ju det nu så deras försäljnings siffror måsteju ha ökat enormt nu !!
    Vad nyfiken jag blev nu på vem som har besökt dig !!
    ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  28. Hej Lotten,
    ja visst är det fina saker i vintage serien! slog till på klänning,koffta och samma linne som det du köpt! Tänkte faktiskt ha det som ett sommarlinne trots att det säljs som underkläder!

    Ha en skön lördaskväll!
    kram Marina

    SvaraRadera
  29. HEj, svejs.
    Lade undan exakt samma i Kista i torsdags men jag hade glömt plånboken hemma. Han aldrig åka och hämta - drog till Sigtuna istället och köpte en läcker klänning.... HIHI, Nu ska jag kolla runt lite mer hos dig, trevlig söndag!/Fredrika

    SvaraRadera
  30. Åh, vad fint! Får nog ta och besöka Kapp-Ahl! Spännande!
    Må så gott!
    Kram vännen!
    nina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg