cirkus...

...när en liten kvinna ställer till det!



hallihallå!

skulle egentligen städat...det blev inte så, det blev stökigt!

började i en hörna och hittade denna vackra kvinna,

sen startade lottens cirkus...

allt åkte fram och tillbaks och pusslet har inte ännu gått ihop sig,
så det får bli en bild på kvinnan som ställde till det och en liten liten hörna där lilla hon hamnade!

ha en underbar start på veckan!

p&k
lotten
pst!!!
ni måste köpa aftonbladets bilaga idag, där är carolines underbara hem, kolla in hennes härliga blogg evelinas hus!

Kommentarer

  1. Åh så väl jag känner igen det där med cirkus. Så är det nästan varje gång jag ska städa här, åhh ja den ja, måste flytta på den lite... och så är man igång. Och den där... osv... slutar med att det blir rörigare än vad det var innan. Det blir ju till slut städat också men det tar ju så mycket längre tid.

    Idag kommer svärmor hit på besök, så det blev faktiskt "bara" städning idag. Måste ju fixa till det lite extra inför besök... :)

    Ha en riktigt skön söndag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hejsan! fina bilder som alltid! tänka sig att en sån liten kvinna kunde ställa till det så för dig! Jag kikar ofta in hos dig och tittar på dina vackra bilder men jag tror minsann de är första gången jag kommenterar här! Du får ha en bra söndag!:)

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk vad en liten kvinna kan ställa till med. Det där med att ...jag ska bara...är väl ett härligt kvinligt fenomen.

    Det bästa är att efter man varit o rört överallt... så vips är allt klart o fixat samtidigt!

    ...men då krävs att man inte blir avbruten, är det inte så?

    Njut av din söndag!
    Kram Martina

    SvaraRadera
  4. Hallo, the photos soooo beautiful.Have a nice sundy.Best wishes,from Elke.♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Usch ja...det där "fenomenet" känner jag alltför väl igen...idag började jag att ta tag i röran i tvättstugan...roligare kan man ha..!

    Vacker liten kvinna är det du visar iallafall!

    ; )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  6. Det va en stilig kvinna :)
    Klart hon ska få en fin plats!

    Ha en skön söndag!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Tänk så ofta man hamnar i"rena rama cirkusen"...och egentligen tänkte man ju bara städa och göra det lite mysigt hemma! Idag har jag fullständig panik...far fram här som en virrig höna...men jag gissar att det reder ut sig när man väl är tillbaka på arbetet imorgon...blir så arg på mig själv när jag lyckas komma i spinn...värsta stressen...blä!
    Hon var väligt vacker...den lilla damen som orsakade ditt cirkusnummer!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  8. Hallå mi amiga, sänder en solig hälsning från Spanien och du glöm inte bort att pröva lyckan om du inte gjort det...hasta luego

    SvaraRadera
  9. Hihi precis så är jag med..ler
    Men det blev kanon fint.
    Kram Irene

    SvaraRadera
  10. Jotack, känner också så väl igenmig i beskrivningen...skall det flyttas å städas sååå blir det ordentligt en ren röra helt enkelt:-)några sådana projekt har ej påbörjats här som tur är...(inser mina begränsningar idag)...Ha en skön vecka du med, förresten var hon väldigt vacker, kvinnan som ställde till det..kram kat

    SvaraRadera
  11. åh så sött!!
    hihi ja de blir lätt så, känner igen mej väldigt väl.... haha
    man börjar på ett ställe... o ja..
    :D hihi

    sitter här o knåpar lite... får se om jag kan visa nåt nån dag.... roligt är de iallafall!!

    önskar en skön kväll och en bra start på veckan! kram vännen min!

    SvaraRadera
  12. Vill bara skicka en hälsning och säga: Vilken härlig blogg du har! Jättefina och inspirerande bilder. Ha en bra vecka önskar en ny besökare på din blogg.
    (Jag lägger en länk till dig på min lilla blogg)

    SvaraRadera
  13. Hej på dig!

    Jadu, det där med städning...vet inte vad jag ska säga. För min del känns det som att det alltid finns roligare saker att göra =) haha

    Kram på dig och hoppas du har haft en underbar alla hjärtans dag helg!

    Anna

    SvaraRadera
  14. Cirkus? känner jag inte igen...Näää då!*fniss*....här är det katastrof cirkus sedan ombyggnad...vilket förde med sig att möbler blev flyttade, fick nya användnings områden...vart ställer man då allt som stod i t ex ett skåp Innan det fick flytta? Där står jag just nu och ska Försöka röja och slänga lite...*hrmm* inte det lättaste!

    Hoppas att cirkusen löser sig snart för dig!
    Jag undrade så igår när jag läste AB bilaga....undras om jag vet vem hon är?...för jag hittade ingen bloggadress...eller är det jag som är Blind?! Man vet aldrig med stirriga käringar....

    Ha en skön start på nya veckan Lotten!
    Kramaaar, Ulrika

    SvaraRadera
  15. Ha, ha ja det er ikke mye som skal til gør man flytter om på det ene og andre, fordelen er at man får tørket litt støv på en plass man kansje ikke har gjordt på en stund.. Nydelige bilder som alltid.....
    Ha en fin uke .. Klem Kristin

    SvaraRadera
  16. Ja det blir inte alltid som man tänkt sig! Men damen var underbart vacker i alla fall. Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  17. Ja, vicket elände en dam kan ställa till med. Känner igen det där att börja i ett hörn sedan är cirkusen igång. Men när man är klar så är man rätt så nöjd. Men det kan ju ta sin lilla tid. Städa får du göra en annan dag. Det är ju en 270 dagar kvar på året eller något åt det hållet.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  18. Tycker mig känna igen det där... cirkus..hihi

    men så vacker jon var kvinnan so orsakade allt!!

    Stor stor kram till DIG
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  19. Vilket jättefint citronträd! Vårt uterum är svinkallt och fullt med undanrensade saker som ska säljas :) Din cirkus känner jag igen, tyvärr tar min aldrig paus! Kram, Tina

    SvaraRadera
  20. Tänk va en kvinna kan ställa till det.. *fniss* men hon ger ju också en HEL DEL inspiration :)Jag känner igen det där, när man flyttar en sak hit o dit... Ha det bra. Lenita

    SvaraRadera
  21. Hej Vännen!!
    ja du, det där känner jag igen..I dag skulle jag städa, tömma diskmaskinen..m,en jag jag blev så sugen på att piffa..så jag gjorde allt på en gång..hi hi..
    super fina staty..
    nu ska jag kika in på din kompis blogg..

    kram anna

    SvaraRadera
  22. Om circus resulterar i så vackra bilder gör det väl inget eller? Hihi, känner igen det där, det blir circuscircus hos mig :D
    Må så gott!
    kram goa Lotten!
    nina

    SvaraRadera
  23. Förstår att en sådan läcker lady skapar oreda. Fast det var hon väl värd?!?
    Det blev jättetjusigt i ditt arrangemang.
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  24. Ohh vad underbart du gjort.
    Ja jag har föesökt städa här hemma i helgen. Hittar saker och hjärnan går igång. Vad fint jag kan göra med detta. Visst är det mysikt

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  25. Vilken vacker liten kvinna som ställde till det för dej. ha en bra vecka du med, kram Katta

    SvaraRadera
  26. Skönt man inte är ensam med det syndromet.
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera
  27. Hej Lotten!

    Underbart inlägg! Förstår att den där damen kunde ställa till det..den är väldigt fin!

    Är säker på att du får till pusslet som du vill ha dert..men jag tycker det ser underbart ut redan nu :) Du får alltrid ihop dina pyssel så det blir såå vackert tycker jag!

    Kram goa vän!!!
    Mia

    Ps ja, åh vad fint hennes hem var i tidningen!!

    SvaraRadera
  28. Ja små kvinnor kan då verkligen ställa till det, men det blir vackert till slut, eller hur :-)
    Tack så mycket för dina fina balkongtips på min blogg. Armeringsjärn, det kan ju bli riktigt läckert och citrusträd...många ideér.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  29. Very nice photos! I like the woman statue so much!
    have a great day!
    Warm hugs
    Vale

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Attans att jag läste ditt inlägg idag, jag skulle ju köpt bilagan igår för att se "tipset"!!

    Ja, ja...

    Vilken liten dam som ställde till det! Men jag vet hur det är.
    Man kan liksom inte bara "sätta dit det", det för så mycket med sig och så måste det andra stämma...och hoppsan så sprang tiden iväg och det andra hanns inte riktigt med som planerat.
    Svårt för saker att finna sin plats ibland!

    Ha en toppendag!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  31. Nu har jag hamnat på din sida med jämna mellanrum och tycker att du har det så trevligt och inspirerande!
    Är det o.k. om jag länkar till dig på min blogg?
    Trevlig vecka önskar Växthusmadam

    SvaraRadera
  32. Jättefina bilder Lotten! Ja här är det "cirkus" allt som oftast... ;) Det behövs inte mycket för att dra igång... Vilken vacker dam! Ha en härlig vecka - kramis Annie

    SvaraRadera
  33. Vilken härlig kvinna du hittade och hörnet blev väldigt passande åt henne. Tack för tipset med bilagan, vilken inspiration.
    Ha en bra vecka!
    Jillsan

    SvaraRadera
  34. Jag har allt sett bilagan..jättefint!
    Du ,vilken vacker dam du har som ställer till det för dig, hihi!
    Har en likadan..fast i rost!
    Titta in till mig idag om du vill vara med att tävla om en handmålad rullgardin...firar ettårsjubileum idag!
    kramis

    SvaraRadera
  35. Ajdå det där känner jag igen...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  36. Haha, det där händer mig nästan jämt när jag ska städa, fast det börjar med att jag vill rensa, röja och fixa så slutar det med katastrof, och då orkar jag inte röja undan allt.. hihi..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  37. Hihihi, ja det brukar bli cirkus när man börjar flytta runt på grejerna... Hos oss har det varit cirkus ett bra tag nu, eftersom vi håller på med renovering av hallen i källaren... Tänk att man kan ha så mycket grejer där, fast man inte har någonting!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  38. Tänk vad små kvinnor kan ställa till det, hihi. Här hemma känns det som att det är ständig cirkus och pusslet går sällan ihop sig!!!
    Underbara bilder på lilla kvinnan, sååå vackert!!

    Klart man köpte Aftonbladet och kollade in Carolines underbara hem, hon har det sååååå fint!

    Ha en toppenvecka!
    Kram Marie (som är hemma med kräksjuk liten V, blä!)

    SvaraRadera
  39. Hihi, är det mig du skriver om!? Attans vad det kan ställa till det ibland. Men visst är processen ändå förlösande på något vis? Kramar Sara

    SvaraRadera
  40. Haha...visst känner man igen sig. Din lilla kvinna är helt bedårande - jag är jätte-svag för figurer. Men jag njuter mest av att arrangera cirkusar i "Glädjehuset".
    Tittade in till Evelina - en underbar blogg, som jag gärna återkommer till.
    Önskar dig en skön städfri vecka...
    Kram Randi

    SvaraRadera
  41. Ah, ljuvliga kvinnor får alltid ställa till det. Och ljuvliga kvinnor är vi hela högen. :-)

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  42. Och TACK du supergoding för hejarop. Gissa om jag är med i DIN fanklubb. :-D

    SvaraRadera
  43. Hej,

    Vadå städa?

    Vem orkar med det...mer än det nödvändiga, alltså!

    Den lilla damen är jättefin, hon är nog värd lite "stök och bök"...

    Måste titta in hos Evelinas hus, tack för tipset!

    Kram,
    Anette

    SvaraRadera
  44. Haha, cirkus Lotten!!
    Det där tycker jag att jag känner igen.
    Du skulle ha sett hur det såg ut här hemma i fredags när Helena var här och fotade för boken.
    Jag lovar dig att den cirkusen hade blivit svårslagen. Allt som inte skulle vara med i bild (vilket var ganska mycket) åkte runt på golvet i högar, det såg ut som en tromb hade gått fram här hemma...och jag kan ju säga att det finns högar kvar, hahaha.
    Det var ju så härligt med det avskalade så nu kliver vi över högar här hemma vilket inte är något bättre såklart. Men imorgon kaaanske jag tar tag i det också...mellan lite andra göromål :-).

    Ha det så gott min underbaraste vän.

    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  45. Godmorgon Lotten!
    Jag fnissar åt att du ställer till det istället för att städa....fniss....så blir det jämt när jag städar också.

    Damen är i alla fall jätte fin.
    Åååå vilken häck du har!!!
    Himmel så vill jag också få till det så småningom i min trädgård...med olika små rum...
    ....om bara tiden räcker till nån gång...
    Citronträdet är såååå läckert...himmel....
    Skönt att du trivs på jobbet...
    Ha en fortsatt härlig vecka!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  46. these pictures are just wonderful...I wish I could understand your language...

    SvaraRadera
  47. Ja men ,du är för härlig Lotten !

    Oj, vad jag känner igen mig !
    Det börjar med en enorm städlust , här ska röjas ... och så får man en ide´ och så blir det ett jätte projekt som inte tar slut den dagen ... ja , vi är som vi är ...=)
    Ha nu en trevlig vecka !
    Kram Sussi O från Norr

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg