kära ni...

...sänk axlarna, det är jul!







jag tycker nog att granen är som grannast när det är mörkt ute!


i år är granen klädd med små skridskor, silver renar,

hemgjordasmällkarameller och änglavingar,

allt i skalan grädd till vitt med lite guld och silverskimmer!



jag vill önska er alla den bästa av jular...
vad nu det är vet bara du själv!
för nån är det massor av fester, för nån annan en lugn och familjär helg!
vi får aldrig glömma att julen den helg som gör mest ont när man inte har nån man kan dela värmen med!
tänker på mannen, ni vet han med kajjan som sa att denna fågel var hans enda vän, kommer ni ihåg...
var kommer de att vara...
största kramen till er alla!
lotten

Kommentarer

  1. Hej Lotten!
    Jag gjorde som du sa... sänkte axlarna! Det bara knakade till, så det behövdes nog!
    En riktigt God Jul önskar jag dig!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Så vacker Julgran..!
    För mig blir det en LUGN Jul, vilket är precis det jag önskar...

    GOD JUL!!!

    Julkram från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig julstämning du bjuder på!!

    Jag får gå in till dig och titta på bilderna när jag själv kommer till korta med min egen pynt..
    men så blir det när man inte är frisk - man orkar inte lika mycket.
    Nu har jag dock blivit mycket bättre så lite ska jag nog få till...

    Ville bara önska dig och familjen en underbar jul, med massor av glädje och julefrid!!

    Stor julekram!
    Willewira

    SvaraRadera
  4. Her går vi en jul i møte med senkte skuldre og antibiotikakur pga tannverk. Det har sine fordeler å ha litt vondt - for har ligget på sofaen og sett på at mannen har laget både norske medisterkaker og svenske köttbullar. Ønsker deg og dine en koselig og fin jul. Klem klem

    SvaraRadera
  5. Stoooor julkram till er, mina nya underbara vänner!! Ha en underbart härlig God Jul!! Kramar Anna och Nora!!!

    SvaraRadera
  6. Nu fick jag tårar i ögonen...mannen å kajjan...jaa var ska han vara...? Hoppas han har det bra ändå....jag tänker goda tankar om alla "dem"!!! :)
    Mysigt inlägg, många tankar....
    Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Allra goa´ste god jul till dig Lotten önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  8. Önskar dig och de dina en riktigt God Jul, många kramar VIOLAN

    SvaraRadera
  9. Du har så rätt, det viktigaste är att få julen till den man vill och inte stressa!

    God jul gumman! kram

    SvaraRadera
  10. God jul Lotten!

    Din gran är alldeles underbar...
    Och som vanligt bjuder du på bra tänkvärda ord. Det gillar jag.
    Jag tänker också på dem som inte har någon...
    Själv är jag väldigt glad att få spendera min jul med alla mina kära...

    Ha det så skönt, och sköt om dig!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  11. ønsker deg en vacker jul...~~~~*
    kram, magny

    SvaraRadera
  12. Lotten, jag blir alldeles tårögd när jag besöker din blogg. Inte för att jag är ledsen utan för att det du skriver verkligen berör...

    Hoppas ni får en underbar jul så hoppas jag vi "ses" snart igen.

    Julkramar från Mia

    SvaraRadera
  13. Vilken galet snygg blogg du har!!!
    Jag säger bara åååååå!!!!!
    Så vackra foton och fin miljö vad mer kan man önska! Tack för att du delar med dig!
    Trevlig helg!
    Tin

    SvaraRadera
  14. God Jul!
    Hoppas att du får en underbar julafton i ditt underbara hem.
    Många julkramar Ida

    SvaraRadera
  15. Vill bara önska dej och din familj en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR och tacka dej för alla underbara inlägg och inspirerande bilder som du delat med dej under detta år. Nu ska vi äta middag och senare ikväll åka till kyrkan på julmässa där sonen ska sjunga (mamma blir stolt och tårarna kommer...) sedan imorgon är det då julafton som vi väntat på och som jag är glad att få fira med nära och kära. Julkram från norrland

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Här är axlarna sänkta (bra uttryck) och lugnet har lagt sig. Nu ska det bara mysas, öppnas julklappar och ätas :-)

    En riktigt god jul önskar jag dig!

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  17. En riktig GOD JUL til deg og dine!
    Go`klem

    SvaraRadera
  18. Hej Gumman!

    Ljuvliga bilder, granen är helt underbar!

    Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  19. GOD JUL OCH MÅNGA KRAMAR/ANNELIE

    SvaraRadera
  20. God Jul-kram till dig !!! Annica.

    SvaraRadera
  21. Tänkvärda ord - som alltid från dig! Nu ska jag sänka axlarna och titta på Leilas julmaraton!

    God jul/ Maria

    SvaraRadera
  22. Visst är väl granen grannast upplyst i mörker!
    Varmaste julkramen,
    Lydias Gröna Fingrar

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Vill önska dig enriktigt God Jul, Vilken vacker gran ni har.
    Kram Frida

    SvaraRadera
  24. Tack för påminnelsen att sänka axlarna, den var mitt i prick!

    Och tack för inspirationen, så vackra blommor och bilder du gör.

    En riktigt God och vit Jul önskar jag dig! Annika

    SvaraRadera
  25. hej vänne..
    du har så rätt..viktigt att tänka på andra..många från kyrkan här deltar i Julafton för ensamma..bväldigt viktigt och bra tycker jag..jag hade gärna engagerat mig om jag inte hade jobbat..jobbar 7-4 i morgon..
    Önskar dig och din familj en fridfull Jul!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  26. Vilka underbara julbilder! Och vad sött det är med de där små snöflingorna som dalar ner. :o)

    Kika gärna in till mig om du har lust och tid.

    GOD JUL!

    SvaraRadera
  27. En Härlig Jul önskar jag dig!
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  28. Vilken underbar blogg du har.

    God Jul

    Anna

    SvaraRadera
  29. Jag drog ett djupt andetag och sänkte axlarna...det är så sant det du skriver.... jag vill önska dig EN HÄRLIG JUL! Varm Jul-Kram fr C

    SvaraRadera
  30. Hej min vän,

    Vilken underbart söt gran ni har && vilken mysig stämning!

    Önskar dig din familj en jättefin JUL & ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  31. ÖNSKAR DIG EN UNDERBAR JUL LOTTEN!!! Själv har jag gråtit hela dagen pga värk efter rotfyllning...det hjälper nästan inget med värktabletter...känner mig snuvad på julen...får väl bli akuten för min del i morgon...

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  32. Stor julkram till dig:)

    Sitter här nu mitt i natten och äter en välförtjänt skinksmörgås. Alla barnens julklappar är inslagna och allt är förberett... Just den här stunden är nog den bästa inför julen. Jag känner mig så tillfredsställd:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  33. Önskar dig en alldeles,alldeles underbar jul...........<3

    STÖRSTA KRAMEN

    SvaraRadera
  34. Innan jag ens fått i mig morgonkaffet, men barnen har öppnat sina första klappar och alla ljusen är tända, och jag vill önska den finaste Lotten en riktigt, RIKTIGT God Jul!

    May the force be with You!

    Lena

    SvaraRadera
  35. Hej du varma, goa Lotten!!
    Vill önska dig och dina nära och kära en riktigt, riktigt god jul!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  36. Hej!

    Här var det det vackraste vackraste jul fixat...
    Bara för tomten att anlända...

    Önskar ju dig också en fröjdefull jul............
    MiaMaria

    SvaraRadera
  37. Åhhh wow..här var det jul..underbart pyntat..sååå fint !
    Ha nu en alldeles magiskt fin Jul..
    GOD JUL
    Och tack snälla för den fina kommentaren inne hos mig idag !!
    När jag har stängt min butik klockan två idag, så ska jag hem o hoppa i min nya klänning..du vet ju vilken det är..
    KRAAAM Anette

    SvaraRadera
  38. GOD JUL på dig goa Lotten. Härligt fin gran du har. Kramisar Paula

    SvaraRadera
  39. Hej min käraste Lotten!
    Hoppas du vet hur mycket dina alltid så tänkvärda och kloka ord har berikat mitt liv!
    Du är en fantastisk människa som sprider glädje och värme. Och jag vill bara säga TACK!
    Samtidigt som...
    Jag önskar dig och din familj en
    God Jul med massa värme och mys!
    Må bäst-alltid!

    Kram...

    SvaraRadera
  40. Hej älskade gulliga, tack för dina alltid rara ord till mig (puss)
    Din gran är underbar och man blir lycklig av att se den, speciellt på kvällen när det glittrar om kring.
    Ha det nu så härligt tillsammans med de man älskar och njut riktigt så hörs vi snart igen. Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  41. How beautiful! Merry Christmas from the USA.

    Blessings,
    Carol

    SvaraRadera
  42. Hej Lotten,
    så fin du har det och din gran är ljuvlig med änglavingar.


    God Jul!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  43. GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  44. Hälsningen ovan var från mig!

    Kramis Anna

    SvaraRadera
  45. Go juldagsmorgon!!
    Hoppas ni haft en fin julafton.. Jag och Sara har haft en fin stilla mys julafton... Endast tomten kom på besök...
    Vill bara önska dig en god fortsättning på året med din familj...
    Bamsekramar Linda

    SvaraRadera
  46. Önskar dig och familjen en härlig God Jul!
    Julkramar från mig till dig!
    nina

    SvaraRadera
  47. Hur visste du att axlarna intagit en position någonstans uppe vid öronen?
    Har låtit dem gradvis sjunka neråt...så mysiga bilder du bjuder på!
    Lotten...snälla maila mig din adress så att jag kan skicka dina vinster...vill ju så jättegärna göra det!
    Också vill jag förstås skicka dig och din familj den allra största julkramen och en önskan om att ni får en riktigt GOD JUL!
    Bella

    SvaraRadera
  48. Hoppas att du fick en fin julafton och många fina klappar. God fortsättning till dig!!! Kram Petra

    SvaraRadera
  49. Hej Lotten och God forsättning!

    Jag sänkte axlarna och så kom förkylningen. Men det är väl så det är, att när man slappnar av så kommer det som legat på lur. Underbart är det med ledighet tillsammans med nära o kära. Vi ska som sagt vara glada att vi har varandra och tänka på de som är ensamma. Underbara är även dina fina bilder. Hoppas att julen blev som du tänkt dig. Kramis/Anna

    SvaraRadera
  50. En riktigt god jul till dig också , hoppas ni får några riktigt mysiga dagar tillsammans efter allt pysslande o stökande.

    Kramar från Betty !

    SvaraRadera
  51. God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig..

    Vilka tänkvärda ord.
    För ett par år sedan tillbringade mina svärföräldrar sin julafton med att hjälpa till i en kyrka här i Örebro.
    De ordnade julafton för alla dem som är ensamma. Julmat, Kalle Anka o julklappar.....
    De sa att det var en av de mysigaste julaftnar de upplevt....
    Du får hoppas och tro att han Med kajjan tillbringade sin julafton tillsammans med en massa andra människor på ett sånt ställe.
    Hörde på radion i tisdags ett reportage från ett sånt ställe. Tanterna som höll i det var i full färd med att lägga in sill. pratade o skrattade och hade riktigt julmysigt...:)
    Hoppas er jul är toppen.
    Kraaam Katarina

    SvaraRadera
  52. Hej där!

    Hoppas att ni haft en härlig julafton och att resten av året fortsätter i samma stil.

    Jag har en liten paus för mig själv nu och då ska jag passa på att uppdatera mig i alla bloggar.
    Och få ÄNNU mer julstämmning

    Massor av kramar
    Anna

    SvaraRadera
  53. En riktigt Goo fortsättning på julen!

    Hoppas ni har haft det underbart!

    Såå härliga och mysiga bilder från dig

    Kramar Lena

    SvaraRadera
  54. Hej varmaste Lotten! Så fridfullt och vackert, din gran är så fiiin. Hoppas ni har en jätte mysig julhelg med nära och kära.
    Många kramar från Malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg