ett år har nu gått...

...sen jag blev rik!!!


oh i går så blev jag ett år här i blogglandia!
rikedom har jag fått, av massor av inspiration och framförallt
på er värme och vänskap!
jag blir nästa tårögd när jag tänker på vilket otroligt kul år det varit med detta!
att jag började blogga var ju att jag ville bubbla med er
om det som nöter och skaver i huvudet mitt samt det som är nött och skaver på möblerna jag älskar...mycket annat har det såklart blivit med!
jag har träffat några av er och det är såna vänskaper som man inte springer på i första taget,
och några som jag aldrig träffat är ändå så nära vänner att jag nu omvärderar en fördom jag haft att man inte kan bli kär i nån som man inte sett...
bli nu inte rädda, hihi jag är inte kär i er
men förstår känslan att man visst kan lära känna nyanser av en människa!
det är en otrolig overklig känsla fast med stolthet och värme
jag känner att ni vill komma hit och hälsa på, nu har jag dessutom i dagarna passerat 100 000!
i dag kommer en stoooooooor varmkram till er alla för att ni kommer hit!!!!
pst bilden är på råttpälsen...min mansuttryck,
jag ser att den är vacker och den ska ligga som en pläd i min däckstol när jag ska ut och ta en kaffe i vintersolen!
nu ska jag måla vidare på ett underbart fynd...
p&k

Kommentarer

  1. God kväll Lotten !

    Ja, visst längtar man efter att få sitta ute i solen och mysa ,jag längtar verkligen ... nu är jag less på vintern :) fast jag måste säga att vi har världens bästa sparkföre ...

    Jag tycker också att bloggandet har varit ett lyft i livet , det är inte alltid så lätt att hitta likasinnade i ens närmaste omgivning , men på bloggen vimmlar det av människor med samma intresse ... det, det är kul !

    Ha nu en bra vecka ! Kram /Sussi O

    SvaraRadera
  2. Hej!!!
    Lotten du är så varm o fin:)
    Grattis till dina besökare o att du fyller 1år.
    Ljus & Kärlek
    Sari

    SvaraRadera
  3. Visst är det en stor vänskap man känner med de flesta här bland bloggarna. Man önskar man kunde få träffa alla.
    Råttpälsen som din man kallar den, är nog bäst du har i en stol. Djuraktevisterna är inte nådiga om man sätter en sådan på sig idag. Har också en råttpäls bisampäls närmare bestämt. Men den hänger i klädkammaren. Törs inte sjutton sätta på sig den.
    Vad är det för fynd du målar på?
    Får vi kanske se någon annan dag.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till så många besökare och ett års bloggande.

    Det är alltid en ren fröjd att kika in hos dig. Jag njuter till fullo av dina härliga inlägg såväl texter som bilder.

    Jag förstår precis vad du menar med det där att vara "kär". Jag har ju själv inte bloggat så länge men gemenskapen som finns här ute är nåt väldigt svårslaget. Än så länge har jag inte fått tillfälle att träffa någon av de härliga bloggare jag lärt känna men jag hoppas verkligen att det snart blir av.

    Ha en riktigt mysig kväll!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Grattis till alla besökare och det gångna året. Tack för en positiv sida. Var har du fått tag på ballet skorna? Har du dansat själv? :) Jag är så förtjust i ballet. Har aldrig dansat men gjort en film om det för ett antal år sedan. :) Hoppas du fortsätter att inspiera det kommande året. Allt gott till dig.

    Hälsningar Erica

    SvaraRadera
  6. Gartulerer med 1 årsdag og alle besøkende du har hatt=)

    Du skriver så varmt og vakkert.

    Klemmer Kerstin

    SvaraRadera
  7. Grattis å 1årsdagen..ler
    Pälsen ser så varm och go ut..skulle kunna sitta där med en mugg kaffe och njuta en stund.
    Kram och ha en trevlig måndag/Irene

    SvaraRadera
  8. Förstår fullständigt vad du menar! Och jag känner precis som du - det är en härligt varm känsla man har när man snurrar runt på andras bloggar. Och känslan man får när någon gett ett avtryck på ens egen blogg - ja, den går knappt att beskriva.
    Ang råttpälsen - tror att den blir lika värmande den i din däckstol till våren.
    Ha det gott!
    Kram
    Anns Gröna

    SvaraRadera
  9. Grattis på 1-års dagen Lotten! Kommer ihåg att du var en av de första jag hittade till...började ju blogga tre dagar före dig :)
    Har varit dig trogen det här året...tycker att det är så mysigt att varje kväll kika in till dig och se vad du hittat på!
    Stor kram till dig min vän!
    Bella

    SvaraRadera
  10. Då skall jag gå ut och leda på nätet om även jag kan göra något fynd på balletskor.:) Jag tävlade och fick pris för min ballet film. Om jag får till det så skall jag försöka lägga ut den på bloggen. :)
    Jag grejar endel med instalationer
    i mitt hem. I helgen har jag möblerat om i nästan hela lägenheten. Ha en bra vecka

    Kram Erica

    SvaraRadera
  11. Godkväll Lotten!

    Och grattis på 1års dagen så här en dag i efterhand och till över
    100 000 besökare!! :)

    Spännande att få se vad det är för något du målar på!! :)

    Ha en fin vecka!
    Varm kram Anna

    SvaraRadera
  12. "Til lycke" som dansken säger. Du har en hääärlig blogg.

    Grattis!
    Anna

    SvaraRadera
  13. Hej Lotten!
    Tänk att du har bloggat i ett helt år, där ligger jag lite i lä....

    Men din blogg var en av de första som jag hittade till i bloggdjungeln och DU var den första som länkade till min blogg och jag kommer ihåg hur himla glad jag blev!

    Det är det som är det bästa med att blogga glädjen som den ger och precis som du beskriver att man känner en sån vänskap med så många fast man aldrig har träffat dem.
    jag hoppas att i framtiden få träffa många av de bloggkompisar som jag nu stött på genom bloggandet och du är defenitivt en av dem!!
    Fortsätt precis som du gör för du ÄR verkligen en helt underbar inspiorationskälla.
    Många kramar Anna

    SvaraRadera
  14. hej Lotten!

    Grattis till ett år med bloggen!

    ...Och du är älskad av många här i blogglandia! Du är en av de som skriver med mest värme och känsla, eftertänksamhet,som peppar, sänder kloka ord, sprider fantastisk inspiration och skaparglädje. Jag tycker verkligen att du är helt fantastisk (från hjärtat).

    Stor kram Till dig!

    SvaraRadera
  15. Åhh jag är verkligen glad att du började blogga min vän! Tur för mig :)
    Vad mysigt med råttan i vintersolen.
    Bilderna på kläderna och balettskorna är ju bara så man smäller av.
    Kraaam

    SvaraRadera
  16. Grattis till ditt första år i bloggvärlden... hoppas att jag får följa dig i många år till... Du inspirerar så mycket! Tack!

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  17. Herregud så fint du har det hemma och en underbart vacker blogg. Jag känner väl som du skrev i tidigare inlägg - alla andra har så fina hus att inreda och jag har bara en tråkig hyreslägenhet.
    Men man gör ju så gott man kan för att göra den vacker trots att man inte kan fixa golv och kakel som man vill ha...kan och kan känns inte ok att slänga pengar på det..söker nu med ljus och lykta efter MITT drömboende.
    Hittade dig idag..sökte efter någon som bloggar om trädgård så jag kanske kunde få lite tips till min lilla balkong inför våren och sommaren :-)
    Jag länkar till dig - vill ju inte bli av med dig i bloggjungeln.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  18. Hei, hei.
    Du skriver så koselig og alle de vakre bildene, gir meg helt over. Klart du må ha den i stolen din når du skal ut i vinter sola å kose deg..


    Klem Kristin

    SvaraRadera
  19. Är så glad och tacksam att våra vägar korsades här i denna fantastiska bloggvärld Lotten, du är verkligen något utöver det vanliga! Tack för att du är min vän och jag längtar massor tills jag ska komma och besöka dig nu i vår!!!!!!!

    Jättehärlig bild, tänk vad mysigt att sitta där och njuta av solen!

    Ha en riktig toppenvecka!
    Kram Marie

    Ps. Är det loppisobjektet som du så gärna ville ha som du håller på att måla?

    SvaraRadera
  20. JÄTTE grattis till 1 - åringen OCH så många besökare :D

    Förstår precis vad du menar med din känsla av att bli "kär". Tror att vi är många som känner så. Så många lika sinnade människor som vi har hittat med samma intresse och där man instinktivt känner att man tycker om.
    Du är en av dem...Kanske får jag det privilegiet att träffa dig nångång i verkliga livet :)

    En krypa upp i en sån gosig "råttpäls" med en mysig tidning ser ju inte fel ut.

    I morgonbitti åker jag till stan igen i tre dagar. Ska klämma in et inlägg då. Denna vecka har kantats av sjukdom och akutbesök för Tindra (barnbarnet). Men nu är hon på bättringsvägen.

    Ha det bra gumman

    Kramar Viveka

    SvaraRadera
  21. Hei på deg! Gratulerer snille med 1 år her i Blogglandia. Det er en fryd å besøke din side og lese dine varme beretninger om stort og smått, ikke rart i det hele tatt at mange besøker deg.
    Ha det godt da så blogges vi ved.
    Klem

    SvaraRadera
  22. du är så härlig lotten!

    grattis till dina besökare å födelsedag :)

    ha de bäst!
    kram!

    SvaraRadera
  23. Hallå där!

    Å va mysigt det lät...att sitta i däckstolen med råttpläden...hihi...

    Grattis till de 100 000 och första året. Tänk vad ett år går snabbt!
    Tack för att du delar med dig av dig själv.
    Jag är också faschinerad av alla varma goa människor som finns.
    Jag har också haft förmånen att få träffa en del man lärt känna här i zyber världen.
    det är en häftig känsla när man ser någon man aldrig sett men som man ändå känner.

    Du har dukat såååå fint till lunchen med mamsen...vilka tallrikar!
    Kläderna o balettskorna är också som en dröm!
    Ha en ny härlig vecka!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  24. Du har en award att hämta hos mig. Kram!

    SvaraRadera
  25. wow GRATTIS 100 000 besökare på ett år?!!! jösses vad häftigt!!

    NÄsta år har du säkert 200 000 !

    Du är en av mina favoritlänkar iaf!
    hihi

    kram kram Anna

    SvaraRadera
  26. Jag har hittat till dig idag för första gången och jag blir imponerad. Du har så fint i ditt hem, visar så vackra bilder och skriver så tänkvärda saker. Jag kommer bums sätta din blogg på min favoritlista.
    Grattis till massor av besökare och ett år i bloggvärlden. Jag har själv avklarat min första vecka, eller kanske andra, minns inte riktigt. Ha det bra!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  27. Godmorgon min vÄn!!
    Jaa, jag håller med dig i allt..Det är så underbart med bloggande..Vilket liv inombords det ger..man blir så glad över alla goa vänner man får..
    du är en såndär härlig männsika som jag räknar som vän..
    Det skulle vara så kul att ses..som sgt synd att vi inte bor närmare..men som du sa tidigare..vi hade nog tagit varandras loppisfynd..nu får ju du röja i sthl trakten och jag i gbg trakten..bra, bra..men vi måste ses..det vore så kul..
    ha en bra dag vännen..
    kram anna

    SvaraRadera
  28. Ps, glömde ju!!Grattis till 1 år!! och alla besökare..
    härligt..
    kram

    SvaraRadera
  29. Hej!
    Stort grattis till ett år med bloggen och till 100 000 besök!
    Du skriver alltid så härliga texter :)
    Kram!

    SvaraRadera
  30. Grattis till ditt år och till alla besökare! Din blogg är så fylld av värme och man blir alltid lika glad av att komma in hit!


    Ha en go dag! Kram!

    SvaraRadera
  31. Grattis,Grattis till dig och ett år i bloggland!!
    Visst är det ett extra tillskott av glädje med bloggande!
    Måla?Hm...Vad kan det vara?

    Må gottast//Kram Hannis

    SvaraRadera
  32. Hej Lotten!
    Alltid så kloka ord! Är helt övertygad om att alla vi bloggare kommer tillbaka av några enkla anledningar, du har en härlig blogg, du inspirerar och du delar med dig av både kärlek och värme!
    Den känns ända hit = )...
    Ha de gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  33. Underbara Lotten! Så många gånger jag har fått kommentarer av dig som fått hjärtat att hoppa till och värmen sprida sig genom hela kroppen! Du har en särskild plats i mitt hjärta, men det tror jag att du vet. Ja, "kär" i dig är jag också, så jag förstår vad du menar...

    Menar du att du också har en gammal päls i bisam-skinn?! Vad kul! Min hänger på vinden men jag tänker ofta att jag borde ta ner den och sprätta upp den så att jag kan göra något fint av den!

    Grattis till dina första 100 000 beökare. Det är stort på ett år!

    Nu har jag riktigt god framförhållning, men jag vill föreslå en bloggträff i augusti, trädgårdsdagarna på Sofiero, brukar vara en helg i slutet av augusti, tror inte det är spikat ännu vilken det blir. Vad säger du?!

    Varmaste kramen/Lena

    SvaraRadera
  34. :D va härligt ett STORT grattis till både 1 årsdan och till 100000!!! hoppas du får en fantastisk vecka!!
    kram linnea

    SvaraRadera
  35. Grattis till ditt år på bloggen.

    Vilka ljuvliga bilder med de skira kläderna på den grova sponten.

    Sådant gillar jag - kontraster men samtidigt harmoni.

    Varma kramr Lena

    SvaraRadera
  36. Grattis till ett år. Ja, tiden går fort när man håller på och bloggar. Och många supertrevliga människor har man träffat på. Både i verkliga livet och på bloggarna. Så jag ångrar inte ett dugg att jag började för snart 2 år sen.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  37. Such a beautiful picture with that brown quilt. You have a lovely blog ,love to see more of your pictures !!
    greetings from Gea (Holland)

    SvaraRadera
  38. Känns hedrande att besöka din sida såhär nästan på ett års dagen:)Jag har bara bloggat i några dagar men börjar redan fastna... Ett år och så många besökare, det är bra jobbat! Hur bär man sig åt egentligen? Kom gärna och hälsa på mig någon dag! /Lina

    SvaraRadera
  39. Grattis på ettårsdagen!!
    Förstår att du har så många läsare, du gör ju så underbara inlägg, med fina bilder.. och vackra ord :)

    Ha en bra dag!
    Kraaaam Hanna

    SvaraRadera
  40. Grattis Lotten till ett år och dina väl värda 100 000 besökare!!!
    Tack för att du förgyller dagarna för oss...;-)
    Kram Tina

    SvaraRadera
  41. Gratulerer, Lotten! Du har jo beriket livene våre også i løpet av dette året. Selv begynte jeg en måned etter deg, men sluttet i desember... Abstinensene meldte seg raskt, så da var det bare å starte en ny blogg, da... Fant ut at det som gjorde at jeg ikke ville blogge mer var det at så mange jeg kjente visste om bloggen min, og det trivdes jeg ikke helt med. De andre bloggerne deler interessen, mens andre leser mer av nysgjerrighet, om du skjønner hva jeg mener..? Så her er jeg altså tilbake, "litt mer anonym"... Og jeg er ofte innom bloggen din og titter på de fine bildene fra det vakre hjemmet ditt og leser dine gode ord =) Keep on blogging!!!

    SvaraRadera
  42. Stort grattis!

    Inte så konstigt att du har haft så många besökare, din blogg har en stor portion av det där lilla extra...

    Det gör att man bara måste titta in lite då och då...

    En riktigt beroendeframkallande blogg, hi-hi.

    Många varma kramar till dig,
    Anette

    SvaraRadera
  43. Hej Vännen, ja tänk vad den här världen har gett mycket glädje och alla bekantskaper man knytit
    fast man inte har träffats,
    tänk alla idee'r man fått,
    all inspiration och skaparlust man injektierats med,
    alla rader av ord man blir berörd av så att en och annan tår trillar eller alla gapskratt så att man nästan trillar av stolen ja allt detta har du LOTTEN lyckats att förmedla genom att vara den du är.

    Hipp hipp hurra för din blogg på 1 års dagen, jag tror jag ska fira med dig genom att unna mig en cholad bit hihi.
    Kramar till dig hela dan.
    /Ingela.

    SvaraRadera
  44. Grattis till ditt år!
    Tänk så mycket glädje du har gett! TACK!

    Största kramen till dig vännen...

    SvaraRadera
  45. GRATTIS*GRATTIS*GRATTIS!!!

    Då började vi nästan samtidigt..."great minds thinks alike"..!

    ; )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  46. Grattis till din 1-årsdag, vi verkar vara några stycken som började i samma veva! Kram, Tina

    SvaraRadera
  47. Hej!
    Jag tänker göra om lite i badrummet hemma och behöver inspiration och det får man verkligen här på din blogg. Du visar jättefina bilder och så skriver du så fint också. Nu ska jag titta runt lite mer.

    Ha det bra

    MVH
    Lotta

    SvaraRadera
  48. GRATTIS Lotten! Har du bloggat ett helt år nu? Jag har varit med på lite mer än hälften och njuter så av dina härliga inlägg. Jag hoppas såklart att få följa dig mycket längre ändå.

    Allt gott till dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  49. Grattis till 1-årsdagen och alla besökare som du har haft. Här är alltid kul att titta in.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  50. Hej goa Lotten!

    GRATTIS till 1 år som bloggare, och till alla besökare.

    Håller med i allt du skriver!

    Kramis Anna

    SvaraRadera
  51. Nämen vad kul, grattis på ettårsdagen. Måste hålla med om att det är kul i bloggvärlden, även om inte kommentarerna står som spön i backen på min egen blogg, så blir man så himla glad när det trillar ner ett litet guldkorn.(jag tycker din råttpäls är snygg, karlar har ingen smak)kram
    Lillemor

    SvaraRadera
  52. Grattis på ettårsdagen Lotten!! Så vi började nästan samtidigt här i bloggland, oj vilket år vi haft! =) Förstår precis vad du menar, jag har nästan inte träffat någon, men en del känns som man är goda vänner med!
    Grattis till 100 000 också!
    Kram på dig! /Anna

    SvaraRadera
  53. Grattis på ettårsdagen! Det är lätt att bli beroende! Man får ju så mkt tillbaka precis som du skriver.
    Mia

    SvaraRadera
  54. Åhh vilken bild, lite magiskt över den...
    jag har något till dig inne hos mig...
    Kram kram Linda

    SvaraRadera
  55. Gokväll!!
    Men va härligt 1år Grattis..fortsätt med det du gör du inspirerar såååå mycket!!!kram snowwhite-sussie

    SvaraRadera
  56. G R A T T I S på 1 års dagen!!!! Din blogg är vacker, mjuk, kärleksfull, humoristisk och alldeles...aldelles UNDERBAR Lotten!!!!!


    Varma kramar
    Hanna

    SvaraRadera
  57. Kul att du gillar mitt namn! Självklart får du länka mig, jag blir bara glad. / Lina

    SvaraRadera
  58. Grattis!
    Du har en sån inspirerande blogg! Ibland går jag in bara för att få höra fågelkvittret...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  59. Åhh goaste Lotten så rörd jag blev av din goa komentar på min reseblogg, så glad...

    Grattis till ditt första år som bloggare...
    Och du får lova mig att aldrig ta bort koltrastarna, snart är de vår och då står din sida på hos mig hela eftermiddagarna.. Till och med fåglarna på gården svarar...
    Stor bamse kram Linda

    SvaraRadera
  60. Hej Lotten!

    Ett stort grattis, din blogg är helt underbar! Det är alltid roligt att kika in och läsa alla dina texter och titta på dina projekt. Jag har också haft min i ett år nu och det har verkligen varit ett roligt och glädjande år med den!

    Varmaste kramarna

    Karin

    SvaraRadera
  61. Grattis till dina besökare och din bloggålder, ler!!! Ha det gott vännen! Kram Petra
    www.romantiskahem.blogspot.com

    SvaraRadera
  62. Tack fina du för dina ord som värmde ända in i själen! :)

    Jo, jag trivs i mitt badrum..
    Meditation för själen så ska badrum vara *ler*
    Fler bilder kommer snart!

    Jag väntar på hemleverans från JETPAK här... :)

    Godmorgon och ha en superfin tisdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  63. Hej Lotten gumman!

    Allt väl? Hoppas det,idag börjar den iallafall bra :)
    Du har just kammat hem andra priset i min tävling med din långa arm. Du kan lägga till nr 67 som ditt turnummer för det drog min dotter...Maila din adress så kommer det hem med posten.

    Grattiskramar

    Viveka

    SvaraRadera
  64. Hejsan Goa Lotten!

    Grattis på 1-årsdagen!

    Du skriver alltid så goa och hjärtevarma texter på din sida. Det är inte bara "den här köpte jag idag"-inlägg (fast sånt är oxå skoj att läsa förstås!), utan texter som berör och känns angelägna! Jag gillar blandningen mellan stort och smått, skratt och gråt och allt däremellan...

    Ser fram emot fortsättningen på din härliga blogg.

    Massor med gosekramar
    Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg