ett ljuvt skåp...

...har fått flytta in!




hallå ni alla underbara!

ojoj vad här målats...kladdats! har inte hunnit ännu att ta bort färg på fönstrena, var ju så piffsugen!!!

var på loppis i lördags och hem kom jag med ett ganska stort vitrinskåp...

ni som vet, hur många tomma väggar finns det här...

svar; noll!!!

vår skorstenslösa spis fick komma ut på blocket...

vi har inte använt den sen vi fick gustav, känns livsfarligt, så det känns inte så sorgligt.

vitrinen står nu på ett serveringsbord, inte den bästa lösningen men ok för tillfället, hittar nog nåt annat snart, en skänk kanske!

färgen hann nästan inte torka, hihi, förrän piiffning startades...

ojoj nu blev det rockad på hela huset, hjäääääälp nu ere rörigt värre här! ska ta tag i derå!

har fått så många fina härliga utmärkelser, har inte glömt er kommer med ett mer officiellt tack till de underbara bloggare som tänkt på mig nästa gång...

ha den bästa av dagar...

varmkram lotten

Kommentarer

  1. Mmm, såg vackert ut, det där ljuva skåpet. Och visst är det pyntningen som man längtar till, under själva grovgörat...
    Ha det gott!
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  2. va fint de blev då!! både skåpet o pyntandet!! kul o se hur olika gör när dom målar: mer inspiration o tips till mej :) hihi startar "mät" jag med imorn..
    skön tisdag em/kväll till dej!!
    kram linnea

    SvaraRadera
  3. Både skåpet och dess innehåll ser så fint ut!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Skapet ser veldig fint ut. Flotte ting du har inni også=)

    hehe kjenner meg igjen, skulle helst vært ferdig i går santO=)

    Klemmer

    SvaraRadera
  5. Men vilket vackert skåp. Aha så det är inte bara jag som piffar innan färgen torkat *fniss*.

    Ha det bra

    Lotta

    SvaraRadera
  6. Lotten; vilken underbart skåp!
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  7. Vilket fint loppisköp, skåpet alltså. Allt annat du visar är också fint. Du skrivér så fint också. Vad härligt med fågelsången på din blogg. Man blir riktigt rörd. Vilken härlig tyllkjol, färgen är underbar.
    Hälsningar Yvonne

    SvaraRadera
  8. Skåpet är jättevackert och jättefin blogg du har.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  9. Hihi, vad rolig du är!!
    Vad kul o bli så piffsugen :P

    Skåpet blev verkligen ljuvt!
    Och piffet va pricken över i ;)

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  10. Såå Zznyggt skåp de e ju pyntpiffnignen som e de bäästa..trevlig kväll kram snowwhite-sussie

    SvaraRadera
  11. Oj vad fint det ser ut Lotten! Förstår att du känner dig lycklig över detta fynd! här finns inte heller många väggar över och ändå vill jag bara köpa hem stora bastanta möbler helt hela tiden. Åh vad kul det är!

    Kan vi inte få se en helhetsbild på skåpet?

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Ser såååå fint ut!!! Är det gjort av gamla fönster eller det är bara spröjsen som ser så ut....

    Vackra saker inuti också!

    tack för dina rader hos mig! De värmde må du tro! Känns som ett bra val att stänga för största publiken och bara ha bloggvänner där inne...där kan jag nu visa mer bilder och skriva mer utan att de jag möter på Konsum känner till allt...småortsbekymmer...:)

    Ha det gott, kramar!

    SvaraRadera
  13. Hei Lotten!
    Grattis med fint skap! Hvordan rekker du alt..?

    SvaraRadera
  14. Jättefint Lotten!!
    Ha d
    Kram sari

    SvaraRadera
  15. Oj vilket underbart skåp!
    Vilka vackra spröjs.. Och pärlspont!
    Jag förstår helt klart att spisen fick hamna på Blocket för denna skönhet :)

    Vackert komponerat inuti också!

    Varm kram Anna

    SvaraRadera
  16. Det är bra med vitrinskåp! Att stänga in saker som man samtidigt vill se. Funderar på att bygga ett av fönster och en hylla, men det tål att funderas på ett tag till./ Lina

    SvaraRadera
  17. Sån är jag med, det är nästan så att man frestas att torka färgen med fönen för att få börja piffa någon gång!!!
    Så fint det blev!!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Vilket helt underbart skåp , klart man gör plats till ett sådant !!! Pryder sin plats !! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  19. Vilket ljuvligt skåp - jag förstår att du inte kunde göra annat än att köpa det, måla det, sälja kaminen och möblera om i halva huset :-). Jag hade gjort exakt likadant!

    Kram från Helena

    SvaraRadera
  20. Hej Lotten vilket vacker skåp det verkar vara.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  21. Hejsan! Jag sitter här och ler åt dig.Igår bar jag upp en nymålad byrå, skrvade fast nya knoppar från Ib Laursen, så fint, sen är så kul med piffet. Just när jag läser säger min son, -Mamma här kan du vara länge för kvittret passar så bra. Han kör deras Märklintåg och fixar lite med träden i landskapet.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  22. Hej Lotten,

    Det var väldans vad det fejas och donas i det Lottenska hemmet!Superfint skåp du fyndade där! Älskar dom där dörrarna! har bett maken om något liknande...fast han har inte sagt ja ännu*snyft*. Får njuta av ditt vackra så länge!

    Och du...GRATTIS på 1-årsdagen!

    Må så gott vännen!

    Kramar, Ulrika

    SvaraRadera
  23. Vilket härligt skåp och så underbart du har piffat och pyntat, det ger verkligen mig lust att pyssla.
    Tack för inspirationen!
    Jillsan

    SvaraRadera
  24. Kanonfint skåp!
    Tur att ni kunde göra plats till det.
    Kram
    Anns Gröna

    SvaraRadera
  25. hi hi, känner så igen mig..jag är lika tokig jag..Mina saker är kanppt torra inna jag skaver och grejar med dem..

    underbart skåp..Verkligen ett kanon fynd..
    ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  26. Du har något att hämta hos mej om du :)
    kram linnea

    SvaraRadera
  27. Hej Lotten!
    Det är första gången jag kikar in till dig och jag tyckte verkligen om ditt hem!
    Personligt och varmt!
    Ha en bra kväll. Kram Erika

    SvaraRadera
  28. Jättefint skåp . ja det gäller att hitta nåt att byta ut med...man samlar ju på sig en hel del...
    Kramar/Annelie

    SvaraRadera
  29. Vilket fint skåp du hittat och vad fint du piffat upp det inuti.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  30. Ser otroligt snyggt ut...och jag känner mig avis..ler
    Kram Irene

    SvaraRadera
  31. Underbart ditt nya skåp!
    Du har något att hämta hos mig!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  32. Härligt!!! Jättefint blev det!!! Visst är det så att det liksom killar i fingrarna när man gjort ett bra köp. Man vet ju precis hur det ska bli när det blir färdigt och kommer på plats. Det går ju inte att vänta...
    Sen drar det alltid med sig en massa men det är bara bra tror jag att det rör sig lite i hus och huvud.

    Tjingeling Tingeling
    Anna

    SvaraRadera
  33. Ser jätte fint ut skåpet.

    Kram annica

    SvaraRadera
  34. Ser att det finns kryss i skåpets vitrindörrar. Vill gärna se hela skåpet.
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  35. TACK vännen!!!

    Och tack detsamma får jag ju säga om dig också..! Håller med...vem 17 vill vara mainstream...nej tack!

    : )

    Det var verkligen ett LJUVLIGT skåp du köpt!

    KRAM & ha det BÄST!

    Jenny

    <3

    SvaraRadera
  36. Åh Lotten så underbart skåp, bara Ler för din skull fast lite avundsjuk förstås. Hoppas allt är bra med dig.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  37. Kul att du tittar in till mig. Vilket härligt skåp! Man blir avis alltså. Vi har minimalt med plats för stora saker i vårat hus så det blir typ aldrig möjligt. /Kram Ingis.

    SvaraRadera
  38. Hej Lotten!
    Härligt skåp som fått flytta in till dig! Man får fart när det gäller sådana där viktiga grejer...måste fixa till det "så bumsfort det går" taktiken kallas det.

    Du undrade om det var dyrt med tavlan...jag kollade på Bagaren och Kocken, så för att göra en jämförelse...den kostade lika mycket som den rosa Kitchen Aiden (rosa var lite dyrare än övriga färger!)
    Så man kan säga att jag investerade i något ljudlöst istället för den där drömmaskinen.
    Ibland när det tilltalar hjärtat så får det kosta...jag är väldigt svag för konsten här i livet!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  39. Verkligen ett fint vitrinskåp du fått tag på. Luckorna gillar jag verkligen, liksom innehållet i skåpet. Me like. :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  40. Jahaaaa...och här missar jag världens kärleksförklaring när jag varit off ett tag???.hihihi.

    Jag fårstår preciiiis vad du menar.
    Ja, tänk om du bott närmre mig du lotten...då hade du bara kunnat att komma in och hämta en skänk.

    Hittar man såna där vitrinsskåp på loppis i Stockholm???
    Jäsiiiingen att vi inte hann gå på några loppisar när vi var ner på mässan.

    Ujujuj....jag har missat lite inlägg hos dig. Duuuu om du någon gång skulle ramla och slå i huvudet och vilja sälja dina vackra ballerinaskor med tilbehör så gööööör det inget att de flyttar till dalarna ett tag. Ljuuuuuuvligt, säger jag bara.

    Jag har inte glömt bort dig Lotten, dock har jag glömt och tappat bort mig själv ett tag...vet inte vad det är med mig för tillfället :-(.

    Hoppas att du & din familj mår bra.

    Kraaam
    Melinda

    SvaraRadera
  41. Hej min vän!

    Tack så mycket det känns jättebra men väntar bara på svar från två leverantörer sen är jag helt nöjd ! Buren kommer förhoppningsvis jag att sälja framöver i webben. Men den kommer från Ib Laursen ! Hoppas att allt är bra med dig?

    Och ha en bra onsdag !
    Kram tina

    SvaraRadera
  42. Åhhh hååå...vilket underbart skåp..jaa, du..med vitfärg så går det att förvandla möbler och ting till riktiga skönheter !!
    Du är som jag, vill komma till piffet på en gång !!
    Du kan vara helnöjd, det var ett underbart skåp..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  43. Det er super smukt dit nye skab Lotten!!
    Og sikke du kan få det udsmykket.! Du er altid velkomme hjemme hos mig til at udsmykke og rykke rundt. ;o)
    Knus Birgitte

    SvaraRadera
  44. :D tack! ja de är kul!!
    är så roligt nu på jobbet, när de kommer in mer o mer lökar o vår blommor!! då får man riktiga vårkänslor, ännu mer :)

    hoppas nu får får en skön dag!
    kram linnea

    SvaraRadera
  45. Mmm ett skåp! Så fint det ser ut! Ja, skåp kan man inte få för många av! Har man inte plats så kan man göra en eller hur? Så är det hos mig men så är jag lite tokig också! Fniss.


    Ha en bra dag!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  46. Vilket kanon fint skåp!
    Jag älskar skåp,det är nåt magiskt med dem,särskilt när det är glasrutor...
    Kram Marlene.

    SvaraRadera
  47. Vi är lika du och jag min vän, tålamod, tålamod...inget vad vi äger ser jag, jag blir precis som du, det ska vara klart på direkten, har jag bestämt mig för något så är det järnet bara som gäller...ett underbart vackert skåp med så mkt fint i, ha en bra kväll, kramis

    SvaraRadera
  48. Vilket ljuvligt skåp,ett sånt har stått på min önskelista ett bar tag...Du har det verkligen underbart fint! Kraam Susanne

    SvaraRadera
  49. Åååå... Vilka vackra dörrar!!

    SvaraRadera
  50. Underbart vackert skåp och underbart vackert typsnitt du har, får man fråga vilket typsnitt det är?
    :-) Gulliga du som länkat till mig
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  51. Skapet ser veldig lekkert ut, alltid fine bilder.. Kjenner meg igjen, alt skulle helst vært gjordt i går.. Kristin

    SvaraRadera
  52. Hejsan. Måste vara skåpet jag såg på S? Hoppas allt bra. Jag jobbar för fullt coh det är bara så himla kul att träffa folk igen och köra på för fullt! kram fredrika

    SvaraRadera
  53. Hej Lotten!

    Åh vilket fynd! Underbart när man hittar nåt stort fint skåp!!!

    Har fastnat här hos dig (igen) haha, det blir nästan alltid så...jag scrollar bakåt o suckar och myser av allt det fina!

    Kram goa vän, ha en fin kväll!
    Mia

    PS Stort GRATTIS på ett-års-dan (lite försenat, men ändock)

    SvaraRadera
  54. Hi hi!
    Visst är det svårt att hålla sig tills färgen torkar!

    Bra byte, tycker jag. Jättefint.
    kram ingela

    SvaraRadera
  55. Halloj där!

    Hade helt missat att lägga ut min mailadress, men nu finns den i inlägget. Så kul att du blev glad.
    Spännande att se var det hamnar hos dig :)

    Och vilket skåp du köpt sen. Helt ljuvliga dörrar. Häromkring finns ingenting att fynda just nu. Det blir till sommaren alla auktioner och loppiasar öppnar igen. "LÄNGTAR"

    Tack för omtanken. Tindra har blivit mycket piggare nu. Risken är väl att jag och gubben trillar dit nu,för vi kan inte få nog av pussar från henne...;) Men det är det värt, för svindlande bevis på hennes kärlek.

    Jättekramar vännen

    Viveka

    SvaraRadera
  56. mmm underbart! skåpeet ä så snyggt men din piffning sen då...lovely!!

    stor kram ellen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg