tänt var det här...

...ljusslinga i armeringsnätet










goa ni!
nu är snart julen slut men många härliga dagar återstår här hemma av ledighet...
nån snö har det inte kommit ännu men några korn föll på julafton och kylan är här så frosten ligger som en gråvit matta.
soliga dagar med långa promenader och lite julreabrottning har det med blivit.

nu har mitt lilla armeringsnäts projekt kommit på plats under balkongen!

nu hänger där det rostiga nätet med lärkgrenar och ljusslinga!

fick sån lust att fotografera detta när mörkret lagt sig,
det är såååååå svårt att få till skärpan för jag ogillar att köra med blixt,
jaja...
en mörk trädgård med ljus lite här och där får vara min söndagshälsning!
varmkram lotten


Kommentarer

  1. Det blev sååå fint Lotten! Vet inte heller riktigt hur jag ska klara mitt fotograferande utan blixt, man är ju inget proffs direkt...

    Njut av ledigheten, det gör jag!

    Lena

    SvaraRadera
  2. Så himla fint det blev! Så mysigt man kan göra utomhus när man slipper 1 meter snö över alltsammans.. ;-)

    Mvh

    SvaraRadera
  3. Det blev ju jättefint! Idén med ljus i armeringsnätet tar jag nog och lånar till nästa år. Nu väntar jag bara på våren men jag antar att min väntan blir ganska lång.

    Även vi har passat på att promenera i det fina vädret, men visst kunde man önska ett par snöflingor till utöver de som kom på julafton.

    Nu ska jag njuta en stund till av dina bilder.

    Kram kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Men sååå otroligt vackert!
    Vilken stämning!
    Invirad i en filt och med en kopp te så blir det en magisk uteplats.

    Ett Gott nytt år till dig!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Ser verkligen jättefint ut vännen..!

    : )

    Önskar dig en fin ny vecka!

    KRAM, Jenny

    ************

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Vad oroligt vackert du har gjort det. Du din trädgårdskonstnär!
    Vi var också och brottades på rean där borta i dina trakter idag....pust.
    Ha det bäst.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  7. Men Lotten - Guuud vad fint du har gjort i ditt uterum. Helt fantastiskt och passar verkligen - Lottens vita och gröna. Underbart! Hoppas ni har haft en fantastisk jul och att ni får en bra fortsättning på nya året. Och vet du - min axlar har verkligen ramlat ner - är riktigt uttråkad redan ....
    Stor bamsekram!!!
    Petra

    SvaraRadera
  8. Hej Lotten. Vad fint det är hos dig. Så underbart med alla ljusslingor.

    Ha en underbar Söndagkväll. Kram Pirre

    SvaraRadera
  9. VILKEN OTROLIG VACKER IDÉ, DEN FÅ JAG SPARA TILLS NÄSTA JUL, SÅ VACKRA BILDER SOM ALLTID, NJUTER VERKLIGEN UTAV VÄDRET OCH LJUSET, HAR REDAN FÅTT VÅRKÄNNINGAR, MAN BLIR SÅ GLAD TILL SINNET, HA EN SKÖN KVÄLL, KRAMIS

    SvaraRadera
  10. Det finns så mycket spännande hos dig...när man kikar på en bild får man gå från hörn till hörn för att se allt fint som finns...inser att jag själv är en riktig tråkmåsn som låter mig styras av årstider...varför kan jag undra nu...har jag plockat bort allt det hemtrevliga ute?
    Var ju sedan tvungen att ta en kik i den egna täppan och...det var vackert där...rimfrosten ligger som gnistrande florsockerfrost på allt det gröna...naturen kan ta andan ur en!
    Gillade verkligen dina mossbokstäver...men så är jag ju egentligen svenskalärare...
    Önskar dig ett par riktigt goa lediga dagar...
    Stor kram,
    Bella
    PST...Kan du inte skicka mig din adress...så jag får skicka dina vinster till dig...min mejl...ing-britt@agenturendesignideer.se

    SvaraRadera
  11. Åh lotten det är så vackert så det är inte klokt..du är mästare på att skapa stämning..

    vad jag vill gå utan för dit hus och bara kika..

    ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  12. Tänk vad mycket man kan pynta utomhus också!

    Gott Nytt År!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Så vakkert det ble0) >Du bor jo så nydelig, huset og hjemmet ditt er så vakkert. Med alle de herlige detaljene0)

    Klem Kerstin

    SvaraRadera
  14. Goa du!!! Är fortfarande svag men känner att jag är oerhört tacksam att jlevern inte skadats..att värken försvann med penicilin..annars hade jag säkert fortsatt ätit värktabletterna och ...ja, jag orkar inte ens tänka på det. Jag blev iallafall ordentligt förgiftad.

    ÅÅÅÅ, så fiiiiint du har det...måste ju få komma och se sen...du är så duktig..skulle ju passa att ha en liten inredningsbutik!!!!

    FOTOTIPS!!!

    Införskaffa dig ett STATIV, köpte mitt billigt, runt 2-300 kronor på mediamarkt! Då kan du ställa in en längre slutartid (som krävs vid mindre ljus och slippa få oskärpa, passar perfekt speciellt då du inte fotar människor...eller köp ett ljusstarkt objektiv vilket jag gillar men det kostar tyvärr lite mer. LYCKA TILL!!!!!

    KRAM!
    Hanna

    SvaraRadera
  15. finns bara ett ord: VACKERT!

    är så avundsjuk på din känsla för stil och för vad som passar ihop.. tack för inspirationen ;)

    glad fortsättning på ledigheten önskar jag dig :)

    stor kram sara

    SvaraRadera
  16. Som vanligt helt underbara bilder. Känns som att titta på bilder från en saga. Tycker att skärpan var perfekt. Du får gärna tipsa om hur du tänker när du fotograferar och vilka inställningar du använder.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  17. Åhh, så vackert det blev med ljusslingan. Ni har det så jättefint utomhus.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  18. Vilken superbra idée med armeringsjärnet. Allting ser så otroligt mysigt ut.

    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  19. Helt underbart Lotten!

    Jag blir så glad av dina bilder att snart tar jag baske mig sparken och kilar över till dig på en kopp
    kaffe :) Nej just ja, jag har ju inte lärt mig dricka det - än. Och sparken får jag väl lämna efter en bit pga snöbristen hos dig ;)
    okej, jag får väl fortsätta njuta via bloggen...:D

    Kramar i massor

    Viveka

    SvaraRadera
  20. Åh vad mysigt ni har det med all belysning och allt annat fint. Rolig ide med mossbokstäverna.
    Önskar dig en trevlig vecka!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  21. Vad vackert du bor ! Och vilken fin blogg , som jag gärna vill se mer av , hoppas det är ok att jag länkar ?! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  22. men woooow vilken fin blog, första gånen jag är inne, kanske min syster har kikat in? Annars ska jag tipsa, vi har blogg tilsammans, har också entré bilder idag:-) Kram och god fortsättning! C&M

    SvaraRadera
  23. Såå vakkert!!!
    Nydelig pyntet.. Utrolig stemningsfullt :)

    Klem, Kari

    SvaraRadera
  24. Men älskling, vad du är händig! Det blev verkligen sagolikt.

    Hoppas du har sköna, lediga dagar med mycket godis och kramar och MYS.

    Varmaste julkramen, Rana

    SvaraRadera
  25. Hej Lotten!

    Åhh så mysigt det ser ut! Håller med dig angående blixten.... och så är det ju det där med instruktionsboken önskar såå att jag kunde bli en bra fotograf bara så där utan att anstränga mig!! Dina bilder blev bra tycker jag. Ha en bra vecka/Anna

    SvaraRadera
  26. Hej Lotten1

    Gooood fortsättning!

    Fina bilder från dig. Jag tycker med det är jobbigt att inte vara proffsfotograf men vad gör man????

    Joo, det bästa man kan, odina bilder blev jättebra tycker jag.

    Fiffig idé med armeringsmatta så där i taket. Jag älskar de där armeringsnäten i trädgården.

    Vore sååå kul att köra en lunchbuffe på Ulriksdal i början på året

    Ha det bara bäst

    Kraaam Lena

    SvaraRadera
  27. Jag har suttit länge nu och tittat i din fina blogg. Helt underbar! Jag är stormförtjust i dina lammöron-skapelser. Nu vet jag vad jag ska göra nästa sommar. Finns det något tips i din blogg hur man gör?
    Du har gjort så fint utomhus. Hemma hos mej är det en bortglömd plats så här års. Du har visat att det inte behöver vara så. Tack!
    Kram A-S

    SvaraRadera
  28. Men vilka bilder!!!! Så mysigt . Förstår att du vill behålla allt länge....ha en riktigt skön promenad. Stooor kraaaam

    SvaraRadera
  29. Åh så läckert - du och dina härliga armeringsjärn!

    Urnorna var så snygga också - jag har ett gäng svarta som jag nog skall försöka shabba till med vitt.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  30. Vilken fin blogg du har!!
    Jag lägger till dig i min blogglista, så jag hittar hit igen :) Hoppas det är ok?

    God fortsättning!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  31. Man vill bara krypa in...mmmmmmm.. Har tid för långpromis imorrn? Nora gick 8 steg imorse!! hihi... Kraaaaam

    SvaraRadera
  32. Wow! Jag tycker att bilderna är underbara och det är ju jätte svårt att fota nu! Du har sååå himelskt! Kram Petra

    SvaraRadera
  33. Jättefina bilder! Börjar redan längta ut till trädgården för att ta tag i nya projekt men förmodligen kommer det en vinter med snö (det hoppas jag!) så det får nog stanna på planeringsstadiet ett tag. Kram!

    SvaraRadera
  34. Hejsan vännen!
    Jättefina stämningsbilder...
    Var du tvungen att smaka på allt? nu är det ju slut ju...inget kvar...*ler*...till mig...Många promenader blir det...
    Kramar och God fortsättning/Annelie

    SvaraRadera
  35. Men himmel Lotten så fint du har det där!!! SSå fint allt är. Det blev så fint med det uterummet och allt du fixat utanför, vackert med frosten med.Hoppas du haft en härlig jul och så önskar jag dej ett gott nytt år. Kram Katta

    SvaraRadera
  36. Så himmal fint med alla fina ljusen i din vackra trädgård. Har du inge snö? här är det vitt och 10 minusgrader. Hua...å kallt är det.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  37. Hej Lotten och God fortsättning,
    Vilken vacker och stämningsfull ute miljö du skapat närmast huset. Det ser mycket fint ut därinne också. Du är verkligen duktig på att få fina bilder och miljöer.
    Jag har också tagit ledigt ett tag nu och det är så skönt... :)
    Vill önska dig och din familj ett Gott slut och Gott Nytt År.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  38. Vilken underbar härlig ingång till ditt hus, hur fint får man ha igentligen??? Så vackert med mycket grönt och levande ljus och tända ljusslingor magiskt, magnifikt underbart Lotten.
    Ha det fortsatt gott och nu är det snart nytt gott år.
    Kram vännen/Ingela.

    SvaraRadera
  39. Vilka underbara bilder Lotten! Sådär sagolikt vackert som bara du kan få till det. Gissa om jag skulle glo om jag gick förbi ditt hus, hihi.

    Har inte bestämt mig om Formex än, återkommer med svar inom en snar framtid!!!! Men om jag åker vill jag självklart träffas!!!!!!!!

    Ha det allra bäst!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  40. Jisses så himla fint det blev, ser så välkomnande ut. Ojoj vad vackert...har tittat flera ggr och kan inte få nog..hihi Kikar grannarna in för inspiration?? Skulle jag göra om jag bodde jämte :-) Ha det gott goa Lotten. Kram Paula

    SvaraRadera
  41. Gott Nytt År!!!!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  42. vilka vackra bilder :):)

    kram nadja

    SvaraRadera
  43. Jag har varit in & kikat här förrut idag, men glömt om jag skrev något...

    HELT UNDERBART VACKERT, LOTTEN!!

    Hoppas du får en trevlig nyårshelg.
    Många många kramar till dig från mig //madelene

    GOTT NYTT 2009

    SvaraRadera
  44. Hej Lotten!
    Tack för välkomstorden - känner redan att man kommer att träffa nya vänner.
    Har varit inne på din blogg tidigare, men inte gett mig till känna. Men nu när jag vet hur himla kul det är att få kommentarer kommer jag definitivt att visa mig. Du har så himla fina bilder och några av dem har redan gett mig idéer till nya projekt här hemma - vilket jag hoppas är ok. Bl a dina fina dekorationer med lammöron kommer att finnas hos oss också inom kort.
    Jag önskar dig ett gott slut!
    kram Ann

    SvaraRadera
  45. AAAAAAAAAAAAHHHHHHHH, så vackert Lotten!!

    Korten blev verkligen huuur fina som heslt. Det är ju ett jitter det där med att ta kort i mörkret. Det är ju så himla mysigt då...mycket mysigare än på dagarna. men att få till fotona så att det blir bra och överensstämmer med verkligheten...ja, det är svårt.

    Ni måste verkligen vara stolta över ert uterum, det blev ju bara sååå himla bra.

    Ha det så himla gott min vän.
    Kramisar i massor.
    Melinda

    SvaraRadera
  46. Ojojoj Lotten vilka ljuuuvliga bilder att vila ögonen på så här mitt i natten (sitter på jour och försöker hålla mej vaken).

    Det ser helt underbart ut med allt det vackra man ser genom fönstrena...sååå fint!!!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg