stor förändring...

...och varde ljus och det blev ljus!!

hallå kära vänner!
jag har fått en riktigt rolig utmaning av willewira som har den härliga bloggen mor karins täppa,
kolla in den!!!
utmaningen löd;
att presentera något ur min inredning á la 2008 som jag är mest nöjd med...
om ni scrollar ner så förstår ni, vågade inte ha den som start bild, herreguuuuu så där hade vi det i ett halvår i vardagsrummet! det visade sig att vi hade en vattenskada i köket som då fick stå med fläkt hela sommaren 2007...
vi lagade mat mitt på golvet, diskade i trädgårdsslangen och mamma lotten var supergravid och jättekänslig, kan ju säga att sommarn 2008 var helt underbar jämför med den innan, så här i efterskott så ler vi, men det var en otrolig påfrestning...men resultatet är precis så som vi drömt om!
vi har lagt trägolv som vitvaxats...
vi har bytt till vitt innerträtak, vi hade en plastväv förrut iiiiiiiiii!
vi har målat väggarna vita...
hittat ett underbart gammalt fönster som avdelare...



ungefär samma vinkel, skillnad va?


kolla röran, här var då ingen inredningsmotivation...
det var knappt att vi var motiverade att laga mat...
men som marx uttryckte det...
ur kaos föds ordning!
och själva gud fadern, varde ljus...och det vart ljus!!!
skickar utmaningen, om ni har tid och lust, vidare till
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Vilken kul utmaning och så kul att se! Säger ju i och för sig som jag brukar: du har det så vackert:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Tack för utmaningen, det får jag lura lite på! =)
    Men vilken påfrestning ni hade förstår jag! Jag tycker det är jobbigt nu när vi grejat i gästrummet.. men köket o vardagsrummet är ju snäppet värre! =)
    Men så vackert det blev efteråt! I like!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. Snacka om rörigt...ungefär som vi har det nu. Men jag ser ju att med vit färg och en smula fantasi kommer man långt!

    Ha det så bra!
    Martina

    SvaraRadera
  4. Hihi oj vad mysigt ni hade det med matlagning mitt i. :)

    Okej, väldigt mycket finare efter fixet måste jag erkänna. Vi köpte vårt hus i somras och här finns hur mycket som helst som kan bli bättre.

    Prio ett hos oss just nu måste nog vara att måla taket och fönsterkarmarna vita här. Nu är det ganska mörkt trä i taket och man får en känsla av att det snart ska trilla ner. Uhh...

    Ha en fin söndagkväll!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Vilken kul utmaning! Å så fint det blev - sagolikt vackert!!!

    Men du vilka fina fynd du har gjort! Jag vill också hitta fina silverbestick! :)

    Önskar dig en bra start på veckan!
    Kramar Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg du har. Kul när man sitter och tittar runt och hittar nya bloggar=)Ha det bra/Sara

    SvaraRadera
  7. Hej på dig!

    Är inne och kolla din blogg nästan varje dag och blir lika tokig i alla dom inredning varje gång! man blir så inspirerad av att kolla in din blogg det tycker jag att du ska vet!
    Du är super duktig på det du gör ! Super kram från Tina

    SvaraRadera
  8. Oh sååå fint det blev. Ni måste stortrivas nu. Rummet ser helt underbart ut.
    Ha det så bra / Mia

    SvaraRadera
  9. Inspiration, härligt att kolla in din blogg! Tar mig en titt var och varannan dag.... = )

    SvaraRadera
  10. Och jag gnällde över min lilla fuktskada i köket!
    Himmel!

    Men det var då värt det!
    Vilken skillnad.
    Ljust och vackert.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Fuktskador är verkligen inte att leka med, förstår att ni hade det tufft!
    Resultatet är ju bara helt underbart, inte svårt att förstå att ni trivs där!!
    Tycker att ni ska vara stolta över er själva!!!!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  12. Oj Lotten!
    Det var en otrolig skillnad på rummet må jag säga!!! verkligen jobbigt med fuktskadan, det kan jag tro. Men som du säger, idag kan ni nog skratta åt det. Synd att man aldrig gör det när man är mitt i eländet.

    Du, jag såg faktiskt din bild på lammöronskransen på en tysk blogg. Lite kul, kände dock igen den direkt!!! Det sprider sig.... ;)

    Ha det gott goa Lotten!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  13. Så sant! Ju rörigare det är då man håller på, desto mer njuter man då det är klart!!

    Ni har så fint nu!

    Ha det gott, kramar!

    SvaraRadera
  14. wow vad fint dt blev./Kramisar

    SvaraRadera
  15. Förstår att du sparade bilden till sist...Men så fint det blev!
    Man blir som alltid tagen av dina bilder!
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig utmaning!
    Rackarns så snyggt det blev !!!!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  17. Vilken utmaning du fått och så fint det blev.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  18. Oj vilken skillnad! Jag förstår att du är nöjd. Visst är det kul när saker blir som man sänkt sig. Ha en bra vecka!

    Kram/Anna

    SvaraRadera
  19. Oj, vilken skillnad!!
    Men så bra det blev!! Superfint!

    Undrar om det hade blivit gjort utan vattenskadan? Ibland behövs det sådana grejer för att man ska komma igång.

    Vi levde i vårt vardagsrum när vi renoverade i vårt nyinflyttade hus. Det var inte roligt.

    Här hemma ligger vi alla däckade i influensan.

    Ha en underbar vecka, vännen!
    Kram Willewira

    SvaraRadera
  20. Hej gumman!

    Fy, det låter verkligen superjobbigt att ha det så där. När vi renoverade som värst så ville man bara gråta åt eländet, men det är som du säger att nuförtiden kan man skratta åt det istället. Erat slutresultat är ju helt fantastiskt, jösses så vackert du har det Lotten!!!!!
    Tackar för utmaningen, ska fundera lite på den!

    Tänk, nu är det inte många dagar kvar tills vi ses, ska bli såååå kul! Vi kan väl höras av i veckan lite mer och bestämma en tid på ett ungefär.

    Kramar Marie

    Ps. Schablonerna har jag tokfyndat på ebay.

    SvaraRadera
  21. Vad du är flitig på bloggen..hinner inte med i svängarna :)
    Vardagsrummet är ju bara helt underbart. Vill också ha en sån där fin rund kudde..kanske ska våga mig på att sy en.
    Snart ses vi vännen.
    Ha det bäst och glöm inte att njuta av din ledighet.
    Stor kram
    Caroline

    SvaraRadera
  22. Hejsan vännen!

    Haha vilken rolig utmaning och jätte roligt inlägg. Kul att se att andra också kan ha det kaotiskt i bland. det är ganska vanligt här hemma med alla tokiga upptåg som jag bara måste göra på stört.

    Vilken skillnad på bilderna!

    Vi ses snart!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Så VACKERT!! Tack för orden du förmedlade om kaos och ordning, då finns det hopp även hemma hos oss!!

    SvaraRadera
  24. Fnissar igenkännande.... Vi byggde om hela ovanvåningen i slutet av juni -07, lillebror är född i mitten av juli -07 :-D . Jag satt mitt i byggröran och skakade på mitt huvud. Men visst är det värt allt så här i efterhand :-D

    kram på dig

    SvaraRadera
  25. Tänk vad man klarar av ändå... att mitt i allt kaos ha ett någorlunda fungerane liv... tur man glömmer fort!!
    '
    Så ljuvligt vackert ni har det.. nästan såp man bli gråtfärdig!!

    Stor stor kram
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  26. Vilken skilnad!!!
    Fårstår godt du er nøgd med resultatet.
    Bra jobbat!
    :-)

    SvaraRadera
  27. Kul utmaning! Förstår att det var jobigt att leva i det kaoset, men vilket slutresultat! Ni har ett underbart vackert hem!
    Kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  28. Hej Lotten, det är så roligt att titta in här på dina alltid så vackra bilder (även om jag är urusel på att lämna spår efter mig)

    Kom in och tävla hos mig om du vill!//Kram Linda

    SvaraRadera
  29. Ohhhjaaa, den utmaningen har jag också fått av Willeviran...kommer nästa inlägg.

    Vilket gudomligt, ljuvligt vardagsrum ni har Lotten!!
    Och den översta bilden ...den med den långa lampan som du satt lammöron på...Hallå...har inte du småbarn hemma?? Det är så himlandes vackert att man skulle vilja fixera bilden på näthinnan och låte den få sitta kavr där :-).

    Var filmen bra som du och Anna var på? När jag såg att den skulle komma så skrek jag rakt ut...bara älskar såna filmer! Vackra vyer och underbart romantisk kan jag tänka mig. hann tyvärr inte med när den gick på bio här hemma så jag får väl vänta tills de släpper dvd:n. Men å andra sidan så bör en sådan film ses på en stooor bioduk med en påse bilar till :-).
    Hoppas att din helg varit bra och att veckan som kommer blir densamma.
    varma kramar i massor till dig min vän.
    Melinda

    SvaraRadera
  30. God morgon Min goa LOtten, denna utmaning har jag oxå gjort och för mig blev det ett kök på landet osm jag längatat så efter, kan tänka mig att ni inte hade något drömscenario när detta renoverades, men resultatet Lotten blev ju underbart vackert, som allt annat hos dig, ha en bra dag, stora kramen

    SvaraRadera
  31. Hej vännen min!

    Det är sååå vackert! Allting!
    Vilken skillnad!
    JAg vet hur ni hade det innan. Så hade vi det när vi flyttade hit och hittade fuktskada i köket samma dag! Vi var utan kök i tre månader...fy, så jobbigt! Men det gick och nu ler vi åt det..:) Vilket man gör, om resultatet blir som man tänkt..:)

    Jag älskar ditt hem Lotten! En spegel av din underbara personlighet!

    Ha det bästast alltid!
    Största kramen...

    SvaraRadera
  32. Ojojoj så vackert det blev... Det var en enooorm skillnad! Och visst är det påfrestande när man ska göra renovering... man är ju färdig att gå i taket flera gånger om!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten!

    Ja, det måste varit hopplöst. Men vilken förändring. Ni har ett så vacket hem!

    Varmaste kramarna

    Karin

    SvaraRadera
  34. Hej allra käraste Lotten!

    Och utmaningen tar jag genast emot. Men måste nog fundera lite först..Hm.

    Så otrolig skillnad det blev! Där vill jag krypa upp och läsa i nån härlig inredningstidning en stund. Är det okej?..;)Ser ju så ombonat och mysigt ut. Det är alltid lika jobbigt bakom "kulisserna" när det ska renoveras. Man får alltid vara tålmodig och fokusera på målbilden.

    Vet att du redan har det så fint, men om du är intresserad så finns en tävling hos mig...

    Ha en skön dag

    kram Viveka

    SvaraRadera
  35. Åh det är så roligt med före- och efterbilder. Vilken fantastisk förvandling, sagolikt vackert blev det. Kaoset i förebilden påminner mig om kaoset i mitt hem...

    Måste oxå bara säga att jag tycker att bilden av dig där i vänstermarginalen är jätte, jättefin.

    Önskar dig och de dina en riktigt god fortsättning på det nya året!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  36. Ja, du milde vilken skillnad...tur att man brukar glömma det där med byggkaos rätt så fort:)!
    Såg att du hade näbbstövlar ..det hade jag också...och jag såg också reportaget , och tänkte ta fram mina gamla från 80-talets början, hade både en hög variant som du och ett par näbbkängor som var såå sköna...hittar dem inte... guben slängde tydligen en massa saker som han inte kommer ihåg, när vi flyttade förra hösten!...man ska aldrig lämna gubbar ensamma med en container säger jag bara!
    Och vilka fina fynd du gjort...vet du, jag har fyra exakt likadana glas med girlang på!!
    kramis

    SvaraRadera
  37. Rolig ut utmaning och ännu roligare att se.

    Tänk vad lite vit färg kan åstadkomma.

    Kram/Irene

    SvaraRadera
  38. Men du ser så det kan vara ibland, å ni klarade er ur det galant :-)) Vilka fina fynd sen, så roligt?!..nån gång måste jag ju få komma förbi och se dem också tänk att det skall vara så otroligt va?!:-) Ha en skön vecka..//kat

    SvaraRadera
  39. Hej Lotten, oj vilket vitt och vackert rum och din hall, himmel så läcker, såg ut som värsta, värsta stylade hallen till det finaste inredningsmagsinet, mycket fint! Och fin bild på dukningen med! Du är proffs! Mari.

    SvaraRadera
  40. Ja, du vilken skillnad!
    Det är så himla fint i rummet nu!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  41. Vilken kul utmaning. Vad fint det blev i rummet och vilken skillnad lite färg kan göra. Men så är du ju duktig att få till det snyggt också.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  42. God morgen vennen!

    Takk for din trivelig hilsen og dine fine ord!! Gode Lotten :)

    Oj her var det røre ja.
    Men det er jo helt utrolig hva dere har fått istand på så kort tid, og hvilken vakker forandring!! Men fy for en tålmodighetsprøve, å sitte der og så måtte ordne mat på den måten. Himmel...ja, men i lengden har dere kommet godt ut av det og skjønner at dere er sååå fornøyd!! Vi har kroker vi også, og mitt toalett, ja der ville du kanskje ikke sette foten innenfor døra engang. Men alt til sin tid, denne våren blir det vår tur. Man kan ikke ta fatt på alle prosjekter på en gang heller.
    En sak ble jeg sittendes og titte lenge på. På det første bildet ser jeg en lampe ståendes på bordet med en lang fot. Det ser ut som foten er laget av tre. Si meg, du har ikke laget den selv? Den var så spesiell og fin!!

    Ha en så riktig god dag og kramisar fra meg!!
    Aina

    SvaraRadera
  43. Oj, ja en viss skillnad är det ju allt ;) Vitt är vackert, det är ju ganska odiskutabelt! Kram Sara

    SvaraRadera
  44. *ligger avsvimmad*

    Skicka luktsalt, någon. :-) Nä, du Lotten, det här går snart inte längre. Låt mig komma över och se hela härligheten med egna ögon!!!

    Makalöst vackert!

    Kram, Rana

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg