ett planmöte...

...inför bloggträffen!

testade ett nytt filter med tips från hanna, det heter blött papper, rätt ballt!

"lilla hon" sitter och funderar

den kommer nog trivas där i ljuset!

ett björkkors på den franska krukan
********************

hej alla härliga!

nuså nu är allt planerat och klart till den 3 maj,

då vi har bloggträff på slottsträdgården ulriksdal, var på ett möte och träffade Anna-Carin och satte det sista! det kommer bli sooooo najs att träffa alla härliga!

jaa ni, inte kan jag bara åka dit inte...nä det var en enooooooooooooooooorm
basilika som bara ropade...hilloooooo!
och jag öppnade plånboken och svarade...kom lilla vän!!!
och nu så tronar hon i min kruka med fransk text och med
"lilla hon" mitt i!
ha det gott, nu ska jag iväg och bowla med arbetskamrater!
i morgon ska min lilléman bli storeman och gå sin första dagisdag iförd fjällrävens minikånke på ryggen där sigge och napp finns om sug finns...
en varmkram behövs denna isande kalla dag
lotten
tillägg..något senare
guuuu ibland är jag så ivrig när jag skriver så jag skriver hälften av vad jag tänker, hihi!
filter har fler undrat vad jag menar, det är i photoshop man sitta och mecka lite med olika filter!
bowling kommer aldrig bli min grej, fast i dag skickade jag iaf inte klotet i taket, bakåt eller på nån annans bana...
over an out...

Kommentarer

  1. Hoppas ni får en rolig bloggträff på ulriksdal, nästa gång kanske jag är med... Lycka till på dagis i morgon! Kram helena

    SvaraRadera
  2. Hej Lotten !

    Så mysigt det låter med bloggträff ...

    Du , vilket helt underbart repotage det var om erat hem ... oj,oj så fint ni har det ...verkligen trivsamt och snyggt =)

    Ha det nu så bra och hoppas att det går bra på dagis =)

    Kram från Sussi O

    SvaraRadera
  3. Så söt "lilla hon" var! Det går säkert bra på dagis, jag tror det är värst för föräldrarna :) Kram, Tina

    SvaraRadera
  4. Vad roligt det ska bli. Behöver verkligen lite nytt till trädgården, men jag ska hålla mig och vänta tills den 3 maj :-)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Ni kommer garanterat att få jätte trevligt på er blogträff.
    Jag som bor lite"långväga" bort och är ganska ny i bloggvärlden, väntar på nästa träff....för jag blir jättesugen att träffa alla kreativa tjejer.
    Lycka till på dagis i morgon, jag är gammal dagisfröken och kan ibland riktigt längta och tänka på hur mysigt det var när de allra minsta kom första dagen.
    Kramar/Carina

    SvaraRadera
  6. Hejsan!

    Det är svinkallt här i Göteborg också idag. Brrr!!! Vart tog solen och värmen vägen? Och vårkänslorna???Ho-ho??? Nån som sett dom???

    Vad söt "lilla hon" är där i krukan. Det är skojigt med små detaljer som sticker fram lite här och var i en trädgård.

    Lycka till på dagis och ha så skoj på bloggträffen!

    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Ohhh vad skojsigt ni kommer att ha det !!
    Du måste fota och dokumentera träffen så att vi andra liksom får se o vara med på ett hörn..
    Du, filter, blött papper ? är jag korkad...fattar ingenting, vad menar du ?
    Vackra bilder i alla fall..
    Ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  8. Jag längtar så till träffen, det kommer verkligen bli nice..hihi

    Filter, vad då???

    Kramis Anna

    SvaraRadera
  9. såå underbara bilder och såå roligt ni kommer att få på träffen, måste ni fota mycket och visa sen med ord och kanske bild...
    kram
    annelie

    SvaraRadera
  10. Mmmm, känner doften av basilikan ända hit till Skåne! :o)
    Lycka till med lillemannen, det kommer att bli en stor dag i era liv!
    Varmkramen,
    Lydia

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten!

    Vad mysigt det låter!

    Bilerna blev riktigt fina med filtret, alltid kul att leka lite =)

    Kram goa vän!
    Mia

    SvaraRadera
  12. Ciao Lotten! very nice photos you made...Ilike the "effect"!!!
    Warm greetings and have a nice evening!
    Vale

    SvaraRadera
  13. Oh jag önskar jag kunde vara med på träffen iallafall......nyfiken på vad ni skall hitta på. Och man kunde köpa lite nya växter till trädgården. Jättefin kruka du hittade där. Kram Ingis

    SvaraRadera
  14. Hej rara Lotten,
    oh, om du visste vad jag ser fram emot bloggträffen alltså! Just nu är det så enormt mycket som kräver tid och energi i vardagen, så det ska bli helt ljuvligt med ett par timmar ren ego-frossa med alla sköna bloggtjejer och på detta underbara ställe...
    Vi ses om några veckor!
    Stor och varm kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  15. ...och du, tack snälla för att du fixar och donar med bloggträffen!!
    Kram igen!
    Susanne

    SvaraRadera
  16. wauuuuuuu estoy impresionada con tu blog es maravilloso tus fotografias son preciosas dan inspiracion un saludo desde chile voy agregarte en blog para no perderme tus enlaces me encanta este estilo llege por el blog de vale.les cotrions un saludo faby (:

    SvaraRadera
  17. Åhh jag hoppas du är nöjd tidiga decennier av resor finns det tillfällen när vi känner för att vi tror att flera personer som vet att vi älskar oss och känna våra känslor .. hälsningar faby

    SvaraRadera
  18. Hahaha Lotten...hmmmm...vänta få seeeenuuuuu...Då tror jag att jag vill gå och bowla nästa lördag hehe...;-)

    Neeejdå, lantlollan här skulle otroligt gärna vilja (om det är fint väder) strosa runt lite på Djurgården. Har aldrig varit där och hört att det ska vara så vackert.
    Kraaaaaaam på dig vännen.
    Melinda

    SvaraRadera
  19. Hej Lotten!

    Ja nog undrade jag allt, papper! Jag kan inte använda photoshop så jag förstår förstås inget sånt!

    Dina blommor är verkligen underbara! jag har inte vågat köpa något än, vi har ju nattfrost här titt som tätt!

    Ses snart, ska verkligen bli roligt! Och hoppas din lillkille får en bra start på dagis!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  20. Hej,
    Tack så mycket för din fina kommentar ;-) Hur är allt med dig?

    Kram!

    SvaraRadera
  21. Men så spännande för lilleman att börja på dagis! Jag har en kompis (en förstagångs-mor) som har börjat skola in sin son.. men hon hatar det.. att lämna över kontrollen till några andra.. men oftast tror jag bara de tycker är roligt, att träffa andra barn och leka med massa skoj!
    Så underbar basilika du köpt! Och i en fransk kruka dessutom, helt ljuvligt..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  22. hej Vännen!!
    Tänk om jag bott närmare..Då hade jag så gärna velat vara med..

    Vet du..Jag har blivit med Lammöron..

    och jag är så lycklig för det..
    Du har verkligen inspirerat mig med alla dina lammöron skapelser..
    Underbara bilder du visar..
    kram anna

    SvaraRadera
  23. *skrattar* kul med bowling Lotten! :)

    Och basilika, det är härligt och smaskens. Jag brukar ha en gigantisk planta i mitt fönster men den jag köpte i år dog visst... får köpa en ny!

    Fasiken så roligt med er bloggträff! Glöm inte att fota.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  24. Hon är ju så söt där hon sitter i krukan:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  25. Hmm, filter och blött papper...photoshop... har inte provat det...
    Hopppas lilleman komer att trivas på dagis!
    Snar t ska vi träfas... tjohoo!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  26. Hej världens raraste Lotten!!!

    Å vad jag hoppas att dagisstarten har gått bra för lilleman ♥

    Mysigt med bloggträff!

    Härliga bilder du fotat också!

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  27. Va bra att ni äntligen fått dagisplats! :) Hoppas att det gått bra idag!

    SvaraRadera
  28. Du har alltid så fint ljus i dina bilder! Ser lite magiskt ut.
    Så kul ni kommer få, och nu är det snart dags med Blogg-träff.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  29. Heeeello..
    Även Jimmy gillade spetsen på skåpdörrarna =)det trodde jag inte, hihi..
    Det blir inget möte mellan mig och Maxi, på ett sätt är det lika bra, har lagat dubbelvikt de senaste dagarna dagarna med fruktansvärd stressmage.Fram tills igår, då kände det som att jag kunde släppa och gå vidare.
    Kotavlan förstod jag inte varför man skulle ha först, men nu bara älskar jag den!!!
    Hopppas ni får en jättemysig blogg träff =)
    Stoooooooor varm kram Fia

    SvaraRadera
  30. Åh var roligt, hoppas verkligen ni kommer få det toppenbra på träffen. Ni får ta kort och dokumentera massor :) Vad intressant det lät med filtret det har jag faktiskt inte provat, det får jag göra :) Ha det bra!

    SvaraRadera
  31. Hoppas ni får det trevligt! Å du har ju såååå fint! Kram

    SvaraRadera
  32. Halloj gumman!

    Härligt att få tillgång till en dtor igen. Vi har bott en tid i stan hos mamma pga praktiska skäl nu när jag är skadad. Vi blir nog kvar hela veckan. Men ikväll är jag hos en och lånar datorn. Jag måste ju få kika in hos de mina..

    Får en klump i magen när jag läser om bloggträffen, men vi ses senare eller hur?

    Nu ska vi precis se en film

    Kramar i massor

    Viveka

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg