vårpyssel...

...à la lotten!







hallå där ni goa i dimman!
solen lyser med sin frånvaro, i går såg man nästan inte ut, dimman låg tjock!
var iväg igår på min lilla brommasväng, där ingår en rad trevliga inredningsbutiker som har mycket fint.
bäst i alla kategorier är anna in the garden, den butiken har jag berättat om förrut!
det är alltid en sån härlig stämning att komma dit, underbara saker som är vackert uppdukade och så är det ju personalen som är ljuvlig!
liten köperapport kommer senare...
slås av att bli trevligt bemött tillhör det ovanliga nu förtiden, det är inte så att man blir otrevligt bemött utan mer obemött...
en slö blick, ett ointressse för att man är där, finns inget som är sååå oinspirerande, då går jag!
det är många människor som är på fel plats, hoppas det blir lite ruljans på arbetsmarknaden snart så folk kan söka sig till andra jobb som dom vill vara på!
i dag blir det lite äggigt...det är väl vårigt värre med små fågelbon och ägg med vackra gamla bilder!
ha en underbar söndag, i dag har jag söndagsågren...i morgon ska jag jobba igen efter att ha varit mammaledig i 1.5 år, så ni förstår va, suck!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Ha en riktigt skön söndag du också. Den butiken måste jag klicka mig in på:)
    Och så vackert. Jättevackert, Lotten!
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  2. Hallo,the eastern-eggs sooooooooo beautiful.Have a nice Sunday,greats from Elke.♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten
    Jag vill också göra bon!
    Fast det är väldigt snöigt om man vill plocka material. Nåja, jag får lugna mig med det eftersom jag har beredskap den här helgen, och det är väl ingen hit att stå ute i skogen om nån ringer och man måste iväg och jobba.
    Gillar äggen du gjort, får lite äggiga ideér... tänk så fort man kastat ut granen kommer påsklusten krypande. Fast ägg är ju inte bara påsk utan vår överhuvudtaget.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  4. Nydelige egg, og bilder! Ha en flott søndag! :)

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra saker du har :) ska också kika in på butiken.

    Hoppas allt är bra med dej!

    SvaraRadera
  6. goddagens goa du!!
    så vårit o fint!!

    ja, visst är de tråkit! sån likgiltighet.. man önskar verkligen att dom byter till ett jobb där dom trivs o kan va i sitt esse istället.. :)

    hoppas du har en kanonsöndag!!
    kramar från en hyfsat solig "västsida" linnea

    SvaraRadera
  7. Hej Lotten.
    Jag håller fullständigt med om mer ointresserad personal. Undviker att gå in i vissa pga "sura" innehavare. Dom förlorar ju köpsugna kunder, men har dom inte fattat än. Tur ändå att det finns andra man hellre går till...

    Ha det bra på jobbet, kram Lena

    SvaraRadera
  8. Så vackra vår-arrangemang du skapat...I LOVE IT!!!

    Håller med dig om det där med butikspersonal,
    tur att det finns
    en del som är trevliga...

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  9. Så nydelige påskeegg! Holder på med noen for tiden jeg også, så det var fint å få litt inspirasjon fra deg =)
    Her hos oss laver snøen ned...

    SvaraRadera
  10. Tack för dina fina kommentarer! Och kul att du gillade vantarna! Har faktiskt funderat på det där med att sälja lite av mina saker men har inte tänkt klart på hur jag ska gå tillväga och i vilken utsträckning jag skaulle klara det...
    Inspirerande vårpyssel du gjort! Kul att se lite annorlunda ägg, snart är det ju påsk och allt så jag kanske också borde göra lite pynt:)
    /Lina

    SvaraRadera
  11. Här har vi sol idag! Underbart att få lite ljus faktiskt. Sådana ägg gjorde jag förra året. Snart dags att plocka fram dem. Det går ju fort till påsk.

    SvaraRadera
  12. Nämen Lotten !!!
    Vilka ljuvliga bilder, vad du är duktig alltså, vilka underbara ägg !!
    ha nu en toppen Söndag, själv är jag på jobbet nu men ska strax stänga för dagen, det är snö storm här nu så det har varit glest med kunder..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  13. Äggstra vackra ägg...du pysslat...sådana skulle man ju vilja lägga vantarna på! Hur stora är de? Din sida är farlig att kika in på...lusten går upp till 100% och jag har lovat gubben att måla brädor...men veckan är lång och jag har ju sportlov,he, he! Stackare...söndagsångest är pyton...får också det ibland fastän jag älskar alltjag arbetar med...jag tror det mer är det att man vill så mycket och arbete begränsar onekligen det! Men väl man är där så rusar ju tiden på!
    Önskar dig en underbar vecka!
    Kramar,
    Bella
    Som skulle önska att du kunde komma förbi mig för at pyssla ett tag!

    SvaraRadera
  14. Vilken ljuvlig butik den måste jag besöka framöver, ett härligt äggigt inlägg, så vackra bilder du bjuder på, ha en bra jobbardag nu Lotten, kram

    SvaraRadera
  15. Mycket vackra ägg.
    Ha en härlig arbetsdag imorgon ;)
    //Tezz

    SvaraRadera
  16. Hej på dig!

    Vad glad jag blir att jag hittade till din blogg idag! Du har en jättefin och mysig blogg!

    Hit kommer jag komma igen =)

    Kram

    Anna

    SvaraRadera
  17. Så vakre egg!! Herlige!Klem fra Anette

    SvaraRadera
  18. hej! det var det vackaste ägg jag sett!! kram kram

    SvaraRadera
  19. Såå vackra ägg du gjort..
    Söndagsågren, det förstår jag det kan man ju ha fast man går till jobb varje måndag till fredag :-| och inte varit hemma med barnen
    :-). Lycka till imorgon det kommer säkert att gå jättebra.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  20. Åh, jag lider med dig... det känns alltid lite motigt att börja jobba igen efter så långt tid! :-)

    Vad mycket fint du gjort (igen)! :-) Just ägg och fågelbon ger en förhoppning om vår och värme.

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  21. Tycker dina hyacintblommor blir så vackra i ring, tänk så kreativ du är! :o)
    Håller med dig, trevligt bemötande är a & o när man kommer in i en butik, annars kan det vá så. Jag ska genast kolla in din länk på den trevliga butiken med Garden i namnet! ;o)
    Hoppas du tycker det blir kul att träffa arbetskompisarna igen.
    Bamsekramen,
    Lydia

    SvaraRadera
  22. Det är faktiskt en och annan som hamnat på fel plats här i livet. Trist nog.
    Önskar dig en underbar start på första arbetsveckan, förstår att det känns.
    Må så gott!
    kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  23. Så fint du gjort...Så du bygger bo när våren närmar sig..hihi du som ska äntra jobbelivet igen efter den härliga ledigheten. Förstår din ågren...det har jag varje söndag :-) Visst går den fort tiden. Min lilla är 15 iår och jag minns det som igår den där första dagen man skulle upp och iväg om mornarna igen. På tisdag är du inne i ruljansen igen ska du se. Kraam Paula

    SvaraRadera
  24. Du väcker mitt intresse för att göra mera ägg, dina pysslade ägg är underbara, såå himla vackra. Jag gjorde så många ägg förra året och det var så roligt nu måste jag nog sätta igång med det oxå hihi.
    Jag njuter alltid hos dig Lotten.
    Kram och vi hörs snart igen.
    /Ingela.

    SvaraRadera
  25. Hej! Håller med dig om att det är ont om trevlig personal, eller inte trevlig, men de med det lilla extra!
    Man blir så glad om man kommer till en butik och man känner att dom tycker att det är roligt att hjälpa till....
    Dit går man ju absolut tillbaka till!
    Ha det/ Helena

    SvaraRadera
  26. Pyssel hos dig också ser jag.

    Jättefina ägg, något jag sa till mig själv förra året att jag SKA göra i år. Tiden rusar ju iväg så det kanske är dags att börja om man ska ha några ägg klara till påsk. :)

    Lite spännande måste det väl vara att komma iväg och jobba också. En stor omställning kan jag tänka mig.

    Anna in the garden, jo du har sagt det förr och jag har fortfarande inte tagit mig dit. Måste ta mig dit under våren...

    Ha en mysig söndagkväll!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  27. Så vackert du pysslat!
    Hoppas att jobbstarten går bra!

    Kram

    SvaraRadera
  28. Ska kolla in denna butik. Förstår om du har ågren när man har varit hemma så länge. Härliga äggiga bilder du visar.
    Ha nu en bra ny vecka
    Kramis Mamma C

    SvaraRadera
  29. Nyydelige bilder...

    Jeg skal ta meg en tur innom å kikke ;)

    Ha en fin kveld
    Klem,kari

    SvaraRadera
  30. Hej Lotten, jag håller med dig angående servicen i många butiker... ganska dålig generellt. Jag blir så glad när jag blir bra bemött att jag handlar saker i bara ivern :)

    Du kommer nog att tycka det är skönt på jobbet när du väl sätter igång. I alla fall tills de gamla rutinerna börjar att komma in igen ;) Då vill du nog snarare hem igen skulle jag tro. I vilket fall så önskar jag lycka till på jobbet!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  31. Helt underbara bilder - njuter..
    Har nåt åt dig hos mig
    Kramar/Annelie

    SvaraRadera
  32. Då förstår jag din ågren... Första dagen är nog den jobbigaste... man förstår inte hur de små liven ska klara sig utan mamma... men men det är nog mamma som inte klara sig utan de små.. Kan de inte ha webbkamera på dagis så man alltid kan följa dem *ler* kram sari

    SvaraRadera
  33. Vilka härliga ÄGG !!!!
    Du har många nya ider du.
    Haregott!
    och ha en bra jobbar vecka.

    SvaraRadera
  34. Hej,
    Så fint du har pyntat med äggen, passar så bra till ditt bakgrundskvitter...
    om det inte hade öst ner halvmetersvis med snö så hade jag nog fått riktiga vårkänslor...

    Nåja, här är nog snöeländet slut snart...får vi hoppas!

    Jag tycker det låter riktigt mysigt med dimma, ska vi byta?

    Kram och ha en riktigt bra vecka,
    Anette

    SvaraRadera
  35. Härligt vårlikt här inne hos dej med både fågelkvitter och påskägg! Ja, nu längtar man verkligen efter ljuset och våren!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  36. Hej gumman!

    Lovar att tänka på dig imorgon, förstår att du har ågren! Själv ska jag jobba över 12 timmar imorgon, urk!
    Håller fullständigt med dig om oinspirerad personal i en del butiker, de måste verkligen tycka att jobbet är dötrist! Det brukar sluta med att jag inte går in i sådana butiker efter ett tag, nej tacka vet jag butiker där man blir trevligt bemött!
    Anna in the Garden skulle jag hjärtans gärna vilja besöka när jag kommer upp till dig i vår, verkar vara en toppenbutik!

    Ljuvliga bilder Lotten som man blir superinspirerad av!

    Ha det allra bäst min goa vän!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  37. Vilka vackra ägg du pysslat till vännen! :)

    Här har jag mest ägnat mig åt foto..

    Stort lycka till inför morgondagen!
    Varm kram från mig!

    SvaraRadera
  38. vad fina ägg!
    Hoppas du haft en bra helg!

    SvaraRadera
  39. Hej Lotten!

    Hoppas att du får en bra dag på jobbet idag, är själv mammaledig idag och förstår ångesten, jag börjar inte förrän i augusti och ändå börjar man känna att snart är det dags, tiden går ju så snabbt. Älskar dina ägg, väldigt vackra.
    Kram Jillsan

    SvaraRadera
  40. Kikar ofta in på din underbara sida, den lättar upp det mörka vädret. När jag ser att du är ute på shoppingrunda vill jag tipsa om den fina lilla blombutiken med fina lantliga tillbehöver vid ängbyplan
    //Rosi

    SvaraRadera
  41. Hej goa Lotten
    Vilka underbara ägg -Vill oxå.Du är ju makalös på att knåpa ihop de mest fantastiska härliga skapelser.Skönt att du frisknat till från hemska feberdrömmar o LYCKA TILL på jobbet.Förstår att det är med blandade känslor att gå tillbaka efter mammaledigt.Kram/ Lotta Sandin

    SvaraRadera
  42. Ville titta in till dig, Fick adressen genom BETNGSNÄCKOR O ÄNGLAR.
    Vilken härlig blogg du har, kommer att besöka dig igen.
    MVH // Nettan

    SvaraRadera
  43. Hej på dig min vän!

    Hoppas att allt är bra och att din helg varit lugn och skön? Kikar in lite hos dig och njuter så klart som vanligt av din underbara blogg! Man blir så inspirerad varje gång man är här hos dig!
    Va rädd om dig och njut av måndagen Kram Tina

    SvaraRadera
  44. Där slog du huvudet på spiken!
    Så tycker jag med...
    Man blir inte otrevligt bemött utan snarare obemött!
    Himmel så bra sagt!
    Så mysigt du gjort med äggen...
    det är alltså tillåtet nu att börja ägga till det lite hemma.
    Ha en härlig dag, kram Katarina

    SvaraRadera
  45. Hoppas att det gått bra idag när du återgått till jobbet! Jag minns att det är sorgligt och roligt på samma gång.

    Vilken härlig butik! Tyvärr för långt bort.

    Fina påskinspierade saker du satt ihop.

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  46. hej lotten jag kommer ihåg när jag skulle börja efter mamaledigheten, men det gick ju jättebra och det gör det säkert för dig också=)
    Jättefina bilder du bjuder på härligt som balasam för själen nu när det är min tur att vara deckad i influensan...ha det gott kram Annica.

    SvaraRadera
  47. Hoppas att din första arbetsdag gick bra. Troligtvis är du nog ganska trött...Vilka underbara bilder du visar! Vackra ägg hör våren till!!
    Tack för inspirationen!
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  48. Kors så vackert Lotten, det var inte pyssel som går av för hackor direkt, helläckra ägg!

    Och hyllan nedan, såå snyggt!

    Lycka till med jobbet! Mari.

    SvaraRadera
  49. Hej pyssliga du.
    Här snöar vi in, men snart kan man nog gå ut igen.

    Ha en skön pysslar vecka & sköt om dig.
    Kramen /madelene

    SvaraRadera
  50. Hej vännen,

    Sorry att jag inte varit inne och besökt dig på en tid.
    Slarv!

    Nu har jag äntligen kommit tilbaka och måste säga att fågelsången och dina vackra bilder får mig att bli så harmonisk!

    Vilka underbara ägg Du gör.
    Får inte till det på samma vis som Du men det är snart dags att göra ett försök.

    Jag längtar till våren och det skall bli så roligt att träffa "Stockholms bloggisarna" på träffen jag hoppas blir av i mars-april.

    Önskar Dig Lycka till med att komma igång på jobbet igen.
    Du kommer snart att tro att du inte varit borta så länge. Vi människor vänjer ju oss så fort!!!

    När jag blädrar på din sida och ser alla vackra bilder från din trädgård och andra trädgårdar ja då blir jag bara varm om hjärtat och blundar och drömmer mig till vår & sommar.

    Lotten sköt om Dig och så hoppas jag att vi snart ses igen

    Massor av kramisar
    Jeanette

    SvaraRadera
  51. Hej vännen,
    Jag har tänkt på dig idag. Hoppas det gick bra första dagen :)
    Vilket underbart ljuvligt pyssel du har gjort. Nyfiken vad du hittade på Anna in the garden.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  52. Heeeeej Lotten!!!!

    Är inne en snabbis...har legat magsjuk i ett par dar..bläää, hann fota viseln på brölloppet men sen var det kört...suck, sånt händer bara inte.

    SÅ FIIIIIINA saker du gjort...vännen, du kan du! Bilden i mitten är så vacker....

    Du, det kommer att går bra i morgon, det vet jag MEN jag förstår dig precis...håller dig i handen lite i smyg sådär!

    KRAMMMMMM
    Hanna

    SvaraRadera
  53. Vad duktig du är på att pyssla ! Mycket vackert ! Lycka till på jobbet ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  54. Åhhh jag förstår att det måste kännas jobbigt efter sådan ledighet.....Men vilka underbara påskägg du gjort, jag gjorde några förra året och visst är det roligt....Fint med lilla fågelboet där med.
    Ha det gott!
    lotta

    SvaraRadera
  55. oj oj oj vilka UNDERBARA bilder...du är så duktig, underbart!/Jenny

    SvaraRadera
  56. Hääärlig blog! Jag blir alldeles varm i hjärtat av att vara på din sida och kika på allt du har.

    Februari kramar från Jenny

    SvaraRadera
  57. Hoppas första arbetsdagen varit bra!!
    Låter spännande med rapport från trevliga butiken!
    Dina ägg är så fantastiskt fina!!
    Får väl rota fram lite ägg och min vita fjäderkrans jag också!
    ja, ett par ägg har jag redan framme i fönstret förstås...
    Ha en fin vecka!
    kramis

    SvaraRadera
  58. Ack, så fint vårpyssel!! Vackert!
    Dags att ta fram äggen jag pysslade ihop med barna ifjol :)

    Hoppas första arbetsdagen gick bra!
    Kram kram Hanna

    SvaraRadera
  59. Åh så vackert!!
    du är så pysslig..otroligt fina ägg..
    men vilken vacker bild på de små vita äggen..
    hoppas att det gick bra att börja jonbba igen..
    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  60. Hej Lotten. Vad duktig du är med allt pysslande, längtar till påsk, till allt roligt pyssel =)

    Ha det gott o hoppas första jobbardan gick bra. Kram Pirre

    SvaraRadera
  61. hej!
    jag förstår att det kändes lite märkligt och "småångestaktigt" i söndes, dagen innan arbetet tog vid igen.
    Hoppas att det blev bra och roligt att komma tillbaka!
    Och att det är skoj för lilleman att gå på dagis! För det antar jag att han gör nu då.
    Dina bilder är så vackra. Jag är också äggsugen. Har varit det en tid...grå, vita och naturfärgade ägg smälter så väl in i allt...och väcker hoppet om våren...
    Instämmer med din personalbeskrivning...jätteviktigt att bli bemött med ett leende och gärna lite trevliga vänliga ord...
    Sån är jag i alla fall mot mina kunder. Tycker inte att man kan vara på annat vis, känns helt otänkbart.

    Kramar Mariette

    och tack snälla för dina alltid så värmande ord!!!

    SvaraRadera
  62. sieht wunderschön aus bei dir. die ostereier sind soooo bezaubernd. grüsse daniela

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg