trädgårdsdrömmar i februari...

...torsdagsutmanad!

grinden till baksidan är på glänt...

välkomna in!

älskar att plocka blommor, har nog alltid gjort det!

en bukett ska vara oväntat i sin komposition tycker jag !
att blanda färg och form är så vackert!
fågelbad har vi många!

min trägård är både vild och tuktad, och lite ljuva ting står bland blader och blomma i en skön omfamning!
jag är en sann drömmare och drömmarna om trädgårdens ljuvligheter är min terapi när dagarna är mörka...

omfamna er alla vill jag med göra, tack för att ni söttar, glädjer och berör!


varmkram lotten

vill ni se vilka mer som deltar i trädgårdsdrömmar i feb, klicka här

Kommentarer

  1. Otroligt vackra bilder..jag grips av en sån sommar längtan..

    ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  2. precis så ska en trädgård vara, lite lagom vild men ändå lite tuktad.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder Lotten - längtar till sommaren nu!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga sommar trädgårdsbilder du visar
    Längtar

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej Lotten!
    Vilka härliga bilder och de ger mig energi och vårkänslor, blir sugen på att få komma ut i trädgården och greja.
    Korset som stod bland björnbären var fantastikst vackert, helt underbart.
    Kram Jillsan

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt fin trädgård ni har Lotten, lika fina bilder från trädgården som vi brukar få se från ditt hem. :)

    Ha en fin torsdag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Nu fick jag en enorm längtan efter sommar, vilka underbara bilder du visar.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vilken härlig trädgård du har.
    Kan inte minnas att jag längtat så mycket till våren som detta år.
    Nu vräker snön ner utanför mitt fönster, tur att man kan sitta ner och njuta av din blogg.
    Kram/Carina i "Lilla vrån"

    SvaraRadera
  9. Helsike vad du var tidigt ute. Jag trodde jag skulle vara först, eftersom att morgonen är enda stunden idag som jag har att ägna åt februaris trädgårdsdrömmar.

    Fina bilder!

    SvaraRadera
  10. Ååh vad jag längtar till sommaren när jag ser dina fantastiskt härliga bilder från din trädgård!!

    Ha det bra och kramar från mig

    SvaraRadera
  11. Underbar trädgård!!!

    Ha det gott, kramar!

    SvaraRadera
  12. Tar alltid ett djupt andetag innan jag tittar på dina underbara trädgårdsbilder... Den är ljuvlig Lotten, var stolt över det du åstadkommit!

    Kan man få ett tips på ett jobb, förutom lärare då, där man är ledig hela sommaren - känner ett starkt behov av det nämligen?!

    Varm kram till dig/Lena

    SvaraRadera
  13. Drömmer mig bort i din trädgård :D
    Underbara bilder!

    Ha d gott!
    Kramar / Hanna

    SvaraRadera
  14. Så fina bilder från din trädgård. Och du skriver helt underbart
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  15. Ohhh Spring is coming!!! Nice pictures!!!
    Have a great day!
    Hugs
    Vale

    SvaraRadera
  16. Din trädgård är vacker, Lotten!!
    Jag fullkomligt älskar alla dessa små detaljer!

    När ska du ha visning? Jag kommer! ;)

    Sköt om dig vännen och ett stort tack för allt du ger!

    Varm kram!
    Willewira

    SvaraRadera
  17. Vilka fina bilder.... jag längtar med efter vår o sommar.
    Har en stor trädgård med lusthus, växthus å flera uteplatser som man kan pyssla med.

    SvaraRadera
  18. åh

    ska vi byta!? min lilla 2a med altan mot ditt :)

    underbart vackert!!
    ha de kanoners hela helgen!!!

    hamna oxå i sjukan,tänkte jag skulle klara mej..... :( men blev magsjuk igår.....

    kramar linnea

    SvaraRadera
  19. Hej min underbara vän!

    Hoppas att du mår bra och att din vecka varit bra ? Själv har jag nästan bara haft en massa att stå i med mina kommande planer!
    Jag skickar in en hälsning till dig och hoppas att din helg kommer att bli skön och att du är rädd om dig Många Kramar Tina

    SvaraRadera
  20. Tack snälla Lotten för alltid inspirerande och vackra inlägg, vilken blogg du tipsar, blev stannades där en lång stund...hoppas du får en bra dag, stora kramen

    SvaraRadera
  21. Goa goa Lotten!

    Här är en till som delar ljuva gröna drömmar. Håller med om att det blir mer liv i trädgården om både tuktat och vilt får samsas. Ljuuuuvlig bukett! Jag tycker det är härligt när buketter sprakar av färg och form. Du har det där i fingrarna du! :-)

    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  22. Underbara bilder....de gör gott i detta vinterlandskap.....(inget ont om vintern MEN snart vankas VÅREN!)

    Dina tankar om livet i inlägget nedan gav många tankeställare, tack ;O)

    SvaraRadera
  23. Härliga bilder på ytterligare en sida..å vad jag längtar efter att få pyssla i min trädgård..suck...Din trädgård är vild och vacker :-)och underbar att få vistas i..Varmkram//kat

    SvaraRadera
  24. Jag gillar när en trädgård bjuder på magi och mystik...man skall inte kunna se allting med en gång utan i en trädgård skall man upptäcka nyheter hela tiden...flummigt och lummigt på något sätt...ljuvliga bilder...
    Det känns som om vad som helst kan hända när man gläntar på grinden!
    Kramar,
    Bella

    SvaraRadera
  25. Nä nu får vi bestämma det!!!
    Du får bli min trädgårdmästare så det så! Jag vill också ha det så ljuuuvt i min gård....sa jag att den är på 1000 m2?

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  26. Hei igjen...Du som har så mye vakkert...tar du utmaningen/utfordringen jeg har lagt ut idag? hadde vært gøy...

    SvaraRadera
  27. Underbar trädgård! Åh nu längtar jag ännu mer till varmare tider, är såå less på snön!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  28. Din trädgård skulle kunna vara en hel park lotten, du visar så mycket fint därifrån, slutar aldrig att förundras.. =)
    Så vackert!!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  29. Vackert, vackert,,,,,vill önska en trevlig helg osså har du nått att hämta hos mig
    Kram Sari

    SvaraRadera
  30. Helt ljuvliga bilder Lotten, vilken underbar trädgård du har!!!!

    Ha en riktigt mysig helg!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  31. Ljuvliga bilder ! Längtar ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  32. väldigt vackra bilder! vilken trädgård du måste ha..

    ha de gott!
    kram!

    SvaraRadera
  33. Åååh så ljuvligt!!!
    Jag drömmer mig bort...

    Tack snälla för dina rara ord!
    Du är så härlig som människa!!!
    Varm och vänlig! En riktig förebild.

    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  34. Ja, vad ska man säga?!!
    Vilken inspiration!!!!
    Kram Erika

    SvaraRadera
  35. Fantastiska drömmar!!!

    Keep on dreaming
    Anna

    SvaraRadera
  36. Åhhh, vad man längtar när du visar sådana vackra bilder.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  37. Vilka underbara trädgårdsbilder Lotten! En romantisk grönska, vatten, rost och kors, så vacker mix!

    Ja, ang inläggen nedan, du har så rätt så... man ska vara glad för det lilla och så länge man är frisk...

    Jag har valt att inte vara privat, personlig osv i min blogg utav många olika anledningar. Söker man jobb, och redan två nuvarande arbetsgivare följer bloggen plus att jag ibland använder den som referens vid logi och även nämner den i mitt cv beroende på vilket jobb man söker osv vill man inte vara för djup,och ej heller för "oseriös" med tävlingar, awarder mm, tom min dåvarande och kanske kommande handläggare på AF läser den: ) Då passar det bättre för mej att hålla mej till de "ytliga" men livsnjutarämnen jag valt. Kanske man skulle kunna ha en till blogg, som anonym, för skriva kan jag, mycket och länge : ) För som privatperson bjussar jag MYCKET på mej själv! ( Nu använde jag din blogg som anslagstavla som du märker... : )

    Tack för titten i din ljuva garden!
    Du har en sanslös smak, alltid lika kul att kika in! Mari.

    SvaraRadera
  38. Hej Lotten, så fina inlägg du gör som vanligt. LEdsan jag inte hinner höra av mig - har ju börjat jobba och det är såååå svårt att få ihop det. Allt som måstes och skas......Puh. Hoppas du kommer iväg imorgon kväll - visst är det så - lät så trevligt. Men jag hinner inte tyvärr. Jobb ohc sedan bara sjunka ned i soffan med en flaska rött!!!Kram Fredrika

    SvaraRadera
  39. Så vackert
    Vad roligt det har varit att köra trädgårdsutmaningen. Det känns lite tomt och tyst om vi ska lägga ner nu. Ska vi inte köra vidare på något sätt?

    Viveka på Humlebacken

    SvaraRadera
  40. Oj...vilken längtan jag fick nu av dina vackra bilder...skönt att ha något att se fram emot..!

    KRAM, Jenny
    <3

    SvaraRadera
  41. Hej goaste Lotten,

    Jättefina bilder vännen! Tänk att jag blir alltid så glad av att besöka din underbara blogg!

    Önskar dig en jättefin helg!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  42. Hej gulliga, jag älskar att titta in på de gröna torsdagarna här hos dig, du har det inte förutbestämmt och det är det som är charmen, en vild och lagom tuktad trädgård är alltid vackrast och det har du.
    Kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  43. Oh vilka ljuvliga bilder o tankar.
    Nu drömmer jag med ...

    kramar Malin :)

    SvaraRadera
  44. Oj, så ljuvliga trädgårdsbilder du visar idag!
    Ja, nu behöver man drömma - våren dröjer ju i år och här singlar snön just nu - igen!!

    Tack för vackra bilder i övrigt också! Åh, så fint du har!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  45. Åååh så härligt Lotten! Jag längtar så mycket efter våren, och det blir bara ännu mer när jag ser dina härliga bilder!

    Och alla vackra detlajer du har i trädgården också, Underbart!

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  46. Du har en otroligt vacker trädgård! :)

    SvaraRadera
  47. Oj, så fint,så fint ...vilka underbara bilder du bjuder på ...

    Jag skulle också vilja vara med i utmaningen ,men jag hade inte börjat blogga i sommras, så jag har inga fina bilder att visa från min egen trädgård. Oj , vad jag ska fota till sommaren =)

    Ha det nu så bra , gulliga Lotten
    Kram Sussi O

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg